Sosiaaliturvaa on leikattu, miten se näkyy meille työssä käyville?
Sosiaaliturvaa on leikattu. Säästöjä ei kuitenkaan synny. Onkohan tässä politiikassa mitään järkeä?
Kommentit (359)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla kyllä melkoinen persu ettei ymmärrä miten tämä kaikki vaikuttaa yhteiskuntaan.
Pitää olla melkoinen pieru ettei tajua miten se vaikuttaa niihin jotka teitä pummeja elättää, ovat kyllästyneitä ulinoihinne.
Minä olen ikäni tehnyt töitä. Korkeasti koulutettukin vielä, asiantuntijatehtävissä. Minä olen kyllästynyt tähän persuduunareiden porvarilarppaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvä porvari huomaa elintason laskun siitä kun asunto on tyhjätty kotiinpalatessa. Autosta katoaa niin renkaat kuin katalysaattorikin, polkupyöräily ei onnistu ilman pyörää. Kadulla huumeita tyrkyttävät narkit tekevät sunnuntaikävelystä epämiellyttävää. Kaupassa varkaat tuikkaavaat puukon kyllkeen, kun satut seisomaan oven edessä. Kannattaa varautua myös saamaan turpaan naapurin työttömäksi joutuneelta perheenisältä, joka lakkasi uskomasta perussuomalaisiin. Kesämökkeilyn voi unohtaa, koska mökki on vallattu asuinkäyttöön ja vene myyty. Työpaikalla tulee ikäviä hetkiä kun vessoissa ei olekaan vessapaperia, kahvikassa on tyhjä ja työkaverit alkavat keskustelamaan huutamalla.
Sellaista satuilua tällä kertaa.Kerro nyt ihmeessä miksi tätä ei ole jo tapahtunut kun suurin osa leikkauksista on jo tehty?.Eikä mitään teinien ryöstelyitä tai jengiammuskeluja kannata ottaa esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän pitäisi leikata ja asumistuki lakkauttaa.
Saat ryöstelijät, varkaat ja ammuskelijat ovellesi.
Tämä on musta säälittävää, että tukielätit alkavat uhkailla ammuskelulla ja ryöstöillä. Siinä tapauksessa kuoleman rangaistus ja kunnon rangaistu käyttöön, ja vankiloiden muuttaminen hotelleista vankiloiksi.
Olet hölmö. "Tukielätit", jollainen itsekin olet, eivät ala uhkailla ketään. Tuo on jokaisen omilla aivoillaan ajattelevan pääteltävissä. Katso esimerkkinä vaikka Yhdysvaltoja ja mieti sen kahtiajakautumista. Kuilu köyhien ja hyvätuloisten välillä on niin suuri, että muureja rakennetaan ja narkit pidetään tyytyväisinä antamalla lisää huumeita suoraan kadulle. Ei kuntoutusta tai julkista terveydenhuoltoa.
Mieti omilla aivoillasi, jos pystyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla kyllä melkoinen persu ettei ymmärrä miten tämä kaikki vaikuttaa yhteiskuntaan.
Pitää olla melkoinen pieru ettei tajua miten se vaikuttaa niihin jotka teitä pummeja elättää, ovat kyllästyneitä ulinoihinne.
Minä olen ikäni tehnyt töitä. Korkeasti koulutettukin vielä, asiantuntijatehtävissä. Minä olen kyllästynyt tähän persuduunareiden porvarilarppaukseen.
"Verohallinto jakaa potkuja ja palkkaa väkeä yhtä aikaa. 200 irtisanottiin ja otetaan kevääseen mennessä 240 uutta määräaikaista ja vakituista."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ei leikata enempää ja poisteta kerralla räikeitä ja aikansa eläneitä rahareikiä kuten asumistuki. Pois vaan kertaheitolla, samalla korjaantuu asuntomarkkinoiden hintavääristymät.
Kato kun rikkaiden asuntosijoituksille kävis huonosti.
Enemminkin syy,että satoja tuhansia joutuisi kadulle. Suomi on rakennettu väärin, tulojensiirtoyhteiskunnaksi liian monen kohdalla. Passivoituvat ja joutuvat loukkuun, sosialismi ei toimi.
Ei kai se vaikuta kuin pitkäaikaissairaiden saikkurahaan. Hoitajat voivat aivan rauhassa saikuttaa palkallisena sen 2 3 päivää kuukaudesta kuten tähänkin saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Verohallinto jakaa potkuja ja palkkaa väkeä yhtä aikaa. 200 irtisanottiin ja otetaan kevääseen mennessä 240 uutta määräaikaista ja vakituista."
Työttömiä on aina ollut valtion virastoissa määräaikaisina. Kiva tietää, että on jatkossakin mahdollista.
Hienoa
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se vaikuta kuin pitkäaikaissairaiden saikkurahaan. Hoitajat voivat aivan rauhassa saikuttaa palkallisena sen 2 3 päivää kuukaudesta kuten tähänkin saakka.
Jos tulee syöpä tai murtuu jalka niin sitten vaikuttaa. Saa 1000 brutto vähemmän sairaspäivärahaa kuin mitä on palkka ensi vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee syöpä tai murtuu jalka niin sitten vaikuttaa. Saa 1000 brutto vähemmän sairaspäivärahaa kuin mitä on palkka ensi vuonna.
Eikä voi ottaa mitään väsymys/ahdistus saikkua 2 kuukautta.
On täysin oikein, että sosiaalitukia leikataan. Leikkauksia pitäisi tehdä enemmän.
Niistä ulistaessa unohtuu, että pienituloisten verotus kevenee ja progressio kovenee - siis suurituloisten verotus kiristyy. Tämä ei ole oikein. Omalla kohdallani tämä on johtanut siihen, että siirrän itseni ystävällisemmän verotuksen maahan.
Työn pitää aina olla kannattavaa. Nyt se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä ainakin edellisillä hallituksella vakuutettiin että ainakaan maahanmuuttajille maksetut sosissliturvst ei ole keneltäkään pois. Ja sitä oikein painotettiin..
Miksi suomalaisten kohdalla asia on eri lailla
Riikka lupasi, että suomalaiset ensin kyykkyyn ja suomalaisten elintaso pitää laskea niin alasettei kukaan halua tulla tänne. Lisäksi uhosi, että suomalaisten elintaso on korkeampi kuin ansaitsemme.
Eli onnistui!
Miksi sen pitäisi näkyä mitenkään? Tukia on leikattu, jotta sen rahan voi käyttää lainanmaksuun. Eihän sen pidä työssäkäyville mennä, vaan velkojille.
Eikö niin, te edellisen hallituksen veloista ruikuttajat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvät saikuttaa 4 miljardilla eurolla vuodessa.
Järkyttävää
Onneksi potkulaki tulee voimaan keväällä ja noi saikuttajat saa irtisanoa.
Samalla koko Suomi on suossa. Kuka tahansa voi tulla irtisanotuksi eikäole enää perusturvaa. Asuntolainat jää maksamatta eikä kukaan enää uskalla ostaa sitä sinun velkakämppääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä ainakin edellisillä hallituksella vakuutettiin että ainakaan maahanmuuttajille maksetut sosissliturvst ei ole keneltäkään pois. Ja sitä oikein painotettiin..
Miksi suomalaisten kohdalla asia on eri lailla
Muistatteko myös lausahduksen, jossa luvattiin italialaisten turistien tuovan sinne annetut tukimiljardit korkojen kanssa takaisin jahka korona loppuu?
Erinomaisen hyvin muistan,kuten myös Fortumin TyttiSannalahjoituksen,nyt tekevät miljarditulosta,Saksalaisille,joten kyllä muistan.
Italialaiset tilaavat minä hetkenä hyvänsä jäänmurtajia. Se osoittaa Sannan ja Tytin olleen oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
No, en tiedä, tulee potkulaki + saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää
Samalla koko Suomi on suossa. Kuka tahansa voi tulla irtisanotuksi eikäole enää perusturvaa. Asuntolainat jää maksamatta eikä kukaan enää uskalla ostaa sitä sinun velkakämppääsi.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Kuka ostaa perikunnan asunnot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Kuka ostaa perikunnan asunnot?
Perintöverot menevät markkinahinnan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on musta säälittävää, että tukielätit alkavat uhkailla ammuskelulla ja ryöstöillä. Siinä tapauksessa kuoleman rangaistus ja kunnon rangaistu käyttöön, ja vankiloiden muuttaminen hotelleista vankiloiksi.
Ei se ole mitään uhkailua, vaan asia, joka tapahtuu kaikissa maissa, joissa eläminen rehellisin keinoin tehdään mahdottomaksi, jos töitä ei ole, ja apua ei saa mistään.
Ihmisten on pakko saada jostain rahaa.
Vain 40% ihmiskunnasta on palkkatöissä. Muuta käyttävät kekseliäisyyttään. Perustavat pieniä yrityksiä, jos eivät muuta keksi, kiillottelevat parempiosaisten kenkiä. Kreikkalainen hotellityöntekijä saattaa tienata vuodessa kymppitonnin maisterin tutkinnolla, mutta ennemmin työskentelee sillä palkalla kuin tappaa turisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi tuo onkin tukielätti,ei kai noin vihamielistä kukaan töihin otakaan.