Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Anna-Maija Tuokko kertoo, mikä etu on suhteessa, jossa ikäeroa on 26 vuottam

Vierailija
31.12.2024 |

"Minusta ikäerossamme on tosi paljon plussaa."

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000010831459.html

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ikäerossamme on tosi paljon plussaa. Puolisoni on urallaan eri vaiheessa, mikä mahdollistaa minulle työelämässä asioita ilman, että parisuhteeseen syntyy jännitteitä. Se ei välttämättä olisi samalla tapaa mahdollista kahden näyttelijän lapsiperheessä, jos me molemmat tekisimme täyttä työviikkoa.

Karin myötä olen saanut laajan ystäväpiirin, johon kuuluu monen ikäisiä ihmisiä. Se on avartanut maailmaani. Pidän siitä, että ajatteluani haastetaan ja laajennetaan. Keskustelemme mieheni kanssa paljon erilaisista asioista. Ikäero on meille molemmille elämää rikastuttava asia.

Urakeskeinen Anna-Maija havahtui 2010-luvun alussa siihen, että halusi toteuttaa myös lapsihaaveensa. Nyt hänellä ja hänen puolisollaan on kaksi tytärtä, jotka syntyivät vuosina 2015 ja 2019. Perhe on Anna-Maijalle tärkein ja työ hyvä kakkonen.

Lapsuudenkodissani minua kannustettiin aina tekemään uraa ja elämään itselleni ennen perheen perustamista. Minut on kasvatettu tasa-arvoon. En ole koskaan ajatellut, etteivät asiat olisi minulle mahdollisia. Vanhemmat sanoivat, että toteuta haaveitasi. Äitini sai minut 31-vuotiaana, ja meitä on yhteensä kolme lasta.

Vierailija
2/12 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea ikäero ei ole este hyvälle parisuhteelle, mutta se vaatii kyllä vahvasti yhdistäviä asioita niin kuin tässä tapauksessa ammatti ja ammatin tuoma elämäntapa sekä elämänasenne. Joillakin muilla jotakin muuta.

Ikäeron taivastelu on mielestäni mennyt vähän turhan kärkeväksi  puheenaiheeksi, koska ihmisillä on niin monenlaisia muitakin tapoja olla yhdessä ja ikäero on se vähemmän haastavin mitä lehdistä saa lukea. Enemmän miettisin sellaisia, joilla on useampia puolisoja ja lasten pitäisi sitten monikossa puhua vanhemmistaan.

Vierailija
4/12 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montakohan hyvää vuotta parisuhteessa on vielä jäljellä ennenkuin mieheltä lähtee terveys heikkenemään? 

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tuota ajattelutapaa. Mä olin naimisissa 16 vuotta vanhemman miehen kanssa enkä mä meidän ikäeroa ajatellut. Mä ajattelin, että mulle on suostu onni ja rakkaus. En ymmärrä miksi pitäisi jättää väliin mahdollisuus onneen ja rakkauteen vain pelkän ikäeron vuoksi. 

Oma liitto päättyi eroon erinäisistä syistä. En silti ajattele, että en voisi olla vanhemman miehen kanssa. Rakkaus se on joka ratkaisee ja se yhteinen aika otetaan mikä suodaan.

Vierailija
5/12 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
6/12 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu lumoaa nuoren naisen 👍

Vierailija
7/12 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupsahtaneet ämmmät vaan on katkeria kun nuoret muijat vie kaikki hyvät miehet.

No älä nyt jaksa. Terveisin miestään 13v nuorempi vaimo.

Vierailija
8/12 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

aaro 6 sale 80 jenni 50

Vierailija
9/12 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupsahtaneet ämmmät vaan on katkeria kun nuoret muijat vie kaikki hyvät miehet.

No älä nyt jaksa. Terveisin miestään 13v nuorempi vaimo.

13 vuotta on melkoisen eri asia kuin 26 vuotta.

Vierailija
10/12 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montakohan hyvää vuotta parisuhteessa on vielä jäljellä ennenkuin mieheltä lähtee terveys heikkenemään? 

Turhaa ja ilkeää spekulointia.

Vierailija
11/12 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tuota ajattelutapaa. Mä olin naimisissa 16 vuotta vanhemman miehen kanssa enkä mä meidän ikäeroa ajatellut. Mä ajattelin, että mulle on suostu onni ja rakkaus. En ymmärrä miksi pitäisi jättää väliin mahdollisuus onneen ja rakkauteen vain pelkän ikäeron vuoksi. 

Oma liitto päättyi eroon erinäisistä syistä. En silti ajattele, että en voisi olla vanhemman miehen kanssa. Rakkaus se on joka ratkaisee ja se yhteinen aika otetaan mikä suodaan.

Näin juuri.

Vierailija
12/12 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo normaalia ole, siks siitä tehdään lehtijuttu. Se on siis epänormaalia.

Voi kuule, niin monella naisella on itseään vanhempi mies. Pikemminkin harvinaisempaa, että olisi nuorempi.