Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Suomalaisten Temu tilaukset räjähtivät käsiin: Tavaraerien määrä nousi vuodessa 1,7 miljoonasta 22,7 miljoonaan

Vierailija
30.12.2024 |

Kiinasta tulevien pakettien määrä on rajussa kasvussa, kertovat Tullin tuoreet tilastot.

Samalla kun kotimaisia yrityksiä menee nurin n. 300 kuukaudessa, ovat Kiinan halpakaupat yltäneet jopa yli 1000% kasvuun.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010932866.html

Kommentit (606)

Vierailija
521/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en tunne ketään joka tuolta tilaisi. Kaikki tutut ostaa just sen mitä tarvitsevat ja pyrkivät välttämään keräämästä nurkkiinsa romua ja huonolaatuisia ryysyjä 

Vierailija
522/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tule kannattamaan sun rupista kivijalkaputiikkias vaikka kuinka arvostelisit täällä. Itsestäsi teet vain naurettavan. 

Sun mielestäsi Suomessa on varmaan liian korkea palkkataso, vai mitä?

Voi patu, patu. Ajat ovat muuttuneet sitten 50 luvun kun myyjän ammatti saattoi olla jonkun pikkutytön haave. Mutta vaikka vanhoja ammatteja ei enää arvosteta on uusia syntynyt koko liuta. Sulla on tollanen jännä asenne, että kaikki mitä kaupan alalla tapahtuu on asiakkaan vika. Joo me määrätään palkat ja sodan alut :) Salli mun nauraa.

Jeps. Sulla ei ole hirveästi käsitystä siitä mistä kauppojen hinnat syntyy. Luulet, ettei kellekään makseta palkkaa, tai liiketiloista vuokraa tai veroja tai mitään muita maksuja. Kauppias vaan vetää Suomessa omaan liiviinsä "hirveitä voittoja" 

Valitat täällä hintatasosta satojen kommenttien verran viikkokaupalla, etkä usko vaikka sulle kuinka monta kerrotaan, miksi Suomessa tavara maksaa enemmän kuin länsimaiden kanssa kauppasotaa käyvän kiinan nettikaupassa 

Olet osa sitä. Hyödyllinen idiootti kuminauhojesi kanssa. Temu ei tee hyväntekeväisyyttä myymällä köyhälle ostosaddiktille asunnon täydeltä romua 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tule kannattamaan sun rupista kivijalkaputiikkias vaikka kuinka arvostelisit täällä. Itsestäsi teet vain naurettavan. 

Sun mielestäsi Suomessa on varmaan liian korkea palkkataso, vai mitä?

Voi patu, patu. Ajat ovat muuttuneet sitten 50 luvun kun myyjän ammatti saattoi olla jonkun pikkutytön haave. Mutta vaikka vanhoja ammatteja ei enää arvosteta on uusia syntynyt koko liuta. Sulla on tollanen jännä asenne, että kaikki mitä kaupan alalla tapahtuu on asiakkaan vika. Joo me määrätään palkat ja sodan alut :) Salli mun nauraa.

Jeps. Sulla ei ole hirveästi käsitystä siitä mistä kauppojen hinnat syntyy. Luulet, ettei kellekään makseta palkkaa, tai liiketiloista vuokraa tai veroja tai mitään mui

Kyllä uskon, että tavara suomessa maksaa enemmän juuri siksi tilaankin Temusta. Huomaan, että olet taipuvainen liioitteluun. Olen bongannut tämän ketjun tänään ja kyllä olen kirjoittamut muutaman kommentin. Olisko niin, että täällä on muitakin samanhenkisiä kuin minä? Sun samasta valitusvirrestä päättelen, ettå kyseessä on yksi ja sama henkilö, jolle Temu kaupat tuottaa tuskaa.

Vierailija
524/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai te hallitusta moittivat ymmärrätte, että Temu tuotteet tehdään orjatyöllä. Tuette siis sitä sitten.

Ne Tokmannilla/Kärkkäisellä/Prismassa myytävät tuotteet on tehty aivan samoilla tehtailla ja samalla työvoimalla. Ne ovat täysin samaa tavaraa kuin Temussa, mutta ne myydään moninkertaisella hinnnalla kauppisiden ahneuden takia.

Siellä Tokmannilla/Kärkkäisellä/Prismassa on kyllä paljon muutakin tavaraa. Jopa ihan Suomessa valmistettuja. Kannattaa katsoa mitä ostaa eikä sivistymättömästi huudella että kaikki on kiinalaista. 

eri

Kuten mitä? Kaikki iittalat, Marimekot ym. on joko Kiinassa tai Thaimaassa tehtyjä.

No ite ostin viime vuonna Prismasta esim. Tuohimäen pipon ja Pomarin kengät. Molemmat Suomessa tehty. Eikä näitä tarvinut edes etsimällä etsiä eli varmasti suomalaista on siellä paljonkin. 

Vierailija
525/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen jatkossakin tilamaan Temusta. En enää maksa Suomi-hintoja

Vierailija
526/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa näköjään tuhlattua aikaa tällaiseenkin paskaa kuin tämän ketjun lukemiseen. Pitää näköjään paikkansa, että suurin osa nettipalstojen keskustelijoista on sitä tyhmintä kansanosaa. Ei tunnu paljon muuta päässä liikkuvan kuin, että Kaikki Temun vastustajat on ahneita kauppiaita!!!!. Vaikka asia selitetään, että mitään kiinalaista ei kannata ostaa, niin samaa jankutus vain jatkuu että Ahne kauppias siinä valittaa!!! Kun ei päähän kehittyneempiä ajatuksia mahdu. Ei ajattelu kykene esim politiikkaan. Ei tajuta että kiinalaisten tuotteiden ostamista pitäis välttää yhtä lailla kuin venäläistenkin. Veikkaan että porukka ostaa varmaan vielä niitä venäläisiäkin, jos sattuvat näkemään. 

Vierailija
527/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla ei näköjään toimi edes lainausmerkit. No aivan sama. Ei suurin osa lukijoista ois ymmärtäneet kuitenkaan, ei edes halua yrittää ymmärtää. 

Vierailija
528/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temu kokeiltu. En suosittele.

Vierailija
529/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa näköjään tuhlattua aikaa tällaiseenkin paskaa kuin tämän ketjun lukemiseen. Pitää näköjään paikkansa, että suurin osa nettipalstojen keskustelijoista on sitä tyhmintä kansanosaa. Ei tunnu paljon muuta päässä liikkuvan kuin, että Kaikki Temun vastustajat on ahneita kauppiaita!!!!. Vaikka asia selitetään, että mitään kiinalaista ei kannata ostaa, niin samaa jankutus vain jatkuu että Ahne kauppias siinä valittaa!!! Kun ei päähän kehittyneempiä ajatuksia mahdu. Ei ajattelu kykene esim politiikkaan. Ei tajuta että kiinalaisten tuotteiden ostamista pitäis välttää yhtä lailla kuin venäläistenkin. Veikkaan että porukka ostaa varmaan vielä niitä venäläisiäkin, jos sattuvat näkemään. 

Kerrohan nyt ihan omina sanoin mitä suomalaista kaupoista ostat? Kun valitettavasti sielläkin tarjonta on suurimmaksi osaksi kiinalaista ja kun lähdetään tarkastelemaan tuotteita komponenttitasolla niin kiinalaiselta ei voi välttyä. Mitä eroa siinä on tilaako sen kiinalaisen tuotteen kauppias vai kuluttaja? Suomalaisten yritysten tuotannot on viety sinne kiinaan jo vuosia sitten kun haluttiin maksimoida voitot. Minä haluan maksimoida omat varani ja siksi tilaan Temusta. Kuluttajien mollaaminen ei tee sinusta yhtään sen fiksumpaa päin vastoin, täytyy ihmetellä ettei aikuinen ihminen kykene asialliseen keskusteluun.

Vierailija
530/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summasummaarum - huomio kaikki ne 1, 7 miljoonaa Temu ostajaa, menkääs nyt joukolla penkomaan niitä Tokmannin ja Prisman hyllyjä, niin kauppiaat pääsee taas lomailemaan ja vaihtamaan parempaan autoon. Kyllä sitä kiinalaista saa ihan suomestakin ja mitä siitä jos on 50 % kalliimpaa, eipähän jää ylimääräistä pankkitilille, eikä tarvi miettiä mihin sen rahan kanssa joutuu. Tää on aivan loistava idea, kiitos patu, en olisi keksinyt tätä itse tyhmä kun olen.

Vierailija
531/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kiinalaisetkin tarvitsee rahaa. Joidenkin tunnettujen merkkien hinnat on noussut.

Vierailija
532/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni melkein kaikki, mitä naiset ovat Tokmannista iät ja ajat kantaneet. Noita tonttujakaan en ymmärrä, mitä Tokmanni myi joulun alla. Meilläkin sellaisia oli ilmestynyt joka pöydälle. 

Minua ärsyttävät ne silmättömät tontut, joilla siis myssy on vedetty niin alas, että alta näkyy vain iso nenä ja parta. Rumia koristeitahan nuo ovat. Joulussa mennään amerikkalaiseen överiin suuntaan, kun pitää olla ne rumat joulupaidatkin, joita ei käytetä kuin yhtenä tai kahtena päivänä vuodessa.

Vierailija
533/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumilenkkejä?

Ok, varmaan maailman tärkeimpiä ja välttämätöntä tilata just temusta. Kaikkea sitä joutuukin lukemaan 

Miksi roikut tässä ketjussa? Et sinä JOUDU pakosta täältä mitään lukemaan. Mistä sinun mielestäsi ne kumilenkit olisi pitänyt tilata? Lähi-Lidlissäni niitä myydään vain satunnaisesti, enkä enää juurikaan käy kauppakeskuksissa. Luulit varmaan, että tein Temuun tilauksen siksi, että tarvitsin VAIN kumilenkkejä. Tilasin totta kai muitakin tavaroita, jotka saa samaan pakettiin ja joka kuljetetaan kävelymatkan päähän noutolokeroon. Temussakin on minimitílausraja, kuten usein postimyynnissä on. Siksi kerään tilaukseen useita tuotteita. Esimerkiksi niitä taikurinvälineitä ei olisi saanut edes sieltä kauppakeskuksestakaan ja jos saisi, olisivat maksaneet moninkertaisesti enemmän.

En enää juurikaan osta mitään pikkutavaroitakaan marketeista. Tarvitsin mustia tusseja sekä valkoisen maalitussin tavaroiden merkintään. Nämä olivat edullisia Temussa. Tarvitsin myös "verhonauhaa" ja verholle kiinnityskoukkuja nuorison parvisängyn reunaan. Nekin tilasin Temusta, ei tarvinnut etsiä käsityöliikettä. Frisbeegolf-kiekkoja varten löytyi Temusta tarranauhaympyröitä, joiden avulla voi kiinnittää ja vaihtaa paikanninlaitetta kiekosta toiseen. Kivijalkakaupan leveästä tarranauhasta ympyröitä leikkaamalla olisi tullut paljon kalliimmaksi tuokin. Enpä viitsisi lähteä kaupoista etsimään vetoketjunkorjaustarvikkeitakaan. Niitäkin saa Temusta vaikka minkälaisia. Sori vaan pikasuutari, en tarvitse palveluksiasi. Korjaan takkien vetoketjut itse.

Minulla on siis ihan tietoinen päätös, että en enää lähde kauppakeskukseen vaan tilaan tavaran Temusta. Säästän rahassa ja kauppa-ajassa. Toki paketti tulee vasta muutaman viikon päästä.

Vierailija
534/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumilenkkejä?

Ok, varmaan maailman tärkeimpiä ja välttämätöntä tilata just temusta. Kaikkea sitä joutuukin lukemaan 

Miksi roikut tässä ketjussa? Et sinä JOUDU pakosta täältä mitään lukemaan. Mistä sinun mielestäsi ne kumilenkit olisi pitänyt tilata? Lähi-Lidlissäni niitä myydään vain satunnaisesti, enkä enää juurikaan käy kauppakeskuksissa. Luulit varmaan, että tein Temuun tilauksen siksi, että tarvitsin VAIN kumilenkkejä. Tilasin totta kai muitakin tavaroita, jotka saa samaan pakettiin ja joka kuljetetaan kävelymatkan päähän noutolokeroon. Temussakin on minimitílausraja, kuten usein postimyynnissä on. Siksi kerään tilaukseen useita tuotteita. Esimerkiksi niitä taikurinvälineitä ei olisi saanut edes sieltä kauppakeskuksestakaan ja jos saisi, olisivat maksaneet moninkertaisesti enemmän.

En enää juurikaan ost

Mitä itse täällä roikut. Kyllä naurettavin esine mistä olen kuullut on kumilenkki Kiinasta tilattuna. Maksavat varmaan suomalaisessa kaupassa monta senttiä ja todella tarpeellisia. 

Pääasia näyttää olevan se tilaaminen ja varsinkin roskan tilaaminen. Kumilenkki on roska niitä tulee tavaroiden pakkauksien mukana ilmaiseksikin ja ne heitetään yleensä roskiin, ei keräillä eikä varsinkaan tilailla kiinasta 

Olet sairas ja sulla on vakava addiktio, mistä kertoo jo se että saat raivarin jos joku ihmettelee sun toimintaasi. Mikään pakkohan sun ei olisi jakaa tätä informatiota pakkomielteestäsi, mutta jostain syystä  haluat niin kuitenkin tehdä 

Vierailija
535/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Summasummaarum - huomio kaikki ne 1, 7 miljoonaa Temu ostajaa, menkääs nyt joukolla penkomaan niitä Tokmannin ja Prisman hyllyjä, niin kauppiaat pääsee taas lomailemaan ja vaihtamaan parempaan autoon. Kyllä sitä kiinalaista saa ihan suomestakin ja mitä siitä jos on 50 % kalliimpaa, eipähän jää ylimääräistä pankkitilille, eikä tarvi miettiä mihin sen rahan kanssa joutuu. Tää on aivan loistava idea, kiitos patu, en olisi keksinyt tätä itse tyhmä kun olen.

Olet siis vain niin sakean tyhmä, kun et ymmärrä mistä ne kustannukset suomalaiselle kaupalle syntyvät? Hukkaan on mennyt sunkin ilmaiset verovaroilla kustannetut koulutuksesi 

Vierailija
536/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeps. Sulla ei ole hirveästi käsitystä siitä mistä kauppojen hinnat syntyy. Luulet, ettei kellekään makseta palkkaa, tai liiketiloista vuokraa tai veroja tai mitään muita maksuja. Kauppias vaan vetää Suomessa omaan liiviinsä "hirveitä voittoja" 

Valitat täällä hintatasosta satojen kommenttien verran viikkokaupalla, etkä usko vaikka sulle kuinka monta kerrotaan, miksi Suomessa tavara maksaa enemmän kuin länsimaiden kanssa kauppasotaa käyvän kiinan nettikaupassa 

Olet osa sitä. Hyödyllinen idiootti kuminauhojesi kanssa. Temu ei tee hyväntekeväisyyttä myymällä köyhälle ostosaddiktille asunnon täydeltä romua 

Minä olin se, joka osti Temusta kumilenkkejä ("romua?"), mutta en ole se kommentoija, joka puhuu kaupan kassoista. Idiootti en ole vaan järkevä rahan käyttäjä. Koska ansiotasoni on kovasti laskenut, olen sitten halpuuttanut ostoksenikin. Näinhän hallitus toivoo ihmisten tekevän. Asuntoni olen jo maksanut vuosia sitten, mutta valitettavasti taloyhtiöllä on linjasaneerauksesta yhtiövelkaa ja koron nousu iski minunkin kulutukseeni. Jonkin verran sitä "ostoaddiktiota" varmaan on eli hankin tavaraa silloin enemmän, kun se on tarjouksessa, mutta käyttöön kaikki tulee. Se, jolla on rahaa tuhlattavaksi, voi ostaa kerralla pienempiä määriä, koska voi olla täysin varma siitä, että rahaa on myös silloin käytettävissä, kun seuraavan kerran tarvitsee täydennystä.

Vierailija
537/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken lähti TAAS tilaus TEMU:lle. Se on ihan oikein ahneille suomalaisille kauppiaille ja kakkakokkareille

Vierailija
538/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa ostakaa - ihan sama mistä. Kulutusta vaan ja maailma hukkuu roskiin. Ja sitten ollaan huolissaan jostain moottoriurheilun saastuttavuudesta. Tekopyhyys kunniaan.

Vierailija
539/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumilenkkejä temusta 

Vierailija
540/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan, että Temu shoppailijat osaavat kyllä perustella valintansa toisin kuin Temu dissaajat. Mua on tässä ketjussa ihmetyttänyt se miksi toisten shoppailut ärsyttävät täysin luokattomiin haukkumisiin. Valitettava tosiasia on, että  suomalaisuus on kärsinyt pahan mainehaitan kun tuotannot siirrettiin Kiinaan. Monet eivät enää periaatteestakaan halua tukea tällaisia yrityksiä. Marimekko uskollisuus on niin out, se on vain vanhanaikaisille, mielikuvituksettomille tylleröille joilla ei ole omaa ajatusmaailmaa. En kehtaisi kulkea Marimekon tuotteissa, muka suomalaista kun brändillä on historiaa mutta tuotanto on kuitenkin ulkomailla. En arvosta pätkääkään yrityksiä jotka veivät tuotantonsa Kiinaan. Niiden mukana meni monen monta työpaikkaa. En tule ostamaan tällaisia tuotteita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän