Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Suomalaisten Temu tilaukset räjähtivät käsiin: Tavaraerien määrä nousi vuodessa 1,7 miljoonasta 22,7 miljoonaan

Vierailija
30.12.2024 |

Kiinasta tulevien pakettien määrä on rajussa kasvussa, kertovat Tullin tuoreet tilastot.

Samalla kun kotimaisia yrityksiä menee nurin n. 300 kuukaudessa, ovat Kiinan halpakaupat yltäneet jopa yli 1000% kasvuun.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010932866.html

Kommentit (606)

Vierailija
481/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kokonaan unohtaneet mistä Flying Tigerin tai tuttavallisemmin Tiikerin tavarat tulevat, sieltä Kiinastahan nekin tulevat. Kauppa suorastaan kuhisee asiakkaita eikä kukaan huutele täällä Tiikerin asiakkaita idiooteiksi. Siellä on pelkästään juuri sitä sälää ja roinaa jota täällä niin kiivaasti vastustetaan. Pitäisikö sitäkin vastaan alkaa mutakampanja? Entä Rusta, Ikea, Jysk, Tokmanni? Entä online kaupat Amazon, Wish, Shein, Aliexpress? Entä sitten S - ja K- ryhmän kaupat? Nekin tilaavat käyttötavaroita, elektroniikkaa, tekstiilejä ja päivittäistavaraa kiinasta. Onko valvonta sitten parempaa? Uskokoon ken tahtoo mutta ainakin suomalaisten tuottajien hintoja on poljettu säälimättömästi. Ryhmät ovat saaneet monopoliaseman ja käyttävät sitä häikäilemättömästi hyväkseen. 

Vähän ohis, mutta en ole koskaan kuullut KENENKÄÄN puhuvan tiikeristä. En usko, että on mikään yleinen lempinimi. 

Vierailija
482/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on  niin pöljä, että tilaa krääsää sen takia, että se on halpaa, niin siitä vaan, kaikenmokomin. Ei ole minun juttuni.

Tätähän te kritisoijat ette tajua. Ei sieltä varmaan monikaan osta mitään vaan ostamisen ilosta vaan siksi, että tarpeellinen tavara löytyy sieltä edullisemmin. 

Naurattaisi, jos ei itkettäisi. Suomalaiset ovat tilanneet 22 miljoonaa pakettia vuodessa. Noin kolmasosa suomalaisista tilaa Temusta. Harvassa paketissa on vain yksi tavara. Mitenkään en oikeasti keksi, miten 1,7miljoonaa suomalaista saa tilattua 22 miljoonaa paketillista vai tarpeellista tavaraa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä päättelet että kun ostaa Temusta niin ostetaan paljon??? Onko sulla joku oikosulku piuhoissa vai miksi jankutat tätä samaa? Tosi tyylitöntä

Kirjoitin ensimmäisen kommenttini tähän ketjuun. Perustelen väitteeni sillä, että tunnen erinäisiä ihmisiä, joiden pääasiallinen harrastus ja ajankäyttömuoto tänä päivänä on nettituotteiden selailu ja tilailu. Heillä on valtava määrä tavaraa, jota on ostettu "varalle" ja joita paketteja he eivät tule koskaan edes avaamaan. Samoin he ostavat ystävilleen lahjoiksi tavaraa, joita nämä eivät tarvitse. Kun halvalla ja helposti saa. Jos sinä et näe, että tällainen toiminta miljardien harjoittamana johtaa kaikessa yksinomaan kestämättömään suuntaan, omat piuhasi ovat ne, jotka on kytketty väärin.

Sun muutama epämääräinen tuttava ei ole yhtä kuin Temun ostajakunta! Tämä on jo tosi luokatonta väittelyä, ihan kuin pikkulapsen todistelut. Mä taas en tunne yhtään noin hullua tyyppiä mikä vaan ostamisen ilosta tilailee tavaraa. Oliskohan sun syytä vaihtaa kaveripiiriä? Mulla taitaa olla fiksummat kaverit. Sanotaan muuten että seura tekee kaltaisekseen.

Vierailija
484/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kokonaan unohtaneet mistä Flying Tigerin tai tuttavallisemmin Tiikerin tavarat tulevat, sieltä Kiinastahan nekin tulevat. Kauppa suorastaan kuhisee asiakkaita eikä kukaan huutele täällä Tiikerin asiakkaita idiooteiksi. Siellä on pelkästään juuri sitä sälää ja roinaa jota täällä niin kiivaasti vastustetaan. Pitäisikö sitäkin vastaan alkaa mutakampanja? Entä Rusta, Ikea, Jysk, Tokmanni? Entä online kaupat Amazon, Wish, Shein, Aliexpress? Entä sitten S - ja K- ryhmän kaupat? Nekin tilaavat käyttötavaroita, elektroniikkaa, tekstiilejä ja päivittäistavaraa kiinasta. Onko valvonta sitten parempaa? Uskokoon ken tahtoo mutta ainakin suomalaisten tuottajien hintoja on poljettu säälimättömästi. Ryhmät ovat saaneet monopoliaseman ja käyttävät sitä häikäilemättömästi hyväkseen. 

Vähän ohis, mutta en ole koskaan kuullut KENENKÄÄN puhuvan tiikeristä. En usko

Älä sitten usko 😅 Ehkä landella ei puhuttu mutta ainakin stadissa puhuttiin silloin kun se oli vielä vain Tiger, sehän muutti nimensä myöhemmin, mutta älä usko sitäkään.

Vierailija
485/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen eri vastaaja, mutta ei meillä ainakaan ole tarpeen ostella hiusharjoja, pinsettejä jne. Olen nuo ostanut aikaa sitten, eikä ole ollut tarve uusia. Viimeisimmän paistinpannunkin olen ostanut korona-aikaan 2020 kesällä, sillä ei ollut pientä pannua, lakanoiden ja pyyhkeiden ostosta on vielä kauemmin. Eikä kyllä edes omisteta listastasi puoliakaan, kuten pillerirasiaa, kylpyhuoneen mattoja, pöytätuuletinta, patukkarullia jne.

Mihin edes jotain pattereita tarvitsee jatkuvasti? Meillä menee satunnaisesti lapsen leluihin ja palovarottimeen. Viime vuonna en ole edes kertaakaan ostanut pattereita. Koko tähän astisen elämäni aikana on riittänyt yksi sulakepaketti, niitäkin on edelleen jäljellä, enkä sitäkään kyllä käyttäisi jostain Temusta.."

Opettele trollaamaan paremmin. Tai hanki aivot.

Mulla on ihan aivot, en ole surkastuttanut niitä temun tai wishin paskalla 😂

Vierailija
486/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on  niin pöljä, että tilaa krääsää sen takia, että se on halpaa, niin siitä vaan, kaikenmokomin. Ei ole minun juttuni.

Tätähän te kritisoijat ette tajua. Ei sieltä varmaan monikaan osta mitään vaan ostamisen ilosta vaan siksi, että tarpeellinen tavara löytyy sieltä edullisemmin. 

Naurattaisi, jos ei itkettäisi. Suomalaiset ovat tilanneet 22 miljoonaa pakettia vuodessa. Noin kolmasosa suomalaisista tilaa Temusta. Harvassa paketissa on vain yksi tavara. Mitenkään en oikeasti keksi, miten 1,7miljoonaa suomalaista saa tilattua 22 miljoonaa paketillista vai tarpeellista tavaraa. 

Mua taas naurattaa sun itkeminen. En tunne pienintäkään myötätuntoa sua ja sun ylihintaisia kuitenkin kiinasta tilattuja tuotteitasi kohtaan. Taidankin laittaa Temu tilauksen menemään 😁

Vierailija
487/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua taas naurattaa sun itkeminen. En tunne pienintäkään myötätuntoa sua ja sun ylihintaisia kuitenkin kiinasta tilattuja tuotteitasi kohtaan. Taidankin laittaa Temu tilauksen menemään 😁

Jos sulle tulee siitä hyvä mieli, niin antaa mennä. Kuulostaa, että henkinen ikäsi on 8v, kun pistät Temu-tilauksen menemään uhmana anonyymille palstakirjoittajalle. Ihan kaikkien temuttajien puolesta toivon, että et edusta keskiverto temuttajaa. Sen verran tyhmän kuvan itsestäsi annat.

Vierailija
488/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miksi koko ajan pitää ostaa jotain. Kaikki tuo krääsä ei voi olla tarpeellista kenellekään.

Vierailija
489/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, miksi koko ajan pitää ostaa jotain. Kaikki tuo krääsä ei voi olla tarpeellista kenellekään.

Mees nyt pappa päiväunille välillä. Levy jurnaa vähän niinku paikallaan. Tais ne lääkkeetkin jäädä ottamatta?

Vierailija
490/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temun kaltaiset alustat pakottavat perinteiset jälleenmyyjät sopeutumaan ja kehittämään omia tarjouksiaan sekä hinnoittelustrategioitaan, mikä voi hyödyttää kuluttajia.

Ymmärtääkö kuluttaja, että esim suomalainen yrittäjä ei voi mitenkään myydä samaan hintaan kuin kiinalainen megaverkkokauppa? Ne jälleenmyyjät ja yrittäjät vaan katoavat kilpailun jalkoihin ja sitten taas valitetaan, kun ei ole kivoja kivijalkakauppoja enää missään.

Ei ymmärrä. Rahastus ja ylihinta on ollut niin järkyttävä joka asiassa. Ei ole ollut pienituloisia kohtaan ymmärrystä. Samaan aikaan moni äänestää vaikka mitä, uskoo kaikki hölpötykset ja se heikentää köyhien asemaa.

Vierailija
491/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ x1000. Noilla tilausmäärillä ei pelkkää tarpeellista osteta. Kyllä siellä on paljon huvin vuoksi ostettua myös. Tätä tukee myös monet mediassa olleiden temuttajien haastattelut. 

Vierailija
492/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä se krääsä on mitä sieltä ostetaan? Nämä kiinalaisviritykset ovat kuuluisia lähinnä siitä, että sieltä tulee mitä sattuu ja jos sattuu tulemaan se tavara mitä tilattiin, se on sutta ja sekundaa. Kannattaako köyhien sellaiseen laittaa rahansa?

Vierailija
493/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä se krääsä on mitä sieltä ostetaan? Nämä kiinalaisviritykset ovat kuuluisia lähinnä siitä, että sieltä tulee mitä sattuu ja jos sattuu tulemaan se tavara mitä tilattiin, se on sutta ja sekundaa. Kannattaako köyhien sellaiseen laittaa rahansa?

Don Quijote se jaksaa taistella tuulimyllyjä vastaan 😁 Aika on ajanut kivijalkakaupan ohi, näin se vaan menee. 

Vierailija
494/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen eri vastaaja, mutta ei meillä ainakaan ole tarpeen ostella hiusharjoja, pinsettejä jne. Olen nuo ostanut aikaa sitten, eikä ole ollut tarve uusia. Viimeisimmän paistinpannunkin olen ostanut korona-aikaan 2020 kesällä, sillä ei ollut pientä pannua, lakanoiden ja pyyhkeiden ostosta on vielä kauemmin. Eikä kyllä edes omisteta listastasi puoliakaan, kuten pillerirasiaa, kylpyhuoneen mattoja, pöytätuuletinta, patukkarullia jne.

Mihin edes jotain pattereita tarvitsee jatkuvasti? Meillä menee satunnaisesti lapsen leluihin ja palovarottimeen. Viime vuonna en ole edes kertaakaan ostanut pattereita. Koko tähän astisen elämäni aikana on riittänyt yksi sulakepaketti, niitäkin on edelleen jäljellä, enkä sitäkään kyllä käyttäisi jostain Temusta.."

Opettele trollaamaan paremmin. Tai hanki aivot.

Mulla on ihan aivot, en ole surkastuttanut niit

Mikähän ne aivot on mahtanut sitten tuhota, kun ihan yksinkertaisia asioitakaan et pysty tajuamaan?

Vierailija
495/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas keksitty uusi tapa ilkkua ja syrjiä köyhiä. On kai käynyt tylsäksi trollailla tuista, joten on siirrytty aiheeseen Temu.

Vierailija
496/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sulle kuuluu toisten ostamiset? Ihmeellistä toisten ihmisten kyttäämistä ja haukkumista, sitten vielä kehutaan omaa ostamattomuutta. Jos oot joku pihilisti, niin pitäiskö kaikkien olla pihilistejä? Siitä ei ainakaan kenenkään talous nouse. Onko sussa jotain narskun vikaa kun pitää koko ajan yrittää päteä? En voi kun sääliä noin yksinkertaista otusta.

Vierailija
497/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä päättelet että kun ostaa Temusta niin ostetaan paljon??? Onko sulla joku oikosulku piuhoissa vai miksi jankutat tätä samaa? Tosi tyylitöntä

Kirjoitin ensimmäisen kommenttini tähän ketjuun. Perustelen väitteeni sillä, että tunnen erinäisiä ihmisiä, joiden pääasiallinen harrastus ja ajankäyttömuoto tänä päivänä on nettituotteiden selailu ja tilailu. Heillä on valtava määrä tavaraa, jota on ostettu "varalle" ja joita paketteja he eivät tule koskaan edes avaamaan. Samoin he ostavat ystävilleen lahjoiksi tavaraa, joita nämä eivät tarvitse. Kun halvalla ja helposti saa. Jos sinä et näe, että tällainen toiminta miljardien harjoittamana johtaa kaikessa yksinomaan kestämättömään suuntaan, omat piuhasi ovat ne, jotka on kytketty väärin.

Sun muutama epämääräinen tuttava ei ole yhtä

Töissä ja harrastuksissa sitä tutustuu ihmisiin ja joskus jopa puhuu heidän kanssaan jotakin. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että he kuuluisivat kaveripiiriini. Ja ei huolta, seura ei ole tehnyt kaltaisekseen; en ole koskaan tilannut mitään Temusta enkä tule tilaamaan.

Vierailija
498/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta en tunne yhtään koulutettua hyvätuloista perhettä, joka tuolta tilaisi. Yhden itänaapurista muuttaneen perheen tiedän. Ja sitten kaupungin vuokrakolhooseissa asuvia, joilla menee rahat Alkoon ja tupakkaan. Kun aiheesta on puhuttu, niin kaikilla tuttavilla sama huomio.

Yhdessä tietämässäni perheessä 18-vuotias heitettiin omilleen asumaan. Kaikki mitä sai ostettua, ostettiin asuntoon temusta. En ymmärrä, kun meidän kaupungissa on vielä kierrätyskeskus, joka antaa ILMAISEKSI hyväkuntoista tavaraa nuorille, jotka muuttavat omilleen. Ja muutenkin vähävaraisille. 

Vierailija
499/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on taas keksitty uusi tapa ilkkua ja syrjiä köyhiä. On kai käynyt tylsäksi trollailla tuista, joten on siirrytty aiheeseen Temu.

Ikään kuin köyhyys olis ainoa syy ostaa temusta. Itse ostan sen mikä mun mielestä näyttää kivalta, oli se sitten myynnissä temussa tai stockalla. Mun vuositulot on noin 50 000€. 

Vierailija
500/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temussa on niin paljon ihania tuotteita. Ei sellaisia löydy suomesta. Mä en enää osta suomesta juuri mitään ja se on mun periaatteeni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän