Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Suomalaisten Temu tilaukset räjähtivät käsiin: Tavaraerien määrä nousi vuodessa 1,7 miljoonasta 22,7 miljoonaan

Vierailija
30.12.2024 |

Kiinasta tulevien pakettien määrä on rajussa kasvussa, kertovat Tullin tuoreet tilastot.

Samalla kun kotimaisia yrityksiä menee nurin n. 300 kuukaudessa, ovat Kiinan halpakaupat yltäneet jopa yli 1000% kasvuun.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010932866.html

Kommentit (606)

Vierailija
541/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti 

Vierailija
542/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaan, että Temu shoppailijat osaavat kyllä perustella valintansa toisin kuin Temu dissaajat. Mua on tässä ketjussa ihmetyttänyt se miksi toisten shoppailut ärsyttävät täysin luokattomiin haukkumisiin. Valitettava tosiasia on, että  suomalaisuus on kärsinyt pahan mainehaitan kun tuotannot siirrettiin Kiinaan. Monet eivät enää periaatteestakaan halua tukea tällaisia yrityksiä. Marimekko uskollisuus on niin out, se on vain vanhanaikaisille, mielikuvituksettomille tylleröille joilla ei ole omaa ajatusmaailmaa. En kehtaisi kulkea Marimekon tuotteissa, muka suomalaista kun brändillä on historiaa mutta tuotanto on kuitenkin ulkomailla. En arvosta pätkääkään yrityksiä jotka veivät tuotantonsa Kiinaan. Niiden mukana meni monen monta työpaikkaa. En tule ostamaan tällaisia tuotteita. 

Ei tuo ole perustelu, että en osta kotimaasta, koska rikas kauppias ja loma

Ostin kuminauhoja, koska kuminauha oli halpa 

Tuo on silkkaa tyhmyyttä ja kehtaat vielä tuoda sen julki 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaan, että Temu shoppailijat osaavat kyllä perustella valintansa toisin kuin Temu dissaajat. Mua on tässä ketjussa ihmetyttänyt se miksi toisten shoppailut ärsyttävät täysin luokattomiin haukkumisiin. Valitettava tosiasia on, että  suomalaisuus on kärsinyt pahan mainehaitan kun tuotannot siirrettiin Kiinaan. Monet eivät enää periaatteestakaan halua tukea tällaisia yrityksiä. Marimekko uskollisuus on niin out, se on vain vanhanaikaisille, mielikuvituksettomille tylleröille joilla ei ole omaa ajatusmaailmaa. En kehtaisi kulkea Marimekon tuotteissa, muka suomalaista kun brändillä on historiaa mutta tuotanto on kuitenkin ulkomailla. En arvosta pätkääkään yrityksiä jotka veivät tuotantonsa Kiinaan. Niiden mukana meni monen monta työpaikkaa. En tule ostamaan tällaisia tuotteita. 

Ite taas en kehtais ikinä kulkea Temun vaattet päällä. 

Vierailija
544/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse täällä roikut. Kyllä naurettavin esine mistä olen kuullut on kumilenkki Kiinasta tilattuna. Maksavat varmaan suomalaisessa kaupassa monta senttiä ja todella tarpeellisia. 

Pääasia näyttää olevan se tilaaminen ja varsinkin roskan tilaaminen. Kumilenkki on roska niitä tulee tavaroiden pakkauksien mukana ilmaiseksikin ja ne heitetään yleensä roskiin, ei keräillä eikä varsinkaan tilailla kiinasta 

Olet sairas ja sulla on vakava addiktio, mistä kertoo jo se että saat raivarin jos joku ihmettelee sun toimintaasi. Mikään pakkohan sun ei olisi jakaa tätä informatiota pakkomielteestäsi, mutta jostain syystä  haluat niin kuitenkin tehdä

Vai minä se täällä yksin jaan informaatiota. En minä tätä ketjua aloittanut. Ostin kuminauhoja ja sekös sinua jurppii, kun ne olisi pitänyt lähteä ostamaan kauppakeskuksesta tai sitten ostella kotiin tarpeeksi tavaroita, joiden mukana niitä kuminauhoja sitten tulisi.

Minulla on keittiössä vaakasuora tanko tiskialtaan päällä ja siinä irtokoukkuja. Nuo koukut sitten aina putoilivat, kun ottaa tiskiharjaa yms. leikkuualustaa niistä koukuista. Laitoin koukkuihin kumilenkit, jotta koukku ei irtoaisi, mutta eiväthän nuo kotoa löytyneet vanhat lenkit kestäneet vaan katkeilivat. Temun leveät, mutta pienihalkaisijaiset kumilenkit pitävät koukut hyvin paikoillaan. En nyt viitsi enempää rautalangasta vääntää, miten nuo on laitettu, kun tulee sinun ymmärryksellesi liikaa infoa. 

Ihmettele vaan toimintaani, jos siitä saat jotain tyydytystä.

Vierailija
545/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temu kokeiltu. En suosittele.

Löytyy muita erikoisen nimen omaavia kauppoja verkosta. Hakusanoilla ihan. :D

Vierailija
546/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisipa joku temuttelija vetää tähän keskusteluun oikein USAnkin. Varmaan toinen temuttaja ymmärtää viittauksen, kukaan muu ei. 

Vierailija
547/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite taas en kehtais ikinä kulkea Temun vaattet päällä. 

Ihan kuin tunnistaisit temusta ostetun vaatteen 🤣 Toki itsehän sen tietäisit mutta kukaan ei tunnista mikä on temusta ja mikä muualta.

Vierailija
548/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova on luotto Kiinan kommunistiseen puolueeseen. Kukapa suomalainen (sosialisti) ei diktatuuria rahoittaisi, jos vastineeksi saa halpaa krääsää.

Vierailija
549/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse täällä roikut. Kyllä naurettavin esine mistä olen kuullut on kumilenkki Kiinasta tilattuna. Maksavat varmaan suomalaisessa kaupassa monta senttiä ja todella tarpeellisia. 

Pääasia näyttää olevan se tilaaminen ja varsinkin roskan tilaaminen. Kumilenkki on roska niitä tulee tavaroiden pakkauksien mukana ilmaiseksikin ja ne heitetään yleensä roskiin, ei keräillä eikä varsinkaan tilailla kiinasta 

Olet sairas ja sulla on vakava addiktio, mistä kertoo jo se että saat raivarin jos joku ihmettelee sun toimintaasi. Mikään pakkohan sun ei olisi jakaa tätä informatiota pakkomielteestäsi, mutta jostain syystä  haluat niin kuitenkin tehdä

Vai minä se täällä yksin jaan informaatiota. En minä tätä ketjua aloittanut. Ostin kuminauhoja ja sekös sinua jurppii, kun ne olisi pitänyt lähteä ostamaan kauppakeskuksest

Ei helvetti oikeasti. Kumilenkkejä 

Kaikkea tarpeellista tavaraa. Todellakin 

Vierailija
550/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen temun rievun tunnistaa kaukaa. Voihan sitä tietenkin kuvitella ettei kukaan huomaa sitä navan päälle kiertynyttä sivusaumaa, mutta kyllä sen huomaa 

Vierailija
551/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On munkin pakko sanoa sananen kun oon seurannut tätä threadia. En oo vielä huomannut kunnon perusteluja noilta kivijalkakauppiailta? Kummallista halveksuntaa muita kohtaan kun ei ymmärretä kuinka paljon heillä on kuluja? Mitä sitten? Ei sinun ole pakko olla kauppias, eikä minun ole pakko ostaa tuotteitasi, Järki käteen välillä! Jokainen järkevä säästää omissa kuluissa, kun ei olla rikkaammasta päästä. Tuskin suakaan kiinnostaa mun menoni? Jokainen taaplatkoon tyylillään ja ostakoon mistä parhaaksi näkee. Täytyy sanoa, että tää on kyllä ollut mielenkiintoinen lanka.

Vierailija
552/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova on luotto Kiinan kommunistiseen puolueeseen. Kukapa suomalainen (sosialisti) ei diktatuuria rahoittaisi, jos vastineeksi saa halpaa krääsää.

Luottavathan jenkitkin. Tiedäthän kuinka paljon usassa myytävistä tuotteista on valmistettu Kiinassa? Itse asiassa muuten suomalaiset kapitalistit luottavat niin paljon Kiinaan että ovat siirtäneet kaiken tuotannon aasiaan. Tiedäthän? Siellä valmistetusta tuotteesta saa paremman katteen kuin kotimaassa valmistetusta. Samalla työ on siirretty kiinaan. Sitä eivät tehneet sosialisti. Jos olet niin tyhmä ettet sitä tajua niin sillehän ei kukaan voi mitään.

Vierailija
553/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan laittaa Temu tilauksen vetämään :)

Vierailija
554/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On munkin pakko sanoa sananen kun oon seurannut tätä threadia. En oo vielä huomannut kunnon perusteluja noilta kivijalkakauppiailta? Kummallista halveksuntaa muita kohtaan kun ei ymmärretä kuinka paljon heillä on kuluja? Mitä sitten? Ei sinun ole pakko olla kauppias, eikä minun ole pakko ostaa tuotteitasi, Järki käteen välillä! Jokainen järkevä säästää omissa kuluissa, kun ei olla rikkaammasta päästä. Tuskin suakaan kiinnostaa mun menoni? Jokainen taaplatkoon tyylillään ja ostakoon mistä parhaaksi näkee. Täytyy sanoa, että tää on kyllä ollut mielenkiintoinen lanka.

Onko tässä ketjussa muka edes kivijalkakauppiaita? Temuttelijat näyttää kovasti luulevan että joka toinen on, mutta niillä taitaa oikeasti olla parempaa tekemistä kuin roikkua vauvalla. Ainakin jos ne on oikeasti rikkaita, kuten väitätte. Mieti nyt: Jos sulla ois rahaa, niin viettäisitkö vapaa-aikasi vauvapalstalla?

Vierailija
555/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temu

Vierailija
556/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä ihmeellistä porukkaa. Kummeksutaan, jos joku ostaa kumilenkkejä kaupasta. Miksiköhän ne lenkit on koskaan keksitty tai miksi niitä myydään yhtään missään, jos niille ei mitään käyttöä kenelläkään olisi?

Tai sitten ihmeteltiin pillerirasian ostoa. Niitä on olemassa siksi, että niissä voi kuljettaa tarvitsemaan lääkkeitä mukana. Se on kätevämpää kuin roudata useita lääkepurkkeja tai vaikka jotain epämääräistä muovipussukkaa yms. Rasioissahan on usein myös useampi lokero eri lääkkeille.

Ja ihan outoa jollekin sekin, että joku haluaa kihartaa hiuksensa.

Minua kiinnostaisi tavata livenä nämä ihmiset, jotka eivät ymmärrä ihan normaaleja asioita ollenkaan. Outoa jengiä.

Vierailija
557/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temu

On vaan Paras 🤗

Vierailija
558/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tässä jo pitkään harkinnut tekeväni ensimmäisen Temu ostokseni, mutta toistaiseksi en ole vielä saanut aikaiseksi. 

Tarkoitus olisi tilata polkupyörääni varaosia. Yksinkertaisesti ei ole varaa ostaa kotimaasta, joten pakko turvautua tilaamaan Kiinasta.

Vierailija
559/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni melkein kaikki, mitä naiset ovat Tokmannista iät ja ajat kantaneet. Noita tonttujakaan en ymmärrä, mitä Tokmanni myi joulun alla. Meilläkin sellaisia oli ilmestynyt joka pöydälle. 

Minua ärsyttävät ne silmättömät tontut, joilla siis myssy on vedetty niin alas, että alta näkyy vain iso nenä ja parta. Rumia koristeitahan nuo ovat. Joulussa mennään amerikkalaiseen överiin suuntaan, kun pitää olla ne rumat joulupaidatkin, joita ei käytetä kuin yhtenä tai kahtena päivänä vuodessa.

Minua ärsyttävät ne silmättömät tontut, joilla siis myssy on vedetty niin alas, että alta näkyy vain iso nenä ja parta. Rumia koristeitahan nuo ovat. Joulussa mennään amerikkalaiseen överiin suuntaan, kun pitää olla ne rumat joulupaidatkin, joita ei käytetä kuin yhtenä tai kahtena päivänä vuodessa.

Miksei Temun vastustajat kritisoi tälläisen paskan myyntiä, kun sitä myydään Tokmannissa? 

Todella rumia ja turhia "koristeita". Niissä tuntui olevan pohjassa sisällä soraakin, jotta pysyvät pystyssä. Eli tuollaisia painoja rahdataan maailman toiselta puolelta.

Vierailija
560/606 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin :))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän