Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Suomalaisten Temu tilaukset räjähtivät käsiin: Tavaraerien määrä nousi vuodessa 1,7 miljoonasta 22,7 miljoonaan

Vierailija
30.12.2024 |

Kiinasta tulevien pakettien määrä on rajussa kasvussa, kertovat Tullin tuoreet tilastot.

Samalla kun kotimaisia yrityksiä menee nurin n. 300 kuukaudessa, ovat Kiinan halpakaupat yltäneet jopa yli 1000% kasvuun.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010932866.html

Kommentit (606)

Vierailija
221/606 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei, vaan nimenomaan saastuttaa vähemmän yrityksen tilata kontillinen tavaraa laivarahtina kuin, että jokainen ihminen tilaa tavaran erikseen lentorahtina Kiinasta."

Koska tottahan ne lähettävät joka kilkkeen erikseen erillisellä lennolla 🙈 Ihmisten typeryys on kyllä rajatonta, ei voi muuta sanoa.

Ei vaan sen takia sitä lentorahtia roudataan koko ajan enemmän ja enemmän, jotta ihmiset saavat niitä pussukoita ja nyssyköitään. 

Sehän on ihan kiistaton fakta, että on ekologisempaa laivarahtina tilata kontillinen tavaraa kuin tuhansia yksittäisiä paketteja joita lähetellään jatkuvana virtana. 

Vierailija
222/606 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa käy ulkomailla ja ostaa sieltä vaatteita. Miten muuten tulli tutkii ne? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/606 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen roska nyt ei vaan ymmärrä miten typerät teot vaikuttaa asioihin. Sitten vänistään, kun työttömyyttä on lisää ja tukia leikataan. Tyhmistä päistä kärsii koko kansakunta. 

Tuet leikattiin jo, siksi temusta tilataankin. 

Työt on pätkätyötä. 

Vierailija
224/606 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa osoitteessa Voimakatu 5 on Temun piste. Työllistää 3 ihmistä. Eli jotain veroja maksetaan Suomeenkin.

Vierailija
225/606 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri on Temun kanta-asiakas. Hän on mm tilannut muovisen kukkaköynnöksen kuistilleen. Kun sopivasti tuulee, köynnöksestä irtoavat lehdet ja tuulen mukana se roska siirtyy meidän pihalle. Kiikutanko postilaatikkoon sen roskan? En halua sitä krääsää pihalleni!

No siitä ei kyllä mtään irtoa! Sitä paitsi se on saatu sukulaiselta, enkä keksinyt sille muuta paikkaa kuin kuisti, koska se ei mielestäni ole kovin kaunis. Sen sijaan, että keräilet täällä irtopisteitä tyhjästä niin fiksumpaa on keskustella asiasta. Ai niin, siihenhän et pysty 😁

Vierailija
226/606 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan Kiina katkoo meidän kaapeleita. Ei voi kuin ihmetellä suomalaisten typeryyttä. Ostamalla Temusta tuet Venäjän erikoisoperaatiota Ukrainassa. Eli sinulla on ukrainalaisten siviilien verta käsissäsi ja olet osasyyllinen heidän kärsimyksiin. Mieti tätä nytten, sinä Temusta tilaaja!

Vierailija
227/606 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ostakaa vaan lisää tavaraa Temusta niin lähtee ne loputkin työpaikat suomesta kiinaan. Itse olette tämän aiheuttaneet omilla valinnoilla.

Vierailija
228/606 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan Kiina katkoo meidän kaapeleita. Ei voi kuin ihmetellä suomalaisten typeryyttä. Ostamalla Temusta tuet Venäjän erikoisoperaatiota Ukrainassa. Eli sinulla on ukrainalaisten siviilien verta käsissäsi ja olet osasyyllinen heidän kärsimyksiin. Mieti tätä nytten, sinä Temusta tilaaja!

Mietin eikä paljon kiinnosta jonkun slaavin kohtalo. On tässä paljon isompiakin ongelmia, kun joku sota ukrainassa.

Vierailija
229/606 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on ympäristön kannalta joka tavalla parempi että ihminen tilaa itse kiinasta ja vain ne tuotteet mitä tarvitsee.

Tämä nykymeno missä kauppaketjut tilaa satoja kontillisia roinaa ja myyvät ne sitten muka-alennus kampanjoina ihmisille, on tulossa tiensä päähän. Se toimi vielä silloin kun oltiin sitä mieltä että kulutuksen täytyy kasvaa koska se luo talouskasvua. Niinhän se tekikin mutta se on kestämätöntä luonnon kannalta.

Kiinasta tilaaminen on helppoa, turvallista ja nopeaa. ja siinä säästää ihan käyttötavaroissakin jopa satoja euroja kuukaudessa. Tavarat tulee kätevästi matkustajakoneiden rahdin mukana.

Mitä ihmettä on se käyttötavara, jota pitää muka ostaa kuukausittain sadoilla euroilla? Kävin läpi koko kotini, enkä keksinyt tarvetta yhdellekään uudelle käyttötavaralle, enkä usko että tarvitsen  mitään tulevinakaan kuukausina.

Vierailija
230/606 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Suomi -aina saa hävetä:/

Vierailija
231/606 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat maailman tyhmin kansa. Miten ihmeessä voivat olla näin sinisilmäisiä... Minä minä minä ja kaikki muu pyörii minun navan ympärillä. Ihan sama vaikka muut kärsisivät minun typeryydestä. Pääasia on että minä teen kuten minä haluan! Näin nämä Temusta tilaajat ajattelevat. Itsekkäitä paskiaisia ovat. Toivon heille ankeaa sekä tuskaista loppuelämää.

Vierailija
232/606 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aina näitä temuttajien perusteluja, että muualta ei ole varaa ostaa. Mistä nämä ihmiset sitten ostivat tavaransa ennen Temun ilmestymistä markkinoille? Toisekseen, mikä _pakottava_ tarve on ostaa romua nurkat täyteen? Jos ei ole varaa niin jätä ostamatta, siinäpä se. Itsekin ostan jotain kotimaisilta yrittäjiltä, jos ei ole rahaa niin en osta ollenkaan.

Vierailija
233/606 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ostaa sontaa. En ikinä ostaisi mitään tuolta. 

Mä oon köyhä, mutta en osta myrkkysontaa. Säästän pitkään, että sasn jonkun vaatteen esim mitä haluan. Voi olla, että Suomesta ostetuissakin on kemikaaeja liikaa, mutta tuskin niin paljon kuin temuissa. 

Voiteet ja kosmetiikan ostan apteekista tai Dermosydistä. .Mitään muuta en ostele.

Kummalla noista kirjoitit tämän viestin, siis vaatteilla vai kosmetiikalla?

Vierailija
234/606 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostako kiinalaisia tuotteita. Vaatteiden värit myrkkyä, tavaroiden tilauskset vääriä, tekniikassa (jos tyhmänä tilaat ) voi olla mitä vaan. Samoin kiinalaisten valmistamissa  lasten kosteuspyyhkeissä jolla pyyhit lastesi ihoa. Volvokin on nykyään kiinalaien joten se siitä RUOTSALAISUUDESTA. Pikkuhiljaa myös SUOMESSA on erittäin paljon KIINALAISTA omistusta ja nythän mennään entiseen malliin ja myydään aasiaan venäläisten sijaan.

Vierailija
235/606 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat maailman tyhmin kansa. Miten ihmeessä voivat olla näin sinisilmäisiä... Minä minä minä ja kaikki muu pyörii minun navan ympärillä. Ihan sama vaikka muut kärsisivät minun typeryydestä. Pääasia on että minä teen kuten minä haluan! Näin nämä Temusta tilaajat ajattelevat. Itsekkäitä paskiaisia ovat. Toivon heille ankeaa sekä tuskaista loppuelämää.

Ihan yhtä itsekkäitä kuin suomalaiset yrityksetkin. Halutaan lisää voittoja niin viedään tuotanto kiinaan. Kuluttajat haluavat enemmän vastinetta rahalleen ja tilaavat suoraan kiinasta ilman välittäjien ahneita käsiä. Oltaisiinko tässä tilanteessa jos yritykset olisivat pysyneet suomessa? Multa meni arvostus suomalaisyrityksiä kohtaan kun ne veivät tuotantonsa kauas ulkomaille. En halua maksaa pelkästä brändin menneestä historiasta ja minusta on epäisänmaallista viedä tuotanto aasiaan. En halua ostaa enää keneltäkään joka toimii näin, mieluummin ostan Temusta. Se on minun kantani ja sitä ei muuteta haukkumisilla. Jokaisella on oikeus ostaa mistä ikinä haluaa ja se ei muilla kuulu. Ihme porukkaa täällä kun kuvittelevat olevansa muiden yläpuolella, että voivat kritisoida muiden valintoja. Tyhmäkin jo tajuaa, että kaikilla on valinnanvapaus.

Vierailija
236/606 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole pakottavasta tarpeesta, mutta tunsin itseni TYHMÄKSI kun maksoin Prismassa joulun alla 3 euroa 8kpl pakettikortti-pakkauksesta.

Oli kiire, ihan tavallisia pahvisia missäkuva, ei naruja mukana. Tajusin hinnan vasta kassalla kun pienet ostokset ja summa yllätti.

Vierailija
237/606 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ostaa sontaa. En ikinä ostaisi mitään tuolta. 

Siellä on sontaa ja priimaa ihan kuten Amazonissa tai Aliexpressissä.

Jippona on filtteroida kaikista halvimmat tuotteet heti pois.

Itse tarvitsin tuolta autoon OBD-lukijan joka osaa nollata vikakoodit. Sain lopulta 10 eurolla. Halvimmat olivat 5-6e, ne skippasin.

Voit arvata, paljonko suomalaisella korjaamolla pelkkä auton vikakoodin nollaus maksaa (ilman että saat mitään muuta vastinetta kuin sen koodin poiston). Vastaus on 50 euroa.

Hyvin toimi ja ratkaisi ongelman eli poisti muistista vikakoodin.

Taitaa olla sama, mikä Tokmannissa oli vähän aikaa sitten tarjouksessa 30€ hintaan? Ainakin itse ostin saman Temusta 10€ hintaan.

Vierailija
238/606 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ostan Temusta. Paljon parempi valikoima askartelutarvikkeita halvalla. Nopea toimitus. Kaikki on juuri sitä mitä pitää. Kerran yksi paketti meni rikki Suomen puolella. Sitä ei edes tuotu mulle vaan se reklamoitiin siinä firmassa ja Temu maksoi rahat saman tien mulle takaisin. Helppoa. Suomessa jos ostat ja paketti menee rikki, se tuodaan sulle silti ja käsketään itse reklamoida. Sitten saat rahojasi odotella takaisin vaikka kuinka kauan. 

Ja näille jotka vinkuu että rahat menee Venäjän tukemiseen: mulle ihan sama. Loppuisi se sotakin sitten joskus. Mulle on ihan sama kuka sen sodan voittaa. Kunhan se nyt vaan loppuu. Sitä paitsi ukrainalaiset on ihan samaa kansaa kuin venäläiset. Ei mitään eroa. 

Vierailija
239/606 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tavaroiden kertakäyttökulutus tuhoaa luontoa monin tavoin. Kiina on myös paha saastuttaja, luonnon kemikaalikuorma vaan kasvaa kasvamistaan. Surullista. Miettikää nyt oikeasti tarvitsetteko kaikkea sitä krääsää. Jos annamme luonnon tuhoutua, on tämä aika kauhea paikka tulevien sukupolvien elää. Haluatteko sitä lapsillenne ja lapsenlapsillenne? 

Vierailija
240/606 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuri on Temun kanta-asiakas. Hän on mm tilannut muovisen kukkaköynnöksen kuistilleen. Kun sopivasti tuulee, köynnöksestä irtoavat lehdet ja tuulen mukana se roska siirtyy meidän pihalle. Kiikutanko postilaatikkoon sen roskan? En halua sitä krääsää pihalleni!

No siitä ei kyllä mtään irtoa! Sitä paitsi se on saatu sukulaiselta, enkä keksinyt sille muuta paikkaa kuin kuisti, koska se ei mielestäni ole kovin kaunis. Sen sijaan, että keräilet täällä irtopisteitä tyhjästä niin fiksumpaa on keskustella asiasta. Ai niin, siihenhän et pysty 😁

Eka roskasatsi on sun postilaatikossasi, ole hyvä.