IS: Suomalaisten Temu tilaukset räjähtivät käsiin: Tavaraerien määrä nousi vuodessa 1,7 miljoonasta 22,7 miljoonaan
Kiinasta tulevien pakettien määrä on rajussa kasvussa, kertovat Tullin tuoreet tilastot.
Samalla kun kotimaisia yrityksiä menee nurin n. 300 kuukaudessa, ovat Kiinan halpakaupat yltäneet jopa yli 1000% kasvuun.
Kommentit (606)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkusoittoa sille että kohta ollaan Kiinan ja Venäjän vallan alla. Tällekin vain tyhmät ihmiset nauraa, mutta eipä naura joskus 5 vuoden päästä, kun on tiukka Kiinan kuri ja itsekin päkertävät työkseen jotain krääsää hikityöpajalla euron tuntipalkalla.
Tämä on kauppasotaa. Temu aivan varmasti myös myy tuotteita tappiolla saadakseen länsimaiset kilpailijat kiilattua pois markkinoilta.
Ai kiinalaisia tuotteita tappolla, no ei kyllä myy. Pikku- ja muovisälän tekee koneet, koneet pakkaa, ei siinä paljon ihmisiä tarvita kuin ohjelmoimaan.
Et ole koskaan katsellut Temun hintoja, esim. T-paidat. Alle vitosen ei saa kuin harvoin salamatarjouksista ja niissä vitosen (ja ylikin) paidoissa on ihan erilainen valikoima kuin Suomen kaupoissa: löytyy tosi kivaa erilaista printtiä, siksi niistä voin maksaa enemmän kuin täkäläisten kauppojen perus yksivärisistä, tylsistä paidoista.
Ja kukas tuotannon on Kiinaan siirtänyt? Nyt on hirmuinen itku kun ihmiset voivat tilata tavaransa suoraan ilman välistävetäviä välikäsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo ihmiset on liian tyhmiä tajuamaan, että eipä kohta riitä niille enää mitään tukiakaan, joilla tilailla temukamaa. Ei nimittäin ole kohta Suomessa enää yhtään työpaikkaa eikä ketään joka maksaa veroja.
Luuletko että kaikki työpaikat perustuvat tavaran myynnin ympärille? :D
En tietenkään. Mutta sinä olet liian tyhmä tajuamaan miten kaikki asiat vaikuttaa pitkällä aikavälillä toisiinsa.
Mä en kyllä ole tässä se tyhmä vaan sinä. Yritän pysyä aiheessa, samalla kun sulla on kiire mennä henkilöön ja laatia olkiukkoja ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkusoittoa sille että kohta ollaan Kiinan ja Venäjän vallan alla. Tällekin vain tyhmät ihmiset nauraa, mutta eipä naura joskus 5 vuoden päästä, kun on tiukka Kiinan kuri ja itsekin päkertävät työkseen jotain krääsää hikityöpajalla euron tuntipalkalla.
Tämä on kauppasotaa. Temu aivan varmasti myös myy tuotteita tappiolla saadakseen länsimaiset kilpailijat kiilattua pois markkinoilta.
Ai kiinalaisia tuotteita tappolla, no ei kyllä myy. Pikku- ja muovisälän tekee koneet, koneet pakkaa, ei siinä paljon ihmisiä tarvita kuin ohjelmoimaan.
Et ole koskaan katsellut Temun hintoja, esim. T-paidat. Alle vitosen ei saa kuin harvoin salamatarjouksista ja niissä vitosen (ja ylikin) paidoissa on ihan erilainen valikoima kuin Suomen kaupoissa: löytyy tosi kivaa erilaista printtiä, siksi niistä voin m
Ne kaikki hienot printit on muuten varastettu. Niiden suunnittelijat ei ole saaneet niistä penniäkään. Kehtaatko kävellä varastettu printti päällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole koskaan katsellut Temun hintoja, esim. T-paidat. Alle vitosen ei saa kuin harvoin salamatarjouksista ja niissä vitosen (ja ylikin) paidoissa on ihan erilainen valikoima kuin Suomen kaupoissa: löytyy tosi kivaa erilaista printtiä, siksi niistä voin m
Se ei ollut spekulaatiota. Kiinan krääsää myydään myös tappiolla.
Tällä palstalla on muuten näköjään yksi ja sama jankuttaja. Käyttää aina tuota olkiukko-nimitystä ja on tyhmä kuin saapas. Oon bongannut useammastakin ketjusta.
Suomalaiset yritykset ovat vieneet tuotantonsa ulkomaille ja usein juuri sinne Kiinaan. Jos ostatte vaikka Marimekon laukun niin se tulee Kiinasta. Kuka tietää vaikka käyttäisivät Temun kanssa samoja tehtaita? Pitää ottaa asioista selvää eikä vaan jankata omia oletuksiaan. Eniten Temusta kärsii varmaan jälleenmyyjät, jotka myy samoja tuotteita mutta kalliimmalla. Juuri ostin tuotteen Temusta 96 eurolla ja sama tuote maksoi Amazonilla 138 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo ihmiset on liian tyhmiä tajuamaan, että eipä kohta riitä niille enää mitään tukiakaan, joilla tilailla temukamaa. Ei nimittäin ole kohta Suomessa enää yhtään työpaikkaa eikä ketään joka maksaa veroja.
Luuletko että kaikki työpaikat perustuvat tavaran myynnin ympärille? :D
22,7 miljoonaa on iso summa. Se on kaikki pois suomalaisilta.
Tuo on pakettien määrä! Summa lienee siis jo sadoissa miljoonissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi ettei siellä koneet niitä tuotteita tee. Ihan ihmiset pikkukätösin on esimerkiksi muovituotteita laittamassa yhteen. Oletko koskaan kuullut orjuuttamisesta? Sitä on Kiinassa aika paljon, hyvin vaiettuna vain. Kiina on edelleen diktatoorinen maa.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni siellä ei ole edes mitenkään merkittävästi halvempaa. Siis kaikkea tarpeetonta pikkukrääsää on edullisesti, mutta kuka sellaista ostaa, jos ei oikeasti tarvitse? Vai ostaako ihmiset vaan kaikkea halpaa ihan ostamisen ilosta?
No esimerkiksi itse tilasin sieltä nyt ekaa kertaa ihan siksi, että teen remonttia ja siellä oli paljon nätimpiä tapetteja sata kertaa suomalaista tarjontaa halvemmalla. Olin tosi positiivisesti yllättynyt laadusta, oletin että sillä hinnalla tulee ihan paskaa postissa, mutta ei. Tosi hyvät ja nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on muuten näköjään yksi ja sama jankuttaja. Käyttää aina tuota olkiukko-nimitystä ja on tyhmä kuin saapas. Oon bongannut useammastakin ketjusta.
Et siis tiedä mikä on olkiukko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni siellä ei ole edes mitenkään merkittävästi halvempaa. Siis kaikkea tarpeetonta pikkukrääsää on edullisesti, mutta kuka sellaista ostaa, jos ei oikeasti tarvitse? Vai ostaako ihmiset vaan kaikkea halpaa ihan ostamisen ilosta?
No esimerkiksi itse tilasin sieltä nyt ekaa kertaa ihan siksi, että teen remonttia ja siellä oli paljon nätimpiä tapetteja sata kertaa suomalaista tarjontaa halvemmalla. Olin tosi positiivisesti yllättynyt laadusta, oletin että sillä hinnalla tulee ihan paskaa postissa, mutta ei. Tosi hyvät ja nopeasti.
Yhtään ei mietitytä niiden turvallisuus ja mitä niistä voi haihtua huoneilmaan?
No mutta kun tokmannien ja kärkkäisen ym. halpismyymälöiden hyllyillä on sitä samaa kamaa, hinta on vaan eri. Katselin tässä esim. teltanpohjalle eristettä, sellaista n. 5mm paksua 150cm x 200cm kangaspäällysteistä vaahtomuovilevyn palaa. Halvin suomalainen kauppa tarjosi sitä 20e hintaan, monessa hinta oli 30e. Temussa se on 5e.
Minkä v..un takia maksaisin suomalaisille kauppiallle moninkertaista ylihintaa tuosta? Tuote on ilmiselvästi täsmälleen sama, samat materiaalit, tikkaukset, purjerenkaat nurkissa jne. - samasta tehtaasta.
Ei Temu ole huijari vaan nämä suomalaiset kaupat jotka ovat kusseet hävyttömästi silmiin kuluttajia jo vuosikymmeniä. Jos katsoo kuinka kauppa on kannattanut niin sen näkee kyllä tyhmäkin: nämä kärkkäiset, kakkoset ja keskiset on monimiljonäärejä jokainen!
Ei pennin latia enää minun kukkarostani näille, ei tipu, ei penniäkään!
Itse voin ylpeänä sanoa, että en ole tilannut Temusta kertaakaan enkä tilaa. Muistan vielä kymmenen vuoden takaa sen jutun niistä kiinalaisista puhdistusaineista. Pudistusaineet oli niin myrkyllisiä että niillä kevyesti puhdistetut ilmanvaihtokanavat riitti aiheuttamaan ihmisille hengitysilman kautta keuhkojen mädäntymistä ja fibroosia pikavauhdilla. Ihan mikroskooppisen pieni määrä ainetta hengitysilmassa mädätti keuhkot. Kun ihmiset meni hengenahdistuksen takia lääkäriin, niin mitään ei voitu tehdä, koska keuhkojen mätänemistä ja siitä seuraavaa fibroosia ei voinut pysäyttää. Keuhkofibroosi eteni niin hurjaa vauhtia, että kuolivat parissa viikossa. Takuulla nuo Temu-krääsät on täynnä samanlaisia huonosti tutkittuja myrkkyjä ja sitten ihmiset hengittelee koekaniineina niitä. Hyi hitto!
Kaatosroska tuotteeksi ja jätteet maailmalle myydään vaikka tappiolla, mutta halvemmaksi tulee kuin jätteenkäsittelymaksut
Vierailija kirjoitti:
No mutta kun tokmannien ja kärkkäisen ym. halpismyymälöiden hyllyillä on sitä samaa kamaa, hinta on vaan eri. Katselin tässä esim. teltanpohjalle eristettä, sellaista n. 5mm paksua 150cm x 200cm kangaspäällysteistä vaahtomuovilevyn palaa. Halvin suomalainen kauppa tarjosi sitä 20e hintaan, monessa hinta oli 30e. Temussa se on 5e.
Minkä v..un takia maksaisin suomalaisille kauppiallle moninkertaista ylihintaa tuosta? Tuote on ilmiselvästi täsmälleen sama, samat materiaalit, tikkaukset, purjerenkaat nurkissa jne. - samasta tehtaasta.
Ei Temu ole huijari vaan nämä suomalaiset kaupat jotka ovat kusseet hävyttömästi silmiin kuluttajia jo vuosikymmeniä. Jos katsoo kuinka kauppa on kannattanut niin sen näkee kyllä tyhmäkin: nämä kärkkäiset, kakkoset ja keskiset on monimiljonäärejä jokainen!
Ei pennin latia enää minun kukkarostani näille, ei tipu, ei penniäkään!
Suomalaisten kauppojen hinnoissa on verot, työntekijöiden palkat jne. Haluatko, että suomalaisilla on töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtään ei mietitytä niiden turvallisuus ja mitä niistä voi haihtua huoneilmaan?
Ei yhtään. Tuskinpa Suomenkaan verkkokauppojen tapetit täällä meillä paikallisesti painetaan, eiköhän nekin Kiinassa tehdä siinä missä kaikki muukin. Samaa paskaa kuin ne Marimekon lakanat, joita käytän ihollani ja joita hengitän huoneilmassa, ne ainakin on made in China.
Lapsuuteni leikin My Little Poneilla, joissa on myöhemmin todettu haitallisia ftalaatteja. Kasarileluja ei siis tosiaan saa nykystandardien mukaan antaa lapsille. Hengissä selvisin.
Harva asia on oikeasti kotimainen, naiivia luulla niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Termi jota käyttää vain eläkeikäiset eikä enää nekään. Kuuntelepa irl niin et kuule kenekään suusta nykyään. Hyvä tunniste.
Vierailija kirjoitti:
Itse voin ylpeänä sanoa, että en ole tilannut Temusta kertaakaan enkä tilaa. Muistan vielä kymmenen vuoden takaa sen jutun niistä kiinalaisista puhdistusaineista. Pudistusaineet oli niin myrkyllisiä että niillä kevyesti puhdistetut ilmanvaihtokanavat riitti aiheuttamaan ihmisille hengitysilman kautta keuhkojen mädäntymistä ja fibroosia pikavauhdilla. Ihan mikroskooppisen pieni määrä ainetta hengitysilmassa mädätti keuhkot. Kun ihmiset meni hengenahdistuksen takia lääkäriin, niin mitään ei voitu tehdä, koska keuhkojen mätänemistä ja siitä seuraavaa fibroosia ei voinut pysäyttää. Keuhkofibroosi eteni niin hurjaa vauhtia, että kuolivat parissa viikossa. Takuulla nuo Temu-krääsät on täynnä samanlaisia huonosti tutkittuja myrkkyjä ja sitten ihmiset hengittelee koekaniineina niitä. Hyi hitto!
No voisitteko tutkia ulkomaiden oloja edelleen ja altistuksia. Samoin kaivokset ja hionta. Ja auttaa ihmisiä suojautumaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Termi jota käyttää vain eläkeikäiset eikä enää nekään. Kuuntelepa irl niin et kuule kenekään suusta nykyään. Hyvä tunniste.
Kaikki jotka käyttää keskustelupalstoja vähänkään enemmän tietää olkiukon, lakkaa nolaamasta itseäsi.
Ökötex