Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Suomalaisten Temu tilaukset räjähtivät käsiin: Tavaraerien määrä nousi vuodessa 1,7 miljoonasta 22,7 miljoonaan

Vierailija
30.12.2024 |

Kiinasta tulevien pakettien määrä on rajussa kasvussa, kertovat Tullin tuoreet tilastot.

Samalla kun kotimaisia yrityksiä menee nurin n. 300 kuukaudessa, ovat Kiinan halpakaupat yltäneet jopa yli 1000% kasvuun.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010932866.html

Kommentit (606)

Vierailija
81/606 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te suomalaiset haluatte rahoittaa Kiinaa? Oikeasti, annatte Suomen rahat Kiinaan, miksi? Suomen rahojen pitäisi kiertää täällä Suomessa. Ettekö ymmärrä, että teette Suomen itsharia?

Kuten K-kauppiaskin sanoo, se on vaan tyhmää maksaa liikaa. Kauppias tilaa tavaraa Kiinasta ja nauraa matkalla pankkiin.

Kyllä se on Tokmanni joka nauraa.

Vierailija
82/606 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^todellakin sahaat omaa oksaasi. Miksi et tue suomalaista yrittäjää? Eu:n sisällä kuitenkin ulkomaiset nettikaupat vielä jotenkin ymmärrän. Mutta Temua vaan en. Jos siellä maksaa joku muutaman euron vähemmän kuin täällä kaupassa niin se johtuu siitä, että se tuote täällä täyttää tietyt standardit kemikaalien ja materiaalien suhteen. Temuroinasta ei kukaan vastaa mitään. Tämän takia en myöskään käy enää kirppareilla.

Kieltämättä temuttajat on pilanneet myös kirpparit. Koittavat myydä sitä itse huonoksi todettua temurojua ja vaatetta ja vielä kalliimmalla mitä itse ovat maksaneet. Vaatteet tunnistaa aina siitä että laput on leikattu pois. 

Yhdellä vakikirpparilla on yksi hylly jpka on täynnä shein-rytkyjä, laputkin tallella. Vieressä pöytä, jossa temu-kamaa. Hinnat x 3 millä itse

Tori.fissä myös kaupataan uutta/käyttämätöntä Temu-krääsää. Pitäisi ilmiantaa verottajalle nuo kauppiaat, koska eihän ne tuotteet ole omasta käytöstä enää, vaan vastaa jälleenmyyntiä eli liiketoimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/606 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ihmiset on liian tyhmiä tajuamaan, että eipä kohta riitä niille enää mitään tukiakaan, joilla tilailla temukamaa. Ei nimittäin ole kohta Suomessa enää yhtään työpaikkaa eikä ketään joka maksaa veroja.

Onneks valaiset tyhmempiä tai sit olet vähn tollo kun et tajua, että pienituloiset ei ala kuluttamaan sun putiikissas. Lappu luukulle ja mene töihin!

Vierailija
84/606 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihien ja persaukisten paikka. Tietenkin tää porukka yrittää perustella jotenkin sitä että sitä roskaa kannattaa tilailla. Säälittävää niin monella tasolla

Mä olen pihi. En todellakaan ostele huvin vuoksi, en edes Temusta halvalla. Persaukinen olisin, jos koko ajan tilailisin jotain. Käytän vanhan loppuun ja sitten ostan uuden, jo on pienituloisellakin varaa. 

Vierailija
85/606 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joka vuosi ei tarvi uusia vaatteita, kenkiä tai tekstiilejä."

Kerro tuo lapsiperheelle.

Vierailija
86/606 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu pitkän ketjun lainaus, mutta kyllä ne kaikki Temun kuvat ja kuviot valitettavasti on kopioita. Muiden kauppojen sivuilta ja taiteilijoiden omilta sivuilta kopioitu.

Vierailija
87/606 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään Temusta. Piste.

Vierailija
88/606 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni siellä ei ole edes mitenkään merkittävästi halvempaa. Siis kaikkea tarpeetonta pikkukrääsää on edullisesti, mutta kuka sellaista ostaa, jos ei oikeasti tarvitse? Vai ostaako ihmiset vaan kaikkea halpaa ihan ostamisen ilosta?

Temunkin hinnat ovat nousseet, joskin hintataso on edelleen suomalaisille edullinen. Mutta minut saa tilaamaan sieltä ennen kaikkea laaja valikoima. Minua todella harmittavat suomalaisten kauppojen onnettoman pienet valikoimat, varsinkin sisustustuotteissa. Temusta saan uskomattoman upeita sisustustekstiilejä ja koristeita, ja saan todella valita enkä vain arpoa jonkin Tokmannin tai Prisman mielikuvituksettoman sisäänostajan tekemien valintojen väliltä.

Ne sun temusta ostamat tekstiilit on halpakopioita. Alkuperäinen suunnittelija ei saa mitään palkkaa. Moraalitonta ostaa ni

Entä sitten? Suomalainen säästää rahaa. Sekö sun ongelmas on?

Vierailija
89/606 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo ihmiset on liian tyhmiä tajuamaan, että eipä kohta riitä niille enää mitään tukiakaan, joilla tilailla temukamaa. Ei nimittäin ole kohta Suomessa enää yhtään työpaikkaa eikä ketään joka maksaa veroja.

Onneks valaiset tyhmempiä tai sit olet vähn tollo kun et tajua, että pienituloiset ei ala kuluttamaan sun putiikissas. Lappu luukulle ja mene töihin!

Mulla ei ole mitään putiikkia eikä tule olemaan. Yliopisto-opiskelija olen.

Vierailija
90/606 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää eniten se, että nykyään hinta tai merkki ei ole mikään laadun tae. Aiemmin hyvämaineisten valmistajien tuotteiden laatu on laskenut ja tuotetakuu on ongelmatilanteissa yhtä tappelua. Ei enää kannata ostaa kallista, koska laadusta ei ole mitään varmuutta.

Vierailija
91/606 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun se ei vaikuta vain siihen ihmiseen, joka Temusta tilaa, vaan koko yhteiskuntaan.

Meillä ei nykyiselläänkään, edes ennen Temu tulvaa ollut kapasiteettia käsitellä kaikkea jätemuovia.

22,7 miljoonaa on siis pelkkä pakettien määrä, ei rahan tai tuotteiden. Jos jokaisessa paketissa on 3-5 muovitavaraa, jotka päätyy jätteeksi niin se on yli 100 miljoonaa tavaraa muovikrääsää vuodessa!

Ja mitä ikinä niissä onkaan, sille altistuu myös muut kirppareilla, jätteenkäsittelylaitoksella, asunnoissa jne.

Muovijätteen kerääminen erikseen (uusiokäyttöön) on aiheuttanut sen ettei sekajäte enää pala kunnolla. Tarvitsemme siis enemmän kierrättämisen laiminlyöviä ihmisiä että saamme kunnolla palavaa sekajätettä lämmöntuotantoon.

Ojasta allikkoon mentiin tässä(kin) asiassa.

Vierailija
92/606 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa on!

Vierailija
93/606 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oon itekin köyhä, mutta kun ostaa vähemmän, niin riittää raha ostaa laadukasta. Joka vuosi ei tarvi uusia vaatteita, kenkiä tai tekstiilejä."

Aina on joku köyhempi kuin sinä. Oikeasti vaatteet kuluvat ja kengät. Jos sulla säilyy et pese niitä tai käytä. Ei kaikki osta vaatteita Temusta, saati kenkiä.

Vierailija
94/606 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanson trikoo- ja kangastuotteet valmistetaan pääosin Turkissa ja Portugalissa. Neuleet ja takit tulevat pääosin Kiinasta. Lähde: Nanso

Suomalaista laatutyötä ja näistä muodottomista trikoomodaaliloimista pitäisi maksaa satasia. No way.

Vierailija
95/606 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se globalisaatio olekaan nyt hyvä asia?

Vierailija
96/606 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^todellakin sahaat omaa oksaasi. Miksi et tue suomalaista yrittäjää? Eu:n sisällä kuitenkin ulkomaiset nettikaupat vielä jotenkin ymmärrän. Mutta Temua vaan en. Jos siellä maksaa joku muutaman euron vähemmän kuin täällä kaupassa niin se johtuu siitä, että se tuote täällä täyttää tietyt standardit kemikaalien ja materiaalien suhteen. Temuroinasta ei kukaan vastaa mitään. Tämän takia en myöskään käy enää kirppareilla.

Kieltämättä temuttajat on pilanneet myös kirpparit. Koittavat myydä sitä itse huonoksi todettua temurojua ja vaatetta ja vielä kalliimmalla mitä itse ovat maksaneet. Vaatteet tunnistaa aina siitä että laput on leikattu pois. 

Mä leikkaan aina kaikista vaatteista laput siksi, että nw hiertää inhottavasti. Olen tehnyt niin jo 20 vuotta ennen mitään temuja. Vähän virheellinen johtolanka sulla :D

Vierailija
97/606 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temu-tilaajia ei kiinnosta tuoteturvallisuus, ei tekijänoikeudet, ei muiden töiden varastaminen, ei mikään. 

Se vaan on valitettava fakta, että Euroopasta loppuu ihmisiltä työt ja me kaikki köyhdytään, jos täällä ei enää mikään kannata. Eipä noilla graafisilla suunnittelijoilla, tai vaatesuunnittelijoilla, joiden työt Temu varastaa muutenkaan ole kovat tienestit. Monet on pienyrittäjiä. 

Vierailija
98/606 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te suomalaiset haluatte rahoittaa Kiinaa? Oikeasti, annatte Suomen rahat Kiinaan, miksi? Suomen rahojen pitäisi kiertää täällä Suomessa. Ettekö ymmärrä, että teette Suomen itsharia?

Kuten K-kauppiaskin sanoo, se on vaan tyhmää maksaa liikaa. Kauppias tilaa tavaraa Kiinasta ja nauraa matkalla pankkiin.

Kyllä se on Tokmanni joka nauraa.

Ja miljoonatuloiset K-kauppiaat.

Vierailija
99/606 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 100 000 ihmistä käyttää suojaosan 300 euron verran rahaa tuotteisiin Suomessa niin kyllä se on jo paljon rahaa. Ei ihme, että konkursseja tulee

Sä luulet että koko suojaosuudella ostetaan tavaraa? Noin niin kuin yhtään mistään

Vierailija
100/606 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännän yksinkertaista ajattelua Temusta tilaavilla,  kun luulevat että kaikki jotka Temua vastustaa on jotain kauppiaita. Sitten vielä käskevät ne töihin. Mitähän ne on nämä oikeat työpaikat on sitten ja miten niitä riittää kaikille?  Hoitoalallakaan ei ole enää töitä, kun ei ole varaa julkiseen terveydenhuoltoon eikä vara palkata enempää hoitajia. Entistäkin on jouduttu jo irtisanomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän