IS: Suomalaisten Temu tilaukset räjähtivät käsiin: Tavaraerien määrä nousi vuodessa 1,7 miljoonasta 22,7 miljoonaan
Kiinasta tulevien pakettien määrä on rajussa kasvussa, kertovat Tullin tuoreet tilastot.
Samalla kun kotimaisia yrityksiä menee nurin n. 300 kuukaudessa, ovat Kiinan halpakaupat yltäneet jopa yli 1000% kasvuun.
Kommentit (606)
Haha huomaa miten surkeaa porukkaa kun joutuu Temusta tilailemaan krääsänsä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni siellä ei ole edes mitenkään merkittävästi halvempaa. Siis kaikkea tarpeetonta pikkukrääsää on edullisesti, mutta kuka sellaista ostaa, jos ei oikeasti tarvitse? Vai ostaako ihmiset vaan kaikkea halpaa ihan ostamisen ilosta?
No esimerkiksi itse tilasin sieltä nyt ekaa kertaa ihan siksi, että teen remonttia ja siellä oli paljon nätimpiä tapetteja sata kertaa suomalaista tarjontaa halvemmalla. Olin tosi positiivisesti yllättynyt laadusta, oletin että sillä hinnalla tulee ihan paskaa postissa, mutta ei. Tosi hyvät ja nopeasti.
Yhtään ei mietitytä niiden turvallisuus ja mitä niistä voi haihtua huoneilmaan?
Ei yhtään. Tuskinpa Suomenkaan verkkokauppojen tapetit tääl
Suomessa myydään kyllä ihan kaupoissa EU alueella valmistettuja tutkittuja ja turvallisia tapetteja.
Joo, mutta ei löytynyt mieleistä. Turhaan murehdit mun tapetteja nyt. Vastasin vain aloitukseen, kun siinä mietittiin, että mitä Temusta edes voi tilata.
Suomalaiset on sopulikansaa. Jos jälleenmyyjän edustaja täällä paheksuu Temua, kun omat myynnit on laskenut, niin ihmiset kuvittelevat sen olevan totta. Sitten samantien paasaamaan muillekin että Temu on paha. Se mua suuresti ihmetyttää että mikä tekee susta Temu asiantuntijan jos et ole edes tilannut sieltä mitään, etkä ole ladannut appiä etkä käynyt Temun sivuillakaan? Pelkkien kuulopuheiden varassa toimit?
En tilaa Temusta, mutta olen keskittänyt ostot 95% ulkomaalaisiin (Saksa, Puola) nettikauppoihin.
Kyseessä on hiljainen kapina hallitusta vastaan: Jos minun oikeuksia työntekijänä ollaan valmiina polkemaan, en minä anna heille rahaa (kulutuksen kautta, verotuloina)
Toivottavasti moni tekee samoin, niin ehkä(!) silloin tajuavat, että kun raha kiertää, se luo hyvinvointia ja työpaikkoja. Jos ihmisille ei haluta maksaa palkkaa jolla elää hyvin (asuu, syö, ostaa vaatteet ym, viettää vapaa-aikaa, jne.) ei EK:laisten kannata ihmetellä kun ravintolat, kaupat, hotellit jne. kaatuvat.
(Olen kohdistanut pysyviä boikotteja myös esim. hampurilaisketjua kohtaan, jonka omistajat sanomiset eivät minua miellyttäneet, jo aiemmin siis. Tosin enpä muutenkaan tuolla asioinut kun kerran kaksi vuoteen...)
Vasta ostin esim. Ruotsalaiset maiharit ko. merkin nettikaupasta, en Suomalaisesta kaupasta vaikka hinta oli sama. Kyse on periaatteesta. Tavallaan ehkä sahaan omaakin oksaani, mutta pakko jotain tehdä että hölmöläiset heräävät.
Temusta ostettu on väärin ja huonoa ja epäeettistä, koska valtio menettää verotuloja. Ketään ei kiinnosta, jos samaa ftalaatti-lyijy -sekoitusta ostetaan Kärkkäiseltä.
Kaikki Suomeen myyntiin otettava tutkitaan tarkoin. Kiinassa ei tutkita. Siksi siellä voi myydä sellaista mikä ei pääse Suomessa myyntiin. On kuulkaa paljon tuotteita, joita ei yksinkertaisesti voida myydä Suomessa, koska niissä on täällä kiellettyjä aineita tai raja-arvot ylittäviä määriä tiettyjä aineita. Samannäköistä tuotteita saattaa Temusta ja Suomesta löytyä, mutta Temun tuotteet onkin usein halpakopioita. Ne on kovia kopioimaan kaikkea. Lisäksi kopioivat myös tuotekuvia omille sivuille ja pakkauksiin ja kuva voi olla tismalleen sama, mutta myytävä tuote onkin ihan jotain muuta kuin kuvissa. Mitä myrkkyihin vielä tulee, niin Kiinassahan maidossakin saa olla muovia ja vaikka nuudeleissa, niin että ne ei ikinä sula ja paljon syötynä tukkii suoliston.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te suomalaiset haluatte rahoittaa Kiinaa? Oikeasti, annatte Suomen rahat Kiinaan, miksi? Suomen rahojen pitäisi kiertää täällä Suomessa. Ettekö ymmärrä, että teette Suomen itsharia?
Kuten K-kauppiaskin sanoo, se on vaan tyhmää maksaa liikaa. Kauppias tilaa tavaraa Kiinasta ja nauraa matkalla pankkiin.
Sen siitä saa kun suojaosa on poistettu ja asumistukea leikattu.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Suomeen myyntiin otettava tutkitaan tarkoin. Kiinassa ei tutkita. Siksi siellä voi myydä sellaista mikä ei pääse Suomessa myyntiin. On kuulkaa paljon tuotteita, joita ei yksinkertaisesti voida myydä Suomessa, koska niissä on täällä kiellettyjä aineita tai raja-arvot ylittäviä määriä tiettyjä aineita. Samannäköistä tuotteita saattaa Temusta ja Suomesta löytyä, mutta Temun tuotteet onkin usein halpakopioita. Ne on kovia kopioimaan kaikkea. Lisäksi kopioivat myös tuotekuvia omille sivuille ja pakkauksiin ja kuva voi olla tismalleen sama, mutta myytävä tuote onkin ihan jotain muuta kuin kuvissa. Mitä myrkkyihin vielä tulee, niin Kiinassahan maidossakin saa olla muovia ja vaikka nuudeleissa, niin että ne ei ikinä sula ja paljon syötynä tukkii suoliston.
Tämä ei pidä paikkaansa. Maahantuoja on vastuussa, muttei todellakaan tutki kaikkea.
^todellakin sahaat omaa oksaasi. Miksi et tue suomalaista yrittäjää? Eu:n sisällä kuitenkin ulkomaiset nettikaupat vielä jotenkin ymmärrän. Mutta Temua vaan en. Jos siellä maksaa joku muutaman euron vähemmän kuin täällä kaupassa niin se johtuu siitä, että se tuote täällä täyttää tietyt standardit kemikaalien ja materiaalien suhteen. Temuroinasta ei kukaan vastaa mitään. Tämän takia en myöskään käy enää kirppareilla.
Suomalaiset sahaavat jälleen omaa jalkaansa ja sitten taas ihmetellään miten tässä näin kävi.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on sopulikansaa. Jos jälleenmyyjän edustaja täällä paheksuu Temua, kun omat myynnit on laskenut, niin ihmiset kuvittelevat sen olevan totta. Sitten samantien paasaamaan muillekin että Temu on paha. Se mua suuresti ihmetyttää että mikä tekee susta Temu asiantuntijan jos et ole edes tilannut sieltä mitään, etkä ole ladannut appiä etkä käynyt Temun sivuillakaan? Pelkkien kuulopuheiden varassa toimit?
Kun tässä ei ole kyse vain jälleenmyyjien intersseistä. Niitä tuotteita ovat tutkineet riippumattomat tutkimuslaitokset useissa maissa ja tutkivat journalistit.
Samoin kyseenalainen tietoturva ei ole mikään salaliittoteoria. Kiinan valtio vakoilee jopa omia kansalaisiaan.
Vierailija kirjoitti:
^todellakin sahaat omaa oksaasi. Miksi et tue suomalaista yrittäjää? Eu:n sisällä kuitenkin ulkomaiset nettikaupat vielä jotenkin ymmärrän. Mutta Temua vaan en. Jos siellä maksaa joku muutaman euron vähemmän kuin täällä kaupassa niin se johtuu siitä, että se tuote täällä täyttää tietyt standardit kemikaalien ja materiaalien suhteen. Temuroinasta ei kukaan vastaa mitään. Tämän takia en myöskään käy enää kirppareilla.
Tämä vastaus siis 48
Vierailija kirjoitti:
Miksi et? Suojaosa on poistettu niin rahaa ei jää kuluttamiseen.
Kiinakaupoissa tuote maksaa HUOMATTAVASTI vähemmän kuin Suomessa. Suomen hintoihin ei ole varaa. Toisekseen monesti Suomessa ei edes myydä sellaisia tuotteita laisinkaan.
Voi niitä vanhoja hyviä aikoja kun kiinatavarat ostettiin kalliilla välikäsien kautta Tokmannilta, Halpahallista ja Tiimarista, onhan se ihan kauheeta ja tuomittavaa kun nykyään ne samat kiinatavarat ostetaan suoraan ilman välikäsien rahastusta, kerrassaan leuat loksauttavan järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Temusta ostettu on väärin ja huonoa ja epäeettistä, koska valtio menettää verotuloja. Ketään ei kiinnosta, jos samaa ftalaatti-lyijy -sekoitusta ostetaan Kärkkäiseltä.
Bingo. Just tämä!
Ensin uutiset toitottavat miten suomalaiset ostavat sieltä halpaa tavaraa, vaikka se ei ole ekologista ja sitten ihmetellään kun ihmiset tilaavat sieltä? Halpa hinta mainittu!!!
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä temuttajat on pilanneet myös kirpparit. Koittavat myydä sitä itse huonoksi todettua temurojua ja vaatetta ja vielä kalliimmalla mitä itse ovat maksaneet. Vaatteet tunnistaa aina siitä että laput on leikattu pois.
Suomessa myydään kyllä ihan kaupoissa EU alueella valmistettuja tutkittuja ja turvallisia tapetteja.