Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykö teillä siivooja?

Vierailija
04.06.2023 |

Kotitalousvähennyksen saa vasta kerran vuodessa verotuksessa joten paljonko tästä palvelusta oikeasti maksatte kuukaudessa ja kuinka usein siivoaja käy ja tunnit?

Laskin että meillä menisi luultavasti 4h ja kerta viikkoon tulisi maksamaan 880€/kk (ennen kotitalousvähennystä) tuntuu ihan älyttömältä summasta eikä meillä tuollaista olisi maksaakaan. En vaan jaksaisi enää yksin siivota

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on laiska luuseri

Vierailija
2/27 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysele vieraiden ammattia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käyny ja kannatti kyllä.

Vierailija
4/27 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakoon puolisosi siivoojan jos ei siivoa kanssasi.

Vierailija
5/27 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa käy. Neliöitä 225m2, asumme kaksin, parikymppiset lapset jo omissa asunnoissa. Tuntihinta about 35€.

Vierailija
6/27 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy kerran viikossa 2h ja siivoaa olohuoneen, keittiön, eteisen ja vessat. Maksaa vajaa 300€/kk ja tuosta lähtee kotitalousvähennys. En vaihtaisi mihinkään ja aika monesta muusta asiasta voin tinkiä, mutta en siivoojasta.

Vierailija
7/27 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut. Alan ammattilaisena vain minä siivoan kotona.

Vierailija
8/27 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole antaa kokemuksen kautta hintaa (kuinka usein, montako tuntia jne) mietin olenko nyt laskenut tämän ihan oikein AP

Vierailija
9/27 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy siivoojaa. Olisi se outoa päästää joku kotiinsa siivoaan ja sitä ennen pitäisi vähän siivota itse kuitenkin. Joskus olin itse siivoamassa ja useimmat isotkin talot siivottiin kahelleen tuntiin eli 2 työtuntia meni. Eihän nyt joka viikko tarvi heittää mattoja ulos jne. Monilla käy siivooja 2 kertaa kuussa ja sitten on robotti-imuria ym.

Vierailija
10/27 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan 14€/h eli viikossa 42€/h. On 16.v., niin ei mene sivukuluja.

Vierailija
11/27 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kotitalousvähennyksen saa vaikuttamaan veroprosenttiin heti, kun hakee muutosverokortin.

Meillä käy siivooja joka toinen viikko 3 tuntia kerralla. Tuntihinta on 40 €/h, josta jää kotitalousvähennyksen jälkeen maksettavaa 16 €/h.

Vierailija
12/27 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää siivota jatkuvasti vessaa, kylpyhuonetta ja keittiötä. Jos saisi niiden siivouksen ja pölyt/pintojen pyyhkimisen ulkoistettua. Ei haittaa yhtään imuroida, mopata, hoitaa lakanat, tiskit ym

AP

Vierailija
13/27 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käy siivoojaa. Olisi se outoa päästää joku kotiinsa siivoaan ja sitä ennen pitäisi vähän siivota itse kuitenkin. Joskus olin itse siivoamassa ja useimmat isotkin talot siivottiin kahelleen tuntiin eli 2 työtuntia meni. Eihän nyt joka viikko tarvi heittää mattoja ulos jne. Monilla käy siivooja 2 kertaa kuussa ja sitten on robotti-imuria ym.

Siis isolla talolla tarkotan 3 makuuhuonetta eli neliöitä tms. Ei tullut mitään kartanoita siivottua.

Vierailija
14/27 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käy ( sillä meillä on aikuinen lapsi ja tätä nykyä paljon vapaa-aikaa), mutta olen itse aikoinaan toiminut kotisiivoojana.

Nopeimpia siivottavia olivat isoimmat talot, niissä oli paljon pinta-alaa, mutta ei siirreltäviä rojuja mikä nopeutti siivoamisen. Jos on varaa niin suosittelen työllistämään :)

Vierailija
15/27 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän kotitalousvähennyksen saa vaikuttamaan veroprosenttiin heti, kun hakee muutosverokortin.

Meillä käy siivooja joka toinen viikko 3 tuntia kerralla. Tuntihinta on 40 €/h, josta jää kotitalousvähennyksen jälkeen maksettavaa 16 €/h.

Kiitos, tätä en tiennyt! AP

Vierailija
16/27 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiaikoina pitää siivooja palkata, koska emme jaksa enää siivota näitä seitsemää huonetta ja kaikkia kylpytiloja ja vaatekaappeja ym.

Vierailija
17/27 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin käy 2krt/kk. Maksaa noin 350€. Iso omakotitalo. Maksamme miehen kanssa sen puoliksi. Imuroi, moppaa lattiat, pesee keittiön ja vessat ja kylppärin ja vaihtaa lakanat. Muuten ei sitten juuri siivoillakaan, kuin toki keittiötä ruuan jälkeen kun robotti-imuri hoitaa pölyt lattioilta. Suosittelen kyllä.

Vierailija
18/27 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy. Tosin se olen minä itse ja työn jälki on sellaista ettei sitä taida kiinnostaa

Vierailija
19/27 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuukaudessa tuosta tulee siis itselle maksettavaa (jos siivous on kaksi kertaa kuukaudessa 104 €. Tässä olen ottanut huomioon sen, että kotitalousvähennyksessä on 100 euron omavastuu vuodessa, ja jakanut osan siitä joka kuukaudelle.

Jos tuo tuntuu kalliilta, niin voi verrata esim. tupakoinnin hintaan.

Vierailija
20/27 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä asunee muitakin, jotka voisivat osallistua siivoamiseen. Kyllä palveluita voi ja kannattaa käyttää jos on varaa, mutta eiköhän ihan itsekin jokaisen täydy ympäristöstään huolehtia.