En ymmärrä rakettien kieltoa ajavia. Halutaanko uudesta vuodesta viedä juhlallisuus? Tehdä päivä jolloin kaikki syö naamat nurinpäin nakkeja
Kommentit (712)
Raketteihin voisi laittaa niin mahtavat haittaverot hintaan, että käyttö asettuisi oikeaan mittakaavaan ja teineillä ei olisi varaa hankkia niitä juurikaan.
Kansalaistorilla oli ihmisjoukon seassa ammuttu ihmisiä kohti ilotulitteilla. Ihmiset kirkuivat kauhusta ja olivat peloissaan. Ilotulitteita pidettiin keppien päässä josta ne eitettiin imisiä kohti siinä vaiheessa kun ne olivat räjähtämässä
Ja millähän tällainen toiminta voitaisiin ehkäistä, muuta kuin kieltämällä tulitteiden myynti kokonaan?
Raketithan ymmärtääkseni valmistetaan Kiinassa tehtaissa, joissa sattuu välillä kaameita onnettomuuksia. Kovilla haittaveroilla ja maksuilla maahantuojille saataisiin käyttö meillä pienemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kansalaistorilla oli ihmisjoukon seassa ammuttu ihmisiä kohti ilotulitteilla. Ihmiset kirkuivat kauhusta ja olivat peloissaan. Ilotulitteita pidettiin keppien päässä josta ne eitettiin imisiä kohti siinä vaiheessa kun ne olivat räjähtämässä
Ja millähän tällainen toiminta voitaisiin ehkäistä, muuta kuin kieltämällä tulitteiden myynti kokonaan?
Kieltämällä raketit vain hesalaisilta, kun siellä on järjenkäyttö näköjään kielletty. Kaikki hapannaamaiset rakettien vastustajat, foliohatut, kukkahattutädit ja rakkien hyysääjät voisivat muuttaa sinne. Päästäisiin kaikista ruikuttajista yhdellä kertaa. Me muut voitaisiin juhlia paukuttelemalla turvallisesti raketteja ja nauttimalla uudesta vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämällä raketit vain hesalaisilta, kun siellä on järjenkäyttö näköjään kielletty. Kaikki hapannaamaiset rakettien vastustajat, foliohatut, kukkahattutädit ja rakkien hyysääjät voisivat muuttaa sinne. Päästäisiin kaikista ruikuttajista yhdellä kertaa. Me muut voitaisiin juhlia paukuttelemalla turvallisesti raketteja ja nauttimalla uudesta vuodesta.
Kyllä sitä tapahtui muuallakin. Kansalaistorilla toiminta vaan oli kaikkein räikeintä. En näe mitään nautintoa siinä että ihmisten terveys vaarannetaan täysin tahallaan vaarallisilla aineilla pelkästään siksi, että sulla olisi hauskaa
Jos juhlan tuo pelkästään rakettien ampuminen, niin olisin huolissani elämänlaadustani.
Mieti kuka ja missä oloissa raketit valmistetaan, montako ihmistä vammautuu siellä ja niitä ampuessa täällä. Kuka maksaa hoidot (veronmaksajat).
Eläimet ja pienet lapset pelkäävät, roskat jätetään luontoon, pauke on kamala.
Rahaa suoraan taivaan tuuliin.
Siinäkö sitä juhlatunnelmaa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä juhlallista rakettien räiskimisessä on? Junttien hommaa menneestä maailmasta. Ei sovi nykypäivään.
Ai junttien touhua?? :DD Siinä tapauksessa hesa on oikea junttien junttila. Hesalaiset on niin uusavuttomia ettei siellä osata käyttää tervettä järjkeä, suojalaseja eikä käsitellä raketteja turvallisesti selvinpäin. Siellähän niitä paukkuu ja vahinkoja sattuu. Täälläpäin ihmiset osaa ampua raketit sivistyneesti ajallaan. Ennen kuutta kuulin vain yhden ainoan pamahduksen, ja ampuminen loppui ajallaan. Eikä tapahtunut vahinkoja täällä.
Ja kun ei siellä, niin joka paikassa pitäisi siksi saada paukuttaa? Tää on taas niin minä, minä, minä.
Tiukempaa sääntelyä nyt ensiksi: ei alaikäisille, ei humalaisille, ei ilman suojalaseja ja hanskoja. Ei kaupunkialueella, kaupungeissa vain viralliset ilutulitukset. Ei eläintilojen läheisyydessä. Eiköhän näillä ohjeilla saataisi homma kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut luulee että rakettien vihaajat on aina koiranomistajia? Tyhmyys? Mulla ei ole ikinä ollut koiraa. Raketteja olen alkanut pelätä erään läheltä piti tapauksen vuoksi.
Aina se tulee esiin rakettikeskusteluissa. Maailman pitää pyöriä koiranomistajien ympärillä.
Onhan niitä muitakin eläimiä luonnossa, jotka pelkäävät raketteja.
Vierailija kirjoitti:
Jos juhlan tuo pelkästään rakettien ampuminen, niin olisin huolissani elämänlaadustani.
Mieti kuka ja missä oloissa raketit valmistetaan, montako ihmistä vammautuu siellä ja niitä ampuessa täällä. Kuka maksaa hoidot (veronmaksajat).
Kuka on sanonut, että pelkästään raketit tuo juhlan. Ei, vaan se, että ne kuuluvat siihen juhlintaan. Tää on tätä kun halutaan tahalteen väärin.
Vierailija kirjoitti:
Neljä silmävamman saaneista on alaikäisiä. Mutta hetkinen.. eihän raketteja myydä alaikäisille
Erilaisia rakettien aiheuttamia tahallisia ja vahingossa syntyneitä vammoja on jälleen hirveät määrät. Ei tää nyt mitään ihan viisasten touhuakaan enää ole näiden rakettien kanssa pelleily
Toivottavasti koko paska kielletään jo vihdoin
Rakettien luovutus alaikäiselle syytä alkaa tutkia ja tuomita.
Vierailija kirjoitti:
Kielletään lihaa syövät lemmikit!
36t valaanlihaa meni taas mustien ja mirrien suuhun.
Kyllä. Tätä kannatan. Suorastaan huvitti eilen lukea kaikkia rakinretaleeni tai pikku-fifini pelkää -valituksia.
Minä kärsin teidän koirienne paskoista lenkkipoluilla, ulinasta ja haukkukonsertoista kodissani, ja rescue-takkien mukana tulevasta tautiriskistä yhteiskunnassa ympärivuotisesti.
Toisaalta kyllä vi**ttaa rakettien kanssa perseily, vaaran aiheuttaminen ja suorastaan ihmisten pahoinpitely. Ja vituttaa myös roska ja ruudinkäry. Mutta se on vain kerran vuodessa, ja omaa riskiääm voi pienentää välttämättä väkijoukkoja ja varustautumalla suojalasein. Toki jotkut ääliot riehuvat rakettien kanssa jo viikolla, ja täysin yllättävissä paikoissa.
Ammattilaisten ilotulitukset on komeaa katseltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Raketit roskittaa ja on likimain älyttömintä rahan ja resurssien tuhlausta, mitä voi olla. Tuotetaan Kiinassa jossain hikipajassa, roudataan tänne ja ammutaan roskaksi taivaalle.
Raketit vammauttavat joka vuosi kymmeniä ihmisiä, myös täysin sivullisia, koska suomalaiseen uuteen vuoteen kuuluu myös alkoholi. Humala ja tuliaseet ei oikein sovi yhteen.
Niiden haitallisuus lemmikkiperheissä on myös yksi peruste luopua touhusta.
Jos haluat nähdä ilotulituksia, mene katsomaan jotain kaupungin yhteisesitystä.
Tästä olen täysin samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Juhlan tuo monikin asia mutta rakettien ampuminen kuuluu uuteen vuoteen.
Elämänlaatuni on todennäköisesti parempi kuin sinulla, koska osaa iloita asioista enkä vain valittaa kaikesta.
Mietitkö myös millaisissa oloissa esim. hedelmiä poimitaan, millaisissa olosuhteissa vaatteita, autoja, alkoholia, tupakkaa jne. valmistetaan, Kuka maksaa hoidot kun kaadut kännissä tai saat tupakasta keuhkosyövän? Tai kun himokuntoilijana sun on pakko päästä kuumeessa lenkillä ja saat sydänlihastulehduksen?
Omistajan kuuluu huolehtia lemmikeistään ja vanhempien lapsistaan. Ei lemmikkejä ja lapsia voi kasvattaa pumpulissa ja muuttaa koko yhteiskuntaa sen mukaan. Sillä näitä kaikesta loukkaantujia kasvatetaan.
Itse ole ostanut yhtään rakettia, mutta katselen mielelläni kun muut ampuvat, en näe mitään syytä niitä kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut luulee että rakettien vihaajat on aina koiranomistajia? Tyhmyys? Mulla ei ole ikinä ollut koiraa. Raketteja olen alkanut pelätä erään läheltä piti tapauksen vuoksi.
Aina se tulee esiin rakettikeskusteluissa. Maailman pitää pyöriä koiranomistajien ympärillä.
Niin joo, metsästä kuulemma löytyy röykkiöittäin kuolleita hirviä jonkun torvelon mukaan😂😂😂😆😅😆😆😅
Siis oikeasti, jos eläimet on selvinnyt ukkosista, myrskyistä, metsästyksestä, pedoista ja liikenteestä, pakkasesta jne. kyllä ne kestävät yhden illan paukutuksen. Haloo, järjenkäyttö on sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Tiukempaa sääntelyä nyt ensiksi: ei alaikäisille, ei humalaisille, ei ilman suojalaseja ja hanskoja. Ei kaupunkialueella, kaupungeissa vain viralliset ilutulitukset. Ei eläintilojen läheisyydessä. Eiköhän näillä ohjeilla saataisi homma kuriin.
Miten ihmeessä näitä valvottaisiin? Eihän nytkään ilotulitteita saa myydä alaikäisille eikä päihtyneille. Mutta humalaan kerkeää kyllä uudenvuoden aaton aikana, ja aina on niitä, joilla on aikaa aloittaa jo hyvissä ajoin.
Suurten kaupunkien keskustoissa ja muissa vilkkaissa taajamissa on kielletty ilotulitteet. Silti paukkuu, eihän kukaan voi valvoa kaikkea kaikkialla.
Eläintilat ymmärrän, jos tarkoitat maatiloja ja hevostalleja, mutta sitten kun miettii, niin mahdottomaksi sekin menisi, tai kohtuuttomaksi, sitten moni ei saisi omassa kodissaan ilotulittaa. Ja sitten nämä pelkurilemmikit. Voi voi. Joillakin ne hurtat on niin pelkureita, että eivät uskalla kulkea rappukäytävässä normaalisti koskaan, joten eiköhän se vika ole enemmän omistajissa kuin koirissa. Toki joku kodinvaihtaja voi selittyä sillä, mutta moni koira on kyllä vaan pilattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin joo, metsästä kuulemma löytyy röykkiöittäin kuolleita hirviä jonkun torvelon mukaan😂😂😂😆😅😆😆😅
Siis oikeasti, jos eläimet on selvinnyt ukkosista, myrskyistä, metsästyksestä, pedoista ja liikenteestä, pakkasesta jne. kyllä ne kestävät yhden illan paukutuksen. Haloo, järjenkäyttö on sallittua.
Salomailla on kyllä paljon hirvien talvehtimisalueita, joissa ei raketin rakettia kuulomatkan päässä ammuta.
Toki siellä moni jänis kärsii, joo. Totta. Mutta laaja on ongelma, ja vielä laajempi on täysin turhat koirat ihmisten lemmikkeinä. Siinä sitä olisi urakkaa ratkaista se ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä juhlallista rakettien räiskimisessä on? Junttien hommaa menneestä maailmasta. Ei sovi nykypäivään.
Ai junttien touhua?? :DD Siinä tapauksessa hesa on oikea junttien junttila. Hesalaiset on niin uusavuttomia ettei siellä osata käyttää tervettä järjkeä, suojalaseja eikä käsitellä raketteja turvallisesti selvinpäin. Siellähän niitä paukkuu ja vahinkoja sattuu. Täälläpäin ihmiset osaa ampua raketit sivistyneesti ajallaan. Ennen kuutta kuulin vain yhden ainoan pamahduksen, ja ampuminen loppui ajallaan. Eikä tapahtunut vahinkoja täällä.
Ja kun ei siellä, niin joka paikassa pitäisi siksi saada paukuttaa? Tää on taas niin minä, minä, minä.
Ja kun siellä ammutaan holtittomasti, niin kaikilta pitäisi pilata uusi vuosi. Tää on taas niin minä, minä, minä ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä näitä valvottaisiin? Eihän nytkään ilotulitteita saa myydä alaikäisille eikä päihtyneille. Mutta humalaan kerkeää kyllä uudenvuoden aaton aikana, ja aina on niitä, joilla on aikaa aloittaa jo hyvissä ajoin.
Suurten kaupunkien keskustoissa ja muissa vilkkaissa taajamissa on kielletty ilotulitteet. Silti paukkuu, eihän kukaan voi valvoa kaikkea kaikkialla.
Eläintilat ymmärrän, jos tarkoitat maatiloja ja hevostalleja, mutta sitten kun miettii, niin mahdottomaksi sekin menisi, tai kohtuuttomaksi, sitten moni ei saisi omassa kodissaan ilotulittaa. Ja sitten nämä pelku
Siksi parasta olisikin kun niiden myynti lopetettaisiin kokonaan. Koska nytkään niiden käyttöä ei kukaan pysty valvomaan.
Kuinka monta rakennuspaloa pelkästään Helsingin seudulla viime yönä syttyi, ainakin yksi auto paloi poroksi, ydellä lapsella paloi silmä, useampi silmävamma, väkijoukossa tahallaan ammuskellaan muita ihmisiä päin, yksi pöljä ampui poliisiakin
Millä muulla keinolla näitä voisi ehkäistä, kuin lopettamalla myynti kokonaan. Mikään muu ei näköjään auta
😂😂😂😂🤣🤣😂🤣😂🤣