En ymmärrä rakettien kieltoa ajavia. Halutaanko uudesta vuodesta viedä juhlallisuus? Tehdä päivä jolloin kaikki syö naamat nurinpäin nakkeja
Kommentit (712)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut luulee että rakettien vihaajat on aina koiranomistajia? Tyhmyys? Mulla ei ole ikinä ollut koiraa. Raketteja olen alkanut pelätä erään läheltä piti tapauksen vuoksi.
Aina se tulee esiin rakettikeskusteluissa. Maailman pitää pyöriä koiranomistajien ympärillä.
Onhan niitä muitakin eläimiä luonnossa, jotka pelkäävät raketteja.
Niin joo, metsästä kuulemma löytyy röykkiöittäin kuolleita hirviä jonkun torvelon mukaan😂😂😂😆😅😆😆😅
Siis oikeasti, jos eläimet on selvinnyt ukkosista, myrskyistä, metsästyksestä, pedoista ja liikenteestä, pakkasesta jne. kyllä ne kestävät yhden illan paukutuksen. Haloo, järjenkäyttö on sallittua.
Eipä olla nyt köyhiä hallituksen armoilla, kun on rahaa laittaa taivaan tuuliin. Se raha ei palaa, eikä saaste hajoa. Se viehätys siinä on ettei tarvitse vastuuta, liukenee vain paikalta jos tulee vahinkoa.
Niin joo, metsästä kuulemma löytyy röykkiöittäin kuolleita hirviä jonkun torvelon mukaan😂😂😂😆😅😆😆😅
Siis oikeasti, jos eläimet on selvinnyt ukkosista, myrskyistä, metsästyksestä, pedoista ja liikenteestä, pakkasesta jne. kyllä ne kestävät yhden illan p
Eipä olla nyt köyhiä hallituksen armoilla, kun on rahaa laittaa taivaan tuuliin. Se raha ei palaa, eikä saaste hajoa. Se viehätys siinä on ettei tarvitse vastuuta, liukenee vain paikalta jos tulee vahinkoa.
Höpöhöpö, itse en ole laittanut raketteihin koskaan penniäkään, mutta kai pienituloisellakin on sentään oikeus katsella muiden ampumia raketteja. Ja nyt haluavat niuhottajat pilata senkin huvin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta paukuttelu on turhaa, silmävammoja taas 11 kappaletta. Eli lopetetaan ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille kokonaan. Jos kunta tai kaupunki haluaa järjestää niin siitä vaan. Lisäksi tuo paukutteluaika on liian pitkä. Max 2 tuntia riittää esim. klo 19-20 ja 23.30-00.30.
Et perustaisi pätkääkään silmävammoista jos ei rakki olisi kussut peloissaan olohuoneen matolle.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te urpot tajua, että valistuneet ihmiset ei vastusta tulitteita minkään melun takia, vaan kuinka paljon se rasittaa ilmastoa, aiheuttaa vammoja ja muita vahinkoja. Maailmanlaajuisesti ammutut raketit nousevat arvoltaan miljardeihin , laitettaisiin nekin rahat apua tarvitseville.
Tulitteet saastuttavat vain yhtenä päivänä vuodessa, kun taas autoilu ym. ihmisen toiminta saastuttaa jokaisena päivänä ympäri vuoden. Mieti vähäsen mittasuhteita.🙄
Voi, VOI VOI mamman hauveli, ei hätää, ei hätää EI HÄTÄÄ-ÄÄÄÄÄH! Hyvä kukkahattuhysterikko saa koiran kun koiran pelkäämään ihan mitä tahansa!!! Saman jotka valittaa rakettien ilmansaasteista ramppaa ulkomaan matkoilla ja ajelee autolla ja ostelee luottokortti vinkuen kaikkea krääsää, sekä pitää saastuttavia lemmikkejä. Jos pelottaa raketit niin pysy sisällä, pakkoko on tunkea missä niitä ammutaan. Ehkäpä kauhistelun vuoksi, ja että voi kertoa somessa kuinka KAMALAA se on. Ja sopivasti jonkun mieleen muistui taas ne vanhukset ja dementikot. Eikö kannattaisi sen sijaan käydä katsomassa niitä vanhoja ystäviä ja sukulaisia kuin someloukkaantua vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Raketit on vaarallisia ja äänekkäitä. Haluan juhlistaa vuoden vaihtumista ilman loukkaantumisen pelkoa. Varsinkin kun maailma on täynnä ääliöitä jotka tahallaan menevät ihmisten keskelle sytyttelemään niitä.
Huoh. Voit juhlia ilman pelkoa. Mene lähimpään väestönsuojaan tai kellariin vesipullon ja pullapitkon kanssa. Ota korvatulpat, taskulamppu ja Me Valittajat- lehden uusin numero. Ei tarvitse pelätä että kukaan ampuu raketteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raketit roskittaa ja on likimain älyttömintä rahan ja resurssien tuhlausta, mitä voi olla. Tuotetaan Kiinassa jossain hikipajassa, roudataan tänne ja ammutaan roskaksi taivaalle.
Raketit vammauttavat joka vuosi kymmeniä ihmisiä, myös täysin sivullisia, koska suomalaiseen uuteen vuoteen kuuluu myös alkoholi. Humala ja tuliaseet ei oikein sovi yhteen.
Niiden haitallisuus lemmikkiperheissä on myös yksi peruste luopua touhusta.
Jos haluat nähdä ilotulituksia, mene katsomaan jotain kaupungin yhteisesitystä.
Niiden haitallisuus lemmikkiperheissä on yksi peruste luopua touhusta? Tiesitkö että se on kovaääninen vähemmistö joiden lemmikit ilotulitteista häiriintyy. Meidän kaupunki ei ole ikinä järjestänyt ilotulitusta, jos järjestäisi niin ei tarvisi ampua omia.
Sun kannattais olla yhtä rebel kuin minä, koska mua ei ole koskaan kukaan pakottanut ampumaan yhtään rakettia. Eikä ole tullut minkäännäköisiä seuraamuksia. Et uskalla kokeilla, nössö.
Vierailija kirjoitti:
Joopa, eipä saanut nukutuksi viime yönä juurikaan. Neljältä aamuyöllä vielä kovaa rakettien ammuskelua. Onko rakettien ampujat todella niin yksinkertaisia ihmisiä, että eivät ymmärrä kellosta mitään
Kuka luuseri on noin aikaisin nukkumassa uudenvuoden yönä?
"Minun koirani ei tykkää raketin paukutuksesta, joten kukaan muukaan ei saa paukutella. Mutta minun rakkiani pitää muiden sietää kerrostaloissa, koska minulla on siihen oikeus!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien oikeus paukutteluun on turvallisuusriski. Ymmärrän kieltoa ajavia.
En muuten ollut kuullutkaan ennen eilistä, että aattona syödään nakkeja! Siis mikä juttu tämä nakkihomma on??
Voisi mun puolesta kieltää senkin. :D
Nakithan ovat nykyään kiellettyjen ruokien listalla.
Niin onkin. Sit kun etenet suomenkielenopinnoissa toiselle vuosikurssille, sulle selviää että suositus ei olekaan kielto, mut ei hämmentävää sua vielä noin vaikeilla asioilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raketit on vaarallisia ja äänekkäitä. Haluan juhlistaa vuoden vaihtumista ilman loukkaantumisen pelkoa. Varsinkin kun maailma on täynnä ääliöitä jotka tahallaan menevät ihmisten keskelle sytyttelemään niitä.
Huoh. Voit juhlia ilman pelkoa. Mene lähimpään väestönsuojaan tai kellariin vesipullon ja pullapitkon kanssa. Ota korvatulpat, taskulamppu ja Me Valittajat- lehden uusin numero. Ei tarvitse pelätä että kukaan ampuu raketteja.
😅😂😂 Ehkäpä vielä Me Hysteerikot- lehti myös mukaan niin riittää sopivanhenkistä luettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran omistajana en tietenkään tykkää raketeista, kun oma kooira niitä pelkää. Tai ei ne minua varmaan haittaisi, jos niitä ammuttaisiin lain sallimissa rajoissa, mutta täälläpäin on nytkin paukkunut jo siitä lähtien kun rakettien myynti aloitettiin. Itse en ole raketteja koskaan ostanut, enkä pidä niitä juhlallisina sen vuoksi, koska ne raketit, mitä ihmiset raaskivat itse ostaa, on ihan surkeita, pieniä jotain tussauksia taivaalla, eikä niissä ole mitään kaunista tai komeaa katseltavaa.
Miksi kaikkien ihmisten pitäisi tanssia koiranomistajien pillin mukaan? Koiranomistajat ovat sitten taas itse harvinaisen sokeita koiriensa aiheuttamille lieveilmiöille, kuten haukkumelulle ja ulosteongelmille. Uutenavuotena on edes pieni mahdollisuus että ne koirat tekee pissit ja kakat sinne minne niiden kuuluukin eli omistajiensa matoille.
Mun koiranomistajuus ei liity millään lailla asenteeseeni raketteja kohtaan. Mutta jos sulta menee edellisen kirjoittajan pointti ohi ja alat sössöttämään koiran sisälle paskomisesta niin me ei eletä ihan samoin kuin sinä.
Ihmisten autoilu ym on välttämätön paha, jotenkin täytyy maailmaa pyörittää, ilotulitusraketit ei ole. Mieti vähän mihin vertaa äläkä ole noin yksinkertainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ammuttiin alkuillasta oman perheen kesken muutama pata. Kaikilla suojalasit ja selvin päin. Keneltä se on pois ja kenelle kuuluu paljonko meni rahaa? Ei kenellekään. Uuteen vuoteemme kuului toki muutakin, mutta kyllä vanhemmat lapset kysyivät, koska ammutaan raketit, joten kyllähän se lastenkin ajatuksissa kuuluu uuteen vuoteen.
Jos kaupungit järjestäisivät yhden ilotuliksen jäisi se meiltä väliin, koska emme lähtisi lasten kanssa keskustaan keskiyöllä.
Taisi melu ainakin kuulua pitkälle naapurustoon?
On se kumma, että rakettimelusta nousee helvetinmoinen paskamyrsky, mutta jos kakarat kiljuvat niin lässytetään vain, että "kyllä maailmaan ääntä mahtuu".
Meidän pihalla käy kuusi talitinttiä syömässä joka päivä. Tänään kävi vain yksi. Mihin lie muut menneet pakoon tai kuolleet järkytyksestä. Täällä oli hirveä pauke jo klo 17 alkaen. Ottaa päähän !
Ei koiria pidettäisi jos heistä ei olisi iloa ja hyötyä. Argumenttisi ovat tuulesta tempaistuja. Ihmiset pelkää enemmän lajitovereitaan, jotka myös voi meluta ja paskoa, sekä syövät tolkuttomasti lihaa. Nytkin yhdessä yössä yli kymmenen kallista vammaa veronmaksajien kustannettavaksi, lisänä elinikäinen vamma. Itseaiheutettu.
Onko minulle hyötyä/iloa naapurin rakista joka huutaa kuin hyeena joka kerta kun on yksin tai joku liikkuu rapussa? Onko minulle hyötyä/iloa siitä että rappukäytävässä ja oven on kusiroiskeita ja kun lenkillä joutuu väistelemään paskakasoja? Onko minulle iloa/hyötyä? Ei halvatussa ole, Tuttavapiirissäni kukaan ei ole saanut vammoja raketeista mutta useampi on saanut pureman koiralta. Yhdelläkin on elinikäisen arvet kasvoissa kun koira hyökkäsi kimppuun hänen ollessa lapsi. Enemmän pelkään irti olevaa koiraa kuin vastaan tulevaa lenkkeilijää. Kuka maksaa ne vammat joita laiskat ja piittaamattomat koiranomistajat aiheuttavat kun koira puree ja hyökkää?????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ammuttiin alkuillasta oman perheen kesken muutama pata. Kaikilla suojalasit ja selvin päin. Keneltä se on pois ja kenelle kuuluu paljonko meni rahaa? Ei kenellekään. Uuteen vuoteemme kuului toki muutakin, mutta kyllä vanhemmat lapset kysyivät, koska ammutaan raketit, joten kyllähän se lastenkin ajatuksissa kuuluu uuteen vuoteen.
Jos kaupungit järjestäisivät yhden ilotuliksen jäisi se meiltä väliin, koska emme lähtisi lasten kanssa keskustaan keskiyöllä.
Taisi melu ainakin kuulua pitkälle naapurustoon?
On se kumma, että rakettimelusta nousee helvetinmoinen paskamyrsky, mutta jos kakarat kiljuvat niin lässytetään vain, että "kyllä maailmaan ääntä mahtuu".
TÄMÄ!
Jos on niin köyhiä ettei ole varaa ostaa monen sadan hienoja raketteja niin olkaa ostamatta. Sellaista paskaa täällä laitettiin ilmaan et huvitti. Sit taas porukat leipäjonossa.. säälittävää
Kuka fiksu niitä haluaa yleensä ampua? Jostain menneisyyden eliitiltä kopioitu malli jossa puitteet aivan toiset.