Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä rakettien kieltoa ajavia. Halutaanko uudesta vuodesta viedä juhlallisuus? Tehdä päivä jolloin kaikki syö naamat nurinpäin nakkeja

Vierailija
30.12.2024 |

Ja tuijottaa ulos pimeään.

Kommentit (712)

Vierailija
501/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit tuolla Vantaalla muutama ihminen ihmettelee, mihin nyt lykkäisi kakrunsa, kun toiset kakrut polttivat raketilla päiväkodin tuusannuuskaksi. 

Eikös ollutkin juhlallista, niin kuin tämän ketjun otsikossa toivotaan. 😂😂👍

Juhlallinen palavan päiväkodin näky varmaan korvaa pienet harmit lapsiperheissä. Ja myös niille päiväkodin työntekijöille, jotka nyt miettivät, miten pääsevät kulkemaan mahdolliseen korvaavaan työpaikkaan, vai lomautetaanko heidät. 

Vierailija
502/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin paukkuu ja tuossa ihan naapurissa. Tämä on ollut vuosia kieltoaluetta, koska on lähellä keskustaa. Ei huvita lähteä ulos. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raketit pois taviksilta. Kapungit voisivat järjestää näyttäviä valoshowuita ja dronenäytöksiä rakettien sijaan.

Vierailija
504/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin paukkuu ja tuossa ihan naapurissa. Tämä on ollut vuosia kieltoaluetta, koska on lähellä keskustaa. Ei huvita lähteä ulos. 

Kauniit raketit vielä ymmärrän jotenkin, mutta en niitä paukkuja, jotka vaan paukkuvat, mutteivat tuota mitään muuta. Mikä järki niissä on?

Vierailija
505/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa rakenteissa liikkuu iso bisnes. Siksi niitä ei haluta kieltää. Todellisuudessa ei olisi nykytekniikalla mikään mahdottomuus toteuttaa vaarattomimpia vaihtoehtoja ihan yksityishenkiöidenkin käyttöön. Ei se olisi kummoinen ohjelma tehdä kännykkään ohjelmaa, joka ampuisi eri värisiä valonsäteitä taivaalle. Ääniä voisi saada laittamalla kuulokkeet korvilleen. Ihan mahdollista, mutta bisneksenä liian pieni toistaiseksi ja tulot menisi "väärille" tahoille. 

Vierailija
506/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut luulee että rakettien vihaajat on aina koiranomistajia? Tyhmyys? Mulla ei ole ikinä ollut koiraa. Raketteja olen alkanut pelätä erään läheltä piti tapauksen vuoksi. 

Vierailija
507/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut luulee että rakettien vihaajat on aina koiranomistajia? Tyhmyys? Mulla ei ole ikinä ollut koiraa. Raketteja olen alkanut pelätä erään läheltä piti tapauksen vuoksi. 

Aina se tulee esiin rakettikeskusteluissa. Maailman pitää pyöriä koiranomistajien ympärillä.

Vierailija
508/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina se tulee esiin rakettikeskusteluissa. Maailman pitää pyöriä koiranomistajien ympärillä.

Hakkaa halolla päähän. Meillä ei ole koiraa ja vihaan raketteja. Moni muukin jolla ei ole eläimiä vihaa niitä. 

Vierailija
509/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi maailman pitäisi pyöriä sinun pelkojen ympärillä. Tässä maailmassa on paljon mistä en itse pidä yhtään muttei se ole minun asia puuttua, koska ihmiset saa tehdä mita haluavat.

Vierailija
510/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa, eipä saanut nukutuksi viime yönä juurikaan. Neljältä aamuyöllä vielä kovaa rakettien ammuskelua. Onko rakettien ampujat todella niin yksinkertaisia ihmisiä, että eivät ymmärrä kellosta mitään

Vierailija
511/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on kyllä juhlallisuus kaukana, kun teinipojat paukuttelevat lähiöissään papattejaan. 

Vierailija
512/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se ole ainoastaan uusi vuosi kun paukutellaan. Venetsialaiset/ Muinaistulien yö elokuun viimeisenä lauantaina, samaa meininkiä ympäri Suomea. Ja kaiken huipuksi samana päivänä vietetään Suomen luonnon päivää!!! Joopa joo. Naurettavaa puolustella että se nyt on vaan kerran vuodessa. Uusi kansalaisaloite kehiin vaan, raketit pois yksityishenkilöiltä.

Vierailija
513/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä se ole ainoastaan uusi vuosi kun paukutellaan. Venetsialaiset/ Muinaistulien yö elokuun viimeisenä lauantaina, samaa meininkiä ympäri Suomea. Ja kaiken huipuksi samana päivänä vietetään Suomen luonnon päivää!!! Joopa joo. Naurettavaa puolustella että se nyt on vaan kerran vuodessa. Uusi kansalaisaloite kehiin vaan, raketit pois yksityishenkilöiltä.

Koirat haukkuu ja paskoo joka ikinen päivä vuodessa ja tappavatkin vuosittain paljon ihmisiä.

Vierailija
514/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran omistajana en tietenkään tykkää raketeista, kun oma kooira niitä pelkää. Tai ei ne minua varmaan haittaisi, jos niitä ammuttaisiin lain sallimissa rajoissa, mutta täälläpäin on nytkin paukkunut jo siitä lähtien kun rakettien myynti aloitettiin. Itse en ole raketteja koskaan ostanut, enkä pidä niitä juhlallisina sen vuoksi, koska ne raketit, mitä ihmiset raaskivat itse ostaa, on ihan surkeita, pieniä jotain tussauksia taivaalla, eikä niissä ole mitään kaunista tai komeaa katseltavaa. 

Miksi kaikkien ihmisten pitäisi tanssia koiranomistajien pillin mukaan? Koiranomistajat ovat sitten taas itse harvinaisen sokeita koiriensa aiheuttamille lieveilmiöille, kuten haukkumelulle ja ulosteongelmille. Uutenavuotena on edes pieni mahdollisuus että ne koirat tekee pissit ja kakat sinne minne niiden kuuluukin eli omistajiensa matoille.

Ja mielestäsi on oikeutettua kiusata raketeilla KAIKKIA eläimiä koska se yksi prosentti koiran omistajista aiheuttaa  sinulle mielipahaa? Suurin osa koiran omistajista toimii vastuullisesti, joten on törkeää kiusata heitä kaikkia sinun päähänpinttymiesi takia.

Ok- yksi duunari on ärsyttävä, joten kiusaan heitä kaikkia tästedes.

Tai mitä jos sanon, että yksi naapuruston lapsi on äänekäs? Oikeuttaisiko se mielestäsi kaikkien kiusaamisen?

I d i o o t t i

Vierailija
515/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa rakenteissa liikkuu iso bisnes. Siksi niitä ei haluta kieltää. Todellisuudessa ei olisi nykytekniikalla mikään mahdottomuus toteuttaa vaarattomimpia vaihtoehtoja ihan yksityishenkiöidenkin käyttöön. Ei se olisi kummoinen ohjelma tehdä kännykkään ohjelmaa, joka ampuisi eri värisiä valonsäteitä taivaalle. Ääniä voisi saada laittamalla kuulokkeet korvilleen. Ihan mahdollista, mutta bisneksenä liian pieni toistaiseksi ja tulot menisi "väärille" tahoille. 

Höpö höpö. Kännyköiden valo ei todellakaan riitä minnekään taivaaseen asti. 

Vierailija
516/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan koskaan ihmetellyt sitä ironiaa, että kun puetaan/tehdään jotain tietylle eri kulttuurille tyypillistä asiaa, ollaan heti rääkymässä kurkku suorana kulttuurisesta omimisesta. Silti siitä huolimatta kukaan ei kilju ilotulitteista yhtään mitään, vaikka kaiken logiikan mukaan se on myös kulttuurista omimista; kiinalaisen kulttuurin 

Vierailija
517/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on ilotulitevastaista keskustelu. Taitaa kaikki ilotulionnettomuudet johtua alaikäisistä tai päihteistä ilotulitteiden kanssa. Kolme saanut vakavan silmävamman, ei sen useampi, kumminkin ihmisiä on ammuttu aseella samaan aikaan, tapeltu puukoin ja ilman juotu itsensä syyntakeettomaan kuntoon, ja käytetty kilotolkulla laittomia huumausaineita. Nämähän ei ole ongelmia vaan ne raketit. Rakettien silmävammoistakin yksi pisti miettimään että mitenhän juttu meni oikeasti. Poika "löysi" itsetehdyn ilotulitteen ja sytytti sen. Kukahan hylännyt itsetehdyn ilotulitteen, tuskin tekijä. Ettei poika vaan sytyttänyt ihan itse tekemäänsä räjähdettä ja miksi alaikäisellä on uudenvuoden aattona tulentekovälineet mukanaan. Uutisista ei käy tarkkaan selväksi moniko oli alaikäinen, suurin osa kuitenkin silmävamman saanneista, kellään ei ollut laseja ja taisi olla kaksi jotka on kirjattu sivullisiksi, ei ampujiksi. Mutta kenties samaa seuruetta ja sama sähläys päällä. Kaikkien rakettikieltoa puolustavien pitäisi miettiä että olisiko heidän syillään kenties parempi kieltää alkoholi, metsästysaseet ja teräaseet, niillä kun sattuu paljon paljon enemmän suomessa onnettomuuksia.

Vierailija
518/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas täällä on rakkien hyysääjät ja hysteerikot ulisemassa. Vai muka kaikki eläimet kärsii... Lähipiirissä useita lemmikkejä eikä ne ole paukutuksesta moksiskaan. Hysteerinen hermoheikko omistaja tartuttaa levottomuuden eläimiinsä. Jos et osaa kouluttaa lemmikkiäsi etkä totuttaa sitä ääniin niin senkö takia raketit pitäisi kieltä??? Just joo. Joku valopää väitti täällä että metsässä on uudenvuoden jälkeen kasapäin kuolleita hirviä. En ole kuullut koskaan mitään yhtä älytöntä ja typerää. Ei hirvet rakettien paukkeeseen kuole. Ja tuo ulina siitä että raketit olisi muka kulttuurista omimista. Ja PYH! Sauna on suomalainen keksintö, silti saunoja löytyy melkein nykyään jo ympäri maailmaa. Kyllä hyvät keksinnöt löytää tiensä maailmalle, eikä siinä ole mitään väärää. Jospa hankkisitte elämän ja lakkaisitte valittamasta kaikesta. Elämä olisi paljon mukavampaa teille ja muille jos ette olisi aina naama rutulla ruikuttamassa kaikesta. Yhden illan ilotulitus ei vaikuta mihinkään pierunvertaa. 

Vierailija
519/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koiranomistaminen pitäisi kieltää tai laittaa ainakin luvanvaraisesti. Koiran omistajat antavat lemmikkiensä sontia ja ruikkia kaikkialle, niitä jätetään yksin huutamaan kerrostaloihin. ihmisten kiusaksi. Urpot päästää koiria irti ja ne hyökkäävät ihmisten kimppuun. Osa laiminlyö koiran terveydenhuollon tai riittävän liikunnan. Paljon enemmän koirista aiheutuu haittaa ja vahinkoa kuin yhden illan ilotulituksesta. En tunne ketään joka olisi saanut raketeista vammoja, sen sijaan tunnen useamman jota irtokoira on purrut omistajan vastuuttomuuden takia, ja vielä enemmän niitä joilta on viety kotirauha, koska omistaja laiminlyö koiraa ja jättää sen huutamaan kerrostaloon yksikseen.

Vierailija
520/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku juhannus kuolee ihmisiä hukkumalla kännissä. Pitäisikö alkoholi kieltää? Tai ehkä kesä, uiminen, tai järvet?

Joka päivä aiheutuu kolareita, vahinkoina tai kännissä. Pitäisikö kieltää autot? Alkoholi? 

Joka päivä ihmisiä juoppojen aiheuttamiin tulipaloihin, kolareihin, perheväkivaltaan, tappeluihin. Pitäisikö kieltää alkoholi? KYLLÄ, mutta eihän sitä kukaan halua kun on niin mukava olla räkäposkella.

Jatkuvasti irti päästetty koira puree ihmisiä tai raatelee lapsia, häiritsee naapureita. Pitäisikö kieltää rakit???

Mutta mutta kun uliulivalivali-uikutus-ruikutus kun ne raketit, yhyyy... meidän rakki pelkää enkä pääse ryyppäämään. Sitten puretaan kiukku yrittämällä pilata muidenkin uusi vuosi. Hanki elämä.