Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä rakettien kieltoa ajavia. Halutaanko uudesta vuodesta viedä juhlallisuus? Tehdä päivä jolloin kaikki syö naamat nurinpäin nakkeja

Vierailija
30.12.2024 |

Ja tuijottaa ulos pimeään.

Kommentit (712)

Vierailija
481/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista mielikuvituksen puutetta, jos ainoa vaihtoehto hauskanpidolle on rakettien räiskyttely.

Jaa, kyllä me ainakin samalla myös ollaan ihan tolkuttomassa kännissä.

Vierailija
482/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koira haukkui koko iltayön raketteja. Anteeksi naapurit. Nyt aamusta 11 aikoihin ampui joku taas raketteja. Koira sekosi ja haukkui melkein tunnin vihaisena. Nykyään ei selvästi noudateta näitä lain antamia aikoja niin parempi jos vain ammattilaiset ampuisi jatkossa raketteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä koira haukkui koko iltayön raketteja. Anteeksi naapurit. Nyt aamusta 11 aikoihin ampui joku taas raketteja. Koira sekosi ja haukkui melkein tunnin vihaisena. Nykyään ei selvästi noudateta näitä lain antamia aikoja niin parempi jos vain ammattilaiset ampuisi jatkossa raketteja.

Miksi maailman pitäisi pyöriä teidän koiranomistajien ympärillä? Minä olen vuosia kuunnellut kun naapurin rouvan koiran rutjake haukkuu ja vinkuu eroahdistuta siihen asti kunnes hän palaa takaisin.

Vierailija
484/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista mielikuvituksen puutetta, jos ainoa vaihtoehto hauskanpidolle on rakettien räiskyttely.

Muut osaa nykyään juhlia uuttavuotta ilman tolkutonta känniäkin onneksi 

Ymmärrän, että joillain tuottaa tuskaa selvitä edes viikonlopun yli selvinpäin. Mitä se taas todistaa juuri sinun luonteenlaadustasi? Ei varmaan kannata ainakaan minään positiivisena mainoksena sitä pitää, mielikuva jonka annat itsestäsi voi olla melko negatiivinen ja luotaan työntävä 

Vierailija
485/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielletään vttu kaikki! Suomi on pieni takapajula jossa ei saa tehdä mitään hauskaa. Kaikkien pitäisi järsiä kasviksia ja homoilla ja olla sekaisin päästään, normaalius on kauheeta! 

Muuta muualle, varmaan ne siellä isossa ulkomailla osaa arvostaa sun rakettejasi ja kännäämistäsi 

Vierailija
486/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että joillain tuottaa tuskaa selvitä edes viikonlopun yli selvinpäin. Mitä se taas todistaa juuri sinun luonteenlaadustasi? Ei varmaan kannata ainakaan minään positiivisena mainoksena sitä pitää, mielikuva jonka annat itsestäsi voi olla melko negatiivinen ja luotaan työntävä 

No voi hellan lettas sentään

Vierailija
487/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä juhlallista siinä on, että ammutaan raketteja uudenvuodenyönä?

Ehkä ei sinulle mitään mutta monelle muulle on.

Sekin on juhlallista, kun päiväkoti paloi maan tasalle. Mihin huomenna lapset hoitoon?

Vierailija
488/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran omistajana en tietenkään tykkää raketeista, kun oma kooira niitä pelkää. Tai ei ne minua varmaan haittaisi, jos niitä ammuttaisiin lain sallimissa rajoissa, mutta täälläpäin on nytkin paukkunut jo siitä lähtien kun rakettien myynti aloitettiin. Itse en ole raketteja koskaan ostanut, enkä pidä niitä juhlallisina sen vuoksi, koska ne raketit, mitä ihmiset raaskivat itse ostaa, on ihan surkeita, pieniä jotain tussauksia taivaalla, eikä niissä ole mitään kaunista tai komeaa katseltavaa. 

Miksi kaikkien ihmisten pitäisi tanssia koiranomistajien pillin mukaan? Koiranomistajat ovat sitten taas itse harvinaisen sokeita koiriensa aiheuttamille lieveilmiöille, kuten haukkumelulle ja ulosteongelmille. Uutenavuotena on edes pieni mahdollisuus että ne koirat tekee pissit ja kakat sinne minne niiden kuuluukin eli omistajiensa matoille.

Niin mikei tähän saa koskaan vastausta? Koirat saa vituttaa toisia ihmisiä 362 päivää vuodessa ja niitä pitää vaan sietää, mutta yhden illan tai ehkä parin päivän paukuttelu on sitten niin kauheaa ja sen kieltoa pitää joka vuosi.

Vierailija
489/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran omistajana en tietenkään tykkää raketeista, kun oma kooira niitä pelkää. Tai ei ne minua varmaan haittaisi, jos niitä ammuttaisiin lain sallimissa rajoissa, mutta täälläpäin on nytkin paukkunut jo siitä lähtien kun rakettien myynti aloitettiin. Itse en ole raketteja koskaan ostanut, enkä pidä niitä juhlallisina sen vuoksi, koska ne raketit, mitä ihmiset raaskivat itse ostaa, on ihan surkeita, pieniä jotain tussauksia taivaalla, eikä niissä ole mitään kaunista tai komeaa katseltavaa. 

Miksi kaikkien ihmisten pitäisi tanssia koiranomistajien pillin mukaan? Koiranomistajat ovat sitten taas itse harvinaisen sokeita koiriensa aiheuttamille lieveilmiöille, kuten haukkumelulle ja ulosteongelmille. Uutenavuotena on edes pieni mahdollisuus että ne koirat tekee pissit ja kakat sinne minne niiden kuuluukin eli omistajiensa matoille.

Luuletko oikeasti, että kyse on pelkistä koiranomistajista? Koetko myös, että nyt sulta kielletään kaikki, kun joku kehtaa arvostella sun epämääräisiä tapojasi.  Lapsellinen olet, mene nukkumaan 

Vierailija
490/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raketit roskittaa ja on likimain älyttömintä rahan ja resurssien tuhlausta, mitä voi olla. Tuotetaan Kiinassa jossain hikipajassa, roudataan tänne ja ammutaan roskaksi taivaalle.

Raketit vammauttavat joka vuosi kymmeniä ihmisiä, myös täysin sivullisia, koska suomalaiseen uuteen vuoteen kuuluu myös alkoholi. Humala ja tuliaseet ei oikein sovi yhteen.

Niiden haitallisuus lemmikkiperheissä on myös yksi peruste luopua touhusta.

Jos haluat nähdä ilotulituksia, mene katsomaan jotain kaupungin yhteisesitystä.

Niiden haitallisuus lemmikkiperheissä on yksi peruste luopua touhusta? Tiesitkö että se on kovaääninen vähemmistö joiden lemmikit ilotulitteista häiriintyy. Meidän kaupunki ei ole ikinä järjestänyt ilotulitusta, jos järjestäisi niin ei tarvisi ampua omia.

Vierailija
491/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhlallisina ne kokevat vain alemman koulutustason idarit, jotka roiskivat niitä ympäripäissään toisia kohti. Tai vaihtoehtoisesti ampuvat niillä itseään ja kuormittavat ensiapua. 

Ja sitten ovat silmättömiä lopun ikäänsä. Poetic justice. 👍👍 

Nonni, yks saattaa menettää silmänsä tänäkin vuonna. Ehkä juuri nyt tällä hetkellä mietiskelee, kannattiko. 

Eli mitäs minä sanoin!

Vierailija
492/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räjähteet vain ammattilaisille, kun ei kerran tavan juntit osaa niitä oikein käyttää eikä sääntöjä noudateta! 

Vierailija
493/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi hellan lettas sentään 

Ite kehuu itteään ja kun joku heittää pienet arvostelut, uhriutuu sillai mukavasti. 

Oletan, että olet mies. 😉😁

Vierailija
494/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/92432f6d-e17a-4b82-ae18-3477ff518f48

Juttu vuoden takaa. Siis 16 silmävammaa ja 67 tulipaloa edellisenä uutenavuotena rakettien takia.

Eihän tässä ole mitään järkeä!!! 

Vierailija
495/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit tuolla Vantaalla muutama ihminen ihmettelee, mihin nyt lykkäisi kakrunsa, kun toiset kakrut polttivat raketilla päiväkodin tuusannuuskaksi. 

Eikös ollutkin juhlallista, niin kuin tämän ketjun otsikossa toivotaan. 😂😂👍

Vierailija
496/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikkien ihmisten pitäisi tanssia koiranomistajien pillin mukaan? Koiranomistajat ovat sitten taas itse harvinaisen sokeita koiriensa aiheuttamille lieveilmiöille, kuten haukkumelulle ja ulosteongelmille. Uutenavuotena on edes pieni mahdollisuus että ne koirat tekee pissit ja kakat sinne minne niiden kuuluukin eli omistajiensa matoil

Koiranomistajatko sen päiväkodin menivät polttamaan? Älä nyt ole niin kovin lapsellinen. 

Vierailija
497/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi se ilo muuttuu suruksi. Joo, autoilessakin sattuu. No moni sanoo että autotkin pitää kieltää kun onnettomuuksi sattuu. Mutta suurin osa autokolareistakin sattuu huolimattomuudesta tai siitä, ettei välitetä säännöistä. Se, miten autokolarit saa alkunsa, on kyllä kielletty jo. En nyt äkkiseltään keksi muuta kuin äkillisen ennalta arvaamattoman sairauskohtauksen, mikä johtuisi jostain muusta syystä kuin näistä tai vastaavista: Huonosti huollettu auto, liian suuri tilannenopeus, älytön ohitus, kännissä ajaminen, auton hallintahallintalaitteiden huono hallinta, liian lähellä edellä ajavaa ajaminen

Teille puolustajille on varmaan ok, että menetätte näkönne sivullisen ampuman tai viallisen raketin vuoksi? Yksikään niistä, joille näitä on sattunut, ei koskaan ole ajatellut että se voisi sattua itselle. 

Vierailija
498/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi maailman pitäisi pyöriä teidän koiranomistajien ympärillä? Minä olen vuosia kuunnellut kun naapurin rouvan koiran rutjake haukkuu ja vinkuu eroahdistuta siihen asti kunnes hän palaa takaisin.

Tekisit niin kuin mun faija. Se käy juttelemassa naapurin eroahdistusta poteville koirille aidan takaa (omistajan luvalla), kun niiden omistaja on töissä. Kaikki voittavat.

Vierailija
499/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä aina käännetään koiranomistajat vs. rakettien ampujat? Minä en pidä koirista enkä raketeista. Pidän metsän eläimistä ja kissoista, mutta kissaa meillä ei ole eikä silti tule. 

Vierailija
500/712 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep raketit jonkinlaiseen kieltoon vaan. Erityisellä syyllä ja luvalla ehkä ok.