Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muita ärsyttää vähään tyytyväinen ihminen?

Vierailija
30.12.2024 |

Olen huomannut, että mun elämäni valinnat, periaatteet ja arvomaailma jotenkin ärsyttävät osaa kavereistani. 

Olen ollut saman miehen kanssa hyvässä parisuhteessa nuoresta, asumme vaatimattomasti, lapset ovat tavallisia nuoria ilman mitään erikoisia harrastuksia tai diagnooseja, käymme perusduunissa ja nautimme simppelistä elämästä.

Tavoite on välttää turhaa draamaa, maksamme laskut ja velat ajallaan, emme haihattele erikoisia juttuja vaan elämme tavallista perusarkea. Ihanaa kun voi käydä illalla saunassa ja katsoa telkkaria tms. Tykkään lenkkeillä ja soitella kitaraa. 

Osa kavereistani on koko ajan kyseenalaistamassa olenko varmasti hyvinvoiva ja tyytyväinen, kun en valita mistään. Näkevät tästä vaivaa. 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itseäni ärsytä kaltaisesi tyypit. Kaverisi eivät ehkä ole tyytyväisiä omiin elämiinsä. Itse kun olin tosi masentunut, niin projisoin sitä masennusta vahvasti muihinkin ja muistan ajatelleeni, että tuskin kukaan täällä on aidosti onnellinen.

Vierailija
22/35 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään vikaa ole, mutta älä tosiaan oleta/ odota saati vaadi, että kaikki muutkin olisivat samanlaisia.

Sehän on tyypillistä ihmisille;

Minä elän "oikein", muut "väärin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka on ahne tytymätöi, sil on puutos puuttumatoi. (Noormarkku) (KRA)

Vierailija
24/35 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap elää mustavalkoelämää: vastakkain on Tesla ja autonrämä. Mitään välimuotoja ei ole. 

Vierailija
25/35 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Humblebragaukselle tarvitaan suomenkielinen nimi. Nöyryyshurskastelu?

Ei ole humblebraggausta tämä. Tuolla ylempänä joku kehuskelee 70 tonnin vuosituloilla ja kaiken maailman koulupapereilla ja on "vaatimattomasti" vaan tyytyväinen. Tuo on sitä. "Mitä voisi vielä tehdä enemmän? Hups, olen saavuttanut kaiken mutta olen niin nöyrä ja tyydyn vähään!" 

Vierailija
26/35 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, olette vaatimattomi.

Mitä sitten?

Vierailija
27/35 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"lapset ovat tavallisia nuoria ilman mitään erikoisia harrastuksia tai diagnooseja"

Eivät nuo asiat ole sinun päätettävissä, joten turha pitää niitä omina saavutuksinasi. 

Sanoiko hän että saavuttanut ? Ihmiset on nykyään vihaisia jatkuvasti(puten vika ? ainakin mun mielestä)

Vierailija
28/35 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain selvästi nakertaa, että jonkun elämä on stabiili. En myöskään ymmärrä, miksi. Miksi elämässä pitäisi olla koko ajan jotain menoa ja meininkiä tai vaihtelua, ettei kyllästy? Miksi siihen kyllästyisi?? Sehän on oma elämä. Siitä saa tehdä, mitä haluaa. Ei tee tylsää, niin ei tylsisty...

Vierailija
29/35 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat tuollaisia "puujumalia".

Kätkevät kaiken sisäänsä ja sitten siitä kärsii muutkin.

Vierailija
30/35 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toisten elämää arvostelee jatkuvasti niin ensin pitäisi katsoa peiliin ja miettiä mikä minussa saa arvostelemaan toisen valintoja negatiiviseen sävyyn. Onko minulla itselläni kaikki hyvin vai mistä moinen käyttäytyminen johtuu.

Vierailija
31/35 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"lapset ovat tavallisia nuoria ilman mitään erikoisia harrastuksia tai diagnooseja"

Eivät nuo asiat ole sinun päätettävissä, joten turha pitää niitä omina saavutuksinasi. 

Sanoiko hän että saavuttanut ? Ihmiset on nykyään vihaisia jatkuvasti(puten vika ? ainakin mun mielestä)

Joo. Oikein yllätyin, kun avasin tänään TV:n ja tuntemassani tv-sarjassa meuhkattiin raiskauksella ja tapolla. Muistikuvissani Emmerdale oli sympaattinen sarja pikkukylän ihmisen kokoisista draamoista. Noh, ei ole enää. 

Vierailija
32/35 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain ihmisillä on ajatusvinouma, jossa valittaminen on syvällisyyttä ja tyytyväisyys pinnallisuutta. Että jos et kerro jatkuvasti ongelmista, niin salailet jotain, olet etäinen, olet muuten vain omituinen. 

Suomessa on sellainen Kel onni on se onnen kätkeköön -kulttuuri. 

Vierailija
33/35 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nämä vähään tyytyvät kehuskelevat asiasta, mutta kun tulee tilaisuus saada enemmän ovat ensimmäisten joukossa kahmimassa lisää.

Tai jos he saavat jotain lisää he pitävät sen eivätkä lahjoita pois. Vaikka heidän onnellisuutensa perustuu juuri vähään ja lisää saaminen pitäisi tuon teorian mukaan tehdä heistä onnettomampia.

Vierailija
34/35 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kateellisia.

Vierailija
35/35 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tuntuvat joskus ajattelevan toisten asioista mitä ihmeellisimmillä tavoilla. Luulisi että tuollainen nimenomaan ei ärsyttäisi ketään, mutta siinä voi olla taustalla jonkinlainen ajatus siitä että miksi he itse eivät kykene tuohon. En muutakaan selitystä keksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi