Kuka muu myöntää seuraavansa mitä todella ylipainoisilla ihmisillä on ostoskärryissä?
Mä myönnän kyllä katsoneeni tarkkaan mitä eräs todella lihava ihminen nosteli kärryistä liukuhihnalle tänään.
Ja kyllä, kaikkea rasvaistahan siellä oli. Ainut terveellinen juttu oli muutama appelsiini.
Kommentit (40)
Mutta uskon ihan hyvin, etteivät kaikki normaalipainoiset katsele. En itsekään kiinnittänyt muiden ostoksiin vuosiin mitään huomiota, vaikka normaalipainoinen olinkin.
Aloin kiinnittämään asiaan huomiota vasta, kun muokkasin omaa ruokavaliotani hieman. Nykyään pistän muiden ruokakorien tarkkailun ihan vain tylsyyden piikkiin. Tosin kyllä tarkkailen ihan kaikenlaisten ihmisten koreja ja joskus pistää silmään jotenkin " poikkeukselliset" ruokakorit. Kuten tänään opiskelijapojalla näytti olevan kassalla 2 kg pyttipannua, iso paketti nakkeja ja 4,5 litraa maitoa. Ei mitään muuta:) Ja oli muuten hoikka poika.
oli sitten lihavia tai laihoja.
Kenenkään ruokaostoksia en ala vartavasten kyyläämään, eivät kuulu minulle. Jokainen saa laittaa suuhunsa mitä tahtoo, eikä kenenkään toisen asia ole sitä kommentoida. Itse asiassa olen huolestunut, jos joku katsoo aiheelliseksi huomauttaa toisen ruokaostoksista, kertoo vain siitä, että hänellä itsellään on jokin pakkoneuroosi ruoasta.
..ja ei kyllä ihmisen ulkonäöstä voi näköjään päätellä ruokavaliota. Vanhemmat ostavat rasvaisia tuotteita + juureksia, lapsiperheet sekaisin kaikkea, nuoret enemmän valmisruokia ja " eksoottisempaa" (nuudelit, mangot, jasmiiniriisit ym.).
Itse ostan paljon hedelmiä, riisiä, pastaa, leipää + muita viljatuotteita ja jonkin verran kanaa/kalaa, (en edes muista milloin olisin ostanut punaista lihaa, en ainakaan vuoteen), rasvatonta maitoa, margariinia, aika (liian) paljon menee myös valmisruokia.
Ja BMI on 20, olen energinen ja pirteä ja muutenkin hyvässä kunnossa.
Usein on vielä pieniä lapsia perheessä, niille ostetaan sit joku pillimehu ja itselle kauhea kasa kaljaa. :( Samat tyypit tuossa lähikaupassa aina käy, joten tulee kiinnitettyä huomiota muiden ostoksiin. Yksi mummo ostaa aina törkeän kallista & kivikovaa Haagan limppua, maksaa siitä melkein vitosen :D. Eräs lapsiperhe (aikuiset+2 taaperoa) mättää lasten pieniin kärryihin kaljat ja ostoskoppaan sitten ne ruoat(jotka on tyyliä einekset). Kerran toinen taaperoista kaatui liian painavien kärryjen kanssa, kun teki äkkikäännöksen vauhdissa ja isä huutaa pää punaisena että " Kato nyt vähän ettei ne kaljat mene pitkin lattioita!!" :o. Sillä ei ollut väliä, että poika piteli nilkkaansa ja ontui koko loppumatkan kassalle...:(
Kassajonossa ihmetyttää valtion aivopesemät ihmiset, esim. aikuiset jotka ostaa maitoa törkeät määrät. En myöskään ymmärrä, miksi samat ihmiset valittavat kaupan hedelmistä mutta ostavat niitä puolimätiä kuitenkin.
Eiköhän tuo lienen päivänselvää, että reippaasti ylipainoiset myöskin syövät epäterveellisesti ja paljon. Tietää sen kärryn sisällön katsomattakin.
Minä ainakin osta eri kaupoista eri tavarat. Karkit yleensä ostan " pakko saada" ostoksina lähikaupasta, josta en ostele yleensä mitään muita ruokaostoksia, kun on kalliimpaa. Joten, siellä varmaan sitten kuvitellaan, että meillä elellään karkeilla?
Toisaalta, ostan lihat eri paikasta kuin muut ruoat, yleensä myös hedelmät ja vihannekset eri kaupasta kuin vaikka juustot. En ole millään erityisellä ruokavaliolla, en ole erityisen laiha, en ylipainoinen. Eihän ihmisen ruokavaliota voi yhden ostoskerran tuotteista päätellä. Ja mistä tietää, saattaahan olla ruokavieraita tulossa tmv.
Käytkö joka päivä jossain kaupassa? Miten sun aika riittää ostaa kaikki ostokset eri paikoista?
katson kaikkien kassajonossa edellä olevien ihmisten ostoksia ja lähinnä mietin millainen elämäntapa ja tottumukset kullakin ovat. En katso paheksuen.
Tottakai riittää aika. Kerran viikossa käyn ruokaostoksilla. Käyn samana päivänä useassa eri kaupassa mm. tarjouksien mukaan.
Ja kyllä hävetti ostaa mitään epäterveellistä. Harvoin tuli ostettua edes kun pelkäsin mitä muut ajattelee. Nyt 30kg kevyempänä ja hyvän näköisenä kehtaan lapata kärryyn MITÄ VAAN karkkeja, sipsejä tms. Tietty rajallisesti, ettei käy vanhanaikaisesti =)
tuollaista vihaa ja suvaitsemattomuutta toista ihmistä kohtaa? Mitä pahaa se läski siellä Mac:ssä tekee? Loukkaako hän olemuksellaan jotenkin sinua? Ihan turha selittää terveydenhuoltokuluista, koska a) paljon syövä maksaa enemmän myös ruuastaan (verokertymä, työllisyys) ja b) erittäin lihavat kuolee ehkä nuorempana ja ei tarvi maksaa eläkkeitä niin paljon, ja jokainen meistä kuitenkin jossain vaiheessa roikkuu yhteiskunnan hoidettavana, enemmin tai myöhemmin.
Sinuna miettisin vähän omia ajatuksia ja sitä, mikä sun elämässä on niin huonosti, että pitää kanssaihmistä vihata?
Vierailija:
Voiko olla kuvottavampaa kun kokonainen yli-lihava perhe jonka kauppakärry on täpöten täynnä kaikkea p***aa kuten limua, sipsejä jne. Ja perheen pienimmätkin jo kamalia pulleroita!! Miten joku lihava edes kehtaa mennä Mäkkäriin ahtamaan roskaruokaa sisäänsä? Lihavat ihmiset jotka ITSE aiheuttavat lihavuutensa välinpitämättömyydellään ovat kuvottavia!
eikä myöskään maitotuotteiden käyttöä.
- Satutko tietämään miksi?
Mä olen ollut karppi jo vuosia ja olen erityisen tarkka ruoan laadusta, ostan paljon luomua ja lähiruokaa, suosin kotimaisia marjoja ulkomaisten hedelmien sijaan, lihana usein poroa ja lammasta (laiduntavat, ei syötetä jalostetuilla viljoilla = rasvahappokoostunus normaalimpi) jne. Ja kuitenkin syön sitä pekonia ja salamia.
Atkinsin suositukset perustuvat siihen, että
- Jenkeissä myytävät prosessoidut lihat ovat kasvuhormoneilla nopeasti kasvatettua- hormonijäämiä. Täynnä lisä-, säilöntä-, aromivahvenne-, sakeuttamis- ym. epätoivottavia lisäaineita. Kaikenlainen prosessointi tietysti myös köyhdyttää ravintosisältöä.
- Normaaleja, käsittelemättömiä, sokeroimattomia maitotuotteita on ollut todella vaikea löytää: samat ongelmat kuin lihoissa.
Meillä syödään vain ja ainoastaan tiskistä irtotavarana myytävää Savupoikien Englnninpekonia, jota ei juuri ole käsitelty. Ei nitriittrjä, ei juuri säilöntä- tai lisäaineita. Maistuukin aivan erilaiselta kuin perus HKn amerikanpekoni. Entäs ne italialaiset salamit? Raakakypsytettyä laatutavaraa, hyvin vähän lisäaineita, täysrasvaisia.
Kaikessa ravinnossa oleellista on mitä se oikeasti on, ei se että päällä on joku nimike. Esim. pasta on oikeasti jauhoa, hieman kanamunaa ja vettä, ei nimike sitä muuksi muuta.
Pitää nähdä metsä puilta.
t 9, joka syö samalla aamiaiseksi pitsinohutta spianata romanaa ja paprikaviipaleita
ostoksia jos aikaa mokomalle on :) Minnekäs sitä silmänsä kassajonossa pistäisi ? Olen 120 kg ja 180 cm, miehen lukemat mahtavammat ja koirammekin on lihav joten geeneissä sen täytyy olla...
Joskus kyllä tulee katseltua edellä olevan ostoksia ja mietittyä, minkä lainen ihminen/perhe on kyseessä, millaista niillä on kotona ja mitä ne syö jne. Ihan vaan omaksi huvitukseksi, ei mitenkään arvostellen tai kauhistellen. Mutta lihavat ei ole mitenkään erityiskyttäyksessä ;)
Rasvaista lihaa, täysrasvaista juustoa, kulutusmaitoa, kuohukermaa...
Mutta myös runsaasti kasviksia ja hedelmiä.
Painoindeksi mulla 19,5.
Tosin ostoksissa ei ole ikinä valkoista leipää, keksejä, pullaa, eineksiä, karkkia, olutta, sipsejä....
Karppi siis olen.
Ihan yhtä epäterveellistä ne laihatkin laittaa kärryynsä. Sipsiä ja kaljaa.