En ymmärrä miten kukaan täysijärkinen lähtee uusperhesotkuihin mukaan.
Itse ajattelen että täytyy olla joko todella lapsirakas, tai sitten niin tolkuttoman rakastunut että ruusunpunaisin lasein ajatellaan että tässä nyt ollaan yhtä suurta perhettä, eikä ne toisen naisen/miehen lapset nyt siinä mitään haittaa. En myöskään ymmärrä että jos molemmilla on jo lapsia, miksi pitää väen vängällä muuttaa saman katon alle ja tehdä vielä yhteisiä lapsia. Parisuhdekin voisi luultavasti paljon paremmin jos molemmilla omat asunnot. Eroon on myös paljon pienempi kynnys kun on jo kerran tai useammin erottu. Sitten tämä että "lapset kyllä sopeutuu", no pakkohan heidän on, kun heillä ei ollut vaihtoehtoa.
Kommentit (70)
Ei sun tarvi ymmärtääkkään eikä miettiä muiden elämää. On olemassa ihmisiä joilla ei ole asian suhteen mitään ongelmaa. Meillä ei ole mitään ongelmia ollut ikinä toisin kuin siinä ydinperheessä oli. Elämä on tasapainoista ja mukavaa.
Sivusta seuranneena olen nähnyt traagisia juttuja, kun mies päätyy laastarisuhteeseen, johon tekee uuden avokkinsa kanssa yhden lapsen. Avokilla on aiemmasta liitosta lapsi
Miehen avioliitosta syntyneet lapset ovat avokille myrkkyä. Tyttöä pahoinpitelee mustelmille ja poikaa pidetään muuten vaan kakkosluokan kansalaisena. Isähän ei tässä laastariliitossa juuri kotona viihtynytkään. Onni lapsille, että siitä avoliitosta tuli sittemmin ero.
Minä jouduin elämään lapsuuteni uusperheessä, enkä laittaisi omia lapsiani siihen tilanteeseen. Pelkkä uusi puoliso ehkä olisi vielä mennyt, mutta hänen lapsensa olivat täysiä piruja. Kiusasivat minua ja siskoani sekä kotona että koulussa. Se ei ollut sellaista normaalia sisarusten kinastelua. Hirveän varovasti piti aina kotona olla, koska kaikki nolot asiat leviteltiin koulukavereiden tietoon.
Joillakin on hirveä pakkomielle tarjota lapsille uusi perhe, kun ydinperhe hajoaa. Kuvitellaan, että lapset ehdottomasti haluavat saman katon alle uuden naisen/miehen.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on hirveä pakkomielle tarjota lapsille uusi perhe, kun ydinperhe hajoaa. Kuvitellaan, että lapset ehdottomasti haluavat saman katon alle uuden naisen/miehen.
Tai sitten ihmiset vain rakastuvat uudelleen, ei siinä ole mitään ihmeellistä.
Iso osa ihmisistä ei ohjaudu järjen kautta ollenkaan, uusperhesekoilijat ovat juuri sellaisia
Vierailija kirjoitti:
Sivusta seuranneena olen nähnyt traagisia juttuja, kun mies päätyy laastarisuhteeseen, johon tekee uuden avokkinsa kanssa yhden lapsen. Avokilla on aiemmasta liitosta lapsi
Miehen avioliitosta syntyneet lapset ovat avokille myrkkyä. Tyttöä pahoinpitelee mustelmille ja poikaa pidetään muuten vaan kakkosluokan kansalaisena. Isähän ei tässä laastariliitossa juuri kotona viihtynytkään. Onni lapsille, että siitä avoliitosta tuli sittemmin ero.
Niinpä. Tuo helvetti alkaa viimeistään siinä kohtaa, kun uusi kumppani saa omia lapsia. Kaksinnaiminen on apinamaista toimintaa mistä on apinamaiset seuraukset - ei pelkästään se panojuttu ja lisääntyminen, vaan myös se tappojuttu.
Vierailija kirjoitti:
epätoivoisimmat miehet joutuvat tyytymään käytettyihin yh-naisiin. ei kannattaisi. yh:t ovat todistetusti parisuhdekelvottomia
Ei ole kaikki heistä tuollaisia.
Se miten näihin päädytään, johtuu yleensä siitä, että luultiin sen ydinperhesotkun toimivan.
Neitsyenä oli se ongelma, ettei tiennyt millainen seksi on hyvää ja millainen huonoa. Sun vastaus oikein huutaa huonoa suoritusta.