Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miten kukaan täysijärkinen lähtee uusperhesotkuihin mukaan.

Vierailija
30.12.2024 |

Itse ajattelen että täytyy olla joko todella lapsirakas, tai sitten niin tolkuttoman rakastunut että ruusunpunaisin lasein ajatellaan että tässä nyt ollaan yhtä suurta perhettä, eikä ne toisen naisen/miehen lapset nyt siinä mitään haittaa. En myöskään ymmärrä että jos molemmilla on jo lapsia, miksi pitää väen vängällä muuttaa saman katon alle ja tehdä vielä yhteisiä lapsia. Parisuhdekin voisi luultavasti paljon paremmin jos molemmilla omat asunnot. Eroon on myös paljon pienempi kynnys kun on jo kerran tai useammin erottu. Sitten tämä että "lapset kyllä sopeutuu", no pakkohan heidän on, kun heillä ei ollut vaihtoehtoa.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä.

Vierailija
2/70 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mulle mun isäpuoli on aina ollut kuin oma isä. Kai se sitten on jotenkin sekaisin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä mulle toimiva uusioperhe, niin mä näytän vaaleanpunaisen elefantin. No kyllä se jossain voi toimia, jos vain toisella on lapsia ja ehkä vielä niin pieniä lapsia, että ottavat uuden kumppanin varaisäksi tai varaäidiksi. Mutta kun aletaan sellaisia kouluikäisiä lapsia molempien aikuisten taholta ymppäämään saman katon alle ja kuvitellaan, että kyllä tämä saadaan toimivaksi, niin aletaan mennä promillekategoriaan.

Vierailija
4/70 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille se on luontevampaa. Minä en haluaisi, ainakaan että miehellä olisi lapsia, mutta tiedän myös esimerkkejä perheissä joissa se yhdistyminen on onnistunut. Toki myös epäonnistumisiakin tunnen. 

Vierailija
5/70 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan pysty.

Vierailija
6/70 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytä mulle toimiva uusioperhe, niin mä näytän vaaleanpunaisen elefantin. No kyllä se jossain voi toimia, jos vain toisella on lapsia ja ehkä vielä niin pieniä lapsia, että ottavat uuden kumppanin varaisäksi tai varaäidiksi. Mutta kun aletaan sellaisia kouluikäisiä lapsia molempien aikuisten taholta ymppäämään saman katon alle ja kuvitellaan, että kyllä tämä saadaan toimivaksi, niin aletaan mennä promillekategoriaan.

Miksi pitää ottaa varavanhemmaksi? Eikö se uusi aikuinen voi olla vain mukava aikuinen elämässä ja silti elämä hyvää?

Vierailija
7/70 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tänäänkään et ymmärrä. Ei ymmärrä kukaan muukaan. Tarvitseeko tätä silti joka päivä spämmätä? 

Vierailija
8/70 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nojaa. Me oltiin 2-14-vuotiaita. Lapsia yhteensä 8. Toki ei asuttu kaikki koko aikaa saman katon alla, sillä olihan meillä kaikilla myös ne biologiset vanhemmat. Nykyään kaikki aikuisia ihmisiä, mutta läheisiä yhä

Ongelma on ehkä tossa asenteessa, ettei tämä voi mitenkään toimia

Vierailija
9/70 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niitä sopivia kumppaneitakaan ole liikoja vapaalla jalalla. Siinä sitten on sopivan lapsellisen kohdatessa mietittävä, elääkö yksin vai ottaako kumppanin ongelmia aiheuttavan exän elämäänsä.

Vierailija
10/70 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeiltu. kaduin myöh.juu taisin olla jotenkin yössä silloin. en suosittele.

Vierailija
11/70 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli suuret odotukset ja kauniit ajatukset uusperheestä. Puolison kuoleman jälkeen en ole ollut missään tekemisissä hänen lastensa kanssa. Ja jo puolison eläessä heidän tapaamisensa oli yhtä tuskaa.

Uskon silti, että hyviäkin uusperheitä varmasti on. Enin niistä taitaa kumminkin olla kaikkea muuta kuin hyviä.

Vierailija
12/70 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kokeiltu. kaduin myöh.juu taisin olla jotenkin yössä silloin. en suosittele.

Täällä sama. Varoitan erityisesti miehiä näistä kuvioista.

Vierailija
13/70 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tätä vaaleanpunaista elefanttia voi tulla katsomaan? Tuskin puhutaan lelusta, tai koriste-esineestä, koska pidät sitä jonkinlaisena ihmeenä.

Laita tänne sp-osoite niin otan yhteyttä ja tulen kyllä! Otanko koko perheen mukaan vai riittääkö esim. teams aikuisten lasten osalta? Varmasti tulevat tarvittaessa mukaankin, koska vielä nykyäänkin reissaamme välillä perheenä. Jos tulen yksin niin turvallisuussyistä mukanani tulee myös jonkun lehden toimittaja.

Vierailija
14/70 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisistä. Kilteiltä ihmisiltä onnistuu. Ja jos raha-asiat on kaikilla suht kunnossa. Ja jos kaikki osallistuu yhteisiin hommiin, ja lapset on hyvin kasvatettuja. Ja jos myöskin se toinen biologinen vanhempi osallistuu lastenhoitoon. Ja kellään ei ole mitään suuria mt-ongelmia. Lapset kuitenkin sopeutuu uusiin aikuisiin, jos nämä ovat vähänkään hyviä tyyppejä, lapset jopa kiintyvät heihin. Kai se onnistuminen on kiinni myös rakkauden määrästä. Itse kyllä ottaisin uuden kumppanin, vaikka hänellä olisi lapsia ennestään, jos muut asiat natsaisi hyvin. Ja olen ottanutkin kerran eläessäni. Ei niitä sopivia ihmisiä tule elämässä niin paljon vastaan.

N50+

Vierailija
15/70 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi aika masentavaa jos suhde koko loppuelämän perustuisi siihen, että käydään vaan toistensa luona panemassa ja sitten mennään takaisin omiin koteihin.

Vierailija
16/70 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä tuota. Halutaan perhehelvettiä.

Vierailija
17/70 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihmisistä. Kilteiltä ihmisiltä onnistuu. Ja jos raha-asiat on kaikilla suht kunnossa. Ja jos kaikki osallistuu yhteisiin hommiin, ja lapset on hyvin kasvatettuja. Ja jos myöskin se toinen biologinen vanhempi osallistuu lastenhoitoon. Ja kellään ei ole mitään suuria mt-ongelmia. Lapset kuitenkin sopeutuu uusiin aikuisiin, jos nämä ovat vähänkään hyviä tyyppejä, lapset jopa kiintyvät heihin. Kai se onnistuminen on kiinni myös rakkauden määrästä. Itse kyllä ottaisin uuden kumppanin, vaikka hänellä olisi lapsia ennestään, jos muut asiat natsaisi hyvin. Ja olen ottanutkin kerran eläessäni. Ei niitä sopivia ihmisiä tule elämässä niin paljon vastaan.

N50+

Miksi edellyttää biologisen vanhemman osallistumista?  Tuolloinhan esimerkiksi leskillä ei ole sitten mitään mahdollisuuksia. 

Vierailija
18/70 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä niitä sopivia kumppaneitakaan ole liikoja vapaalla jalalla. Siinä sitten on sopivan lapsellisen kohdatessa mietittävä, elääkö yksin vai ottaako kumppanin ongelmia aiheuttavan exän elämäänsä.

Mä tapasin lapsettoman miehen. Ei ole harmia penskoista.

Vierailija
19/70 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä olisi aika masentavaa jos suhde koko loppuelämän perustuisi siihen, että käydään vaan toistensa luona panemassa ja sitten mennään takaisin omiin koteihin.

hmm..no jaa

Vierailija
20/70 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin oman perheen. Jos kumppani ei sitä pystyisi antamaan ja joutuisin vain elää yksin omassa kodissani koko loppuelämäni, todennäköisesti masentuisin ja kuolisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan