Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu että nimenomaan himopyöräilevät ja hiihtävät miehet ovat niin raivostuttavia persoonia?

Vierailija
29.12.2024 |

Tiedät ihmistyypin. Se "spandexpukuinen" keski-ikäinen mies joka "ojentaa" vastaantulijoita, haukkuu muita liikenteenkäyttäjiä kovaan ääneen ja päsmäroi aiheesta kuin aiheesta. Näiden insinööri-putkiaivojen empatiakyky ja keskustelutaidot ovat noin 2-vuotiaan tasolla.

Kysymys kuuluu, miksi he hurahtavat juuri pyöräilyyn ja hiihtoon äärimmäisine varusteluineen?

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska aloitus. Todellakin tunnistan tyypin. Heillä napsahtaa heti, jos joku tekee virheen, esim. Ei näytä autolla vilkkua riittävän ajoissa tms.

Tuo on kontrollisfriikin piirre. Perfektionistin maailman pitää mennä ennakoidusti. Kukaan ei saa tehdä virheitä. Myös kropan pitää olla huippukunnossa.

Vierailija
62/124 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi mielenkiintoisinta tietää miksi osa ihmisistä tuntuu jatkuvasti törmäävän erilaisiin heille raivoaviin ja vihaa herättäviin ihmisiin mutta toiset eivät juuri koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hauska aloitus. Todellakin tunnistan tyypin. "

Samoin hyvin tunnistettava tyyppoi on tämän aloituksen tehneen kaltainen jolla on ilmiömäinen kyky havaita koko ajan ympärillään ihmisiä joista hän ärsyyntyy ja jotka käyttäytyvät hänestä käsittämättömällä tavalla. Tietenkään tässä tyypissä itsesään ei ole koskaan mitään vikaa vaan vika on aina muissa.

Vierailija
64/124 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tällainen miespyöräilijä tuli kerran liikenteessä huutamaan. Olin ajanut autolla suojatien päälle osittain. Oli todella pelottava hetki, koska mies oli raivon vallassa. Tuosta on kohta 20 vuotta aikaa, mutta on jäänyt mieleen. 

Myös hiihtoladulla on näitä kovakuntoisia miehiä, jotka huutavat. 

Juoksijoissa en ole törmännyt näihin. Itse sekä hiihdän, pyöräilen että juoksen. Ilon kautta!

Vierailija
65/124 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan läskimiehet taas julistaa "tietokonetuolinsa" syvennyksestä 😂

Se ettei raivoa spandexit päällä ei tarkoita, että olisi läski. On hivenen hintahtavaa miehen pukeutua spandexiehin. M

Vierailija
66/124 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään se että mainitsee aina sanan "spandex" kertoo että silloin puhuu sellaisesta itse luomastaan karikatyyristä jolle on kiva laittaa kaikki ikävät ominaisuudet ja jota on sitten kiva haukkua.

Ihan vinkkinä: Spandex on yksi ikiaikainen tuotemerkki joka on joskus aikanaan tehnyt näitä venyviä materiaaleja. Siitä ei puhu kukaan pyöräilyä oikeasti harrastava koska se ei ole mikään yleisnimi pyöräilyssä käytettäville lajin mukaisille vaatteille muilla kuin vain netin provoajilla.

Niin ja kaltaisillesi pelkästään se, että KUULEE sanan spandex saa välittömästi jonkinlaisen pienen aggression päälle. Heti näkyy punaista ja on pakko päästä pätemään jollain nippelitiedolla tai faktavirheellä. Se on juuri se kaltaistenne persoona tuollainen. Tietyt sanat triggeröivät teikäläiset välittömästi, oli kyse sitten netin keskustelusta tai livetilanteesta. Livetilanteessa todennäköisesti vain alkaisit kaiken lisäksi huutamaan. Ihan vinkkinä sinulle: ketään ei täällä kiinnosta Spandexin historia tai millä termeillä pyöräilypiirien miehet vaatteitansa kutsuvat. Se ei ole tässä nyt mikään pointti, arvon insinööri.

Vierailija
67/124 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tällainen himopyöräilijä törmäsi minuun kerran. Olin ylittämässä pyörätietä ja jo astumassa tielle kun näin että sieltähän tuleekin tosi kovaa sellainen spandexmies. En sitten uskaltanutkaan ylittää koska vauhtinsa oli niin kova ja jäin siihen tien reunaan. Hän ei ehkä ehtinyt reagoida tai luuli että ylitän silti tien ja törmäsi minuun. Pahoitteli kyllä eikä siinä mustelmaa pahempaa tullut mutta itseä kyllä ihmetyttää miksi vilkkaimmalla kaupunkialueella tarvitsee suhata noin kovaa. Siellä on jatkuvasti tienylityskohtia joten miksei tilannenopeus ole pienempi. Kyseessä kaupungin keskusta-aluekin.

Vierailija
68/124 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs himonussijat 

Hyviä tyyppejä. Ei ole soveliasta verrata näitä spandexohjuksiin. M51

Vierailija
69/124 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki johonkin asiaan yli menevällä himolla suhtautuvat ovat hankalia, koska heidän ajatusmaailmansa on todella kapea. Kyse voi olla hiihtämisestä, karppaamisesta, sähköautoista/polttiksista, politiikasta, uskonnosta, asumismuodosta, ihan mistä tahansa.

Vierailija
70/124 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs himonussijat 

Hieno harrastus. Kokeilkaas edes kerran!

N

Vierailija
71/124 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

He saattavat pyrkiä tehokkaaseen elämään ja ajankäyttöön itseisarvoisesti.

Vierailija
72/124 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin miehen näkökulmasta, nuo ovat soololajeja joissa vain oman autismin määrä rajoittaa rahasummaa jonka eri voiteisiin, ketjuihin, pukuihin ja kypäriin upottaa.

Mitä syvemmälle menee harrastukseen sitä korkeammalle nousee ylimielisyyden taso "tavallisia kuolevaisia" kohtaan toppatakeissaan ja heijastimissaan.

Toinen vastaava keski-ikäisten soolohifistelylaji on äänentoisto. Itsekin olin hurahtanut siihen vielä kymmenen vuotta sitten. Pahimpina kausina uskoi  aidosti että aivoni kärsivät siitä ettei musiikkia toisteta DAC-konvertterin läpi tai jos kuulokkeiden kaapelit eivät ole balansoituja.

Nyttemmin olen myynyt kymppitonnien laitteet ja kuuntelen pitkälti musiikkia tavallisilla airpodeilla. Eikä joku auton radiokaan enää haittaa pätkääkään. Jokainen harrastus muuttuu sairaudeksi kun se on ainoa elämänsisältö, ja johon rahaa pohjattomasti upottamalla paikataan o

Olipa hauska tunnustus.

Vierailija
73/124 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki johonkin asiaan yli menevällä himolla suhtautuvat ovat hankalia, koska heidän ajatusmaailmansa on todella kapea. Kyse voi olla hiihtämisestä, karppaamisesta, sähköautoista/polttiksista, politiikasta, uskonnosta, asumismuodosta, ihan mistä tahansa.

Tässä on kuitenkin selkeitä sävyeroja. Esimerkiksi voimakas taidemaalari ei ole samanlainen persoona kuin voimakas pyöräilijä.

Vierailija
74/124 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tällainen miespyöräilijä tuli kerran liikenteessä huutamaan. Olin ajanut autolla suojatien päälle osittain. Oli todella pelottava hetki, koska mies oli raivon vallassa. Tuosta on kohta 20 vuotta aikaa, mutta on jäänyt mieleen. 

Myös hiihtoladulla on näitä kovakuntoisia miehiä, jotka huutavat. 

Juoksijoissa en ole törmännyt näihin. Itse sekä hiihdän, pyöräilen että juoksen. Ilon kautta!

Mä en oo törmännyt näihin, mutta sivusta seuraan huvittuneena, kun näille ei riitä pyörätiet, vaan pitää ajaa autotiellä. Kovakuntoiset mummot sotkee sitten vieressä pyörätiellä mummomankeleilla kovempaa kuin nämä "puoliammattilaiset" spandexhirmut autojen tiellä. Ja onhan näitä juoksijoissakin. Kireissä puvuissa mennään lujaa verenhimoinen ilme naamalla, eikä voida väistää muita tielläliikkujia. Nautinto tai ilo ei kaikilla selvästikään kuulu urheiluun.

Vierailija
75/124 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörää säilytetään kodin seinälle ripustettuna tai vähintäänkin parvekkeen seinälle ripustettuna muille näytille asetettuna että katsokaas mitä minä omistan ja mitä minä osaan, kiitää pitkin asfalttia perse töröllä.

Vierailija
76/124 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Keskitie on paras.

Vierailija
77/124 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ettei raivoa spandexit päällä ei tarkoita, että olisi läski. On hivenen hintahtavaa miehen pukeutua spandexiehin. M

On enemmän kuin hintahtavaa tuo sun homofobia. Se, kuten on todistettu, viittaa omien halujen kieltämiseen. 

Mä tykkään katsella hyvännäköisiä, hyväkuntoisia miehiä tiukoissa urheiluvaatteissa. Niin tykkäät sinäkin ja kiihotut katsomisesta.

N

Vierailija
78/124 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvakerros puuttuu. Ovat kuivia kanttanoita, ilman hubaa.

Vierailija
79/124 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörää säilytetään kodin seinälle ripustettuna tai vähintäänkin parvekkeen seinälle ripustettuna muille näytille asetettuna että katsokaas mitä minä omistan ja mitä minä osaan, kiitää pitkin asfalttia perse töröllä.

No kun se on niin kallis, että heti pöllittäisiin...

Vierailija
80/124 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On enemmän kuin hintahtavaa tuo sun homofobia. Se, kuten on todistettu, viittaa omien halujen kieltämiseen. 

Mä tykkään katsella hyvännäköisiä, hyväkuntoisia miehiä tiukoissa urheiluvaatteissa. Niin tykkäät sinäkin ja kiihotut katsomisesta.

N

Mutta kun nää spandexmiehet on aina niitä liian laihoja luikkuja, kuivan kesän oravia. Tykkään hyvästä mieskropasta, mutta siinä pitää olla lihaksia ja hyvä perse. Esim. Brad Pitt Fight Clubissa on sellainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi