Ruokakomerossa on monta litraa muutamia vuosia vanhoja viinejä, onkohan enää juotavia?
Kommentit (16)
Avattuja ei. Jos korkki on ehjä, saattaa onnistua, riippuu missä lämpötilassa olleet, mieluiten vatupassissa.
Kauheeta, kun luin ensin, että "ruokajonossa". Mietin, mitä kaikkea ne siellä nykyään jakaa.
Niissä on yleensä parasta ennen -päiväys
Avaa ja haista/maista. Viini muuttuu vanhetessaan etikaksi. Jos ei ole etikoitunut niin on ihan juotavissa olevaa.
Vierailija kirjoitti:
Avattuja ei. Jos korkki on ehjä, saattaa onnistua, riippuu missä lämpötilassa olleet, mieluiten vatupassissa.
Ovat kaikki avaamattomia. Osa lahjaksi saatuja viinejä ja osa taas ostettu jouluksi ja jäänyt kuleksimaan.
Mietin vain että heitänkö menemään.
Vierailija kirjoitti:
Niissä on yleensä parasta ennen -päiväys
Ai viinipulloissako muka?
Eipä oo osunu silmiin tällaista merkintää.
Jos ne on alkosta ostettu niin varmasti on vielä kunnossa. Jos itse tehtyä niin haistamalla ja maistamalla selviää. Itsetehdyt juomatkin säilyvät pitkään kunhan ne tekee kunnolla ja säilyttää oikein.
Osa viineistä paranee vanhetessaan, mutta ei kaikki.
Mun vanhin pullo on vuodelta 1989. Nykyään on viinikaapissa, mutta ei ole aina ollut. Senkin ajattelin vielä joskus juoda.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne on alkosta ostettu niin varmasti on vielä kunnossa. Jos itse tehtyä niin haistamalla ja maistamalla selviää. Itsetehdyt juomatkin säilyvät pitkään kunhan ne tekee kunnolla ja säilyttää oikein.
Joo, Alkosta ovat.
Avaattomat alkon tuotteet säilyvät valideina. Epämääräisiä omatekemiä vanhoja litkuja ei ehkä kannata maistella.
Ne on nyt vanhoja vuosikertaviinejä.
Riippuu viinistä ja säilytyslämmöstä. Ja mikä on muutama.
Ei ole, heitä roskiin.