Sinä joka olet elänyt pitempään sekä parisuhteessa että sinkkuna, kummassa tilassa olit onnellisempi?
Kommentit (128)
Etäsuhde hyvä, viikot erillään ja useimmiten vkl yhdessä. Luottamus toiseen ja riittävästi myös omaa aikaa ja omia harrastuksia pitää suhteen elossa.
Jos yli kolmekymppisenä valitsee sinkkuuden, niin kannattaa varautua olemaan joko yksin tai todella aktiivinen. Pariutuneilla kavereilla ei ole enää aikaa tavata ja muutenkin seurustelevat mieluummin muiden pariskuntien kanssa.
Sinkkuna parasta. Kolme vuotta avoliittoa, useita seurusteluja takana. Nyt kymmenisen vuotta yksin. Kun miehettömyyteen tottuu ja hyväksyy itsenä sinkkustatuksella, on elämä mukavaa ja rauhallista. Tapaan ystäviä ja harrastan. Nautin kun kotini on siisti ja juuri sellainen kuin haluan. Osaan matkustaa yksinkin enkä ole mistään joutunut luopumaan, päinvastoin, saanut lisää omaa aikaa ja mielenrauhaa. Olin suhteissa liian kiltti ja elin paljon "toisen siivellä". Nyt oma elämäni on tärkeintä ja voin panostaa uraani ja menestyä siinä. Haluan olla esimerkkinä tytöille että parisuhde ja lapset ei ole ainoa tie onneen ja hyvään elämään.
Kunpa olisin tajunnut aikaisemmin. Sinkkuus 110 % parempi vaihtoehto.
Sinkkuna on mukava olla. Ainoa asia jota kaipaan parisuhteesta, niin yhteiset kaukomatkat. Muuten kyllä matkustan mielelläni yksin, mutta tietyt kaukokohteet olen nyt jättänyt pois, kun yksin olisi hieman turvaton olo. Toisaalta mielenkiinto pitkille matkoille on muutenkin vähentynyt.
Parisuhteessa. Näillä näkymin ollaan menossa jopa naimisiin ensi vuonna.
Aiemmissa suhteissa olin onneton: kumppanit olivat tunnetasolla etäisiä, paljon poissa esim. työn puolesta, eivät osallistuneet kotitöihin tai "jokin" vain puuttui.
Sinkkuna olin onnellinen, mutta kaipasin parisuhdetta ja perhettä.
Muutama vuosi sitten tapasin nykyisen mieheni, joka jakaa samat arvot, keskustelee, kuuntelee, osallistuu kotona ja meillä on oikeasti tosi hauskaa yhdessä. Hän on paras ystäväni enkä ole koskaan voinut näin hyvin.
Vastaan siis (toimivassa) parisuhteessa ;-)
Sinkkuna join hellkkaristi viinaa. Parisuhteessa oli tärkeämpää tekemistä.