Minä pyörryin perhelounaan päätteeksi ja mies syyttää että olen dramaattinen
Oltiin miehen perheen luona välipäivinä syömässä. Olin sanonut etukäteen että vähän jännittää kun en ole tavannut hänen perhettään aiemmin (suhde on alle vuoden mittainen mutta vakava). Kaikki meni kuitenkin hyvin ja tulin erittäin hyvin toimeen etenkin hänen äitinsä ja siskonsa kanssa, ja meillä oli mukavaa. Asun vielä väliaikaisesti eri kaupungissa ja olin jo miehen luo saapuessa sanonut miten aikainen aamuherätys ja pitkä matka väsyttivät, mutta en ollut edes itse huomannut miten paljon se oli totta ennen kuin join lasin viiniä lounaalla ja olo alkoi pyörryttää. Kun noustiin pöydästä ja käveltiin miehen äidin autolle, maisema vaan sumentui. Sitten olinkin asfaltilla.
Ei siinä kuinkaan käynyt, talvivaatteet suojeli pahemmilta naarmuilta enkä päätäkään lyönyt. Autossa kyseltiin silti vointia, mutta mies oli IHAN hiljaa ja katsoi ulos vastakkaisesta ikkunasta koko matkan ajan.
Kun tultiin miehen luo hän alkoi heti vihjailla että naisilla on tapana keksiä kaikenlaista saadakseen huomiota. Sitten lopulta kysyi ihan suoraan mistä olen temppuni keksinyt. Ei minkäänlaista huolta voinnista tai mistään, oli vain ärsyyntynyt siitä että minun kanssani on aina jotai draamaa. Olen aika tasainen, nyt jo yli 35v naisihminen mutta olen saanut tämän suhteen aikana syytöksiä dramaattisuudesta enemmän kuin koko elämän aikana. Tällaista draamaa on miehen mielestä mm. se jos otan esille minkään asian mikä painaa, ihan sama kuinka rakentavasti tai varovasti, tai se jos kysyn jotain asiaa kahdesti kun en ekalla kerralla kuullut.
Nyt tämänkertainen 'draama' päättyi siihen kun mies tiuski että "sun kanssa on aina tällaista sirkusta!" ja lähti ulos nostelemaan painoja.
Puran tätä täällä kun mulle ei ole puhuttu juurikaan pariin päivään, vaikka normaalisti miestä ei saa hiljaiseksi millään. Punttaa vaan tuolla pihalla kun minä kökötän yksin mökissä.
En tiedä yhtään miten laukaista tilanne. Miten voi olla vihainen asiasta jolle en voinut mitään?
Kommentit (121)
Mutta siihen ei ole vastattu - miksi ap pyörtyi? Mitä jos on raskaana tuollaiselle miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Tän vuoksi ei koskaan miehiä jotka sanoo "ei draamaa". Nämä etsivät naista jolla ei ole minkäänlaisia tarpeita, ja sellaisten esiintulo on "draamaa". Etsivät nukkea, eivät ihmistä.
On olemassa naisia, joille kaikki on draamaa. He ajavat miehensä hulluiksi. Kun kahvikuppi kaatuu, pitää koko ilta käsitellä asiaa ja pohtia sen merkitystä tunteisiin ja ihmissuhteisiin.
Sanoisin myös miehille, että ei koskaan naisia, joille elämä on ahdistusta ja draamaa.
Muistan yhden naisen, jolla oli kanssa aina draamaa. Opiskeli yliopistossa luokanopettajaksi ja siten olisi kuvitellut järkeväksi ihmiseksi. Mut aina oli joku huomionhakukohtaus.
Lopulta selvisi, että olikin mt-diagnoosi taustalla ja hänen perheensä osasi ohjata hänet hoitoon. Oli useamman vuoden suljetulla (ensimmäisen vuoden mielestään ilman syytä, eikä oikeesti syönyt lääkkeitä vaan piilotti kielen alle tai oksensi.. ja siinäkään vaiheessa en vielä tajunnut kuinka hullu oli!! Enkä siis tyhmyyksissäni tätä edes kenellekään kertonut) Nyt voi jo paremmin, mutta ei olle tekemisissä.
Muistan vain, kuinka monta kertaa sai hävetä silmät päästään. Sai olla aina selvittämässä, että ei tässä mitään. Joskus lähti näyttävällä itkukohtauksella, ja sitte yritin selittää, ettei meillä kyllä ollut mitään riitaa (tämä oli totta.. muija itse selitti myöhemmin että oli aistinut muiden ajattelevan hänestä pahaa ja loukkaantui).
Jos juttelisin AP:n miehen kanssa, niin mä sanoisin: juokse, äläkä taaksesi katso!
Tunnekylmä kaveri, pahenee vaan vanhemmiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi mikä hermoheikko, ei kuulosta lupaavalta. Alle vuosi suhdetta ja nyt jo noin sekaisin.
Mies siis, ei ap. Ap:lle suosittelisin käymään lääkärissä pyörtymisen vuoksi, sekin vähän kummallista, mistä lienee johtunut?
Väsymys, viini, jännittäminen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi te kävelitte miehen äidin autolle?
What?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulostanut uskottavalta.
Mä taas uskon hyvinkin että tuollaisia miesperseitä on olemassa jotka ei välitä kumppanistaan tuon taivaallista.
Johan se punttien nostelu kertoo miehestä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Muistan yhden naisen, jolla oli kanssa aina draamaa. Opiskeli yliopistossa luokanopettajaksi ja siten olisi kuvitellut järkeväksi ihmiseksi. Mut aina oli joku huomionhakukohtaus.
Lopulta selvisi, että olikin mt-diagnoosi taustalla ja hänen perheensä osasi ohjata hänet hoitoon. Oli useamman vuoden suljetulla (ensimmäisen vuoden mielestään ilman syytä, eikä oikeesti syönyt lääkkeitä vaan piilotti kielen alle tai oksensi.. ja siinäkään vaiheessa en vielä tajunnut kuinka hullu oli!! Enkä siis tyhmyyksissäni tätä edes kenellekään kertonut) Nyt voi jo paremmin, mutta ei olle tekemisissä.
Muistan vain, kuinka monta kertaa sai hävetä silmät päästään. Sai olla aina selvittämässä, että ei tässä mitään. Joskus lähti näyttävällä itkukohtauksella, ja sitte yritin selittää, ettei meillä kyllä ollut mitään riitaa (tämä oli totta.. muija itse selitti myöhemmin että oli aistinut muiden ajattelevan hänestä pahaa ja loukkaan
Niin, ja mitä kirjoituksellasi on tekemistä ap: n kanssa? Ap: n miesystävähän tuossa selvästi on draamailija ja vailla normaaleja käytöstapoja ja empatiaa. Juokse ap ja lujaa. Parempi olla ilman miestä, kuin huonon miehen kanssa.
Salaat selvästi jotain, jos mies sanoi että on aina samanlaista draamaa. Siis ollut vastaavaa ja muutakin draamaa, mistä et kerro. Taisi tulla vain osatotuus esiin. Tuskin mies syyttä suotta moittii, katuu kai kauppojaan. Mitä ihmeen draamaa järjestät toistuvasti?
Et kuulosta 35-vuotiaalta, kuulostat hädin tuskin 21-vuotiaalta. Naiiviutesi on hämmästyttävää. Olet tainnut elää erittäin suojattua elämää, jos ei päähäsi mahdu ajatus, että itsekkäitä, muita ihmisiä esineellistäviä ja välineellistäviä ihmisiä on olemassa.
"Miten voi olla vihainen asiasta jolle en voinut mitään?" Niin, miten kummassa tämä voi olla mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Salaat selvästi jotain, jos mies sanoi että on aina samanlaista draamaa. Siis ollut vastaavaa ja muutakin draamaa, mistä et kerro. Taisi tulla vain osatotuus esiin. Tuskin mies syyttä suotta moittii, katuu kai kauppojaan. Mitä ihmeen draamaa järjestät toistuvasti?
Huomionhakuinen persoonallisuushäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomionhakuinen persoonallisuushäiriö.
On selvästi sairaustapaus. Mies, pakene vielä kun voit. Siitä tulee sinulle ikuinen riippa.
Vaikea ottaa kantaa, kun tarinasta on kerrottu vain sinun puoli. Minulla on draamailijasisko. Hän saa joka paikassa hengenahdistuskohtauksia, pyörtyilee, joku paikka on aina kipeä jne. Kyllä se alkaa ärsyttämään, kun aina pitää joka paikassa vetää huomio itseensä. Lääkärissä hän on myös ravannut ja saanut lääkkeitä, joita tietenkin otetaan aina näyttävästi muiden edessä.
Ja hänkin on näreänä, kun ihmiset eivät enää jaksa olla huolissaan hänen voinnistaan, vaan kyllästyneenä katsovat, että mitä nyt taas.
Aloittajan tarinasi kertoo tosi selvästi... ette toisianne ymmärrä. Noilla asenteilla ei ole tekemistä parisuhteessa.
Vaikuttaa taas tämä aloitus novelliharjoitelmalta. Aloittajan tyyli on kyllä tuttu aikaisemmistaa kirjoituksista.
Höpö höpö, en usko tätä tarinaa. Jos yhdestä vinkkulasillisesta pökrää, niin paras mennä lääkäriin. Taitaa olla näitä "erityisherkkiä", kun vähän on matkustanut, niin väsymys on kova eikä edes kestä yhtä lasillista vinkkua. Oisko hiukan draaman hakemista.
Aloittaja, nyt puhu miehen kanssa loppuaika vain ns. mukavia.
Lähde heti kun voit.
Ilmoita erosta vasta, kun olet kotona. Älä keskustele asiasta. Pyydä ystävä kotiin seuraksi.
Älä tapaa miestä enää, äläkä mene hänen kyytiinsä tai minnekään hänen kanssaan kahden.
Käsittele ero omalta osaltasi yksin, ystävien, tarvittaessa psykoterapeutin kanssa. Älä ole mieheen missään yjteydessä.
Pidä itsestäsi hyvää huolta. Älä kuuntele haukkujia. Ja selvitä terveydenhuollosta, täytyykö pyörtymisestä huolestua.
Vierailija kirjoitti:
Normaali mies olisi huolissaan miksi pyörryit.
Vai "pyörryit".
Ystäväni ex oli tuollainen. On syystä ex.