Minä pyörryin perhelounaan päätteeksi ja mies syyttää että olen dramaattinen
Oltiin miehen perheen luona välipäivinä syömässä. Olin sanonut etukäteen että vähän jännittää kun en ole tavannut hänen perhettään aiemmin (suhde on alle vuoden mittainen mutta vakava). Kaikki meni kuitenkin hyvin ja tulin erittäin hyvin toimeen etenkin hänen äitinsä ja siskonsa kanssa, ja meillä oli mukavaa. Asun vielä väliaikaisesti eri kaupungissa ja olin jo miehen luo saapuessa sanonut miten aikainen aamuherätys ja pitkä matka väsyttivät, mutta en ollut edes itse huomannut miten paljon se oli totta ennen kuin join lasin viiniä lounaalla ja olo alkoi pyörryttää. Kun noustiin pöydästä ja käveltiin miehen äidin autolle, maisema vaan sumentui. Sitten olinkin asfaltilla.
Ei siinä kuinkaan käynyt, talvivaatteet suojeli pahemmilta naarmuilta enkä päätäkään lyönyt. Autossa kyseltiin silti vointia, mutta mies oli IHAN hiljaa ja katsoi ulos vastakkaisesta ikkunasta koko matkan ajan.
Kun tultiin miehen luo hän alkoi heti vihjailla että naisilla on tapana keksiä kaikenlaista saadakseen huomiota. Sitten lopulta kysyi ihan suoraan mistä olen temppuni keksinyt. Ei minkäänlaista huolta voinnista tai mistään, oli vain ärsyyntynyt siitä että minun kanssani on aina jotai draamaa. Olen aika tasainen, nyt jo yli 35v naisihminen mutta olen saanut tämän suhteen aikana syytöksiä dramaattisuudesta enemmän kuin koko elämän aikana. Tällaista draamaa on miehen mielestä mm. se jos otan esille minkään asian mikä painaa, ihan sama kuinka rakentavasti tai varovasti, tai se jos kysyn jotain asiaa kahdesti kun en ekalla kerralla kuullut.
Nyt tämänkertainen 'draama' päättyi siihen kun mies tiuski että "sun kanssa on aina tällaista sirkusta!" ja lähti ulos nostelemaan painoja.
Puran tätä täällä kun mulle ei ole puhuttu juurikaan pariin päivään, vaikka normaalisti miestä ei saa hiljaiseksi millään. Punttaa vaan tuolla pihalla kun minä kökötän yksin mökissä.
En tiedä yhtään miten laukaista tilanne. Miten voi olla vihainen asiasta jolle en voinut mitään?
Kommentit (121)
Mun mies oli alkuaikoina vähän samanlainen johtuen äidistään. Kun valitin jotain, kohteli samoin, kunnes näytin, miksi valitin= verta kantapäässä rakon takia. Mies oppi ajan saatossa, että en ole äitinsä, vaan valitin aina aiheesta.
Mutta joo. Ap: n miehen käytös ei lupaa hyvää, enkä sanoisi tuon paranevan jatkossa. Sanoisin, että lähde....
Vierailija kirjoitti:
Juokse.
Tämä. Yksi eksistäni suuttui aina, jos mä tulin kipeäksi tai olin jotenkin muuten tarvitseva. On syystä eksä.
Run Forrest run!
Mies ei ole tervepäinen.
Onneksi et lyönyt päätäsi ja kuollut, kaikenlaista sirkusta siitäkin olisi syntynyt miehen elämään.
Älä jää suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ketä ny pyörtyn mihin? Hae ny vain huomiota sillä.
Ketä ?
Kuka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä ny pyörtyn mihin? Hae ny vain huomiota sillä.
Ketä ?
Kuka
Kyllä se on ketä, varsinkin kun on joku Satakuntalainen maalaismies.
Sille on syynsä, miksi tyyppi on vapautettu markkinoille.
Joo. Mullakin on tuollainen EXÄ joka turhautui kun pyörryin. "Älä oo tommonen".
Antsaitset parempaa , mies vaihtoon
Tämä romanssi oli sitten tässä. Hyvä kun mies paljasti todellisen luontonsa ennen kuin ehditte edetä pitemmälle, eli hankkia yhteisiä lapsia ja asuntolainaa.
Uskoisin, että ap on jollain tasolla järkyttynyt vastauksista. Siltikin toivoisin sinulle ap rohkeutta päättää noin epäterve suhde. Olet arvokas ja kenelläkään ei ole oikeutta kohdella sinua noin kurjasti. Itselläni kesti kauan pyristellä vastaavanlaisesta epäempaattisesta, jollain tapaa narsistisesta liitosta pois. Kumpa joku olisi osannut avata silmäni. Toivon sinulle sydämestäni, että tarkastelet tilannettasi nyt kriittisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kylmä ja julma kaveri.
Kaveriksi en sanoisi, mutta luetun ymmärtämisen perusteella voisi psykopaatiksi olettaa.
Nyt nopeasti suhde poikki. Normaalissa parisuhteessa huolenpito ja välittäminen on itsestäänselvyyksiä. Tuollaisen kanssa ei missään nimessä kannata jatkaa.
Kuulostaa raskaalta ja että olet koko ajan varuillaan. Miten kehtaa käyttäytyä noin, en katselisi tuollaista käytöstä minua kohtaan. Mies johon viimeksi olin ihastunut oli empaattinen ja huolehtiva. Olisi luultavasti kysynyt olenko kunnossa ja mahdollisesti tehnyt jotain asian eteen. Mutta tuollainen käytös hohhoi kannattaa miettiä haluatko olla onnellinen
Ohhoh, vastaukset tosiaan vähän heilautti vaikka kyllähän munkin mielestä käytös on pielessä. Olen jotenkin niin voipunut kaiken jälkeen ja huomenna pitäisi lähteä juhlimaan uutta vuotta hyvillä mielin. Mies sanoi kylläkin että hän ei välitä juhlia mitenkään, jäätäisiin tänne vahtimaan kissaa.
Ollaan puhuttu, hän ei vastannut itse asiaan mutta sanoi ettei tiennyt miten pitää toimia ja minusta pidettiin jo huolta niin ei nähnyt tarvetta tehdä siitä mitään numeroa sen enempää. Ei myöskään myönnä pitäneensä mykkäkoulua, on vain kuulemma sellainen vaihe treeneissä että pitää keskittyä siihen. Mä taas olen kokenut sen nimenomaan siten että poissaolo on tahallista ja liittyy minuun. En tietty voi sitä mitenkään todistaa.
Vähän hassua kirjoitella tänne, olen yleensä lukupuolella mutta koen olevani totaalisen yksin. Vähän "pelottaa" (tai ei pelota, jännittää?) että toi lukee nämä mutta osittain toivonkin sitä. Seuraamukset jännittäis eniten.
En pysty muuta ajattelemaan kuin että pääsen kotiin uudenvuoden jälkeen. Olin odottanut että meillä on kivaa yhdessä ja paljon juttuja mitä piti tehdä. Nyt vaan pyörin täällä kuin ylimääräinen palikka ja on kummallisen syyllinen olo.
Niin juu kun joku kysyi: en ole pyörtynyt aiemmin, se oli vähän pelottavaakin mutta olo on ihan ok nyt. Googlailen syitä pyörtymiseen ja punnitsen mikä tuntuu todennäköisimmältä, kun ei välillä ole muutakaan tekemistä.
-ap
Eli ette ole puhuneet. Mies välttelee ja on aikaisemminkin väittänyt sinua dramaqueeniksi. Ja tuollaisen kanssa vakava suhde? Odotit kaikkea kivaa lähitulevaisuuteen? Tunnekylmän idiootin kanssa.
Lopusta tarinaa voisi päätellä että ap ja "mies" saivat kyydin kun kerran istuivat autossa?