No mites nuo uima-altaat turistikohteissa?
Täälläkin kun välillä puidaan hygieniaa uimahalleissa...
Miten sopii yhteen hotellin uima-allas etelässä + aurinkovoiteet? Pitääkö niihinkin mennä aina suihkun kautta?? Oon kuvitellu, että suoraan aurinkoa palvomasta voi pulahtaa altaaseen... Onko niissä altaissa yleensäkään klooria vai miten ne toimii!? Siis mä en oikeesti tiedä, kun en ole etelässä ollut 17 vuoteen:))
Kommentit (5)
Meillä taitaa kyllä sit jäädä allasuinnit välistä tulevalla matkalla. Eihän sinne ilkee kaikkien rasvojen sekaan pulahtaa!
t. ap
ja iltapäivällä uimavesi haisee ja maistuu lähinnä Coppertonelle, eli jos tuollaiset kamoksuttaa, kannattaa lähteä vaan Tallinnaan lomalla.
taitavat käydä suihkussa uimasta tultuaan. Olen kyllä lomaillut paljonkin etelässä ja uima-altaitakin on tullut kokeiltua, mutta enpä ole koskaan kokenut tuota hygeniaa ongelmaksi. Pienet lapset voivat tosin kuuleman mukaan saada niistä herkästi vatsataudin eli kannattaa yrittää estää veden hörppiminen. Meidän taapero on kyllä moiselta välttynyt.
etelässä yms. allasvesi on suoraan merivettä ja näin ollen myös vesi kiertää merestä altaaseen ja altaasta mereen. näin ainakin oli siellä missä itse olin allasvahtina espanjassa. allas " puhdistetaan" iltaisin eli heitetään ihan suoraan purkista raemmaista klooria joka todella tappaa kaiken ja sitten haavilla metsästetään näkyvät irtotavarat. aamulla taas heitetään klooria ja pestään altaan reunat.
altaiden reunoilla on suihkut ja on kyllä suositus että niitä käytetään ennen ja jälkeen uinnin.
vesi on siellä TODELLA likaista altaissa, varsinkin kun lähestytään iltapäivää mutta eipä sieltä mitään tauteja terveille tartu, tai no voi tarttua mutta todennäköisyys on pieni. sen sijaan kaikenlaisia iho ja silmä oireita ja ärsytyksiä voi tulla sitäkin enemmän.
itse en koskaan käy lomilla hotellien altaissa uimassa, ellei ole varmaa että altaissa on oma puhdistus- ja vedenkiertojärjestelmä. käyn suoraan meressä.
mutta harvapa oman huomioni mukaan ainakaan niissä käy.