Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan 3-vuotias voi olla äidistä erossa (isän seurassa)?

Vierailija
20.02.2007 |

Miehellä on ensi viikko talvilomaa. Itse opiskelen (teen gradua) ja hommani eivät ole edenneet ihan suunnitellusti. Olisiko hassua, jos mies ja lapsi olisivat ensi viikolla ma-pe kahdestaan mummolassa, että saisin kurottua viivästyneiden opiskeluhommien aikatauluja umpeen? Lapsi on tavallisesti päiväkodissa - tänään tosin sairaana kotona. Mies on hyvin suostuvainen suunnitelmaan, sillä mummolassa on esim. hyvät hiihtoladut ja lapsenhoidossa erittäin halukkaasti auttavat isovanhemmat. Minä vain poden huonoa omaatuntoa noin pitkästä erosta lapseen...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut 3-vuotias jo 2 yötä yksinäänkin mummolassa. Isän kanssa " joutui" olemaan viikon kaksin (mummo apuna) jo vuosi sitten kun jouduin viikoksi sairaalaan. Kävivät kyllä pari kertaa katsomassa, siis myös poika, mutta vähän oli sellainen " paha tilanne" että mieluummin mies kävi yksin ja lapsi mummon kanssa.

Vierailija
2/17 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei musta ole liian pitkä aika, jos lapsi on tottunu viettämään aikaansa myös isänsä kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhdessä asutte ja isällä normaali suhde lapseen, voi olla isän kanssa ihan niin paljon kuin tarvetta on. Onhan se äitikin tärkeä, mutta ei sen tärkeämpi kuin isäkään tuossa iässä.

Vierailija
4/17 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä isä on hoitanut lapsia yhtä paljon kuin minäkin ja tuolloinkin oli hoitovapaalla, että ainoaksi ongelmaksi koin oman ikäväni lapsen luo. ;)

Vierailija
5/17 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan rauhassa voit laskea. tekee mun mielestä vaan hyvää isällekin viettää lapsen kanssa kunnolla aikaa kaksistaan, ilman äitiä, huomaapa että pärjää itsekseenkin. ainakin toivottavasti näin käy;)

Vierailija
6/17 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan työni puolesta paljon, ja olen vähän väliä muutaman päivän ulkomailla - enkä aina pääse edes soittamaan kotiin. Hyvin on kuitenkin isällä ja pojalla aina sujunut, vaikka välillä vähän ikävä onkin.

Vierailija
7/17 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on ymmärtääkseni 1vrk/ikävuosi.

Kolmivuotias ymmärtää jo puhetta ja toisaalta on varmasti jo irrottautunut äidistään ja kiintynyt kovasti isäänsäkin. Lapsi varmasti ymmärtää, että olet edelleen olemassa, et siis ole kadonnut tai hylännyt häntä, vaikka olisittekin 4-5 päivää erossa. Voitte puhua puhelimessa joka päivä yms. En millään usko, että mummolaviikosta olisi mitään haittaa, vaikka sinulle varmasti ikävä tuleekin.

Lapsemme ovat olleet tosi vähän yöhoidossa, mutta viime keväänä olin itse matkoilla ja siis poissa kotoa 4 yötä, 5 kokonaista päivää. Huolehdin kovasti etukäteen, kuopus oli tuolloin 2-vuotias. Hyvin meni miehellä ja pojilla, olivat vuoroon kaikilla isovanhemmilla eikä ikävä tainnut yllättää kertaakaan. Pojat ovat tavallisesti paljon minun kanssani ja kovasti äidin poikia.

Onnea gradun tekoon, samaa pusaan itsekin. Kunpa vaan malttaisin pysyä AV:lta poissa...

Vierailija
8/17 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pärjää kyllä mainiosti.

Vierailija
9/17 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

...on ymmärtääkseni 1vrk/ikävuosi.

Kolmivuotias ymmärtää jo puhetta ja toisaalta on varmasti jo irrottautunut äidistään ja kiintynyt kovasti isäänsäkin. Lapsi varmasti ymmärtää, että olet edelleen olemassa, et siis ole kadonnut tai hylännyt häntä, vaikka olisittekin 4-5 päivää erossa. Voitte puhua puhelimessa joka päivä yms. En millään usko, että mummolaviikosta olisi mitään haittaa, vaikka sinulle varmasti ikävä tuleekin.

Lapsemme ovat olleet tosi vähän yöhoidossa, mutta viime keväänä olin itse matkoilla ja siis poissa kotoa 4 yötä, 5 kokonaista päivää. Huolehdin kovasti etukäteen, kuopus oli tuolloin 2-vuotias. Hyvin meni miehellä ja pojilla, olivat vuoroon kaikilla isovanhemmilla eikä ikävä tainnut yllättää kertaakaan. Pojat ovat tavallisesti paljon minun kanssani ja kovasti äidin poikia.

Onnea gradun tekoon, samaa pusaan itsekin. Kunpa vaan malttaisin pysyä AV:lta poissa...

Tietysti on näitä perheitä joissa vain äiti hoitaa...

Vierailija
10/17 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo vuorokauden nyrkkisääntö tarkoitta minusta molempien vanhempien poissaoloa

Vierailija
11/17 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tuo vuorokauden nyrkkisääntö tarkoitta minusta molempien vanhempien poissaoloa

Samaa mieltä. Olettaen, että suhde isään on kunnossa ja läheinen.

Vierailija
12/17 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse voisin kuvitella jättäväni 3-vuotiaani isänsä hoiviin max. viikoksi. Minulla tulisi älytön ikävä mutta lapsella ei varmasti olisi mitään hätää :)

Vierailija
13/17 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsi muka selviäisi ilman äitiä isänsä kanssa. Jos olisit puhunut et viet lapsen mummolaan viikoksi olisi sekin ok. Isä on ihan yhtä tärkeä lapselle kuin äiti ja pärjää varmasti jo noin ison lapsen kanssa. Taitaa sinulla olla lastasi enemmän ikävä kuin lapsella sinua! Tottakai pärjää ja on erittäin tärkeääkin et isä viettää joskus aikaa lapsesa kanssa kaksin. Huvittavaa...

Vierailija
14/17 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kuuluu siihen kastiin, joka ei ole onistunut luomaan läheistä ja luottamusta herättävää suhdetta pieneen lapseensa. Lapsi itkee äitiä jo ensimmäisenä eroiltanaan, eikä ahdistus lievene ajan kuluessa. Omaa lastani en viikoksi mieheni hoteisiin antaisi.

Vierailija
15/17 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi surku lukea ettei lapsi voi olla isänsä kanssa tossa iässä.

Vierailija
16/17 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolaan vaan siis ensi viikoksi. Lapsen ja isän suhde on normaali, myös isä hoitanut paljon lasta. Kiitos vastauksista!

t: ylihuolehtivainen ap

Vierailija
17/17 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi tosin lapselle superläheinen, näemme useamman kerran viikossa.

Pisin aika jolloin ei ole nähnyt mummia on viikko koko elämänsä aikana.