Apua! 9kk vauvalla huuliherpes!!!!!!!!
Ilmeisesti olen itse tartuttanut vaikka olen yrittänyt olla tosi varovainen.
Onko muilla kokemuksia? Onko vaarallinen näin pienellä?
nimim. äiti huolesta soikeena :(
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä esikoinen sai tartunnan mummiltaan ollessaan vajaa kaksivuotias. Ei syönyt yli viikkoon mitään, joi vain (ja onneksi oli vielä maitopullo käytössä, niin joi maitoa reilusti). Oli tosi huonossa kunnossa ja sai jonkun ajan kuluttua rotaviruksen, niin sitten oltiinkin jo sairaalassa.
Luulin vain, että temppuilee ruokatilanteissa enkä älynnyt herpestä, kun ei ollut niin näkyvä. Vasta kun ikenet alkoivat vuotaa verta, tajuttiin mummin kanssa tilanne.
Vie lääkärille ja kysy niistä puuduttavista rasvoista tms., joita voi laittaa, jos leviää rakkuloita suuhun. Yleensä kuulemma pienillä leviää suuhun, kun saavat herpeksen ensimmäistä kertaa. Ei vaarallista mutta kivuliasta :(
Rotavirus on vaarallinen pienille lapsille, siks siihen nykyään on myös rokoteohjelmassa rokotukset ja se ei ole seurausta herpeksestä.
Ei seurausta herpeksestä, mutta herpes ja syömättömyys oli jo valmiiksi heikentänyt elimistöä. Kyllä itse valitsisin ennemmin rotaviruksen kuin herpeksen josta ei koskaan pääse eroon. Valitettavasti aina ei voi itse vaikuttaa tartuntaan.
Ja se ei ole vaarallista jos lapsi ei kipeänä syö kiinteitä ruokia, velliä, maitoa, mehua, smoothie ne on helppoa ruokaa isommillekin lapsille, menee vaikka pillillä alas.