Evakuointikuljetukseen ei saa ottaa lemmikkieläimiä
Tiedoksi eläinten omistajille: Evakuointikuljetuksiin ei saa ottaa lemmikkieläimiä. Valmistautukaa siis kulkemaan omalla autolla tai järjestämään itsellenne ja lemmikillenne jokin muu kyyti.
Itse olen autoton lemmikkien omistaja, eli tämä pulma koskee minuakin.
Kommentit (258)
Jep. Koiran kanssa kattilat päässä mökille. Asia on jämpti.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään tietoa evakuointi suunnitelmasta alueellisesti? Asun Etelä-Karjalassa.
Itärajalta on 900 000 evakointisuunnitelma.
Minkä ihmeen takia yksikään viranomainen lähtisi riitelemään siitä, ketä yksityishenkilö suosii majoituksessaan? Sitäpaitsi jos väkisin tungetaan porukkaa niin menen etsimään hylkäysuhan alla olevia lemmikkejä sitten joka tapauksessa kotiini.
Uskon kyllä, että virkaväki on mielissään jos ja kun jokaiselle löytyy paikka, myös niiden koirien ja kissojen kanssa. Tuskin olen edes ainoa vaan muissa lemmikkitalouksissa autetaan toisia lemmikinomistajia. Meilläpäin on ihan mukavan paljon tilavia taloja saunoineen ja piharakennuksineen. Ja useimmat ovat eläinrakkaita.
En lähtisi evakkoon ilman elukoita.Ottasin taksin.
Vierailija kirjoitti:
Miten ne ihmiset kenelle oma koira on tärkeämpi pelastaa kuin vieras lapsi jos vain jommankumman ehtii pelastaa?
Ne joutuu linnaan, jos jättää heitteille ihmisen. Haisevaa hurttaasi ei kyytiin oteta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähde mihinkään evakuointikuljetukseen, jossa on Halla-ahon & Purran koplaa mukana.
Siinä vaiheessa kun kuulet mitä rajaseudun naisille olisi tehty Imatralla ja muilla rajanpinnan paikkakunnilla, lähtisit mihin hyvänsä kyytiin pakoon päästäksesi ellet ole suisidaalinen ja halua pyssynpiipulla rikottua anusta ja peräsuolta ennen kuin sinut lopetettaisiin kuin eläin.
Persut on Suomen sovinistisin ja venäläistyylisin puolue, joten sotikoot itse jos jonkun sodan vielä aiheuttavat. Minä en kyseisen paskaporukan kanssa lähde mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähde mihinkään evakuointikuljetukseen, jossa on Halla-ahon & Purran koplaa mukana.
Siinä vaiheessa kun kuulet mitä rajaseudun naisille olisi tehty Imatralla ja muilla rajanpinnan paikkakunnilla, lähtisit mihin hyvänsä kyytiin pakoon päästäksesi ellet ole suisidaalinen ja halua pyssynpiipulla rikottua anusta ja peräsuolta ennen kuin sinut lopetettaisiin kuin eläin.
Persut on Suomen sovinistisin ja venäläistyylisin puolue, joten sotikoot itse jos jonkun sodan vielä aiheuttavat. Minä en kyseisen paskaporukan kanssa lähde mihinkään.
Sekopäitä ja venäläistyylisiä herkkämielisiä urpoja koko v i t u n ketju täynnä. :D
Kannattaa ottaa pakkolähtötilanteessa käyttöön matkailuautot ja vastaavat, joissa voi asua lemmikkien kanssa.
Ne joukkomajoitukset voi olla jotain voimistelusaleja, eikä sinne voi ottaa lemmikkejä. Siis ihan samat syyt kuin väestönsuojissa. Jos itsellä on sellainen kulkuneuvo, niin voi tarjota jonkun toisenkin lemmikille myös kyydin. Bussikuljetuksissa, joissa autottomat viedään on tuskin lemmikille tilaa. Junassahan voi olla joku vaunu lemmikeille varattu. Jos ei ihmisiä ole kyytiin.
Nyt voi hyvin tuntea, miltä karjalaisista tuntui, kun piti koti ja usein lehmäkin jättää taakse lähtiessä evakkoon. Ja syykin on sama maa. Se maa, jossa pahuus asuu.
Vierailija kirjoitti:
"Kymmeniätuhansia siviiliajoneuvoja on sijoitettujen ajoneuvojen listalla, kertoo Pääesikunnan operatiivisella osastolla työskentelevä kapteeni Jani Nevalainen.
Puolustusvoimilla on tietojärjestelmä, johon haetaan puolustusvoimille soveltuvia ajoneuvoja Trafin tietokannasta ennalta määrätyillä hakuehdoilla. Puolustusvoimien järjestelmässä henkilöt valikoivat vielä erikseen soveltuvat autot.
Ajoneuvoja rajataan vuosimallin, merkin ja mallin mukaan. Ikärajauksena on 4-5 vuotta tai sitä nuoremmat ajoneuvot, eli kyseessä on varsin uudet ajoneuvot. Listalle valitaan yleisten merkkien yleisiä automalleja, joihin löytyy hyvin varaosia, jotta huolto- ja kunnossapito on edullista ja helppoa.
Henkilöautoista listoille etsitään paketti-, maasto- ja lava-autoja. Neliveto on myös plussaa armeijan käytölle.
Tämä ollut tiedossa jo kymmeniä vuosia, että autokalustoa otetaan tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Miten ne ihmiset kenelle oma koira on tärkeämpi pelastaa kuin vieras lapsi jos vain jommankumman ehtii pelastaa?
Tuossa tilanteessa ei olla kiinnostuneita yksilöiden mielipiteestä. Ihmiset pyritään pelastamaan.
Näin sen kuuluu ollakin. Lemmikit vievät tilaa, aikaa, ravintoa, resursseja. Väestönsuojissa saattavat seota ja alkaa puremaan. Ihmiset ovat tärkeimpiä. Jose ei käy, jää elukkasi kanssa jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lemmikkien omistajien kannattaa liittoutua ja miettiä vaihtoehtoinen kyyti sekä majoitus. Itse en onneksi asu sellaisessa paikassa, josta pitäisi lähteä mihinkään. Ja majoitusta jos tarvitaan, otan lemmikinomistajat ensin lemmikeineen.
Mä asun ihan itärajan vieressä, tässä pitää kai ihan tosissaan alkaa miettimään toistaako historia taas itseään. Mun isoisän perheen piti lähteä Kannakselta ja jättää koti sinne. Kamala ajatus.
itärajallaon lähinnä pikkukuntia, mikä nykymaailmassa tarkoittaa sitä, että isolla osalla on auto tai joku muu moottoriajoneuvo käytettävissään. Jos itselläsi ei ole, niin ala luomaan verkostoja naapureihisi: saatat saada vähintään lemmikkisi heidän kyytin. Tai sitten osta itsellesi skootteri, tai isokokoinen sähköpotkulauta, johonvoi liittaa peräkärryn. lemmikki sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekopäitä ja venäläistyylisiä herkkämielisiä urpoja koko v i t u n ketju täynnä. :D
Saatteko päivystyksestä pyhälisiä?
Väestönsuojatkin on ihmisille, ei eläimille. Jos ei passaa niin sopii sitte jäädä ulkopuolelle!
Jos minulla olisi vielä lemmikki, jäisin hänen luokseen. En jättäisi missään nimessä. Kuolisin sitten yhdessä lemmikkini kanssa, mutta ystävää ei voisi jättää. Minulla jo muutenkin enemmän elämää takana kuin edessä ...
meidän taloyhtiössä on oma väestönsuoja ja ainakin meillä sinne pääsee lemmikitkin, tosin on tehty varaus, vain jos tilaa riittää ja sitten siten, että ensisijassa jokaisen lemmikkitalouden yksi lemmikki pääsee väestönsuojaan, jos tilaa riittää, nin sitten muutkin. Jos tilaa ei ole, niin arvotaan.
Vierailija kirjoitti:
Koirat ja kissat möhnäytetään pajavasaralla tiukan paikan tullen. Tv. eräjorkki
Myös kaikki eräjorkit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ihminen tulee lopettaa.
Myös sut tulee lopettaa. Voin hoitaa homman. 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet selvästi kiihoittuneessa mielentilassa.
Niin, omalla autolla tai muuten yksityisesti matkustavat ottavat lemmikit mukaan. Julkisiin evakuointikuljetuksiin lemmikkejä ei saa ottaa.