Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Evakuointikuljetukseen ei saa ottaa lemmikkieläimiä

Vierailija
29.12.2024 |

Tiedoksi eläinten omistajille: Evakuointikuljetuksiin ei saa ottaa lemmikkieläimiä. Valmistautukaa siis kulkemaan omalla autolla tai järjestämään itsellenne ja lemmikillenne jokin muu kyyti.

Itse olen autoton lemmikkien omistaja, eli tämä pulma koskee minuakin.

Kommentit (258)

Vierailija
1/258 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ymmärrettävää, että tilat varataan vain ihmisille. Resursseja on rajatusti. Lemmikit vie tilaa, aiheuttavat keskinäisiä tappeluita ja niille pitää antaa ruokaa. 

Vierailija
2/258 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/258 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne ihmiset kenelle oma koira on tärkeämpi pelastaa kuin vieras lapsi jos vain jommankumman ehtii pelastaa?

Vierailija
4/258 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne ihmiset kenelle oma koira on tärkeämpi pelastaa kuin vieras lapsi jos vain jommankumman ehtii pelastaa?

Lapsille järjestyy viranomaisten puolesta kuljetukset sun muut. Eihän ne lapset varmasti yksin harhaile evakuointitilanteessa, vaan huoltajan kanssa. Miksi on noin yksinkertaisia ihmisiä?

Vierailija
5/258 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeassa. Naapurikunnan ruutitehtaalla oli vuosia sitten räjähdysvaara ja kun lähialueen asukkaat evakuoitiin busseilla niin lemmikit piti jättää kotiin. Ihmisillä oli luonnollisesti kova huoli eläimistään.

Vierailija
6/258 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/258 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteläsuomen evakuointisuunnitelmaa ei ole enää.

Vierailija
8/258 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkien omistajien kannattaa liittoutua ja miettiä vaihtoehtoinen kyyti sekä majoitus. Itse en onneksi asu sellaisessa paikassa, josta pitäisi lähteä mihinkään. Ja majoitusta jos tarvitaan, otan lemmikinomistajat ensin lemmikeineen. 

Vierailija
9/258 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä omaa koiraa jättäisi.

Vierailija
10/258 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde

"Ihmiset ovat joutuneet tekemään raskaita päätöksiä jo ennen bussiin astumista. Omaan autoon lemmikin voi ottaa mukaan, mutta busseihin pääsevät vain ihmiset."

https://yle.fi/a/3-12613557

Vierailija
11/258 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikkien omistajien kannattaa liittoutua ja miettiä vaihtoehtoinen kyyti sekä majoitus. Itse en onneksi asu sellaisessa paikassa, josta pitäisi lähteä mihinkään. Ja majoitusta jos tarvitaan, otan lemmikinomistajat ensin lemmikeineen. 

Ei sitä saa itse päättää, ketä majoittaa. Viranomaiset päättävät.

Vierailija
12/258 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lemmikkejä voi ottaa kyytiin, miten joku astmaatikko/allerginen voi istua tunteja samassa kyydissä. 

Vierailija
13/258 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun ihan itärajan vieressä, tässä pitää kai ihan tosissaan alkaa miettimään toistaako historia taas itseään.  Mun isoisän perheen piti lähteä Kannakselta ja jättää koti sinne. Kamala ajatus. 

Vierailija
14/258 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lemmikkejä voi ottaa kyytiin, miten joku astmaatikko/allerginen voi istua tunteja samassa kyydissä. 

Opaskoirat saavat tulla kyytiin, vaikka useimmat niistä ovat labradorinnoutajia, joka kuuluu eniten allergisoiviin rotuihin.

Vierailija
15/258 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin evakuointikuljetukseen?

Vierailija
16/258 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eteläsuomen evakuointisuunnitelmaa ei ole enää.

Ei niin koska miljoonien ihmisten uudelleensijoittaminen yhtään mihinkään on täysin mahdoton tehtävä viranomaisille, mitään majoituskapasiteettia eikä terveydenhuoltoa ei ole eikä tule niin suurelle joukolle. Pelkästään pääkaupunkiseudulla asuu yli miljoona ihmistä.

Vierailija
17/258 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinut evakuoidaan, ota lemmikki mukaan. Häiriö- ja poikkeustilanteissa pelastusviranomaiset

voivat myös evakuoida väestöä paikallisesti tai laajemmin. Tällöin lemmikit otetaan mukaan, eikä niitä tule päästää vapaaksi luontoon tai jättää kotiin.

https://pelastustoimi.fi/documents/25266713/32283829/SM_Ohje_lemmikkien…

Vierailija
18/258 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on kaksi autoa. Toisen voin antaa jonkun lemmikillisen perheen käyttöön. Ilman koiria en lähde minäkään.

Vierailija
19/258 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä saa itse päättää, ketä majoittaa. Viranomaiset päättävät.

Eiköhän viranomaiset ensisijaisesti järjestää majoituksen kouluihin tms. kuntien tai valtion omistamiin tiloihin. Yksityiskotiini otan ketä haluan ja valitsen tietenkin niitä, jotka lemmikin kanssa eivät pääse viranomaisten järjestämiin kohteisiin. Väitänpä vielä, että ne viranomaiset eivät käy hankaloittamaan asioita, päinvastoin. Heidän ja minun intresseissä on majoittaa mahdollisimman paljon väkeä lämpimään. Ja mulla on puulämmitteistä tilaa monelle. 

Vierailija
20/258 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikit otetaan tietenkin mukaan. Nehän kuolevat kotona kolmessa päivässä nälkään ja janoon.