Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten potilaille annettavat lääkkeet lasketaan sairaalassa?

Vierailija
29.12.2024 |

Olin tässä taannoin sairaalassa yön yli ja mulle annettiin Panadolia, jonka vahingossa tiputin lattialle. Hoitaja nappasi tuon tabletin lattalta ja toi uuden. Olisin kyllä ottanut tuon tabletin, mutta ei se käynyt.

Toinen juttu samalta sairaalareissulta. Minut oli juuri tuotu osastolle neljän tunnin operaation jälkeen,  mutta lähdin sitten tutkimaan osaston käytäviä. Hoitaja (mies) sitten löysi minut juttelemassa erään toisen potilaan kanssa osaston käytävältä. Olisinko "saanut" poistua huoneestani? Ei hän (hoitajamies) vihainen ollut, mutta sanoi, että oli etsinyt minua huoneestani.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain ohjeen ottaa omat reseptilääkkeet mukaan sairaalaan, kuulemma helpottaa lääkkeenjakoa ja varmistaa sen, että saan varmasti oikean verenpaine- ja sydänlääkkeen. Tosin olin siellä vain yhden yön toimenpiteen jälkeen.

Ei ikinä omia lääkkeitä sairaalaan. Myös sillä taataan ettei väärinkäytöksiä tapahdu osastoilla.

Minua myös ohjeistettiin ottamaan omat  lääkkeet mukaan sairaalaan. Otinkin, mutta hoitaja sanoi, että verenpainelääkkeet oli jo laitettu valmiiksi sairaalan puolesta aamua varten elikkä en sitten käyttänyt omia lääkkeitä. 

Vierailija
22/29 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain ohjeen ottaa omat reseptilääkkeet mukaan sairaalaan, kuulemma helpottaa lääkkeenjakoa ja varmistaa sen, että saan varmasti oikean verenpaine- ja sydänlääkkeen. Tosin olin siellä vain yhden yön toimenpiteen jälkeen.

Ei ikinä omia lääkkeitä sairaalaan. Myös sillä taataan ettei väärinkäytöksiä tapahdu osastoilla.

Minun käskettiin ottaa omat siksi, että ehkä sairaalan apteekissa ei ehkä ollut tarvitsemaani lääkettä.

Ja kuka on jalkeilla 4 tuntia leikkauksen jälkeen? Aika moni on. Minutkin tuli kiskomaan fysioterapeutti ylös sektion jälkeen heti kun oli palautettu leikkurista osastolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tavalla, että joka toinen menee hoitajan taskuun.

Vierailija
24/29 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

erityisesti huumaavia lääkkeitä joudutaan nykyään seuraamaan tarkasti sairaaloissa. hoitajien taso on laskenut ja monet hoitajat ovat riippuvaisia. toiset ovat suoraan lääkkeiden väärinkäyttäjiä. toiset taas myyvät töistä varastamiaan pillereitä kustantaakseen alkoholisminsa tai peliriippuvuutensa.

Huumaavat lääkkeet on merkattu kautta aikain erilliseen korttiin. Ongelmahan on ollut siinä, että lääke ei ole tavoittanut potilasta määräysten mukaisesti. 

Vierailija
25/29 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun käskettiin ottaa omat siksi, että ehkä sairaalan apteekissa ei ehkä ollut tarvitsemaani lääkettä.

Ja kuka on jalkeilla 4 tuntia leikkauksen jälkeen? Aika moni on. Minutkin tuli kiskomaan fysioterapeutti ylös sektion jälkeen heti kun oli palautettu leikkurista osastolle.

Jo on ajat muuttuneet! Minulla sektio 2007, eikä tullut ft kiskomaan ylös, sen enempää kuin muutkaan. 

Vierailija
26/29 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä etsin potilaan kanssa lattialle tippunutta lääkepilleriä. Näytin hoitajalle, et tällänen meni lattialle eikä suuhun,hae uusi. Sen heitin lääkejätteeseen. Lattiat ne sairaalassa ainaki meillä on likasimmat päivystyksessä. T. Laitoshuoltaja

Tarkistaako joku että menee lääkejätteeseen? En siis sua epäile, yleisellä tasolla puhun. Eli jos lääkejätteestä puuttuis vaikka yksi Panacod, alettaisiinko etsiä syyllistä?

Vierailija
27/29 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan on kävelykunnossa 4 tunnin operaation jälkeen? Minulla meni pelkästään heräämössä tuo aika eikä edes mielessä käynyt, että kävelisin.

Siis, mulla kesti leikkaus 4 tuntia ja toki olin heräämössä ehkä 2 tuntia, mutta sitten  kun pääsin osastolle ja sain ruokaa, niin lähdin tutkimaan ympäristöä, siis osaston käytäviä. Toki hieman huimasi, mutta mitään kipuja en tuntenut ja muutenkin olin tosi hyvällä tuulella ja virkeä...ap

Minäkin olin mielestäni hyvässä kunnossa ja halusin lähteä pesulle, hoitaja kielsi...

Vierailija
28/29 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lääkkeet mukaan jos näin on ohjeistettu erikseen.

Ei siellä osastolla ole kaikkia pillereitä kaikissa vahvuuksissa, ja haaskausta tilata harvinaisempia/vähän käytettyjä lääkkeitä osastolle.

Vierailija
29/29 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä etsin potilaan kanssa lattialle tippunutta lääkepilleriä. Näytin hoitajalle, et tällänen meni lattialle eikä suuhun,hae uusi. Sen heitin lääkejätteeseen. Lattiat ne sairaalassa ainaki meillä on likasimmat päivystyksessä. T. Laitoshuoltaja

Tarkistaako joku että menee lääkejätteeseen? En siis sua epäile, yleisellä tasolla puhun. Eli jos lääkejätteestä puuttuis vaikka yksi Panacod, alettaisiinko etsiä syyllistä?

No nyt saatiin Panacod-intoilija joukkoon vinkkejä etsimään. Missähän sairaalassa hänet ensimmäisenä nähdään nenä lattiassa potilashuoneita tutkinassa? Olisiko hän peräti ap, joka on keksinyt uuden lähestymistavan ongelmaansa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi