Harmittaa, kun tuntuu, että KAIKKI MUUT saavat tarvittaessa lastenvahdin, paitsi me ei, ei koskaan :(
Kommentit (46)
Ei yhtään. Ystäväni asuvat 500, 300 ja 450 km:n päässä. Äitini asuu 200 km:n päässä, appivanhemmat 350 km:n päässä.
Edellisellä paikkaunnalla oli yksi tuttu, jolle sain kerran hoitoon, kun menin gynekologille. Masentunut ihminen. Oikein kiva ja mukava, mutta en tohtinut enempää kuormittaa. Ois pitäny älytä kysyä mielenterveyspuoli ennen kuin tutustuin.
Tällä paikkakunnalla ei ole yhtään ystävää tai tuttua. Käyn töissä. Vapaa-aikani olen lasten kanssa. Emme liiku ihmisten ilmoilla. En harratsa mitään, missä tutustuisin keneenkään. Joskus kävin salilla ja tiedän, ettei sieltä saa tuttavuuksia. Ainoat tuttavani ovat työkaverini, mutta koska käyn 50 km:n päässä töissä, ei heistä ole apua. He asuvat siis työpaikkakunnalla.
Asun täällä siksi, että tämä on mieheni ja minun työmatkojen varrella.
En voi muuttaa kotiseudulleni, koska minulla ei sellaista ole. Suku asuu ympäri Suomea jokainen eri paikkakunnalla. Kenen naapuriin muuttaisin? Jättäisimme työpaikkamme ja muuttaisimme sukulaisen naapuriin. Kieltämättä on käynyt mielessä. Mutta kovin typerää on jättäytyä yhteiskunnasta ulkopuolelle, kun on jo muutenkin näin ulkopuolinen.
Mll:n palveluja meillä ei ole tällä paikkakunnalla. Edellisellä oli. Kolme kertaa käytin lääkärissä käynnin takia. Aina oli eri hoitaja.
Lapseni eivät ole tottuneet vieraisiin. Missä he olisivat, kun ainoa tukipilari heille on oma perhe? Luuleeko joku, että voisin hyvillä mielin jättää kaupan seinäilmoituksella hommatulle tytölle jättää lapseni hoitoon? En voisi. Lisäksi en halua lapsilleni päivähoidossa käynnin lisäksi järjestää viikonloppuisin iltoja, jotka he saavat viettää tuiki tuntemattoman ihmisen kanssa. Siitä ei stressaannu kuin lapset ja vanhemmat.
Kerran pääsin käymään hakemaan kaupasta maitoa YKSIN !!!!!, kun siskoni perheineen kävi meillä yökylässä ja vahti lapsia 10 minuuttia. Voi luoja. Illalla korkkasin sen kunniaksi siideripullon ja join siitä puolet.
Toisten elämä on näin onnetonta tukiverkotonta. Teen kaikkeni, ettei minun lapseni joudu aikanaan kärsimään samasta ongelmasta.
johon saisi ilmottautua, ja tarjota hoitoapua...esim. leffavarten... maksuna olisi vain vastavuoroisuus ( ei rahallista korvausta)
tavallaan hoitoapurinkejä
Tarjoaisin apua... jos 1 - 2 kertaa vuodessa saisin itsekkin " vapaaillan" miehen kanssa
Jos satutaan lähelle niin eikös aleta " lastenvaihtoon" . Mullakin sama ongelma.
Asun jyväskylän seudulla ja 3 ja 5v tytöt.
ei vain mitenkään jaksa tässä kiireisessä työelämässä, huonosti nukuttujen öiden ja lasten sairastelujen keskellä valvoa vielä yötä, jotta joku ystävä pääsisi jonnekin miehensä kanssa. Voin vain kuvitella, millaista on kun omien pienten lasten joukkoon ottaisi vielä liudan lisää, kyllä siinä äitiä itkettäisiin illalla, eikä kukaan nukkuisi, kun ei kenenkään lapset ole tottuneet olemaan pois kotoa koskaan yötä. Kouluikäiset lapset aivan erikseen, mutta hehän voivatkin mennä kavereilleen, se on ihan eri juttu.
monetko hammaslääkärit ja parturit olen peruuttanut kun en ole saanut ketään lapsenvahdiksi. Ensin toiveikkaana tilaan ajan ja hyvissä ajoin kyselen apuja, mutta kukaan ei yleensä suostu. Poikani on kyllä todellinen pieni villimies, että ymmärrän kyllä.
Tässä joku mun vanha viesti mistä saisi lastenhoitoapua:
" - sukulaiset (teinitytöstä vaariin)
- ystävät, tuttavat, hyvänpäivän tutut, oma kummilapsi, ystäväperheen
teini-ikäinen, työkaveri, naapuri, lapsesi kummit
- paikallislehteen HYVÄ ilmoitus
- ilmoitustauluille (ihan kaikki mahdolliset, muutkin kuin kauppojen) HYVÄ ilmoitus
- oppilaitoksien ilmoitustauluille edelleen hyvä ilmoitus, josko joku nuori haluisi lisätienestiä hoitokeikoilta
- www. hoitopaikka. net
- www. mol. fi
- www. suomi24. fi
- yleensäkin lapsiperheiden linkkisivut
- MLL
- vauvalehtien tms ilmoituspalstat tms
- varamummia/pappaa
- paikallisradioon ilmo
- lähetä lappusia paikkakuntasi postilaatikkoihin, että hakisitte satunnaista lastenhoitoapua
Äähh.. noi nyt tuli ekana mieleen. On niitä paljon muitakin kanavia, jota kautta ehtiä."
ja yhdellä lapsista niin kova vierastamisvaihe, ettemme voi turvautua tuntemattomaan, eikä olisi muutenkaan mukava olo itsellä jättää lapset tuntemattoman kanssa.
Helsingissä asutaan.
no esim. Tänään oli minulla hammaslääkäri ja tietenki jouduin pesueineen menemään sinne ku mieskään ei voinu auttaa. arvaaPPA miten meni. huh. nO hengissä ollaan;) mutta siis eipä nuita hoitajia oo sitten liikaa tullu vastaan näin niinku muuten että lähtis vaikka syömään tai johonki ihan vaan tunniksi tai kaheksi. ei niin ei.
Kyllä se tilanne helpottuu muutamassa vuodessa kun lapset kasvaa. (niin ellei tee useita lapsia kuten mä) Mulla on nyt nuorimmainen vuoden ja jos jaksan kolmisen vuotta sinnitellä se lahkeessani niin enköhän sitten pääse vähän itsekin hengittämään yksikseni. Tämä nyt vaan on oikeesti tätä ja suoraan kun sanon niin ei sellaiset ihmiset voi käsittää ahdistavaa tunnetta, jotka välillä pääsevät irti lapsestaan jonkun hoitoavun turvin.
sellasille jotka kertoo olevansa aina lapsen kanssa. Kai nyt jukoliste jokainen tietää että rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta kun sitä fyffee ei kaikilla ole edes lapsenvahtiin. Pisti taas vihaksi.
Vierailija:
ei sellaiset ihmiset voi käsittää ahdistavaa tunnetta, jotka välillä pääsevät irti lapsestaan jonkun hoitoavun turvin.
Ja mua ahdistaa jo pelkästään se tieto ettei ole apua tarjolla. On vaan pakko pärjätä, tuli mitä tuli.
Teitä on sentäs kaksi, joten toinen voi ainakin sillon tällön käydä yksin jossain... Ymmärrän, ettei ole sama asia, kun ei voi parina tehdä, mutta näin yksinhuoltajana rassaa joskus, ettei oikeasti KOSKAAN pääse mihinkään yksin. Kampaajasta vaan unelmoin, gynekologilla käyn lapsen pällistellessä vieressä :D
Vierailija:
sellasille jotka kertoo olevansa aina lapsen kanssa. Kai nyt jukoliste jokainen tietää että rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta kun sitä fyffee ei kaikilla ole edes lapsenvahtiin. Pisti taas vihaksi.
" Mitäs olet lapses tehnyt" auttaa myös tosi paljon... ;-)
ei kukaan suostu tulemaan lastenvanhdiksi edes tunnin ajaksi!
Itkettää jo tämä.
... kaikki haluaa joskus lepoa. Ja kaikki kestää vähän aikaa useampaa lasta.
Raaputa sinä mun selkää, niin minä raaputan sinun!
Asuvat monen sadan kilometrin päässä ja sitten kun tulevat käymään, niin ovat yhden yön. Tulevat illansuussa ja taas aamulla matka jatkuu. Lähde siinä sitten jonnein miehen kanssa kahdestaan. Kele, kiireiset eläkeläiset!
1-2 lasta jotka voisivat toisinaan tulla vkloppu kylään meille. Luultavasti ei ole löytynyt koska ikätoive 5v ylöspäin.
Mutta voisin kyllä mielelläni auttaa, jos haluat joskus pitää vapaaillan. Asumme Jkl:ssä myös ja samanikäiset tytön on meilläkin. Mukaan mahtuu leikkimään. :) Jos olet oikeasti kiinnostunut, niin laita mailia: mallainen@ hotmail. com