Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten miehenne ovat jättäneet teidät pitkästä avioliitosta?

Vierailija
29.12.2024 |

Te vaimot, jotka on jätetty pitkästä avioliitosta. Mitä mies sanoi ja teki?

Miten itse reagoit?

Kommentit (641)

Vierailija
121/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rakkaus on on/off. Sen tilalle tulee viha ja välinpitämättömyys. Ei synny rakentavaa kiintymystä, joka antaisi armoa ja lujittaisi suhdetta. "

No eihän voi olla samaan aikaan vihaa ja välinpitämättömyyttä.

Miksi noille jättäjämiehille ei ole syntynyt kiintymystä, vaikka ovat olleet todella pitkään vaimonsa kanssa? Miten he pystyvät jättämään vaimonsa uuden naisen takia?

Vierailija
122/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kokee varmaan itse niin vaikeita tunteita tuollaisessa, että kippaa ne kaikki exän niskaan. Minun oma kokemukseni on, kun mies päätti suhteen, että heijasti kaikki suhteen ongelmat minusta johtuviksi, ei kyennyt yhtään katsomaan laajempaa kuvaa ja omaa osuuttaan. Itse olen aina ilmoittanut eropäätöksen mahdollisimman hellävaraisesti toisen tunteet huomioiden ja asiat yhdessä auki keskustellen.

Ei vain suhteen ongelmat, vaan mies heijastaa herkästi myös ne miehen omat henkilökohtaiset ongelmat ja kriisit vaimon syyksi. 40v-50v mies ikäkriisissä: Tätäkö elämä on, ongelmani johtuvat Virpi-vaimosta ja suhteestamme! Tunnen taas eläväni, kun olen Jennin kanssa, Jenni ymmärtää minua.

Siinä jää kuitenkin se itsereflektio jotenkin välistä. Omat ongelmat ja toisaalta myös ratkaisut ongelmiin on jonkun naisen käsissä.

Ja siksi sille jätetylle vaimolle ollaan niin ilkeitä: sen syy. Ei ollut muuta mahdollisuutta kuin pettää ja jättää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70% avioliitoista päättyy naisten aloitteesta, joten ehkäpä enemmän vastauksia saa kun kääntää kysymyksen toisinpäin.

En usko tähän lainkaan, sillä miksi lähipiiriini on osunut enemmän miehiä kuin naisia, jotka ovat halunneet päättää  ja päättäneetkin pitkän avioliiton ihan itse? Ei sovi tuohon 70 % narratiiviin, mitä media rummuttaa.

Että tilastokeskus ei huomannut kysyä sinulta, vaan teki tilastot ihan virallisten asiakirjojen perusteella?

Tilastokeskus ei kuitenkaan tiedä eron syitä, ainoastaan sen kenen nimissä paperit on jätetty.

Eihän tuossa syystä puhuttukaan.

Vierailija
124/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rakkaus on on/off. Sen tilalle tulee viha ja välinpitämättömyys. Ei synny rakentavaa kiintymystä, joka antaisi armoa ja lujittaisi suhdetta. "

Miksi noille jättäjämiehille ei ole syntynyt kiintymystä, vaikka ovat olleet todella pitkään vaimonsa kanssa? Miten he pystyvät jättämään vaimonsa uuden naisen takia?

Seksinpuute ja nalkutus on tappanut kiintymyksen jo kauan sitten. 

Vierailija
125/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antoi heti yhteisen ihanan joulun päätteeksi eropaperit. Pakkasin tavarat ja miehen toiveesta muutin pian pois

lasten mukaan uusi nainen muutti sisään kaksi viikkoa mun lähdön jälkeen

Vierailija
126/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivuin avioerosta noin 6-7 vuotta, yhdesssä oltiin lähes 19 vuotta.

Ero oli todella traumaattinen, ja mukana oli ikävänä yllätyksenä kolmas osapuoli.

Oli vaikea tajuta että ihminen jonka kanssa oli jakanut puoli elämäänsä, luottanut ja rakastanut eniten ja perustanut perheen, olikin yhtäkkiä kylmä ja julma, ja jota ei kiinnostanut enää mikään muu kuin uusi elämä, uusi vapaus ja uusi puoliso.

Minulle jäi sitten lapset, vastuut ja arki sekä taloudellinen ahdinko.

Vierailija
127/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida omasta lähipiiristä tunnistaa ainuttakaan avioliittoa, joka olisi loppunut miehen aloitteesta. Ainakin isäni ja veljeni tulevat aina jätetyksi tai joskus harvoin ero tapahtuu yhteisymmärryksessä. Uutta naista aletaan etsimään heti. Isäni on tässä taitavampi, viikko avioeron jälkeen puhui jo uudesta naisesta lapsille ja sopi yhteisiä perhelounaita. Veli joutuu aina tuskailemaan 1-3 vuotta suhteiden välissä kun uutta ei meinaa löytyä.

Vierailija
128/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En taida omasta lähipiiristä tunnistaa ainuttakaan avioliittoa, joka olisi loppunut miehen aloitteesta. Ainakin isäni ja veljeni tulevat aina jätetyksi tai joskus harvoin ero tapahtuu yhteisymmärryksessä. Uutta naista aletaan etsimään heti. Isäni on tässä taitavampi, viikko avioeron jälkeen puhui jo uudesta naisesta lapsille ja sopi yhteisiä perhelounaita. Veli joutuu aina tuskailemaan 1-3 vuotta suhteiden välissä kun uutta ei meinaa löytyä.

Eivät siis ole aviossa kaikkien naisten kanssa olleet :D suhteista yleensäkin 

Vierailija
129/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni mies jätti hänet 22 vuoden yhdessä olon jälkeen. Ilmoitti, ettei kestä siskoani enää päivääkään ja lähtee liitosta. Niin teki ja muutti toiselle puolelle Suomea. Lähdön syynä ei ollut toinen nainen, vaan miehen mitta vain täyttyi. Siskoni osaa olla kyllä jääräpäinen ja rasittava välillä, sen myönnän. 

Vierailija
130/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Ihmistä voi ignoorata jäisellä vihalla tai olla muuten passiivis-aggressiivinen.

Eivät ne miehet todella kiinny  (paitsi korkeintaan mustasukkaisesti). He eivät välitä toisesta. He ajavat omaa etuaan. 

Vierailija
131/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin mies muuttui tarpeettoman kylmäksi ja julmaksi, kun oli löytänyt toisen naisen.

18 yhteistä vuotta ei tuntunut merkitsevän mitään. Jättäminen oli vain ilmoitus minulle. Takaisin ei ole ikinä vinkunut.

Semmoista ihmettelen, että eikö miehet siis kiinny tällaiseen pitkäaikaiseen kumppaniin, jonka kanssa oltu yhdessä miltei koko aikuisikä? Miten he pystyvät vaihtamaan toiseen naiseen helposti?

Kiintyy, mutta kiintymys on vaihtunut tympeäksi pakkopullaksi jo useita vuosia ennen eroa. Työstäminen työstetty jo itsekseen aikoja sitten.

Vierailija
132/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissä on sattunut useita näitä, että mies jättänyt yli 15 vuoden avioliitosta ja noin 20 vuoden yhdessäolon jälkeen.

Yhteistä:

miehillä ikää 40 - 50 vuotta

kaikilla hommattuna toinen nainen ennen jättämistä

jättäminen tapahtui todella rumasti ja äkkiarvaamatta

Kysymys: miksi miehet muuttuvat todella kylmiksi ja tarpeettoman ilkeiksi siinä kohtaa, kun haluavat jättää vaimonsa ja mennä yhteen uuden naisen kanssa? 

Tuo kylmyys ja älytön ilkeys johtunee varmaan miehen jotenkin toimivasta syyllisyydentunnosta. Ilkeydellä tahtovat todistella itselleen, että tekevät oikean ratkaisun. Ovat pohjimmiltaan hyvin epävarmoja, pelokkaita ja hyökkäys on heille se paras puolustus.

Joo siis perus defenssi. Tajuavat itsekin oman karmaisevan itsekkyytensä ja sen kuinka paljon toimillaan satuttavat toista. Suojelevat sillä myös omaa persettään, koska kyllähän tuollaisen tiedostaminen aiheuttaa itsellekin erittäin epämukavia tunteita, joten parempi olla kylmä joka ei muka tunne mitään. Osa saattaa myös ajatella, että päästää vaimon "helpommalla" kun käyttäytyy niin ikävästi, ettei vaimo jäisi ikävöimään vaan on tyytyväinen, että pääsi idiootista eroon.

Mutta siis aivan perseestä oleva käytösmalli, joka on oikein kirsikka kakun päälle kaiken muun perseilyn jälkeen. 

Vierailija
133/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni mies jätti hänet, kun halusi elää loppuelämänsä yksin ilman kenenkään seuraa. Kuulemma mies onkin nykyään tyytyväisenä lähes erakko omasta halustaan. Jälkeenpäin ajatellen se mies olikin aina vähän sellainen yksinäinen susi joka puuhaili omiaan. Ei viihtynyt seurassa ja vetäytyi mielellään syrjään. 

Vierailija
134/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin yhdessä avoliitossa 13 vuotta, kun mies ilmoitti, että ei halua jatkaa kanssani enää. Oli kuulemma kyllästänyt minuun ja halusi jatkossa harrastaa seksiä eri naisten kanssa. En yhtään tuota osannut odottaa, joten aluksi se oli järkytys ja kolaus itsetunnolle. 

Vierailija
135/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivuin avioerosta noin 6-7 vuotta, yhdesssä oltiin lähes 19 vuotta.

Ero oli todella traumaattinen, ja mukana oli ikävänä yllätyksenä kolmas osapuoli.

Oli vaikea tajuta että ihminen jonka kanssa oli jakanut puoli elämäänsä, luottanut ja rakastanut eniten ja perustanut perheen, olikin yhtäkkiä kylmä ja julma, ja jota ei kiinnostanut enää mikään muu kuin uusi elämä, uusi vapaus ja uusi puoliso.

Minulle jäi sitten lapset, vastuut ja arki sekä taloudellinen ahdinko.

Miten mies ilmoitti erosta? Hän oli siis hommannut toisen naisen valmiiksi? 

Vierailija
136/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko yksikään mies halunnut erota ilman, että hänellä on toinen nainen odottamassa? Itse en tällaista tilannetta tiedä, kaikilla tutuilla ollut miehellä toinen nainen.

Minä erosin 20 vuoden liitosta 51-vuotiaana niin, että ei ollut ketään odottamassa. Yksi varma tapaus siis on ainakin 😊. M53

Ehkä noi "aina niillä on toinen odottamassa" -puheet jotenkin jonkun oloa helpottaa?

Onko se sitten jotenkin helpompaa, kuin että joutuisi myöntämään että lähdön syy ei ole mikään ulkopuolinen houkutus vaan yksinkertaisesti se että itse on niin huono puoliso että ihminen on mielummin yksin?

Vierailija
137/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies kokee varmaan itse niin vaikeita tunteita tuollaisessa, että kippaa ne kaikki exän niskaan. Minun oma kokemukseni on, kun mies päätti suhteen, että heijasti kaikki suhteen ongelmat minusta johtuviksi, ei kyennyt yhtään katsomaan laajempaa kuvaa ja omaa osuuttaan. Itse olen aina ilmoittanut eropäätöksen mahdollisimman hellävaraisesti toisen tunteet huomioiden ja asiat yhdessä auki keskustellen.

Ei vain suhteen ongelmat, vaan mies heijastaa herkästi myös ne miehen omat henkilökohtaiset ongelmat ja kriisit vaimon syyksi. 40v-50v mies ikäkriisissä: Tätäkö elämä on, ongelmani johtuvat Virpi-vaimosta ja suhteestamme! Tunnen taas eläväni, kun olen Jennin kanssa, Jenni ymmärtää minua.

Siinä jää kuitenkin se itsereflektio jotenkin välistä. Omat ongelmat ja toisaalta myös ratkaisut ongelmiin on jonkun naisen käsissä.

Ja siksi sille jätetylle vaimolle o

Mitä syitä mielestäsi yleensä naisen puolella voi olla, käytöksessä tai tekemisessä joka saisi miehen kokemaan vahvasti noin?

Vierailija
138/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi: minulla on pitkälle levinnyt syöpä, ei voida leikata. Ja 8 viikkoa myöhemmin jätti mut lopullisesti.

Vierailija
139/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä noi "aina niillä on toinen odottamassa" -puheet jotenkin jonkun oloa helpottaa?

Onko se sitten jotenkin helpompaa, kuin että joutuisi myöntämään että lähdön syy ei ole mikään ulkopuolinen houkutus vaan yksinkertaisesti se että itse on niin huono puoliso että ihminen on mielummin yksin?

No mutta kun fakta on se, että miehillä on se toinen nainen odottamassa, 99 %:ssa tapauksista. Miehet eivät lähde pitkästä avioliitosta tyhjän päälle, he eivät kykene sellaiseen. Erittäin harvat siihen kykenee.

Vierailija
140/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko yksikään mies halunnut erota ilman, että hänellä on toinen nainen odottamassa? Itse en tällaista tilannetta tiedä, kaikilla tutuilla ollut miehellä toinen nainen.

Minä erosin 20 vuoden liitosta 51-vuotiaana niin, että ei ollut ketään odottamassa. Yksi varma tapaus siis on ainakin 😊. M53

Kaikki myötätunto ja paljon voimia ja toipumista oikeasti kamalista liitoista eronneille miehille! Nämä ihmiset ovat aidosti aikamoisilla kolhuilla suhteen jälkeen eivätkä ala etsimään uutta rakkautta ihan heti, jos koskaan.

Se ei kuitenkaan muuta tätä isoa kuvaa, jossa näitä pettämällä lähteviä miehiä nyt vain riittää. Niitä näkee lähipiirissä, ja sitten, kun se omalle kohdalle kosahtaa, niin siellähän se toinen nainen luuraa. Minkäs teet, elämä on.