Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten miehenne ovat jättäneet teidät pitkästä avioliitosta?

Vierailija
29.12.2024 |

Te vaimot, jotka on jätetty pitkästä avioliitosta. Mitä mies sanoi ja teki?

Miten itse reagoit?

Kommentit (641)

Vierailija
81/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko yksikään mies halunnut erota ilman, että hänellä on toinen nainen odottamassa? Itse en tällaista tilannetta tiedä, kaikilla tutuilla ollut miehellä toinen nainen.

Minunkin lähipiirissäni kaikki ne viisi miestä, jotka halusivat itse jättää aviovaimonsa ikävälillä 40-50 vuotta, heillä kaikilla oli valmiit salarakkaat odottamassa. Osalla oli ollut jo pitkäänkin salasuhde vaimon selän takana. En tiedä yhtäkään siis, joka olisi lähtenyt yksinään olemaan.

Minulla oli lähipiirissä mies, joka 48 vuotiaana jätti saman ikäisen vaimonsa yllättäen 25 vuoden yhteiselon jälkeen. Kertoi kaikille, että on liian nuori jähmettymään samaan elämään kuolemaa odottaen. Kesän ja syksyn juoksi festareilla, keikoilla, ravintoloissa, mutta ei löytänyt naisseuraa. Talven tultua alkoi haikaill

Tämä kuulostaa vähän meidänkin tarinalta.

25 vuotta yhdessä, kaksi teini-ikäistä lasta, 45-47 vuotiaita ollaan. Arki sujuu, mutta mies ei ole enää onnellinen. Hän on ilmaissut asioita juuri noin, eli on liian nuori tyytymään tähän, haluaa "jotain" enemmän.

Minä olisin tyytyväinen rauhalliseen kotielämään, miehellä menojalka vipattaa. Minua ei kiinnosta monen päivän festarikännit, mies haluaisi olla radalla jatkuvasti. Alkoholi on ollut ongelma aina, mutta nyt häntä ei huvita edes rajoittaa, vaikka tietää sen ahdistavan minua. Läheisyys on loppunut, liikaa kännisiä kokemuksia.

Miehellä oli myös sivusuhde. Alkuun ihan luvallisesti, sillä kokeilimme avointa suhdetta yhtenä keinona laajentaa elämiämme. Minulle se oli liikaa hyvin pian ja halusin peruuttaa, kuten alussa sovimme, mutta miespä ei ollutkaan valmis luopumaan toisesta naisesta. Vasta isojen riitojen myötä, eropäätös jo kertaalleen tehtynä ja jälleen kumottuna, hän laittoi toisen suhteen poikki, jotta voisimme vielä yrittää yhdessä.

No, ero tulee nyt kuitenkin ja veikkaan, että tuohon toiseen naiseen on jo ollut yhteydessä jälleen. Klassisesti siis suhteesta toiseen aikoo siirtyä.

Kaikissa keskusteluissa hän on ollut tyyni, jopa tunteeton. Minä itken silmät päästäni, etenkin kaiken lapsiin liittyvän äärellä. Mies ei. Hän käyttäytyy, kuin 25 vuotta olisi täysin merkityksetöntä. Tärkeämpää on päästä juhlimaan ja nauttimaan elämästä.

Vierailija
82/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin varattu mies löysi varatun naisen jotain saunailta jutusta. Siinä olikin sellainen vuoden mittainen show, kun porukka kantoi milloin kenenkin tavaroita asunnosta toiseen. Hirveetä draamaa joka suuntaan. Naapurin rouva löysi uuden hyvän miehen. Eikä siitä naapurin miehen suhteestakaan tullut yhtään mitään. Välit meni lapsiinsakin. 

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin mies muuttui tarpeettoman kylmäksi ja julmaksi, kun oli löytänyt toisen naisen.

18 yhteistä vuotta ei tuntunut merkitsevän mitään. Jättäminen oli vain ilmoitus minulle. Takaisin ei ole ikinä vinkunut.

Semmoista ihmettelen, että eikö miehet siis kiinny tällaiseen pitkäaikaiseen kumppaniin, jonka kanssa oltu yhdessä miltei koko aikuisikä? Miten he pystyvät vaihtamaan toiseen naiseen helposti?

Vierailija
84/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yrittää omassa pienuudessaan välttää syyllisyydentunteitaan syyttämällä ja pilkkaamalla naista eli viatonta osapuolta. Kun pilkkaa, niin hänen teko oli muka oikein. Kuuluikin tehdä. Mies on itsekäs. Sitä vain sitten usein joutuu sitäkin katumaan, kun ruoho ei ollutkaan aidan takana vihreämpää. Mutta paluuta ei ole.

Vierailija
85/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies petti. Ekan tyttösen jälkeen vielä uskoin, että tilanne korjaantuu, toisen kerran jälkeen enää en. Ei siis.ottanut mitään puheeksi, alkoi vaan pettämään. Viesti tuli perille. Ei hänellä sitten syntynyt suhdetta kummankaan pettämiskumppaninkaan kanssa.

Vierailija
86/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies petti. Ekan tyttösen jälkeen vielä uskoin, että tilanne korjaantuu, toisen kerran jälkeen enää en. Ei siis.ottanut mitään puheeksi, alkoi vaan pettämään. Viesti tuli perille. Ei hänellä sitten syntynyt suhdetta kummankaan pettämiskumppaninkaan kanssa.

Miten mies jäi kiinni näistä naisista?

Vierailija
87/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teille petetyille ja jätetyille tullut mieleen kysyä, että miksi? Miksi mies on lähtenyt toisen matkaan? Tai peräti ilman kolmatta osapuolta? Samaan aikaan tämäkin palsta on täynnä ihmettelyjä, miksi seksi tai joku muu asia on miehille niin tärkeää jne. 

Eikä silti, ei ole mikään sukupuolisidonnainen asia, ettei kumppanin toiveita osata herkällä korvalla kuunnella tai ei ainakaan toteuttaa. Kunhan uskotaan, ettei se mihinkään lähde, kun ei se edes kellekään muulle kelpaisi.

Vierailija
88/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana eräs perhetuttu (psykoterapeutti ja tehnyt työuransa perheiden kanssa) sanoi, että mies jättää toisen naisen vuoksi ja nainen, koska uskaltaa hakea parempaa elämänlaatua. 

Nyt kun olen itse 40-vuotias ja katsonut lähipiirin eroja, juuri näin on käynyt. Erot olleet pääasiassa naisten aloitteesta, eroa on mietitty pitkään ja ehditty jo surra päättyvää suhdetta. Miehet taas hullaantuvat toisesta naisesta ja seksistä ja tekevät eropäätöksen nopeasti ja hormonihuuruissa. Ylipäätään ero tullut jätetylle yllätyksenä. 

Myös oma ero noudatti tätä kaavaa: lukuisista keskusteluista ja terapiasta huolimatta en enää saanut avioliitostani mitään ja mies oli käytännössä kolmas lapsi. Viimeinen vuosi meni todella huonosti, viimeiset puoli vuotta ihan tuskaa, kun olin jo tehnyt eropäätöksen, mutta en voinut käytännön syistä jättää papereita heti. Ero tuli miehelle aivan puskista eikä hän ymmärtänyt yhtään, miksi haluan erota hyvästä avioliitosta. Noh, toisen hyvä on toisen huono 

Vierailija
89/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teille petetyille ja jätetyille tullut mieleen kysyä, että miksi? Miksi mies on lähtenyt toisen matkaan? Tai peräti ilman kolmatta osapuolta? Samaan aikaan tämäkin palsta on täynnä ihmettelyjä, miksi seksi tai joku muu asia on miehille niin tärkeää jne. 

Eikä silti, ei ole mikään sukupuolisidonnainen asia, ettei kumppanin toiveita osata herkällä korvalla kuunnella tai ei ainakaan toteuttaa. Kunhan uskotaan, ettei se mihinkään lähde, kun ei se edes kellekään muulle kelpaisi.

Totta kai. Tiivistettynä arki suruineen ja vastoinkäymisineen masensi miehen. Ei kuulemma jaksanut minun tukenani olemista, vaikka tilanne oli väliaikainen.

Vierailija
90/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 prossaa on tutkimustieto ei musta tuntuu tieto.

Vierailija
91/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana eräs perhetuttu (psykoterapeutti ja tehnyt työuransa perheiden kanssa) sanoi, että mies jättää toisen naisen vuoksi ja nainen, koska uskaltaa hakea parempaa elämänlaatua. 

Nyt kun olen itse 40-vuotias ja katsonut lähipiirin eroja, juuri näin on käynyt. Erot olleet pääasiassa naisten aloitteesta, eroa on mietitty pitkään ja ehditty jo surra päättyvää suhdetta. Miehet taas hullaantuvat toisesta naisesta ja seksistä ja tekevät eropäätöksen nopeasti ja hormonihuuruissa. Ylipäätään ero tullut jätetylle yllätyksenä. 

Myös oma ero noudatti tätä kaavaa: lukuisista keskusteluista ja terapiasta huolimatta en enää saanut avioliitostani mitään ja mies oli käytännössä kolmas lapsi. Viimeinen vuosi meni todella huonosti, viimeiset puoli vuotta ihan tuskaa, kun olin jo tehnyt eropäätöksen, mutta en voinut käytännön syistä jättää papereita heti. Ero tuli miehelle aivan puskista eikä hän ymmärtänyt yhtään, miksi haluan erota hyvästä avioliitosta. Noh, toisen hyvä on toisen huono 

Mun ero noudatti tuota kaavaa, että mies hommasi salarakkaan, hullaantui ja jätti minut hormonihuuruissaan. Erosta ei oltu ikinä puhuttu sitä ennen. Jätti minut täysin kuin nallin kalliolle. Emme siis olleet käyneet mitään keskusteluita, emmekä terapiaa, sillä siinäpä elelin ihan tyytyväisenä pitkässä (yli 18 vuotta) avioliitossani.

Vierailija
92/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanoi, että ei halua olla enää yhdessä, koska kaikki asiat stressaa ja haluaa elää yksin. Olihan siinä sulattelemista.

Hän siis ihan aidosti elää nyt yksin eikä ole uutta kumppania tai mitään seksisuhteita jne. Exä on ihan hänen ystäviäkin estänyt ja lopettanut sometilit kokonaan jne. Hän vaan haluaa olla yksin ja elää omaa elämää ajattelematta mitään ylimääräistä.

Vierailija
93/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai on kysytty! Uudestaan ja uudestaan. Itse ainakin kyselin vielä onnellisina aikoinakin jatkuvasti, miten menee ja onhan kaikki hyvin. Mies vain totesi vuosi vuoden perään, että kaikki on hyvin. Jokin vaisto sanoi, ettei ole, mutta eihän sitä aikuisen ihmisen sanomisia määräänsä enempää voi epäillä.

Tosi asiassa hän oli ollut onneton jo pitkään, mutta hammasta purren patosi kaiken sisään. Sitten kun kansi räjähti, ei sitä saanut enää kiinni. Koen tosi epäreiluna tämän(kin): miten olisin voinut toimia toisin, kun kumppani ei ole rehellinen ja avoin?

Mies kyllä tajuaa oman osuutensa erossa. On sanonut ihan suoraan, että olisi pitänyt aiemmin osata puhua, ehkä tilanne olisi ollut vielä muutama vuosi sitten korjattavissa. Ja ymmärtää kyllä, että satuttaa minua, mutta ei suostu perääntymään, haluaa villin vapauden mieluummin.

Vierailija
94/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanoi, että ei halua olla enää yhdessä, koska kaikki asiat stressaa ja haluaa elää yksin. Olihan siinä sulattelemista.

Hän siis ihan aidosti elää nyt yksin eikä ole uutta kumppania tai mitään seksisuhteita jne. Exä on ihan hänen ystäviäkin estänyt ja lopettanut sometilit kokonaan jne. Hän vaan haluaa olla yksin ja elää omaa elämää ajattelematta mitään ylimääräistä.

Teillä ei ilmeisesti lapsia.

Kauan ehditte olla yhdessä? Täyttikö mies itse avioeropaperitkin?

Vierailija
95/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei kannata mennä 20-kymppisenä naimisiin.

Vierailija
96/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvempi niin vanhaksi elääkään.

Vierailija
97/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeaa ikää mennä naimisiin ei ole olemassa. Se ei kannata missään iässä.

Vierailija
98/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta faktahan on se, että suurin osa tapaa pitempiaikaisen elämänkumppaninsa siinä ikävuosina 20-30 vuotta.

Naimisiin mennään useimmiten sitten, kun on seurusteltu 3-5 vuotta.

Silloin ehditään just olla yhdessä se parikyt vuotta, kun miehille iskee se kriisi ikävuosien 40-50 vuosien välissä.

Vierailija
99/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko yksikään mies halunnut erota ilman, että hänellä on toinen nainen odottamassa? Itse en tällaista tilannetta tiedä, kaikilla tutuilla ollut miehellä toinen nainen.

Minä erosin 20 vuoden liitosta 51-vuotiaana niin, että ei ollut ketään odottamassa. Yksi varma tapaus siis on ainakin 😊. M53

Vierailija
100/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin sanottiin, että tarvitsee tilaa, haluaa seistä omilla jaloillaan, haluaa olla yksin, ei usko enää avioliittoon.

Oli saman vuoden sisällä vielä uudessa liitossa.