Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten miehenne ovat jättäneet teidät pitkästä avioliitosta?

Vierailija
29.12.2024 |

Te vaimot, jotka on jätetty pitkästä avioliitosta. Mitä mies sanoi ja teki?

Miten itse reagoit?

Kommentit (641)

Vierailija
41/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttvaani jätettiin niin, että perheen kuopuksen rippijuhlien aamuna isä ilmoitti, ettei palaa kirkosta enää perheen luokse vaan muuttaa uuden naisen luokse, jonka laskettu aika on viikon sisällä. 

Äiti veti päivän autopilotilla, ihmettelin hieman heidän takaan kirkonpenkissä, mutta vasta ruokailun jälkeen asia selvisi minulle. Lapset kuulivat seuraavana aamuna. Äidiltä.

Vierailija
42/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ero tulee, niin onko sanomisilla niin väliä. 😯

On sillä väliä. Mies voisi kertoa mikä on vikana. Voidaan yhdessä puhua siitä ja yhdessä päättää asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitot pitäisi ylipäätään solmia määräaikaisiksi, ja joka 5. vuosi arvioitaisiin onko rahkeita jatkaa. Jos todetaan että ei, niin liitto vain raukeaa.

Miten tämä eroaa nykysysteemistä paitsi siten, että arvio olisi vain viiden vuoden välein?

Nykysysteemissä voi ihan joka päivä itse kukin arvioida, onko rahkeita jatkaa vai ei. Ja avioerohakemuksen täyttäminen netissä ei ole vaikeaa.

Vierailija
44/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70% avioliitoista päättyy naisten aloitteesta, joten ehkäpä enemmän vastauksia saa kun kääntää kysymyksen toisinpäin.

En usko tähän lainkaan, sillä miksi lähipiiriini on osunut enemmän miehiä kuin naisia, jotka ovat halunneet päättää  ja päättäneetkin pitkän avioliiton ihan itse? Ei sovi tuohon 70 % narratiiviin, mitä media rummuttaa.

Että tilastokeskus ei huomannut kysyä sinulta, vaan teki tilastot ihan virallisten asiakirjojen perusteella?

en minäkään usko tilastokeskukseen, sillä ero on niin monimutkainen tapahtuma, että tarkkailijan pitäisi melkein asua saman katon alla.

Vierailija
45/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni, tuolloin 50 v, lähetti kuvan whatsappissa 18-vuotiaasta tytöstä imemässä kyrpäänsä makuuhuoneessamme. Siinä sitten jokin "tosi hauska" rivo kirjoitus siitä, että on tullut aika vaihtaa nuorempaan. Tämä 20 aviovuoden jälkeen. Miehet ovat sikoja. Silti joskus kaipaan tuota kamalaa miestä, en tiedä mikä minua vaivaa. N53

Siis eihän tämä voi olla totta?

Toivottavasti lähetit minäkuvan kaikille yhteisille tutuillenne? Siis teksteineen päivineen. 

Vierailija
46/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70% avioliitoista päättyy naisten aloitteesta, joten ehkäpä enemmän vastauksia saa kun kääntää kysymyksen toisinpäin.

Niin kai otan kohta jostain asunnon ja lähden. Mies ei kykene tekemään eikä puhumaan asiasta. Lopettanut vain pikkuhiljaa kaiken parisuhteeseen liittyvän välillämme. Kun tarvii jotain palveluksia tai tarvitsee kaverin johonkin minun pitää olla valmiina niitä tekemään. Muuten olen kuin ilmaa. Silloin tietenkin ärähtelee jos olemisestani on jotain häiriötä hänelle. Oikeastaan koen että minut on jo jätetty. Hyöty vaan revitään loppuun asti.

Totta. Mies ON jo jättänyt sinut kauan sitten. 

Kysymys kuuluukin, mitä vielä teet siellä? Miksi et tehnyt johtopäätöksiä jo kauan sitten?

Vierailija
47/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sillä väliä. Mies voisi kertoa mikä on vikana. Voidaan yhdessä puhua siitä ja yhdessä päättää asiat.

Jos mies on päättänyt haluta erota, ennenkuin siitä edes kertoo, asiassa ei ole mitään puhumista, miettimistä eikä päättämistä.

Vierailija
48/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni, tuolloin 50 v, lähetti kuvan whatsappissa 18-vuotiaasta tytöstä imemässä kyrpäänsä makuuhuoneessamme. Siinä sitten jokin "tosi hauska" rivo kirjoitus siitä, että on tullut aika vaihtaa nuorempaan. Tämä 20 aviovuoden jälkeen. Miehet ovat sikoja. Silti joskus kaipaan tuota kamalaa miestä, en tiedä mikä minua vaivaa. N53

Toivottavasti lähetit minäkuvan kaikille yhteisille tutuillenne? Siis teksteineen päivineen. 

Munakuvan.

Vierailija
49/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttvaani jätettiin niin, että perheen kuopuksen rippijuhlien aamuna isä ilmoitti, ettei palaa kirkosta enää perheen luokse vaan muuttaa uuden naisen luokse, jonka laskettu aika on viikon sisällä. 

Äiti veti päivän autopilotilla, ihmettelin hieman heidän takaan kirkonpenkissä, mutta vasta ruokailun jälkeen asia selvisi minulle. Lapset kuulivat seuraavana aamuna. Äidiltä.

Tapahtuuko tällaista oikeasti??!

Vierailija
50/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa! Eikö voinut mies heti erota kun uusi tyttöystävä tuli raskaaksi?

Vierailija
51/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäkriisi välillä 40 - 50 vuotta on ihan oikea ilmiö, jolloin miehetkin jättävät vaimojaan.

40-50 vuotiaat miehet harvoin lähtevät kotipesästään vaimon luota, ellei heillä ole jo valmiiksi uusi paapoja. Tuon ikäiset miehet eivät hevin jättäydy omilleen "nauttimaan vapaudesta tai omasta tilasta".

Vierailija
52/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuuko tällaista oikeasti??!

Tapahtuu. Ja vieläkin törkeämpiä tekoja tapahtuu. Moni mies sekoaa neljän- tai viidenkympin kriisissään. Se kuuluu kehityspsykologiaan arvioida siihenastista elämäänsä ja moni kokee, että tuo ikä on viimeinen hetki kokea vielä jotain uutta. Siksi suurin eropiikki sattuu noihin ikävuosiin.

Vierailija
53/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yksikään mies halunnut erota ilman, että hänellä on toinen nainen odottamassa? Itse en tällaista tilannetta tiedä, kaikilla tutuilla ollut miehellä toinen nainen.

Vierailija
54/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin tätä tosi pitkään mutta en kertakaikkiaan keksinyt yhtään tällaista tapausta jonka itse tietäisin. Kaikista eroista en tosin tiedä taustoja mutta kaikissa niissä jotka itse tiedän, nainen on halunnut eron. 

Oletko sinä ja lähipiirisi vielä alle 40-vuotiaita?

Odotahan, kunhan kaikki pääsette ikävälille 40-50 vuotta. Silloin miehetkin alkavat jättää näitä pitkäaikaisia vaimojaan.

Olen itse 48 ja +-10 vuotta on lähipiiri. Itse erosin jo 35-vuotiaana. 

En tosiaan edelleenkään tunnista ilmiötä. En epäile etteikö sitä tapahtuisi mutta itse en kertakaikkiaan tiedä yhtään henkilökohtaisesti. 

Vierailija
55/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin typerää miestä ei toivottavasti toista kohdalle osu. Noin ilkeä ei pitäisi kenenkään olla. Olen pahoillani siitä, mitä olet joutunut kokemaan.

Toivottavasti N53 kaipaat joskus jotakuta oikeasti ihanaa miestä. Meitä on nimittäin olemassa, älä anna periksi 😊.

N53 täällä. Kiitos kauniista sanoistasi. Mutta kun haluan vain takaisin tuon mieheni, kaikesta huolimatta. Suostuisin vaikka kimppakivaan hänen ja nuorempien naistensa kanssa, jos vain saisin edes hetken koskettaa häntä. Tiedän, olen säälittävä, mutta hän vain oli niin komea ja haluttava ja muutenkin ihana. En ymmärrä mikä minua vaivaa.

Vierailija
56/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin typerää miestä ei toivottavasti toista kohdalle osu. Noin ilkeä ei pitäisi kenenkään olla. Olen pahoillani siitä, mitä olet joutunut kokemaan.

Toivottavasti N53 kaipaat joskus jotakuta oikeasti ihanaa miestä. Meitä on nimittäin olemassa, älä anna periksi 😊.

N53 täällä. Kiitos kauniista sanoistasi. Mutta kun haluan vain takaisin tuon

Et ole säälittävä, olet trolli. Tai no, säälittävä trolli. 

Vierailija
57/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kai otan kohta jostain asunnon ja lähden. Mies ei kykene tekemään eikä puhumaan asiasta. Lopettanut vain pikkuhiljaa kaiken parisuhteeseen liittyvän välillämme. Kun tarvii jotain palveluksia tai tarvitsee kaverin johonkin minun pitää olla valmiina niitä tekemään. Muuten olen kuin ilmaa. Silloin tietenkin ärähtelee jos olemisestani on jotain häiriötä hänelle. Oikeastaan koen että minut on jo jätetty. Hyöty vaan revitään loppuun asti.

Totta. Mies ON jo jättänyt sinut kauan sitten. 

Kysymys kuuluukin, mitä vielä teet siellä? Miksi et tehnyt johtopäätöksiä jo kauan sitten?

Jättäminen tehdään esimerkiksi sanomalla: jätän sinut, heippa. Tuo hankalaksi heittäytyminen ei ole tervepäisten ihmisten puuhaa, se on semmosten narsujen narsutouhua.

Vierailija
58/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko yksikään mies halunnut erota ilman, että hänellä on toinen nainen odottamassa? Itse en tällaista tilannetta tiedä, kaikilla tutuilla ollut miehellä toinen nainen.

Minunkin lähipiirissäni kaikki ne viisi miestä, jotka halusivat itse jättää aviovaimonsa ikävälillä 40-50 vuotta, heillä kaikilla oli valmiit salarakkaat odottamassa. Osalla oli ollut jo pitkäänkin salasuhde vaimon selän takana. En tiedä yhtäkään siis, joka olisi lähtenyt yksinään olemaan.

Vierailija
59/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua mitä tällaisella yhteisellä jälkimärehtimisellä haettaisiin tai saavutettaisiin.

Jos pyydän puolison istumaan alas, jotta voin kertoa että haluan erota niin olen asian jo päättänyt. Mitään yhdessä päättämistä ja keskusteltavaa ei ole.

Vierailija
60/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissä on sattunut useita näitä, että mies jättänyt yli 15 vuoden avioliitosta ja noin 20 vuoden yhdessäolon jälkeen.

Yhteistä:

miehillä ikää 40 - 50 vuotta

kaikilla hommattuna toinen nainen ennen jättämistä

jättäminen tapahtui todella rumasti ja äkkiarvaamatta

Kysymys: miksi miehet muuttuvat todella kylmiksi ja tarpeettoman ilkeiksi siinä kohtaa, kun haluavat jättää vaimonsa ja mennä yhteen uuden naisen kanssa? 

Tuo kylmyys ja älytön ilkeys johtunee varmaan miehen jotenkin toimivasta syyllisyydentunnosta. Ilkeydellä tahtovat todistella itselleen, että tekevät oikean ratkaisun. Ovat pohjimmiltaan hyvin epävarmoja, pelokkaita ja hyökkäys on heille se paras puolustus.