Mitä herkuttelujuomaa herkkävatsaiselle?
Hei, minulla on ollut vuosia vatsa-/suoliongelmia, mutta nyt ne ovat äityneet sen verran pahaksi, etten voi juoda enää hiilihapollisiakaan juomia. Jos juon esim. Limsaa 0,5 dl tai enemmän, niin kieriskelen seuraavan yön vatsakivuista (valvoin eilen illalla klo 3 saakka, kun iltapäivällä testasin johtuiko aiemmat vatsavaivat todella limsasta)
Joten, mitä sellaista herkuttelu/spessujuomaa veden/kaakaon ja teen rinnalle? Illallisille/saunaan jne?
Poissa on alkoholi, hiilihapot, maito, soija.
Kommentit (17)
Oletko tutkituttanut syyn lääkärillä?
Jotain hyvää marjamehua. Kylmäpuristettu makeuttamaton on siitä hyvä, että voi makeuttaa oman makunsa mukaan millä haluaa. Sama koskee omatekemää jääteetä. Hedelmä-, tai marjasekoitusteetä hauduttaa, jäähdyttää, ja laittaa jääkaappiin.
Olen käynyt vatsavaivojen vuoksi vuosien mittaan useasti lääkärillä. Ei keliakiaa, laktoosi intorelanssia (verikoe). Nyt lääkäri on sitä mieltä, että vaivat selittyvät kilpirauhasen liikatoiminnalle menosta (minulla on ollut 10v vajaatoiminta ja siihen lääkitys).
-ap
Aloeveravesi, noita on eri makuisia.
Jääkaakao, ainakin kasvimaitopohjainen yleensä käy (manteli- tai kaurajuomasta tehty).
Myös nuo aiemmin mainitut jääteet ovat hyviä ja vatsaystävällisiä, varsinkin minttutee.
Alkoholiton mango-margarita on lempeä ja kauniskin.
Kombucha? Tosin siinä on hiilihappoa.
Syyllinen oli varnasti hiilihappo eikä esim limsan keinomakeutusaine?
Ehkä sinulla on suolistoloisten aiheuttamia mahakipuja. Onko tutkittu?
Valitettavasti en muista nimeä, mutta se on käsittääkseni ruotsalaista marjamehua, myydään pienessä lasipullossa ihan vaikka Prismassa, mutta se on lantattavaa ja siitä tulee todella paljon sitä mehua yhdestä pullosta. Sukulaisella samat ongelmat kun sulla, mutta tuota pystyy kuulemma juomaan ja hyvää on.
Vesikö ei sulle kelpaa juomaksi? Juhliin ja illallisille lasiin sitruuna tai limeviipale.
Seljankukkamehua jäillä ja mintunlehdillä sievästä lasista!
Miksi pitäisi olla?