Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten miehenne ovat jättäneet teidät pitkästä avioliitosta?

Vierailija
29.12.2024 |

Te vaimot, jotka on jätetty pitkästä avioliitosta. Mitä mies sanoi ja teki?

Miten itse reagoit?

Kommentit (641)

Vierailija
61/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, samaa mieltä. Menin halpaan. Mutta nuo komea, haluttava ja muutenkin ihana sepustus oli liikaa.

Vierailija
62/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissä on sattunut useita näitä, että mies jättänyt yli 15 vuoden avioliitosta ja noin 20 vuoden yhdessäolon jälkeen.

Yhteistä:

miehillä ikää 40 - 50 vuotta

kaikilla hommattuna toinen nainen ennen jättämistä

jättäminen tapahtui todella rumasti ja äkkiarvaamatta

Kysymys: miksi miehet muuttuvat todella kylmiksi ja tarpeettoman ilkeiksi siinä kohtaa, kun haluavat jättää vaimonsa ja mennä yhteen uuden naisen kanssa? 

Tuo kylmyys ja älytön ilkeys johtunee varmaan miehen jotenkin toimivasta syyllisyydentunnosta. Ilkeydellä tahtovat todistella itselleen, että tekevät oikean ratkaisun. Ovat pohjimmiltaan hyvin epävarmoja, pelokkaita ja hyökkäys on heille se paras puolustus.

Epävarmoja ja pelokkaita minkä suhteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, samaa mieltä. Menin halpaan. Mutta nuo komea, haluttava ja muutenkin ihana sepustus oli liikaa.

Siis kun luulin että kirjoittaja oli nainen.

Vierailija
64/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen naisen takia dumpattiin, annettiin ymmärtää että olen liikaa sitä ja tätä ja liian vähän sitä ja tätä. Ei saanut sanottua mutta ilkeilyä riitti. Ongin itse selville lopulta.

Eroa surin ekat 10v. Nyt kun näyttää että lapsista kasvamassa erosta huolimatta suht täyspäisiä ja pärjääviä olen lakannut ajattelemasta että asialla oli jotakin väliä. En ota parisuhdeasioita enää kovin vakavasti enkä aio enää ikinä olla kenellekään se joka rakastaa ja välittää enemmän. 

Vierailija
65/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissä on sattunut useita näitä, että mies jättänyt yli 15 vuoden avioliitosta ja noin 20 vuoden yhdessäolon jälkeen.

Yhteistä:

Kysymys: miksi miehet muuttuvat todella kylmiksi ja tarpeettoman ilkeiksi siinä kohtaa, kun haluavat jättää vaimonsa ja mennä yhteen uuden naisen kanssa? 

Tuo kylmyys ja älytön ilkeys johtunee varmaan miehen jotenkin toimivasta syyllisyydentunnosta. Ilkeydellä tahtovat todistella itselleen, että tekevät oikean ratkaisun. Ovat pohjimmiltaan hyvin epävarmoja, pelokkaita ja hyökkäys on heille se paras puolustus.

Luulisi, että sitä voisi vain rehdisti ja reteesti ottaa ja erota, jos kerran on päättänyt ja hyväksi katsoo, mutta monilla miehillä käynnistyy jonkinlainen poskettomille kierroksille viritetty maineenhallintamoodi. Hankalaa ymmärtää.

Vierailija
66/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni (tuolloin avomies) jätti mut täysin yllättäen 9 vuoden seurustelun jälkeen. Yksissä juhlissa kännissä sen ilmaisi, sen jälkeen oli todella ylimielinen ja tyly minulle. Ei toista naista, halusi vapautta kun oltiin niin nuorina alettu seurustelemaan. 1,5 vuotta eteenpäin palattiin yhteen ( tuona väliaikana juteltiin monet kerrat tunteistamme ja mitä halutaan elämältä). Nyt ollaan oltu 18 vuotta takaisin yhdessä, joista 16 naimisissa. Hyvin menee ja rakkaus tuntuu vain voimistuvan. 

Vierailija
67/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko yksikään mies halunnut erota ilman, että hänellä on toinen nainen odottamassa? Itse en tällaista tilannetta tiedä, kaikilla tutuilla ollut miehellä toinen nainen.

Minunkin lähipiirissäni kaikki ne viisi miestä, jotka halusivat itse jättää aviovaimonsa ikävälillä 40-50 vuotta, heillä kaikilla oli valmiit salarakkaat odottamassa. Osalla oli ollut jo pitkäänkin salasuhde vaimon selän takana. En tiedä yhtäkään siis, joka olisi lähtenyt yksinään olemaan.

Minulla oli lähipiirissä mies, joka 48 vuotiaana jätti saman ikäisen vaimonsa yllättäen 25 vuoden yhteiselon jälkeen. Kertoi kaikille, että on liian nuori jähmettymään samaan elämään kuolemaa odottaen. Kesän ja syksyn juoksi festareilla, keikoilla, ravintoloissa, mutta ei löytänyt naisseuraa. Talven tultua alkoi haikailla ex:säänsä takaisin. Kun vaimo oli laittanut estot, yritti tavoittaa vaimoa meidän tuttavien kautta. Huvittavinta oli, että vaimo oli vuosia kerjännyt miestä mukaan erilaisiin tapahtumiin, mm. noille samoille festareille. Vaimo löysi sittemmin miehen, joka kanssa elää sitä elämää, josta turhaan haaveili ex:n kanssa. Ex on edelleen yksin.

Vierailija
68/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni (tuolloin avomies) jätti mut täysin yllättäen 9 vuoden seurustelun jälkeen. Yksissä juhlissa kännissä sen ilmaisi, sen jälkeen oli todella ylimielinen ja tyly minulle. Ei toista naista, halusi vapautta kun oltiin niin nuorina alettu seurustelemaan. 1,5 vuotta eteenpäin palattiin yhteen ( tuona väliaikana juteltiin monet kerrat tunteistamme ja mitä halutaan elämältä). Nyt ollaan oltu 18 vuotta takaisin yhdessä, joista 16 naimisissa. Hyvin menee ja rakkaus tuntuu vain voimistuvan. 

Ukko huomasi ettei saa ketään muuta, joten parempi palata entiseen. 

Vierailija
69/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut avioliitto eikä edes asuttu yhdessä, mutta suhteessa kuitenkin lähes 20 vuotta. Mies on parikymmentä vuotta vanhempi. Ei enää pitänyt oma-aloitteisesti yhteyttä ja vastasi kylmästi kaikkiin viesteihin. Ei osoittanut enää mitään kiinnostusta tai kysynyt mitään. Jos ehdotin tapaamista, niin oli kiireitä. Jos yritin puhua suhteesta, lopetti keskustelun. Ei kuitenkaan suoraa sanonut, että suhde on loppu, vaan että palataan keskusteluun paremmalla ajalla. Tästä on nyt useampi kuukausi eikä sitä parempaa aikaa vieläkään ole tullut. 😂

Ottaa päähän, ettei näin pitkän suhteen jälkeen voinut käydä asiallista keskustelua, vaan piti organisoida tällainen ihmeellisen vedätys. 

Vierailija
70/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteistä:

*Epävarmoja ja pelokkaita minkä suhteen?* Pelottaa ottaa vastaan toisen surun tunteet.

Vierailija
71/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei ihan niin mennyt. Voin sanoa, että olin tuolloin melkoinen saalis (siitä ei enempää miksi), joten oli onnekas. Eikä edes tainnut vakavasti ketään tuolloin saadakaan, muutama tapailu oli, samoin kuin itselläni. 

Siis piti kirjoittaa, ettei vakavasti edes yrittänyt saada ketään. Halusi siis viettää poikamieselämää 

Vierailija
72/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteistä:

Epävarmoja ja pelokkaita muutoksen edessä. Tuttu ja turvallinen kotipesä vaihtuu johonkin, mistä ei varmuudella tiedä mitään. Uusi nainen voikin pettää, jättää. Mies pelkää loppujen lopuksi elämänsä suurta muutosta ja tietää, ettei taida takaisinpaluuta olla. Mies pelkää jäävänsä yksin.

Vierailija
73/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tosiaan siltä, että olet vain joku, johon mies sittemmin tyytyi. Yritti löytää parempaa. Eli tavallaan et kelvannut hänelle alun alkaenkaan.

Vierailija
74/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei ihan niin mennyt. Voin sanoa, että olin tuolloin melkoinen saalis (siitä ei enempää miksi), joten oli onnekas. Eikä edes tainnut vakavasti ketään tuolloin saadakaan, muutama tapailu oli, samoin kuin itselläni. 

Yritti siis tapailla muita, mutta ei onnistunut, joten palasi takaisin sinun luokse ettei jää ihan yksin. 

Vierailija
75/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni, tuolloin 50 v, lähetti kuvan whatsappissa 18-vuotiaasta tytöstä imemässä kyrpäänsä makuuhuoneessamme. Siinä sitten jokin "tosi hauska" rivo kirjoitus siitä, että on tullut aika vaihtaa nuorempaan. Tämä 20 aviovuoden jälkeen. Miehet ovat sikoja. Silti joskus kaipaan tuota kamalaa miestä, en tiedä mikä minua vaivaa. N53

Siis eihän tämä voi olla totta?

On on. Oli kuulemma ollut muitakin "rakastajattaria", jopa 16-vuotiaita. Pyöritti ilmeisesti todellista haaremia ollessani töissä. Helvetin sika. Mutta silti ikävöin, en vain tajua itseäni. Ehkä jollain tavalla ymmärrän, että halusi nuorempaa. Olenhan minä jo tosi kulahtanut, kun taas mieheni on kieltämättä, vaikken sitä halukaaan myöntää, erittäin hyvin säilynyt ja komea edelleen. Silti surkea temppu häneltä. N53

10vuotta ja tällä hepulla ei enää nuoria naisia ole. Ei kukaan halua suoraan omaishoitajaksi. 

Vierailija
76/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei ihan niin mennyt. Voin sanoa, että olin tuolloin melkoinen saalis (siitä ei enempää miksi), joten oli onnekas. Eikä edes tainnut vakavasti ketään tuolloin saadakaan, muutama tapailu oli,

Ei todellakaan. Mieheni oli jo tuolloin komea, fiksu, akateeminen ym eli kyllä kaiketi ottajia olisi ollut. Ei todellakaan mikään vellihousu joka epätoivoisesti palasi luokseni. Uskokaa tai älkää joskus voi olla oikeasti hyvä pitää hengähdystauko etenkin jos hyvin nuorena aletaan vakavasti seurustelemaan ja tulee fiilis että haluaa vähän katsella maailmaa yksinkin. Uskon, että ilman tuota taukoa tuolloin meille olisi käynyt huonosti ennemmin tai myöhemmin. 

Vierailija
77/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kun luulin että kirjoittaja oli nainen.

Paljastui uneksivaksi ukoksi jo kohdassa ky..ää imevä 18-vuotias 🤭

Joo, puhut asiaa. Onneksi olen ollut sinkku jo vuosikausia, kun en näköjään ole vieläkään parantunut hyväuskoisuudesta ja sinisilmäisyydestä! Mutta muuten hyvä ketju. Omat ero kokemukset ovat juuri niitä että mies lähtenyt ja jälkeenpäin olen saanut kuulla että toisen naisen luokse on kamat kannettu. Mutta sanon kyllä jo aluksi ketjussa että tämä tarina ei voi olla totta...

Vierailija
78/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttvaani jätettiin niin, että perheen kuopuksen rippijuhlien aamuna isä ilmoitti, ettei palaa kirkosta enää perheen luokse vaan muuttaa uuden naisen luokse, jonka laskettu aika on viikon sisällä. 

Äiti veti päivän autopilotilla, ihmettelin hieman heidän takaan kirkonpenkissä, mutta vasta ruokailun jälkeen asia selvisi minulle. Lapset kuulivat seuraavana aamuna. Äidiltä.

Eli mies teki tietoisesti noin, ettei ole mahdollisuutta draamaan heti tuoreeltaan. Kaikkea sitä.

Vierailija
79/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran työmatkalta soitti aamupuhelun ja sanoi, että kun kerran haluat erota, niin erotaan sitten. (Olin välillä riidellessä sanonut hänelle tämän aikomukseni.) Tällä kertaa oli tosi kyseessä. Siitä lähtien oli suhde katkolla, mutta varsinainen ero tuli vuosia myöhemmin. Lasten takia. Syykin selvisi, oli vaihtanut lastenlikkaan.

Vierailija
80/641 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin varattu mies löysi varatun naisen jotain saunailta jutusta. Siinä olikin sellainen vuoden mittainen show, kun porukka kantoi milloin kenenkin tavaroita asunnosta toiseen. Hirveetä draamaa joka suuntaan. Naapurin rouva löysi uuden hyvän miehen. Eikä siitä naapurin miehen suhteestakaan tullut yhtään mitään. Välit meni lapsiinsakin.