Miten miehenne ovat jättäneet teidät pitkästä avioliitosta?
Te vaimot, jotka on jätetty pitkästä avioliitosta. Mitä mies sanoi ja teki?
Miten itse reagoit?
Kommentit (798)
Vierailija kirjoitti:
Onko yksikään mies halunnut erota ilman, että hänellä on toinen nainen odottamassa? Itse en tällaista tilannetta tiedä, kaikilla tutuilla ollut miehellä toinen nainen.
No mun mies halusi erota kun oli toinen mies odottamassa. Lasketaanko se?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaahan, mikä on juurisyy siihen että 45-vuotias mies alkaa yhtäkkiä julmaksi yli 20 vuotta vierellä olleelle vaimolle? Samaan aikaan paljastui miehen eroaikeet, jotka tuli minulle täysin yllätyksenä. Taustalla oli hänen puolella pitkään jatkunut pettäminen eri naisten kanssa, joka selvisi eropäätöksen yhteydessä. Ihmettelen kovasti sitä miten aikaisemmin rakas ja lämmin elämänkumppani muuttuu yhtäkkiä niin julmaksi hirviöksi - se henkinen väkivalta jota tässä prosessissa koin jättää syvät arvet. Ihmettelen myös että miksi mies romutti lastensa äidin näin pahasti. Jos rakkaus on loppu, eikö voi lähteä avioliitosta lempeydellä ja kunnioituksella?
Näin miehenä ja paljon muiden miesten kanssa aiheesta keskustelleena sanoisin että ylivoimaisesti yleisin syy on se perinteinen eli seksielämän loppuminen/väljähtäminen vaimon toimesta. M46
Niinhän sitä kuulee sanottavan. Aika monella miehellä on sellainen käsitys avioliitosta, että se on ihan ok niin kauan kuin nainen antaa.
Naiset taas kokevat seksin usein aivan eri tavalla. Siinä nainen ei "anna" tai "pihtaa", vaan seksi on kokonaisuus, johon vaikuttaa suhde ylipäätään. Kun mies on hellä ja huolehtiva, seksiä on. Jos mies keskittyy vain töihinsä ja kotona huutaa perheelleen, seksi on naiselle kaukainen ajatus, vaikka mies sitä kuinka vaatisi, kinuaisi tai vonkaisi. Kun mies ei "anna" suhteen muissa puolissa, nainen ei "anna" sängyssä. Tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko yksikään mies halunnut erota ilman, että hänellä on toinen nainen odottamassa? Itse en tällaista tilannetta tiedä, kaikilla tutuilla ollut miehellä toinen nainen.
Sama asia. Mies on keskenkasvuinen olento.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70% avioliitoista päättyy naisten aloitteesta, joten ehkäpä enemmän vastauksia saa kun kääntää kysymyksen toisinpäin.
En usko tähän lainkaan, sillä miksi lähipiiriini on osunut enemmän miehiä kuin naisia, jotka ovat halunneet päättää ja päättäneetkin pitkän avioliiton ihan itse? Ei sovi tuohon 70 % narratiiviin, mitä media rummuttaa.
Ehkä tilasto on laskettu siitä, kumpi hakee eroa. Mies voi olla aloitteellinen päättämään suhteen, mutta ei saa otettua vastuuta asian virallisesta puolesta eli vietyä eropapereita. Nainen tekee senkin puolestaan.
Juuri näin. 😂 Mies on vässykkä hamaan loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70% avioliitoista päättyy naisten aloitteesta, joten ehkäpä enemmän vastauksia saa kun kääntää kysymyksen toisinpäin.
En usko tähän lainkaan, sillä miksi lähipiiriini on osunut enemmän miehiä kuin naisia, jotka ovat halunneet päättää ja päättäneetkin pitkän avioliiton ihan itse? Ei sovi tuohon 70 % narratiiviin, mitä media rummuttaa.
Ehkä tilasto on laskettu siitä, kumpi hakee eroa. Mies voi olla aloitteellinen päättämään suhteen, mutta ei saa otettua vastuuta asian virallisesta puolesta eli vietyä eropapereita. Nainen tekee senkin puolestaan.
Voi myös olla kyse siitä, että eskaloimalla tilanteen ja sanomalla eroavansa, mies yrittää uhkailla ja kiristää naista. "Huomaatko, olen tosissani?" Ja hän olettaa, että nainen yhtäkkiä tajuaisi, miten kamalan väärin hän on toiminut ja miten hirveällä tavalla kohdellut ihanaa miestään, ja tulisi järkiinsä, pyytäisi anteeksi ja tästä seuraisi kuumaa sovintoseksiä seuraavat 20 vuotta, aina kun mies sormiaan napsauttaa.
Sellainen laiskan miehen tapa yrittää ratkaista asioita. Voi tulla yllätyksenä, että naista ei kiinnosta ihan viimeisen päälle pitää kiinni tällaisesta miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon joulueroamiseen en usko.
Kukaan perheenisä, eikä perheenäiti, ei halua pilata pienten lastensa hartaasti odottamaa jouluaattoa. Eikä joulun tunnelmaa ylensäkään.
Eivät ainakaan 1960- luvun, 1970 ja 1980 - luvulka syntyneet ihmiset. He kun on ovat vielä saaneet normaalin, terveen kotikasvatuksen.
Omaksuneet perinteet, jo lapsuudessaan.Ja sen, että joulurauhaa ei rikota.
Tietäisitpä mitä kaikkea monet perheenisät ovat valmiita pilaamaan itsekkyyksissään.
Vain henkisesti vinoutuneet miehet. Jotka eivät piittaa edes omien lastensa jouluriemusta.Eivät normaalit miehet noin toimi.
Tiedän perheenäidin sanoneen miehelleen joulupöydässä, ettei ole enää rakkautta.
Lapsi jäi isälle.
N65
otti reppunsa ja sanoi lähtevänsä naisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itekki ottaisin eron jos naisella olis toinen mies oottamassa. Ja sitte ajaisin autolla sen ukon yli.
"Voi myös olla kyse siitä, että eskaloimalla tilanteen ja sanomalla eroavansa, mies yrittää uhkailla ja kiristää naista. "Huomaatko, olen tosissani?" Ja hän olettaa, että nainen yhtäkkiä tajuaisi, miten kamalan väärin hän on toiminut ja miten hirveällä tavalla kohdellut ihanaa miestään, ja tulisi järkiinsä, pyytäisi anteeksi ja tästä seuraisi kuumaa sovintoseksiä seuraavat 20 vuotta, aina kun mies sormiaan napsauttaa."
No höpö höpö.
Mun mies todellakin halusi eron, kun oli sen suustansa saanut kakaistua. Sanoi suoraan perhepäivällisen päätteeksi, että haluaa avioeron. Enempää asiaa ei puinut. Lähti ovesta ulos samana päivänä. Takaisin ei tullut. Täytti yksin molempien vaiheiden avioerohakemukset. Minä yritin perään huhuilla, pyysin puhumaan (viestejä pistin). Ei vastannut.
Vierailija kirjoitti:
"Voi myös olla kyse siitä, että eskaloimalla tilanteen ja sanomalla eroavansa, mies yrittää uhkailla ja kiristää naista. "Huomaatko, olen tosissani?" Ja hän olettaa, että nainen yhtäkkiä tajuaisi, miten kamalan väärin hän on toiminut ja miten hirveällä tavalla kohdellut ihanaa miestään, ja tulisi järkiinsä, pyytäisi anteeksi ja tästä seuraisi kuumaa sovintoseksiä seuraavat 20 vuotta, aina kun mies sormiaan napsauttaa."
No höpö höpö.
Mun mies todellakin halusi eron, kun oli sen suustansa saanut kakaistua. Sanoi suoraan perhepäivällisen päätteeksi, että haluaa avioeron. Enempää asiaa ei puinut. Lähti ovesta ulos samana päivänä. Takaisin ei tullut. Täytti yksin molempien vaiheiden avioerohakemukset. Minä yritin perään huhuilla, pyysin puhumaan (viestejä pistin). Ei vastannut.
Iha oikein sulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaahan, mikä on juurisyy siihen että 45-vuotias mies alkaa yhtäkkiä julmaksi yli 20 vuotta vierellä olleelle vaimolle? Samaan aikaan paljastui miehen eroaikeet, jotka tuli minulle täysin yllätyksenä. Taustalla oli hänen puolella pitkään jatkunut pettäminen eri naisten kanssa, joka selvisi eropäätöksen yhteydessä. Ihmettelen kovasti sitä miten aikaisemmin rakas ja lämmin elämänkumppani muuttuu yhtäkkiä niin julmaksi hirviöksi - se henkinen väkivalta jota tässä prosessissa koin jättää syvät arvet. Ihmettelen myös että miksi mies romutti lastensa äidin näin pahasti. Jos rakkaus on loppu, eikö voi lähteä avioliitosta lempeydellä ja kunnioituksella?
Näin miehenä ja paljon muiden miesten kanssa aiheesta keskustelleena sanoisin että ylivoimaisesti yleisin syy on se perinteinen eli seksielämän loppuminen/väljähtäminen vaimon toimesta. M46
Harvoin miehet tunnustavat noin avoimesti olevansa huonoja seksissä. Hienoa, että olette miesporukoissa asiasta avoimesti keskustelleet. Miesten välistä vertaustukea tarvitaan elämä- ja impotenttiongelmissa. Kiitos rehellisyydestä.
Kysymys: miksi miehet muuttuvat todella kylmiksi ja tarpeettoman ilkeiksi siinä kohtaa, kun haluavat jättää vaimonsa ja mennä yhteen uuden naisen kanssa?
Mies muuttaa paremman naisen luokse, kun nainen muuttuu kylmäksi ja alkaa sen takia pihtaamaan. Nainen alkaa viimeistään pihtaamaan kun hänen vaihdevuosivaivat alkavat, se tapahtuu yleensä kun nainen on 40+ ikäinen.
Yhdessä olimme olleet 11 vuotta.Mies soitti töistä matkalla kotiin että haluaa erota ja hänellä on uusi suhde joka on jatkunut puoli vuotta.Sanoi tulevansa viettämään viimeisen illan ja yön kanssani.Vastasin että voi hakea kamansa ja häipyä samantien.Näin teki ja lähti vuokra asuntoon jonka olivat tämän naisen kanssa pari kuukautta aiemmin vuokranneet.
Tämä kaikki tuli minulle puskista, miehen kaverit ja tutut tiesivät uudesta naisesta alusta asti.Muutettuaan naisen luo ei laittanut eroa vireille vaan jätti sen minun tehtäväkseni,.Kuulemma oli rahat tiukilla lemmenpesän takuuvuokrien takia ja avioero kuitenkin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä olimme olleet 11 vuotta.Mies soitti töistä matkalla kotiin että haluaa erota ja hänellä on uusi suhde joka on jatkunut puoli vuotta.Sanoi tulevansa viettämään viimeisen illan ja yön kanssani.Vastasin että voi hakea kamansa ja häipyä samantien.Näin teki ja lähti vuokra asuntoon jonka olivat tämän naisen kanssa pari kuukautta aiemmin vuokranneet.
Tämä kaikki tuli minulle puskista, miehen kaverit ja tutut tiesivät uudesta naisesta alusta asti.Muutettuaan naisen luo ei laittanut eroa vireille vaan jätti sen minun tehtäväkseni,.Kuulemma oli rahat tiukilla lemmenpesän takuuvuokrien takia ja avioero kuitenkin maksaa.
Siis pistitkö sä yksin avioeron vireille ja maksoit sen noin 500 euroa tuollaisen tempun jälkeen??? Kuinka kynnysmatoksi pitää vielä tuossakin kohtaa alentua.
Munkin mies lähti samalla tyylillä, eli puhumatta ja ero oli vain ilmoitusluontoinen kylmä viesti päin naamaa, tosin ei kertonut toisesta naisesta, vaan sain sen itse selville. Mies haki yksin molempien vaiheiden avioeroa, ne tipahti mulle vain tiedoksi postiluukusta. Mies todellakin maksoi kaiken. En olisi ikinä suostunut hakemaan eroa ja maksamaan siitä - enhän mä eroa edes halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat niitä alfamiehiä
Miehen uusi tyttöystävä laittoi viestin että "Matti" asuu nyt siellä. Toivotin naiselle onnea ja menestystä hienosta miesvalinnasta. 17 vuoden avioliitto ennen tuota.
- Matti Marakatti. Reppu selässä viilettää, kohti uutta ämmää.
-- Tuosta kommentista tulee ohuesti mieleen se Chris Watts-tapaus. Täältä vauvapalstalta löytyy "Tapaus Christopher ja Shanann Watts" -haulla pitkä ketju aiheesta. Siinä aiemmin myös (ainakin ulospäin) rakastava ja lämmin mies muuttui hirviöksi (vai oliko hän kaiken aikaa ollutkin sellainen).
Miehistö en tiedä mutta vaimo häipyi ja jätti lapun pöydälle, että "hänelle riitti, älä soittele perään".
On vaikea sanoa kuka avioeron ottaa eli aktivoituu. Monesti mies on tehnyt kaiken mitä voi tehdä väärin, elänyt muina miehinä omilla tavoillaan. Sitten muka yllättyy, että vaimo haki eron.
Koko suku on niskassa.
Juurisyy on, että tämä mies on m*lkku. Veikkaan, että hän on aina ollut melko itsekeskeinen ja röyhkeyteen taipuvainen. Ehkä myös pohjimmiltaan vihaa naisia, mikä näkyy suhteessa hänen omaan äitiinsä.