Miten miehenne ovat jättäneet teidät pitkästä avioliitosta?
Te vaimot, jotka on jätetty pitkästä avioliitosta. Mitä mies sanoi ja teki?
Miten itse reagoit?
Kommentit (641)
Vierailija kirjoitti:
Silleesteen
Jännästee
Tällastee
että ensin käyttäydyin miestä kohtaan tympeästi ja agressiivisesti monta monta vuotta, kunnes eräänä päivänä hän pyysi istumaan keittiön pöydän ääreen ja kertoi ettei halua haaskata enää kallista elämäänsä impotenttina. Sai kerrottua.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän muutaman, joille mies on todennut kylmästi, ettei enää rakasta. Toinen nainen oli molemmilla miehillä jo valmiina.
Taitaa olla hyvinkin yleistä.
Mies kertoi pitkän liiton ja neljän lapsen jälkeen äitienpäivänä, että hänellä on jo useamman vuoden ajan ollut toinen. Oli yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70% avioliitoista päättyy naisten aloitteesta, joten ehkäpä enemmän vastauksia saa kun kääntää kysymyksen toisinpäin.
En usko tähän lainkaan, sillä miksi lähipiiriini on osunut enemmän miehiä kuin naisia, jotka ovat halunneet päättää ja päättäneetkin pitkän avioliiton ihan itse? Ei sovi tuohon 70 % narratiiviin, mitä media rummuttaa.
Mediassa on vallalla naisia alistava ja osoitteleva klikkien keräilykulttuuri, joten mikä tahansa huuhaa-tutkimus joka sopii agendaan, saa palstatilaa.
Vierailija kirjoitti:
En usko tähän lainkaan, sillä miksi lähipiiriini on osunut enemmän miehiä kuin naisia, jotka ovat halunneet päättää ja päättäneetkin pitkän avioliiton ihan itse? Ei sovi tuohon 70 % narratiiviin, mitä media rummuttaa.
En mäkään usko tohon. Minunkin lähipiirissäni ne on nimenomaan miehet, jotka ovat halunneet uuden naisen. Tilanteet ovat sitten joko menneet niin, että mies on myös itse jättänyt ja hakenut yksin eroa, mutta myös niin, että mies ois voinu pitää salarakkaan ja vaimon ja panna niitä vuorotellen, mutta kun se ei vaimolle käynyt, niin vaimo joutui hakemaan eroa. Sitten näyttää tilastoissa siltä, että naiset ovat niitä, jotka haluavat eron, vaikka oikeasti siellä taustalla on miehen sikailu ja törkeä käytös, pettämistä, toisia naisia ja jopa väkivaltaa. Eli oikeasti mies on halunnut liitosta ulos, mutta nainen laitetaan tekemään se likainen työ.
Vierailija kirjoitti:
Mies kertoi pitkän liiton ja neljän lapsen jälkeen äitienpäivänä, että hänellä on jo useamman vuoden ajan ollut toinen. Oli yllätys.
Mitä sitten tapahtui? Jättikö mies sut? Hakiko mies yksin avioeroa? Kestikö se jo useamman vuoden ollut salasuhde? Jos oli yllätys sulle, niin etkö edes jälkeenpäin hoksannut pettämisen merkkejä?
Me ollaan nyt oltu 28 vuotta yhdessä ja muutama vuosi sitten oli hieman raffimpi hetki parisuhteessa. Miehestä tuli aika sietämätön. Piti mykkäkouluja täysin puskista tai sitten räyhäs ja kiukutteli aivan mitättömistä. Aikani sitä kattelin ja kysäsin, että onko sillä jotain mielen päällä.
Me ollaan yleensä puhuttu hyvin asioita keskenämme, mutta en tiedä mitä tapahtui noin 45+ vuotiaana, kun loppui kommunikointi.
Piti seksielämää onnettomana ja jatkoi räyhäämistä. Ei ollut varma, että rakastaako. Jaahas, no, mä en harrasta seksiä kiukkupyllyn kanssa, enkä ihmisen kanssa, jonka kanssa ei ole rakkautta. Mä rakastan vielä, vaikka toisinaan tekeekin vaikeaksi. Hän sitten ihmetteli, että jos hän käyttäytyy sietämättömästi, niin miten voin rakastaa?
Hän ei ole 24/7 ärhäntelijä. Hänestä toisinaan tulee esiin se kultainen puoli, ehkä unohtaa sillä hetkellä, että "vihaa mua". Meillä on pitkä historia, enkä ole minkään kasvukriisin tai vimpsahduksen jälkeen valmis eroamaan. Vaan se käydään läpi yhdessä ja sitten katsotaan mitä tuleman pitää.
Jos hän haluaa eron, en laita vastaan. Hän saa ottaa eron aivan ite. Mä kestän kyllä jonkin aikaa tuota pelleilyä.
Pikku hiljaa mies rauhoittui ja alkoi käyttäytymään kuin aikuinen. Alkoi ottamaan mut uudella tavalla huomioon ja tosiaan yritti.
Nyt meillä on taas hyvä aikuinen parisuhde, jossa keskustellaan ja hassutellaan. Jos ikinä alkaa valumaan moiseen moodiin taas, niin sitten me lähdetään parisuhdeterapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan nyt oltu 28 vuotta yhdessä ja muutama vuosi sitten oli hieman raffimpi hetki parisuhteessa. Miehestä tuli aika sietämätön. Piti mykkäkouluja täysin puskista tai sitten räyhäs ja kiukutteli aivan mitättömistä. Aikani sitä kattelin ja kysäsin, että onko sillä jotain mielen päällä.
Me ollaan yleensä puhuttu hyvin asioita keskenämme, mutta en tiedä mitä tapahtui noin 45+ vuotiaana, kun loppui kommunikointi.
Piti seksielämää onnettomana ja jatkoi räyhäämistä. Ei ollut varma, että rakastaako. Jaahas, no, mä en harrasta seksiä kiukkupyllyn kanssa, enkä ihmisen kanssa, jonka kanssa ei ole rakkautta. Mä rakastan vielä, vaikka toisinaan tekeekin vaikeaksi. Hän sitten ihmetteli, että jos hän käyttäytyy sietämättömästi, niin miten voin rakastaa?
Hän ei ole 24/7 ärhäntelijä. Hänestä toisinaan tulee esiin se kultainen puoli, ehkä unohtaa sillä hetkellä, että "vihaa mua". Meillä on pitkä historia, enkä ole minkään kasvukriisin tai vimpsahduksen jälkeen valmis eroamaan. Vaan se käydään läpi yhdessä ja sitten katsotaan mitä tuleman pitää.
Jos hän haluaa eron, en laita vastaan. Hän saa ottaa eron aivan ite. Mä kestän kyllä jonkin aikaa tuota pelleilyä.
Pikku hiljaa mies rauhoittui ja alkoi käyttäytymään kuin aikuinen. Alkoi ottamaan mut uudella tavalla huomioon ja tosiaan yritti.
Nyt meillä on taas hyvä aikuinen parisuhde, jossa keskustellaan ja hassutellaan. Jos ikinä alkaa valumaan moiseen moodiin taas, niin sitten me lähdetään parisuhdeterapiaan.
Kuulostaa siltä, että miehelle tuli neljänkympin kriisi ja sen myötä toinen nainen. Hän pyöritti toista naista salaa selkäsi takana ja siksi käyttäytyi kuin pettäjä. Kun tuo suhde kuivahti kokoon ensihuuman laannuttua, mies päätti jatkaa kaikessa hiljaisuudessa kanssasi tuttua ja turvallista suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä jättänyt. On rakastunut toiseen ja tässä on nyt vuosi soudettu ja huovattu. Lasten takia täällä on, kun ei halua olla heistä erossa ja luulee, että heti kun hän lähtee, niin hankin toisen miehen hänen tilalle uudeksi isähahmoksi. No odotan hänen ratkaisuaan, onhan tässä aikaa.
Ehkä miehen uusi rakas ei ollutkaan valmis parisuhteeseen miehen kanssa.
Ehkä sinä voit odotellessasi ottaa jonkun kivan loverboyn itsellesi. Ei kai miestä pitäisi haitata kun hänelläkin on jo uusi katsottuna.
Vierailija kirjoitti:
Kuoli.
Sama. Ei olla enää puheväleissä. Sen eikä Jeesuksen kanssa. Haistakoon molemmat.
Miehellä oli ollut salasuhde jo vuosia. Oli sopinut muuttavansa suhdenaisen kanssa yhteen, mutta halusi ensin käydä kuitenkin vaimon kanssa lomamatkalla, kun se oli jo maksettu. Lomamatkaa hän ei halunnut pilata kertomalla, että aikoo jättää vaimon. Lomalta palattua pulautti ulos, että hän haluaa lähteä, kun heillä on mennyt niin huonosti. Ei kertonut, että on ollut toisessa suhteessa jo pitkään. Vaimo aivan ällikällä lyöty. Viikon päästä mies halusi palata takaisin, vaimo otti. Hyi paha toinen nainen, kun viekoitteli miestä juuri parisuhdekriisin sattuessa, oli se yhteinen narratiivi jolla mies ja vaimo saivat yhteiselonsa jatkumaan.
Mies joutui tulemaan kaapista 🤣