Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten miehenne ovat jättäneet teidät pitkästä avioliitosta?

Vierailija
29.12.2024 |

Te vaimot, jotka on jätetty pitkästä avioliitosta. Mitä mies sanoi ja teki?

Miten itse reagoit?

Kommentit (641)

Vierailija
581/641 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

upup

Vierailija
582/641 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

upup

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/641 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja itse jättänyt pari kolme kertaa ilmoitusluontoisesti. Jotenkin vain suhde oli tullut tiensä päähän ja muuta ei ollut jäljellä kuin lähtö. Kaikissa tapauksissa tais eroilmoitus tulla kuin puskista, koska kaikki jätetyt sanoivat, että ihan kuin olisin tullut hulluksi. Itsestä kuitenkin tuntui siltä, että selvemmin en ole eläissäni ajatellut. Yhdessä tapauksessa olin rakastunut toiseen (ei kuitenkaan suhdetta). Yhdessä tapauksessa tajusin vain, että tunteet ovat kuolleet, haluan elämältä muutakin kuin tätä (olin tosi nuori, häthätää 20). Kolmannessa tapauksessa oli aivan liikaa draamaa: mies valehteli, yritti kontrolloida ym ym. 

Vierailija
584/641 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

upup

Vierailija
585/641 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys: miksi miehet muuttuvat todella kylmiksi ja tarpeettoman ilkeiksi siinä kohtaa, kun haluavat jättää vaimonsa ja mennä yhteen uuden naisen kanssa? 

Toivovat, että vaimo tekisi likaisen työn ja hakisi eroa. Silloin voi omalle suvulle, lapsille ja kavereille esiintyä uhrina.

Vierailija
586/641 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin vaimon n. 15 vuoden jälkeen.

Toki puolet tuosta ajasta seksiä oli vaimon tahdosta noin kerran vuodessa, mikään mitä tein ei riittänyt hänelle, eikä hän halunnut parisuhdeterapiaankaan.

Onnekseni 40-vuotis ikäkausitarkastuksessa sairaanhoitaja kysyi koenko olevani psyykkisesti hyvässä kunnossa, ja ymmärsin, että oman mielenterveyteni takia olisi parempi erota liitosta jonka paras puoli oli muistot vuosikymmen takaa.

Samalla viikolla ilmoitin haluavani erota, enkä ole tuota päätöstä katunut vaikka olen nyt elänyt yksin ilman minkäänlaista parisuhdetta jo yli viisi vuotta.

Vierailija
587/641 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70% avioliitoista päättyy naisten aloitteesta, joten ehkäpä enemmän vastauksia saa kun kääntää kysymyksen toisinpäin.

Sitä ennen nainen on tuonut esille useita vuosia sen, että parisuhteessa ei ole kaikki kunnossa. Yrittänyt saada miehen puhumaan, ja asioita ratkaistua. Mies ei suostu puhumaan, eikä avautumaan, nainen kyllästyy, ei jaksa enää, ja ottaa avioeron. Miehet useinmiten tyytyvät, niille riittää, että saa ruokaa, puhtaan kodin ja pillua. Mies useinmiten jättää vain silloin, kun on jo uusi nainen varmana kiikarissa katsottuna.

Lopuissa 30%:ssa sitten toisin päin. Mies on yrittänyt vuosia tuoda esiin sen, että parisuhteessa ei ole kaikki kunnossa. Yrittänyt saada naisen puhumaan ja asioita ratkaistua. Nainen ei suostu puhumaan tai avautumaan, mies kyllästyy, ei jaksa enää ja ottaa eron tai etsii uuden naisen ja sitten tulee ero jomman kumman toimesta.

Vierailija
588/641 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
589/641 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttvaani jätettiin niin, että perheen kuopuksen rippijuhlien aamuna isä ilmoitti, ettei palaa kirkosta enää perheen luokse vaan muuttaa uuden naisen luokse, jonka laskettu aika on viikon sisällä. 

Äiti veti päivän autopilotilla, ihmettelin hieman heidän takaan kirkonpenkissä, mutta vasta ruokailun jälkeen asia selvisi minulle. Lapset kuulivat seuraavana aamuna. Äidiltä.

Kamalaa! Eikö voinut mies heti erota kun uusi tyttöystävä tuli raskaaksi?

Ohis. Ehkä mies ei uskaltanut tehdä päätöstä. Jokin esim. rippijuhla-aamun kiireessä tiuskittu yksittäinen sana saattoi auttaa miestä antamaan itselleen oikeutuksen eroon. 

Vierailija
590/641 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa 

Vierailija
591/641 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
592/641 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
593/641 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
594/641 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
595/641 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tsau, soitellaan !" .

Vierailija
596/641 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissäni nämä on menneet näin. 

1.. Nainen hyvin dominoiva ja määräsi perheen kaikki tekemiset ja tekemättä jättämiset aina. Mies kuskasi, maksoi, teki ruokaa ja palveli. Ei nähnyt koskaan kavereitaan tai harrastanut mitään. Lopulta riitti ja mies lähti. Nainen jäi itkemään perään ja tuli kuulemma ihan puskista. Nyt tekee lapsilla kiusaa miehelleen niin paljon kuin pystyy. 

2. Nainen boheemi taiteilija ja yrittäjä. Toteutti omaa yritystään pitkään miehensä tuloilla eläen. Vuosia kului ja mies joutui tekemään kahta työtä elättääkseen perheensä ja itseään etsivän vaimonsa. Ero tuli kun mies lähti lätkimään. Tässä niin ikään miehellä ei jäänyt aikaa ystäville tai harrastuksille. 

3. Pariskunnalla oli kaksi lasta. Nainen halusi kolmannen ja mies ei. Asiasta ei päästy sopuun, mies lähti. 

Vierailija
597/641 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostooo

Vierailija
598/641 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
599/641 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PostIt-lapulla ja kiinalaisen tyttöystävän kuvalla pyykkikoneen päällä

Vierailija
600/641 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma kesälomien jälkeen tulee avioerohakemuspiikki, kun lomalla ollaan tajuttu, kuinka kaikki on päin persettä.