Miten miehenne ovat jättäneet teidät pitkästä avioliitosta?
Te vaimot, jotka on jätetty pitkästä avioliitosta. Mitä mies sanoi ja teki?
Miten itse reagoit?
Kommentit (641)
Vierailija kirjoitti:
Ikäkriisi välillä 40 - 50 vuotta on ihan oikea ilmiö, jolloin miehetkin jättävät vaimojaan.
Joo mies 46-vuotiaana tajusi, että haluaakin lapsen.
Mä sain suomi.fi sovellukseen avioerohakemuksen. Ei voinut mies edes kasvotusten kertoa asiaa vaikka asui mun kanssa saman katon alla. Kyllä meillä vaikeuksia oli, mutta kun yritin selvittää asioita, niin mies piti mykkäkoulua. Miten yksin yrität selvittää asioita?
Mun elämä romahti aivan täysin ja vaikka tästä on reilu puolitoista vuotta aikaa, niin hajalla olen edelleen. En usko enää rakkauteen ja parisuhteeseen. En usko, että kukaan voi mua oikeasti rakastaa. En voi enää luottaa miehiin.
Vierailija kirjoitti:
70% avioliitoista päättyy naisten aloitteesta, joten ehkäpä enemmän vastauksia saa kun kääntää kysymyksen toisinpäin.
Mitä kummaa ap tekee vastauksilla naisten eroaloitteista, jos haluaa tietää miesten eroaloitteista? Ja joka kolmannessa suhteessahan noilla prosenteilla se on mies joka jättää, että ei mikään harvinainen tapaus nyt kuitenkaan.
Silleesteen että ensin käyttäydyin miestä kohtaan tympeästi ja agressiivisesti monta monta vuotta, kunnes eräänä päivänä hän pyysi istumaan keittiön pöydän ääreen ja kertoi ettei halua haaskata enää kallista elämäänsä likaämpärinä.
Mies kokee varmaan itse niin vaikeita tunteita tuollaisessa, että kippaa ne kaikki exän niskaan. Minun oma kokemukseni on, kun mies päätti suhteen, että heijasti kaikki suhteen ongelmat minusta johtuviksi, ei kyennyt yhtään katsomaan laajempaa kuvaa ja omaa osuuttaan. Itse olen aina ilmoittanut eropäätöksen mahdollisimman hellävaraisesti toisen tunteet huomioiden ja asiat yhdessä auki keskustellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikäkriisi välillä 40 - 50 vuotta on ihan oikea ilmiö, jolloin miehetkin jättävät vaimojaan.
Joo mies 46-vuotiaana tajusi, että haluaakin lapsen.
Minulla kävi päinvastoin, mutta eihän niitä takaisin enää saanut tungettua.
Vierailija kirjoitti:
70% avioliitoista päättyy naisten aloitteesta, joten ehkäpä enemmän vastauksia saa kun kääntää kysymyksen toisinpäin.
Kai ne 30% tapauksista on silti olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Mies alkoi sanomaan, että tarvitsee omaa tilaa (opetetaanko tätä lausetta heille jossain?).
Se on kaunis tapa sanoa "olet sietämätöntä seuraa, en pysty enää olemaan kanssasi samassa tilassa".
Kai asiat voi erosta huolimatta ilmaista nätisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko tähän lainkaan, sillä miksi lähipiiriini on osunut enemmän miehiä kuin naisia, jotka ovat halunneet päättää ja päättäneetkin pitkän avioliiton ihan itse? Ei sovi tuohon 70 % narratiiviin, mitä media rummuttaa.
Että tilastokeskus ei huomannut kysyä sinulta, vaan teki tilastot ihan virallisten asiakirjojen perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Mietin tätä tosi pitkään mutta en kertakaikkiaan keksinyt yhtään tällaista tapausta jonka itse tietäisin. Kaikista eroista en tosin tiedä taustoja mutta kaikissa niissä jotka itse tiedän, nainen on halunnut eron.
Oletko sinä ja lähipiirisi vielä alle 40-vuotiaita?
Odotahan, kunhan kaikki pääsette ikävälille 40-50 vuotta. Silloin miehetkin alkavat jättää näitä pitkäaikaisia vaimojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko tähän lainkaan, sillä miksi lähipiiriini on osunut enemmän miehiä kuin naisia, jotka ovat halunneet päättää ja päättäneetkin pitkän avioliiton ihan itse? Ei sovi tuohon 70 % narratiiviin, mitä media rummuttaa.
Että tilastokeskus ei huomannut kysyä sinulta, vaan teki tilastot ihan virallisten asiakirjojen perusteella?
Tässä näimme taas naisten subjektiivisen "totuuden". :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tätä tosi pitkään mutta en kertakaikkiaan keksinyt yhtään tällaista tapausta jonka itse tietäisin. Kaikista eroista en tosin tiedä taustoja mutta kaikissa niissä jotka itse tiedän, nainen on halunnut eron.
Oletko sinä ja lähipiirisi vielä alle 40-vuotiaita?
Odotahan, kunhan kaikki pääsette ikävälille 40-50 vuotta. Silloin miehetkin alkavat jättää näitä pitkäaikaisia vaimojaan.
Aha, milloin mahtaa tapahtua?
Me emme olleet naimisissa, mutta mies ilmoitti haluavansa erota, koska ei enää rakastanut. Ja kun yritin selvittää syytä, törkimys haukkui minut alimpaan maanrakoon.
Lopulta paljastui, että uusi nainenhan sillä oli jo katsottuna. Tietysti voi olla, että rakkaus minua, "elämänsä rakkautta" kohtaan loppuikin tuon uuden tapaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Lähipiirissä on sattunut useita näitä, että mies jättänyt yli 15 vuoden avioliitosta ja noin 20 vuoden yhdessäolon jälkeen.
Yhteistä:
miehillä ikää 40 - 50 vuotta
kaikilla hommattuna toinen nainen ennen jättämistä
jättäminen tapahtui todella rumasti ja äkkiarvaamatta
Kysymys: miksi miehet muuttuvat todella kylmiksi ja tarpeettoman ilkeiksi siinä kohtaa, kun haluavat jättää vaimonsa ja mennä yhteen uuden naisen kanssa?
Se uusi nainenkin saattaa hämmentää siellä taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole mikään median narratiivi vaan tilastotieto.
Mutta miksi ihmeessä pitäisi kääntää kysymys toisinpäin? Jos kaipaa naisten kokemuksia, niin kai nyt silloin haluaa mieluummin niitä naisten kokemuksia, vaikka miesten kokemuksia olisi määrällisesti enemmän.
Miehet ovat aika tökeröitä kun ovat itse jättämässä vaimoaan.
He eivät useinkaan mitä varoittele, vaan salaa etsivät toista naista. Kun toinen nainen on löytynyt ja suhde varmistunut toimivaksi, niin siinä kohtaa onkin sitten helppo vain ilmoittaa vaimolle, että tämä sitten oli tässä. Siinä ei mitään vatvota eikä veivata, vaan yleensä mies jättää yllättäen ja häipyykin sitten nopeasti toisen naisen lihapatojen äärelle.
Mies alkaa syyttää impotenssistaan ja voimien vähenemisestä vaimoaan. Etsii uuden ja jättää entisen. Voi päätyä myös sitten uuden jättämäksi. Koska on se vanha ja väsynyt. Ja sama aina uudelleen.
Avioliitot pitäisi ylipäätään solmia määräaikaisiksi, ja joka 5. vuosi arvioitaisiin onko rahkeita jatkaa. Jos todetaan että ei, niin liitto vain raukeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni, tuolloin 50 v, lähetti kuvan whatsappissa 18-vuotiaasta tytöstä imemässä kyrpäänsä makuuhuoneessamme. Siinä sitten jokin "tosi hauska" rivo kirjoitus siitä, että on tullut aika vaihtaa nuorempaan. Tämä 20 aviovuoden jälkeen. Miehet ovat sikoja. Silti joskus kaipaan tuota kamalaa miestä, en tiedä mikä minua vaivaa. N53
Siis eihän tämä voi olla totta?
Näin typerää miestä ei toivottavasti toista kohdalle osu. Noin ilkeä ei pitäisi kenenkään olla. Olen pahoillani siitä, mitä olet joutunut kokemaan.
Toivottavasti N53 kaipaat joskus jotakuta oikeasti ihanaa miestä. Meitä on nimittäin olemassa, älä anna periksi 😊.