Miten miehenne ovat jättäneet teidät pitkästä avioliitosta?
Te vaimot, jotka on jätetty pitkästä avioliitosta. Mitä mies sanoi ja teki?
Miten itse reagoit?
Kommentit (641)
Vierailija kirjoitti:
Minä sairastuin ja nyt on tullut tunne, että puoliso haluaa minusta eroon. On alkanut kontrolloida voimakkaasti rahankäyttöä, istuu vain tietokoneella ja ärsyyntyy helposti, jos alan puhumaan mistään tärkeästä asiasta. Ohjeistaa minua menemään kesämökille kesäksi, koska hänellä hyvin kiireinen ja työntäyteinen kesä tulossa.
Hänen kiireinen ja työntäyteinen kesä tarkoittaa toista naista. Älä ole sinisilmäinen.
Kertomalla sivusuhteesta ja haukkumalla minut pystyyn, jotta minä kannan vastuun avioliiton päättymisestä.
Minutkin jätettiin toisen naisen vuoksi pitkän avioliiton päätteeksi. Ex miehellä oli ollut selkäni takana pitkä salasuhde.
Kaikkein kummallisinta ja törkeintä on, että ex on minulle katkera, koska en halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Hän valittaa yhteisille ystävillemme, että haluaa olla mun kaveri eikä ymmärrä miksi ei voida olla kavereita. No mitäs luulee miksi en halua olla exän kaveri?! Onko hän vain tyhmä vai idiootti? Nauttisi nyt uudesta naisestaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies halusi oman elämän. Ei paljon painaneet kolme yhteistä lasta ja yli 20 vuoden parisuhde. Kai ne sitten oli mun elämää, ei hänen. Puolen vuoden kuluttua oli tulossa takaisin, eipä tarvinnut miettiä et otanko.
Mulle kävi samoin, tosin mies ei ikinä ruinannut takaisin.
Minulla oli ystävänä mies jonka kanssa vietin aikaa kun oma mies oli töissä aina vaan ja tämä ei sitten sopinut.
Miehen on moraalitonta jättää nainen, sillä nainen tarvitsee miehen rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70% avioliitoista päättyy naisten aloitteesta, joten ehkäpä enemmän vastauksia saa kun kääntää kysymyksen toisinpäin.
En usko tähän lainkaan, sillä miksi lähipiiriini on osunut enemmän miehiä kuin naisia, jotka ovat halunneet päättää ja päättäneetkin pitkän avioliiton ihan itse? Ei sovi tuohon 70 % narratiiviin, mitä media rummuttaa.
No moni nainenhan ei usko miestä kun mies sanoo haluavansa erota, vaan roikkuu vielä pitkään miehessä, kunnes ymmärtää suhteen olevan ohi, mutta siinäkin vaiheessa haluaa saada sen näyttämään ulospäin siltä kuin nainen olisi yksin tehnyt eropäätöksen.
Onko tytölle varattu aina näissä tarinoissa uhrin rooli?
Mieheni jätti minut 24 avioliittovuoden jälleen, Hän yritti peitellä sitä, että syynä oli 21 vuotta nuorempi tyttöystävä. Minä kuitenkin tiesin asiasta, olin kuullut siitä tuttavilta. Mies ei suostunut puhumaan asioita selviksi, suostui kuitenkin muuttamaan pois kotoa tyttöystävän luokse. Minä jäin asumaan kotiin tyttäremme kanssa. Ero tuli viralliseksi noin puolen vuoden kuluttua. Olen nykyisin hyvin tyytyväinen elämääni.
Oltiin riidelty pari päivää sitten, ja sitten mies vain yhtäkkiä sanoi haluavansa erota. Sanoi ettei rakasta minua enää.
Olin kauhuissani, koitin kysellä syitä. Ja tuo rakkaudettomuus oli ainoa syy. Seuraavana päivänä ehdotin miehelle, että katsottaisiin nyt jonkun aikaa, vuoden loppuun saakka, että miten menee. Erotaan sitten jos hänestä yhtä siltä tuntuu. Se sopi hänelle.
Emme eronneet.
Vierailija kirjoitti:
Onko tytölle varattu aina näissä tarinoissa uhrin rooli?
Jos kysymys on, että miten miehet ovat jättäneet, niin eiköhän siihen tule vastauksia siitä, miten miehet ovat jättäneet. Jos haluat kuulla tarinoita jättävistä naisista, sinun pitää tehdä toinen ketju ja kysyä, miten naiset ovat jättäneet.
Minkä kyllä tajuat itsekin, kunhan piti päästä itkemään siitä, että ihmiset vastaavat kysymykseen eivätkä ala puhua jostain ihan muusta.
Paskasti. Lopetti puhumisen, lähti viikonlopuiksi pois yhteisestä kodista, odotteli vain, että muutan pois. Siis totaalinen 'Välit poikki-meininki'. Ei pienintäkään kommunikointia.
Vierailija kirjoitti:
Mies alkoi sanomaan, että tarvitsee omaa tilaa (opetetaanko tätä lausetta heille jossain?).
Kyllä, naistenlehtien artikkeleissa puhutaan jatkuvasti omasta tilasta.
Niin ja kyllä suhde voi olla tukahduttavakin vaikkei tukehduttaja sitä itse niin näkisi.
Minä sairastuin ja nyt on tullut tunne, että puoliso haluaa minusta eroon. On alkanut kontrolloida voimakkaasti rahankäyttöä, istuu vain tietokoneella ja ärsyyntyy helposti, jos alan puhumaan mistään tärkeästä asiasta. Ohjeistaa minua menemään kesämökille kesäksi, koska hänellä hyvin kiireinen ja työntäyteinen kesä tulossa.