Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini mukaan kukaan ei voi minua rakastaa ja minut on hylätty syystä

Vierailija
29.12.2024 |

Äitini suusta olen kuullut seuraavaa:

Mieheni jätti minut, kun oli ensin pettänyt minua yli vuoden selkäni takana. Äitini totesi kerran vihaisena eron jälkeen minulle "Edes aviomiehesi ei kestä sinua. Ihan syystä hän lähti ja jätti sinut. Sinua ei voi kukaan rakastaa."

Kun pitkäaikainen ystäväni ilmoitti, ettei halua olla tekemisissä (en koskaan saanut kuulla syytä), äitini vain totesi, miten "Et pysty pitämään ketään elämässäsi. Joko he hylkäävät sinut tai sinä hylkäät toiset, jos he eivät ole samaa mieltä kanssasi." (Äiti viittasi tällä hylkäämisellä siihen, kun en ollut enää aikuisena tekemisissä nuoruusaikojeni kaverien kanssa)

Onko tällaiset kommentit normaaleja äitien suusta? Ja kun joku kysyy, niin äitini ei käytä alkoholia eli ei ole kyse siitä, että humalassa sanoisi noin. Tosin äiti ei jälkikäteen muista sanoneensa mitään tuollaista. Jos asian ottaa esille, niin aina sanoo "En minä ole sanonut noin". En usko, että kyse olisi muistisairaudesta, koska äidin käytös on ollut tällaista "aina".

Ap

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele asiaa toisinpäin: et ole velvollinen huolehtimaan hänestä millään tavoin. Jatka omaa elämääsi, karsi paha ulkopuolelle. Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
22/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkerat yksilöt projisoi eli heijastaa omaa pimeyttään. 

Oma äiti on samanlainen ja varmaa on ettei muutu vanhanakaan. Vain itse voi päättää ettei puhu sille omia asioita enää. On surullista pettyä ettei voi luottaa, mutta hänen henkinen pienuutensa ja ymmärryksensä ei vaan ymmärrä hyvää. Ei osaa hyvällä vastata.

Jos katkaiset välit, tuollainen pimeä henkilö menee oikosulkuun, kun ei voi enää siirtää vihaansa sinuun. Mutta se ei enää ole sinun murheesi.

Sinulla on paitsi oikeus myös velvollisuus suojella ensisijaisesti itseäsi. Soita vaikka auttavaanbpuhelimeen mutta älä kerro asioistasi äidille. Olet yhtä hyvä kuin muut.

Tässä on asiaa, ei muutu vanhemmiten. Oikeastaan paheni, kun huomasi, että elän elämääni kuten haluan, enkä kuten hänen mielestään olisi elettävä.

Mun äiti muuttui täysin kun siirtyi eläkkeelle. Luulin aina että on perseilyn aatelia koko ikänsä. Kun stressi helpotti niin ihan eri ihminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole tavallaan normaalia. Muillakin on noita äitejä ja eivät myös muista. Kannattaa pysyä etäällä, soitella joskus. Ei kerro asioitaan sille. Ihan kuin joillakin ihmisillä olisi joku dissosiaatiohäiriö tai asperger, vai lapsenmielinen, kun eivät muista koskaan mitään kamalaa sanoneensa, tehneensä tai ei kehtaa tunnustaa. Voihan se olla joku myrkky vuosien takaa joka vaikutti ihmisten aivoihin. No mene ja tiedä.

Narsistiset ihmiset on tuollaisia. 

Vierailija
24/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet tekemisissä äitisi kanssa?

Tämä. Olet ansainnut parempaa jo kauan. 

Vierailija
25/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini ei ole sanonut tuollaista, mutta hänen äitinsä on sanonut hänelle. Tarkoituksena on varmaan melko rujolla tavalla antaa palautetta siitä, mitä hän tekisi toisin. Vanha kansa on melkeinpä yhtä mieltä sietä, että kaikki pitää antaa anteeksi ja hyväksyä r aiskauksista selkäänpuukotuksiin ja muihin pahuuksiin

Ihmisillä on tapana unohtaa asiat, joilla satuttavat toisia, jos eivät saa välitöntä palautetta. Kyllähän tuonkin voisi ottaa rennosti ja läimäistä äitiä takaisin, että "no onneksi sinä otat perseeseen ja nyrkistä ja vielä uudestaankin, kun et hylkää ketään". Kasvata siis hampaat ja näytä ne äidillesi sen sijaan, että annat hänen vaan pureskella itseäsi

Miksi olla tuollaisen henkilön kanssa tekemisissä. Vastaan jos sanot tulee riita. Itse yritin mutta luovutin. Aina sama kaava toistui. Hetken sain olla rauhassa ja käytös oli asiallista mutta yhtäkkiä taas sama pazkan jauhaminen jatkui. Mitätöinti ja vähättely. Yhteydenpito loppui kuin seinään koska se oli ainoa vaihtoehto. 

Vierailija
26/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini ei ole sanonut tuollaista, mutta hänen äitinsä on sanonut hänelle. Tarkoituksena on varmaan melko rujolla tavalla antaa palautetta siitä, mitä hän tekisi toisin. Vanha kansa on melkeinpä yhtä mieltä sietä, että kaikki pitää antaa anteeksi ja hyväksyä r aiskauksista selkäänpuukotuksiin ja muihin pahuuksiin

Ihmisillä on tapana unohtaa asiat, joilla satuttavat toisia, jos eivät saa välitöntä palautetta. Kyllähän tuonkin voisi ottaa rennosti ja läimäistä äitiä takaisin, että "no onneksi sinä otat perseeseen ja nyrkistä ja vielä uudestaankin, kun et hylkää ketään". Kasvata siis hampaat ja näytä ne äidillesi sen sijaan, että annat hänen vaan pureskella itseäsi

Olenkin asettanut rajoja, mutta ne ovat näkymättömiä hänelle. Lisäksi hän lyöttäytyy yhteen siskoni kanssa.

Ei toimi nuo rajojen asettelut. Teidän perheessä on tietty sosiaalinen arvojärjestys jotta korttitalo pysyy pystyssä. Ja sinä olet pahnan pohjimmainen. 

Vierailija
27/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten huomaat meitä on paljon muitakin ap. 

Vierailija
28/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Olen kuullut miten minusta ei ikinä tule mitään, etsii minusta hulluuden merkkejä miniänsä kanssa, haukkunut köyhäksi ja leuhkinut kuinka hänellä on rahaa :D Tuli mitta täyteen, katkoin välit On yrittänyt tämän jälkeen sabotoida opiskelujani ja elämääni. Voin kuvitella sen kiukun määrän, kun olen menestynyt opinnoissa hyvin, ja muutenkin olen elämässä aika hyvässä asemassa. Hän itse tuli raskaaksi 17 vuotiaana ja on uhrannut elämänsä lapsille ja alkoholistimiehille. Varmasti tämäkin syö sielua, sillä olen itse lapseton ja sinkku. Kunhan kostaa omaa menetettyä nuoruuttaan. Kostakoon jatkossa vaikka siihen miniäänsä. Elä omaa elämääsi ja laita välit poikki, jos ei lopullisesti, niin ainakin väliaikaisesti. Itsellä välirikko vasta selkeytti paremmin, millaista kohtelua olin sietänyt.

Vierailija
29/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinussa on se vika oikeasti,jos kaikki jättää sut.

Vierailija
30/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa persoonallisuustyyppejä, joiden kanssa ei kukaan jaksa olla. Minulla on esim. työpaikalla kaveri, joka on varmasti mukava ihminen, mutta jolla ei ole alkeellisiakaan sosiaalisia taitoja, hän kiukuttelee työtehtävistä, ei kiitä avusta, ei huomioi ketään muuta, eikä ymmärrä, että esim. hän häiritsee muita hiljaisessa toimistossa pitämällä ääntä tai kuuntelemalla omia palavereitaan ilman kuulokkeita, lista on loputon. Silti hän kuitenkin odottaa, että muut kohtelisivat häntä normaalisti, mutta hän ei osaa kohdata ketään normaalisti. Esimerkiksi eräässä kahvikeskustelussa joku kertoi keränneensä mustikoita vanhemmilleen, niin tämä uuno siihen sitten, että hänellekin voisit kerätä mustikoita, että kelpaisi alkuun 10 litraa ja sitten pahastui, kun ei niitä marjoja saanut. Eli jos AP sinullakin on jotenkin poikkeava persoonallisuus. Äitisi ehkä koittaa herättää miettimään käytöstäsi?

Vierailija
31/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkin asettanut rajoja, mutta ne ovat näkymättömiä hänelle. Lisäksi hän lyöttäytyy yhteen siskoni kanssa.

Mietin vaan ketä ne sitten nokkii kun minu ei näy. Kaikki juhlat ollaan vietetty kolmisteen, ei ole hirveästi vaihtoehtoja. Luulen että jatkavat kuitenkin.

Vierailija
32/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspergerin oireyhtymäiset on tollasia usein, että möläytyelevät mitä sattuu ajattelevat ja se ajattelun äkkipikaisuus että eka ajatus möläytetään kuin vitsillä ilmaan. Eivät koskaan unohda myös vanhoja loukkauksia

Vierailija
33/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisten vanhempien kanssa puhutaan vain säästä ja muista ympäripyöreistä asioista. Ei kannata uskoutua mistään, kertoa huolistaan ym. Silloin saa vain kuraa niskaan. Kantapään kautta koettu. 

Näin se on, hyvin sanottu. Itsekin oppinut oman äidin ja isän kanssa. Jos avautuu ja kertoo jonkin myönteisen tai kielteisen asian, he vain päivittelet, mitä tein väärin, en ottanut huomioon sitä ja tätä asiaa sekä että olivat oikeassa aiemmin.

Vierailija
34/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä äitisi. 

Vierailija
35/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kumpi on oikeassa? Oletko tiuskija ja valittaja? Ehkä äitisi halusi antaa sinulle suoraa palautetta. 

Tunsin yhden parin, jossa tyttöystävä puhui ilkeästi tiuskien kokoajan poikaystävälle. Olin tosi onnellinen kun he erosivat. 

Jos olet ollut hyvä miestäsi kohtaan ja puhunut nätisti niin ehkä äitisi on sitten väärässä ja narsistinen. Muuten kukaan ei sano noin tyttärelleen. 

Vierailija
36/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uskovainen?

Vierailija
37/37 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kumpi on oikeassa? Oletko tiuskija ja valittaja? Ehkä äitisi halusi antaa sinulle suoraa palautetta. 

Tunsin yhden parin, jossa tyttöystävä puhui ilkeästi tiuskien kokoajan poikaystävälle. Olin tosi onnellinen kun he erosivat. 

Jos olet ollut hyvä miestäsi kohtaan ja puhunut nätisti niin ehkä äitisi on sitten väärässä ja narsistinen. Muuten kukaan ei sano noin tyttärelleen. 

Masentunut tiuskii. Ja loukattu. Petetty? Siinä taas yksi esimerkki miten joku nainen sukupuolen perusteella leimataan, vaikka ei tiedä syytä tiuskimiselle.

Ps. Aina voi kysyä, miten sulla menee tai onko sulla jotain ikävästi sen päivittelyn ja pskan jauhamisen sijaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi