Jos vieraana haluat lisää kahvia niin odotatko että tarjotaan?
Vai sanotko ystävällisesti "Ottaisin lisää kahvia kiitos". Nousisitko itse ja kaataisit kahvipannusta? Vai riippuuko miten hyvin tunnet emännän?
Kommentit (20)
Hakkaan kahvikuppia pöytään ja huudan lisää kahvia, ja heti.
kilistelen ja kolistelen kuppia mutten ota asiaa varsinaisesti puheeksi
No jos se kahvi on siinä pöydässä tarjolla kuten muutkin tarjottavat, niin kyllä silloin katson että voin ottaa.
Nostan tyhjää kuppia, katson pohjaan ja sanon ohoh.
Tänne sitä nokivettä ja sassiin! Täytyy olla tälläin kohtelias ja pyytää nätisti.
Istun tuppisuuna kuin hölmöläinen ja odotan muiden ympärillä kykenevän lukemaan minun ajatukisani.
t. Autisti
Kun tarjotaan, kieltäydyn useasti. "Ei minun takiani tarvitse. Yksi kuppi riittää." Kotona kerron mielipiteeni, kuinka ylpeitä ovat ja tulen Vauva-palstalle valittamaan kuinka saita miniäni/anoppini on. Kun edes toista kuppia ei tarjottu.
Kysyisin, että saanko ottaa toisen kupin.
Sanon, että yksi kuppi Saludo-kuraa on ihan riittävästi. Lopulla voi vaikka liuottaa liedestä pahimmat pinttymät.
Odotan, että tarjotaan lisää. Aina se toinen kupillinen on tullut!
En koskaan, en missään mene itse kaatamaan kahvia, kun olen vieraana. Edes äitini luona en availe jääkaapin ovea ja etsi sieltä maitoa.
Käskytän välittömästi antamaan sitä kahvia taimitä litkua nyt on ja tuoretta pullaa täytys olla.
Kerron mielipiteenäni, että ainostaan moukat juovat kahvia. Enkä kelpuuta ainoatakaan tarjotuista teelaaduista, koska juon ainoastaan laadukkaita teetä.
Kukkia pöytään, pulla täyttää vuoden!
En pyydä, mutta saattaisin kehua kahvia kupin tyhjennettyäni.
Riippuu paikasta ja vierailun luonteesta (arkinen kyläily, juhlavampi tilaisuus, jne). Joko jään odottamaan lisätarjousta, kysyn saako lisää tai nousen itse ottamaan (ja kysyn ottaako joku muu).
Kyläilen vain niin tutuissa paikoissa, että voin hakea itse. Ehkä keittääkin.
En voi ymmärtää kuinka joku tarjoaa kahvin kanssa rasvatonta maitoa. Kuin laittaisi vettä kahvin sekaan. Kyllä on kahvihetki pilalla.
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää kuinka joku tarjoaa kahvin kanssa rasvatonta maitoa. Kuin laittaisi vettä kahvin sekaan. Kyllä on kahvihetki pilalla.
Jep, ennemmin sitten edes kaurajuomaa, sekin on parempaa kuin rasvaton maito.
Riippuu tietenkin paikasta. Toisissa paikoissa en ota enkä pyydä lisää kahvia jos sitä ei tarjota, kun taas toisissa paikoissa voin nousta hakemaan kahvia keittimestä, maidon jääkaapista jne. Ja tarjota isäntäväellekin.