Miksi naisten pitää meikata lähes aina kun ollaan johonkin lähdössä?
On se sitten ihan perus kauppareissu, tai vaikka käydään anoppilassa, jossa on käyty jo lukuisia kertoja aiemminkin, niin aina pitää käyttää aikaa meikkaamiseen ennen lähtöä. Vähintäänkin se kevyt meikki pitää pakkeloida naamaan. Onko kyse jostain itsetunto-ongelmasta vai mistä? Ymmärrän jos laittautuu oikeita tilaisuuksia varten, mutta eihän tuollaisissa edellä mainituissa jutuissa tarvi millään tavalla edustaa.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Itse en omista ensimmäistäkään kosmetiikkatuotetta ja ihan nainen olen. Älä viitsi yleistää.
Aijaa. Et deodoranttia? Saippuaa, shampoota, hoitoainetta?
Minulle ei sovi meikki. En käytä lainkaan. Minulla luonnostaan mustat kulmakarvat, siniset silmät ja kullanruskea tukka. Näyttäisin meikillä kovalta. Olen paremman näköinen ilman.
Peittää alleen persoonallisuutensa.
Toisille sopii kevyt meikki. Toiset ei. On kii varmasti myös kasvonpiirteistä ja omista väreistä. Itse kuulun niihin joita meikki ei kaunista, tekee vain jyhkeän ja niljakkaan näköiseksi. Olen raikkaamman näköinen ilman.
En saa kullia meikittä 😔
T: Mamma Mia
Näin naisena en tajua naisia jotka kehuskelevat etteivät käytä meikkiä. Sitten näytetään kirjavanaamaisilta itkettyneiltä siansilmiltä. Ohuet hiuksetkin on niinku ois lehmä nuolaissut.
Eihän kevyen meikin teossa välttämättä kauaa mene. Itse teen sen pohjan silloin meikkipuuterilla jos haluaa tehdä meikin nopeasti. Siihen luomiväriä, ripsiväriä, ehkä rajaus, poskipunaa ja mahdollisesti hillittyä huulipunaa. Aika nopea homma.
Vierailija kirjoitti:
Näin naisena en tajua naisia jotka kehuskelevat etteivät käytä meikkiä. Sitten näytetään kirjavanaamaisilta itkettyneiltä siansilmiltä. Ohuet hiuksetkin on niinku ois lehmä nuolaissut.
En kyllä näytä. Mieskin sanoi että olen aamusin kauenimmillani. T. pirkko
Minusta on huvittavaa, kun naisista puhutaan usein termillä kauniimpi sukupuoli. Naisista luomuna 90% on suoraan sanoen rumia. Miehistä nyt sentään 2-3 kymmenestä voidaan keskimäärin sanoa olevan hyvännäköisiä.
Vierailija kirjoitti:
En kehunut. 😁
Ei vain kiinnosta meikkaaminen. Mulla on hyvä iho. Tukka on paksu ja taipuisa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on hailakka väritys. Kummasti piristää ilmettä kun laittaa ripsiin ja kulmiin vähän väriä ja hiukan peittää silmänalusia, jotka näyttävät tummilta, koska verisuonet kuultavat läpi.
Joillain onnekkailla on vahvempi väritys ja luonnostaan pitkät tuuheat tummat ripset. Yleensä sellaisilla ei ole suomalaiset geenit.
Miten niin hailakka väritys?
Vierailija kirjoitti:
Minusta on huvittavaa, kun naisista puhutaan usein termillä kauniimpi sukupuoli. Naisista luomuna 90% on suoraan sanoen rumia. Miehistä nyt sentään 2-3 kymmenestä voidaan keskimäärin sanoa olevan hyvännäköisiä.
Kyllä nuoret naiset on ihan ilman meikkiä nättejä
Vierailija kirjoitti:
Ihan taviksia kummatkin. Kun kulkee kaupungilla ei koskaan nää ihmistä joka olisi jotenkin erityisen komea tai kaunis
Jos nainen ei meikkaa, monet haukkuvat. Jos ei suoraan rumaksi haukuta tms, niin vähintään päivitellään miten näytät väsyneeltä tai kysellään oletko sairas.
Minun mielestäni on mukavaa olla meikkaamatta kotona ollessa ja sitten laittaa itseni nätiksi, kun lähden johonkin. Minulla ei mene meikkaamiseen kauan aikaa. Mies tykkää, että meikkaan. Minulla on lyhyet ripset ja vaaleat kulmakarvat, joten näytän selkeästi paremmalta pienellä ehostuksella.
Vierailija kirjoitti:
En saa kullia meikittä 😔
T: Mamma Mia
Eikö naisilla olekaan jono miehiä oven takana. Karkkikauppa.
Koska yhteiskunta on luonut ulkonäköpaineita naisille ja tehnyt meikatuista naisista normaalin. Ilman meikkiä nainen näyttää kuin ulkoavaruudesta tulleelta alienilta
Mä laitoin vähän meikkiä, kun tulin yläkerrasta alakertaan ja täällä talossa on vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan taviksia kummatkin. Kun kulkee kaupungilla ei koskaan nää ihmistä joka olisi jotenkin erityisen komea tai kaunis
Niinpä. Suurin osa ihmisistä näyttää tavallisen kivoilta.
Itse en omista ensimmäistäkään kosmetiikkatuotetta ja ihan nainen olen. Älä viitsi yleistää.