Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6v kävi hammaslääkärissä oli 4 reikää joista 3 pitäis paikata.

Vierailija
27.02.2007 |

ristipurentaaki kuulemma on takahampaissa mutta rautoja eo meodän muksuille. Tuo paikkauski on hyvin kyseenalaista, koska maitohampaathan lähtee pois. Miksi pitäis kiusata lasta porakoneella? Mitä mieltä oletta???

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reiät vaikuttavat jo olemassaolevien rautahampaiden vointiin ja ehjyyteen!!

Ja jatkossa, huolehdi paremmin lapsesi suuhygieniasta.

Vierailija
2/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Reiät vaikuttavat jo olemassaolevien rautahampaiden vointiin ja ehjyyteen!!

Ja jatkossa, huolehdi paremmin lapsesi suuhygieniasta.

Itselläni 4 lasta. Kaikilla samanlainen ruokavalio ja yhtä hyvä suuhygienia, silti 4v. hampaisiin tulee reiän alkuja. Muilla lapsilla terveet hampaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä reikiä ei paikata niin ne leviää muihinkin hampaisiin (myös niihin tuleviin rautahampaisiin) ja ne reiät suurenee lopulta niin isoiksi että lapsen hampaat särkee ja koko hampaat joudutaan repimään irti (ja se sattuu enemmän kuin poraaminen).

Ja pieniä reikiä ei tarvii edes porata kun riittää että ne puhdistetaan hyvin ennen paikkausta.

Ja maitohampaisiin ei tietenkäään laiteta rautoja, mutta jos lapsesi tulevaisuudessa tarvii raudat niin parasta vaan laitattaa ne!!!

Sun asentees on nyt tärkeä! Eli hampaat paikataan ja sillä sipuli oli lapsi mitä mieltä tahansa. Jos sä puhelet tollasia niin lapsikin kuvittelee ettäon hänen parhaakseen ettei niitä paikata vaikka totuus on päinvastainen!

Vierailija
4/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v8kk on 2 reikää. Ja suuhygieniassa ei oo moitteen sanaa. Pestään hampaat säännöllisesti aamuin illoin. Ruuan jälkeen ksylitolitabletit ja purkkaa kuluu tosi paljon.

Karkkipäivä lauantaisin. Ei mehuja kuin korkeintaan 2 krt/viikko. Limpparia lauantaisin.

Mutta se ei aina riitä. :(

Vierailija
5/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vain pahenee iän myötä.. ja sitten se on erittäin paljon kalliimpi + inhottavampi hoitaa kuntoon. Seurauksena pahasta purentaviasta voi olla krooniset päänsäryt, krooniset infektiot korvissa ja poskionteloissa ja ennenaikainen hampaiden kuluminen (= tekarit 30:senä).

Vierailija
6/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootteja täällä taas, jos on huonohampaista sukua niin hampaista huolehditaan vielä paremmin.

Ei ne reiät ihan itsestään tule.

Vierailija
7/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on tärkeä, mutta joillekkin vaan tulee helpommin reikiä.

Ja jos nyt huolehditte kunnolla että reiät paikataan ja hampaat pestään aamuin-illoin niin rautahampaisiin ei välttämättä reikiä tuu.

T: 6

Vierailija
8/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei paikata, sanoi hammaslääkäri. Ihan samalla tavalla on lapsen hampaita hoidettu kuin vanhempienkin lasten, joilla ei ole koskaan ollut reikiä. Vanhin on pian 19-vuotias.

Vierailija
9/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itselläni ollut reikäiset hampaat 4-vuotiaana. Kiitos vanhempien, sain limua, karkkia niin paljon kuin vain sielu sieti (ja Ramavitia mutta sen piikkin ei voi kaikkea laittaa). Hampaitani ei kuulemma pesty säännöllisesti (" ei silloin tiedetty, ei ollut tapana" blaablaa. Kun tuli rautahampaat, ne oiottiin ja paikattuja hampaita on suu täysi.

Nyt itse vanhempana olen todella tarkka ja niuho lasten hammashygienian suhteen. Ihanaa katsoa puhtaita valkoisia hampaita ja toivoa että heille tulisi nätimpi suu kuin minulla.

Vierailija
10/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on etuhampaassa niin ne lähtee aikasemmin pois eikä tarvii välttämättä paikata.

Poskihampaiden reiät taas yleensä paikataan jos ovat riittävän suuria.

Vierailija
11/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuopus, tuo 4-vuotias, ei juo maitoa ollenkaan. Sen luulen olevan yksi syy reiän tuloon. Juustoa on yritetty syöttää, mutta ei sitäkään mene niin paljon, että kalkkia saisi tarpeeksi. Maitoruokia syö kyllä, mutta ei niitäkään joka päivä ole. Mitkään kalkkitabletitkaan ei ole vielä uponneet. Hankala tilanne.

Vierailija
12/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se vaan ei ole hampaista kiinni vaan syljen koostumuksesta.

Ja onhan purentaviatkin periytyviä.

Eikä kannata kaikesta aina syyttää vanhempiaan...

Vierailija
13/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meidän kuopus, tuo 4-vuotias, ei juo maitoa ollenkaan. Sen luulen olevan yksi syy reiän tuloon. Juustoa on yritetty syöttää, mutta ei sitäkään mene niin paljon, että kalkkia saisi tarpeeksi. Maitoruokia syö kyllä, mutta ei niitäkään joka päivä ole. Mitkään kalkkitabletitkaan ei ole vielä uponneet. Hankala tilanne.

Vierailija
14/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ollaan huolehdittu hampaiden pesusta eikä syödä makeita herkkuja kuin silloin tällöin. Mutta silti niitä reikiä oli hampaissa, tästä syytän itseäni, sillä jostakinhan poika on saanut karies-bakteerin suuhunsa. Nyt kaksi reikää on jo paikattu ja vielä olisi yksi jäljelllä. Hampaiden paikkaamisen onnistuminen riippuu paljolti hammaslääkäristä. Meille sattui onneksi aivan ihana hammaslääkäri, joka ensimmäisellä kerralla muun muassa esitteli kaikki laitteet pojalle ja kas kummaa siinä samalla oli eka reikä jo paikattu, ilman puudutuksia. Toisenkin reiän paikkaaminen sujui suht kivuttomasti

Mielestäni se ei ole lapsen kiusaamista, vaan vanhemman vastuu hoitaa lapsen hampaat kuntoon. Mulle hammaslääkäri ainakin sanoi, että paras hoitaa nyt kuntoon ettei pääse leviämään uusiin rautahampaisiin.

Vierailija
15/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että rautahampaissakin on sitten purentavika?

Vierailija
16/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotiaaltani jouduttiin repimään hammas pois, oli niin iso reikä. Pieniä reiän alkuja oli joka paikassa. Tämä siitä huolimatta, että hampaat pestään aamuin illoin, sekä myös makean jälkiruoan jälkeen. Karkkipäivä on kerran viikossa, eikä silloinkaan puputeta koko päivää. Fluoritabletitkin on käytössä.

Hammaslääkäri kertoi, että hampaan pinnassa saattaa olla halkeamia, joihin bakteerit jää kasvamaan. Mulla on ihan epätoivoinen olo tuon hampaan hoidon kanssa!

Vierailija
17/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksoset, jotka syö hyvinkin tarkasti saman verran ja samoja laatuja - varsinkin herkkujen suhteen. Jos toisella on yksi karkki enemmän kuin toisella, se kyllä huomataan.

Siitä huolimatta poika on perinyt isänsä hampaat - tai syljen laadun, ei reiän reikää (isällänsä on kerran paikattu yksi hammas). Tytöllä ekat hampaat paikattiin jo 4-vuotiaana, eli on perinyt minun hampaani, joka hammastarkastuksessa 1-3 reikää vielä aikuisiälläkin.

Ja vauvoina vaihtelivat tutteja keskenään ja imeskelivät muutenkin samoja leluja, joten kyllä ovat bakteerit tarttuneet jos tarttuakseen ovat olleet.

Vierailija
18/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yhdellä lapsella ollut reiät hampaassa tähän mennessä. 4 vuotiaalla oli 4 reikää josta kaksi paikattiin. laitettiin valkoista jankkia hampaisiin jolle ne reiät tukittiin. Ei tarvittu poraa. Täytyy tästä edes myös vähän tarkemmin pestä lapsien hampaat.

Vierailija
19/19 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yhdellä lapsella ollut reiät hampaassa tähän mennessä. 4 vuotiaalla oli 4 reikää josta kaksi paikattiin. laitettiin valkoista jankkia hampaisiin jolle ne reiät tukittiin. Ei tarvittu poraa. Täytyy tästä edes myös vähän tarkemmin pestä lapsien hampaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi