Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö että asuntolainasta ei tarvita omaa rahaa?

Vierailija
29.12.2024 |

Moni suomalaisista pankeista käyttää sen nimistä palvelua kuin Garantia. Tämä takaa sinun osuutesi.

Miksi käyttää omaa rahaa jonka sinä voit sijoittaa ja saada säännöllisiä tuloja? Asunto on vain asumista varten. Sijoitusasuminen erikseen. 

OP ei tarjoa tätä palvelua mutta moni muista pankeista tarjoaa. 

Tätä ei moni tiedä kun elävät yhä vankassa uskossa että omaa rahaa tarvitaan. 

Sitä toki tarvitaan lainan kulujen maksamiseen eikä Garantia ole ilmainen mutta huomattavasti halvempi kuin oman rahan laittaminen pantiksi.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin.

Moni vanhemmista ihmisistä ei tiedä.

Vierailija
2/26 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin persaukinen, ettei ole yhtään omia säästöjä nin tuskin kannattaa ostaa asuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ottaa lainaa kun maksaa kerralla pois? Ei kukaan puhelimia lainalla/luotolla osta vaan maksaa pois. Jos laina on ilmaista, sitten ei ole väliä.

Tyhmää rahan käyttöä.

Vierailija
4/26 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin persaukinen, ettei ole yhtään omia säästöjä nin tuskin kannattaa ostaa asuntoa.

Niille on parempaa käyttöä kuten sijoittaminen. Miksi laittaa asuntoon kiinni? Niitä et välttämättä koskaan saa takaisin.

Vierailija
5/26 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, kuinka paljon nuo vakuutukset maksavat?

On paljon järkevämpää käyttää omaa rahaa, sillä esimerkiksi 150€/kk jollekin Garantialle on aika turhaa, kun sillä rahalla voisi suoraan lyhentää lainaa pankille.

Vierailija
6/26 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Op käyttää kyllä ostettua vakuutta. Muuten en ota kantaa. Toiset tietävät, toiset eivät. 

Vierailija
7/26 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, kuinka paljon nuo vakuutukset maksavat?

On paljon järkevämpää käyttää omaa rahaa, sillä esimerkiksi 150€/kk jollekin Garantialle on aika turhaa, kun sillä rahalla voisi suoraan lyhentää lainaa pankille.

150€/kk?

Maksoin kerralla 1500 euroa ja siinä oli oma osuus. 

Ruotsissa ei lainoja lyhennetä vaan käytetään raha varallisuuden hankkimiseen eli elämiseen, sijoittamiseen jne.

Vierailija
8/26 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä Garantia ole ilmainen

Tässä oleellinen. Tämä sinun mainostama palvelu maksaa. Täysin tarpeettomia kustannuksia lisää.

Vierailija
9/26 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene muualle mainostamaan sun paskapalvelua.

Vierailija
10/26 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käytän.

Ne jotka laittavat säästönsä asuntoon, menettävät rahaa vrt. niihin jotka sijoittavat sen.

Asunto ei ole varma sijoituskohde, se on asumista varten. Arvo voi laskea tai nousta mutta ei koskaan kata kaikkia kuluja joita olet asuntoon laittanut ja saa sen lisäksi 10% voittoa.

Vierailija
11/26 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä oleellinen. Tämä sinun mainostama palvelu maksaa. Täysin tarpeettomia kustannuksia lisää.

Mielummin laitan 1000 euroa kuin 100 000 euroa. 

100 000 euroa sijoituksissa on kannattavampaa kuin asunnossa. Maksaa kaikki kulut takaisin.

Vierailija
12/26 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100 000 euroa sijoituksissa on kannattavampaa kuin asunnossa. Maksaa kaikki kulut takaisin.

Mikset sitten asu vuokralla? EI sitoudu yhtään pääomaa seiniin.

Vierailija
13/26 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset sitten asu vuokralla? EI sitoudu yhtään pääomaa seiniin.

Miksi? Lainalla sitoudun siihen. En omalla rahallani. Näin tekee kaikki rikkaat ulkomaillakin, omaa rahaa ei käytetä tai laiteta pantiksi.

Samalla tapaa maksan kaikki ostokseni: luottokortti tappiin ja maksan kaikki kuukauden kuluttua ilman mitään ylimääräisiä kuluja.

Vierailija
14/26 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ihmiset eivät osta asuntoa ennen, kuin 30-40% on säästönä ja laina aika max 10v

Vain tyhmä ottaa max lainan ja maksaa itsensä kipeäksi 20-30v lainalla

Vierailija
15/26 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat ihmiset eivät osta asuntoa ennen, kuin 30-40% on säästönä ja laina aika max 10v

Vain tyhmä ottaa max lainan ja maksaa itsensä kipeäksi 20-30v lainalla

Sijoitukset kustantavat kaiken ja silti tulee enemmän rahaa kuin menee lainaan.

Yleisin lainan kesto on 20-25 vuotta. Useimmiten laina on 200 000 - 300 000 euroa. 

Väität siis kaikkia tyhmiksi. Suurin osa on riittävän fiksuja, kuten Ruotsissa, että tajuavat laittaa rahat sijoituksiin eikä tuhlata asumiseen.

Lyhyt laina ja asumiskustannukset on helposti yli 50% tuloista. Muuta elämää ei ole kuin kärsiä eikä varallisuus kasva samalla sijoitusten turvin.

Vierailija
16/26 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käytän.

Ne jotka laittavat säästönsä asuntoon, menettävät rahaa vrt. niihin jotka sijoittavat sen.

Asunto ei ole varma sijoituskohde, se on asumista varten. Arvo voi laskea tai nousta mutta ei koskaan kata kaikkia kuluja joita olet asuntoon laittanut ja saa sen lisäksi 10% voittoa.

Aivan yhtä hyvin sijoittamalla voi menettää rahaa. Mutta eipä tarvi maksella pankille korkoja ja kuluja. Itse olen sijoittanut 10 vuotta indeksi rahastoihin ja pelkkää tappiota tehnyt ( joutunut myymään työttömyyden takia kuopassa). Nyt jos myisin, jotain tuotta saisin - mutta en tarvi rahaa nyt.

Vierailija
17/26 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä käytän.

Aivan yhtä hyvin sijoittamalla voi menettää rahaa. Mutta eipä tarvi maksella pankille korkoja ja kuluja. Itse olen sijoittanut 10 vuotta indeksi rahastoihin ja pelkkää tappiota tehnyt ( joutunut myymään työttömyyden takia kuopassa). Nyt jos myisin, jotain tuotta saisin - mutta en tarvi rahaa nyt.

Se että sijoituksilla tekee tappioo, vaatii jo taitoa.

Sijoitukset tuottavat aina pitkällä aikavälillä voittoa.

En ole menettänyt rahaa sijoituksillani. 

Kyllä pankille maksetaan korkoja ja kuluja kun laina otetaan - myös lyhyemmissä lainoissa. Mutta mun tapauksessa sijoitusten tuotto on suurempi kuin inflaatio ja lainan kulut. Kattaa kaiken eli näin menee hyvin.

Vierailija
18/26 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen tuosta kuullut, mutta ei tällaiseen alle 5000 asukkaan kylässä tuollaisia saa. Ei niitä myönnetä joka paikkakunnalle. Olen selvittänyt asian.

Siksi mä joudunkin säästämään rahaa, että saan lainan tätä taloa varten missä asun nyt vuokralla. Muutimme tähän yhdessä exän kanssa ja mä jäin tähän eron jälkeen vuokralle. Kyllä, asun vuokralla exäni omistamassa talossa. Tämä on meidän ratkaisu. Mä haluan tämän talon itselleni ja asun tässä vuokralla niin kauan kunnes saan lainan tätä varten. Pankista on jo sanottu, että kunhan saan tietyn summan säästöjä kasaan, niin saan lainan. Tällä hetkellä olen vielä hetken opintovapaalla niin ei ole onnistunut säästäminen. Valmistumisen jälkeen alan paahtaa töissä, että alkaa kertyä mahdollisimman nopeasti säästöjä. 

Mä olen ostamassa itselleni omaa rakasta kotia missä olen asunut jo melkein 10 vuotta. En mä mitään sijoituskohdetta ole hankkimassa. 

Vierailija
19/26 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessähän on asuntolainatakaus sille erälle, jolle pankki katsoo vakuutta tarvittavan. Harva muistaa, että kyseessä on eräänlainen "aaveraha" eli jos et kykene lyhentämään lainaasi, mutta sinulla on reaalivakuuksien sijaan Garantian takaus, niin pankki ryhtyy erittäin nopeasti ottamaan omiaan pois eli menetät kämpän. Muissa vakuusvaihtoehdoissa on neuvotteluvaraa, tässä ei.

Vierailija
20/26 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen tuosta kuullut, mutta ei tällaiseen alle 5000 asukkaan kylässä tuollaisia saa. Ei niitä myönnetä joka paikkakunnalle. Olen selvittänyt asian.

Siksi mä joudunkin säästämään rahaa, että saan lainan tätä taloa varten missä asun nyt vuokralla. Muutimme tähän yhdessä exän kanssa ja mä jäin tähän eron jälkeen vuokralle. Kyllä, asun vuokralla exäni omistamassa talossa. Tämä on meidän ratkaisu. Mä haluan tämän talon itselleni ja asun tässä vuokralla niin kauan kunnes saan lainan tätä varten. Pankista on jo sanottu, että kunhan saan tietyn summan säästöjä kasaan, niin saan lainan. Tällä hetkellä olen vielä hetken opintovapaalla niin ei ole onnistunut säästäminen. Valmistumisen jälkeen alan paahtaa töissä, että alkaa kertyä mahdollisimman nopeasti säästöjä. 

Mä olen ostamassa itselleni omaa rakasta kotia missä olen asunut jo melkein 10 vuotta. En mä mitään sijoituskohdetta ole hankkimassa.

Joo sitä ei myönnettä kaikkialla. Todennäköisesti asuinpaikan pienuus vaikuttaa ja se onko ns. kuoleva kylä.

En mäkään asuntoa sijoitus mielessä hanki. Rempat yms. hoidan omalla rahalla, ellen saa lähes ilmaista lainaa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme