Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies 50v asumisoikeusasunnossa-ei jatkoon!

Vierailija
29.12.2024 |

Mies 50+ pks hakusessa Tinderissä. Ohitan heti, jos mies ei ole kyennyt hankkimaan omistusasuntoa kypsään ikään mennessä. Panee miettimään minne rahat ovat uponneet. Ulkonäössäkin voin joustaa mutta varallisuudesta en tingi! Ystävättäreni ovat samoilla linjoilla.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän sitä jää rahaa säästöön, kun asuu asossa. Aloittaja takaisin yhteiskuntaopin tunneille.

Mutta omaisuus ei kartu. Normaali 50v on maksanut asuntolainan jo. Hänellä on varallisuutta vähintään 200 000 euron edestä, usein enemmän, mikäli asunto on pääkaupunkiseudulla.

Omistusasunnossa varallisuus on sidottu seiniin. Asossa asuva pääsee kartuttamaan varallisuutta, jota voi käyttää miten haluaa.

Omistusasujalla on usein myös säästöjä ja muuta varallisuutta, koska omistusasumisen on niin halpaa. Omistusasuntoa voi halutessaan käyttää lainan vakuutena, mikäli haluaa ostaa esimerkiksi sijoitusasunnon tai kesämökin. Toki monella 5-kymppisellä sellaiset jo onkin.

Omistusasuminen on halpaa siinä vaiheessa, kun sattuu omistamaan asunnon. Jos lähtee tilanteesta, jossa lainaa pitäisi maksaa 200 000 verrattuna siihen, että lainaisi 30 000 vastaavaan asoon, ei omistusasuminen enää niin halpaa olekaan. 

Vierailija
22/80 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän sitä jää rahaa säästöön, kun asuu asossa. Aloittaja takaisin yhteiskuntaopin tunneille.

Ja sinä matikantunnille. Jos omistusasunnon vastike on 300€ ja ASO-asunnon vuokra vaikka 1000€, niin mitä siinä muka jää säästöön?! Sillä 700:lla lyhentää kivasti asuntolainaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ne on tyhmiä..tai ainakin aloittaja kavereineen

Vierailija
24/80 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on iso omakotitalo ja kellariin on haudattu lukuisia gold diggereitä. Tervetuloa tutustumaan. 

Noin minäkin tekisin jos minulla olisi oma talo. Etunimeni on muuten Ted.

Vierailija
25/80 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta omaisuus ei kartu. Normaali 50v on maksanut asuntolainan jo. Hänellä on varallisuutta vähintään 200 000 euron edestä, usein enemmän, mikäli asunto on pääkaupunkiseudulla.

Omistusasunnossa varallisuus on sidottu seiniin. Asossa asuva pääsee kartuttamaan varallisuutta, jota voi käyttää miten haluaa.

Omistusasujalla on usein myös säästöjä ja muuta varallisuutta, koska omistusasumisen on niin halpaa. Omistusasuntoa voi halutessaan käyttää lainan vakuutena, mikäli haluaa ostaa esimerkiksi sijoitusasunnon tai kesämökin. Toki monella 5-kymppisellä sellaiset jo onkin.

Nollakorkojen aikaan lainaraha oli niin halpaa, että jos sen käytti maksimaalisesti hyödyksi oli asunto velaton jo nelikymppisenä kuten minulla, 46-vuotiaalla länsi-helsinkiläisellä. Eikä tarvinnut edes elää mitenkään pihisti lainaa maksaessaan.

Vierailija
26/80 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi jäädä perintöä? 

Vierailija
27/80 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu vähän, joissain on asomaksut samaa tasoa kuin vuokrat eli törkeän kalliita. Toki se silti voi olla ihan hyvä asumismuoto. 

Vierailija
28/80 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä päättänyt mihin asettuu eron jälkeen. Näin minä naisena tein. Ei ole kyse siitä, ettenkö olisi omaa voinut ostaa. Mutta provohan tämä toki on

Jos on riittävän hyvät tulot, niin voi asua vaikka vuokralla; on paljon joustavampaa vaihtaa asuntoa tai vaikka samalla paikkakuntaa. 

Vierailija
29/80 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aso-asuntojen kk-maksut vaan ovat nykyään jäätävän hintaisia, samaa tasoa, kuin vuokrat, joten en näe itse syytä miksi kukaan haluaisi käyttää rahansa moiseen höpötyksen. Ymmärrän idean, kun se kehitettiin, nykyään ei järkeä. 

Vierailija
30/80 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisikymppisen miehen (jos niin vanhan ottaisin) tulee tarjota hyvää seksiä ja silmäniloa eli komeutta. Timmi kunto ehdoton. Mulla on itsellä varallisuutta ja omistusasunto, tarvitsen enää esittelykelpoisen miehen erinäisiin tilaisuuksiin ja etenkin omaksi iloksi kotiin. Olen itsekin hyvännäköinen, siksi deittailen lähinnä itseäni nuorempia.

N48

Ei uskoisi aikuisen kirjoittamaksi moista toisen ihmisen typistämistä koristeeksi ja seksileluksi.

Vierailija
31/80 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä jää perinnöksi? Vastuutonta.

Perinnöksi sinulle vai?

Vierailija
32/80 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on joku satuilija tai sitten pelkkä rahan perässä juokseva hutsu, gold digger, jollaista jokaisen vähänkin säästöjä kerryttäneen miehen tulee välttää viimeiseen asti. Muuten ei ole varallisuus noin suuri kriteeri. Halveksitaan köyhiä, koska heistä ei voi hyötyä taloudellisesti millään tapaa. Kertoo halveksijasta itsestään aika paljon. Pohjimmiltaan pelkkä pummi, joka etsii päivän saalista. Ei ketään parempi ihminen.

Vierailija
33/80 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ASOssa

N58v

Vierailija
34/80 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aso-asuntojen kk-maksut vaan ovat nykyään jäätävän hintaisia, samaa tasoa, kuin vuokrat, joten en näe itse syytä miksi kukaan haluaisi käyttää rahansa moiseen höpötyksen. Ymmärrän idean, kun se kehitettiin, nykyään ei järkeä. 

Ason myyntihinta nousee vuosivuodelta, vastike pysynyt samana

Vierailija
35/80 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä matikantunnille. Jos omistusasunnon vastike on 300€ ja ASO-asunnon vuokra vaikka 1000€, niin mitä siinä muka jää säästöön?! Sillä 700:lla lyhentää kivasti asuntolainaa.

Tietysti täytyy verrata samanlaisia asuntoja. Jos omistusasunnon hoitovastike on 300€, kyseessä on noin 60 neliöinen asunto, jonka aso-vastike Helsingissä olisi noin 800 euroa. Erotus olisi 500 euroa, josta vain osa menee lainan lyhennykseen. Kyseisen asunnon hinta Helsingissä olisi kehä1 ulkopuolella ehkä noin 250 000 ja aso-hinta tästä 15% eli 37 500. Jos ostajalla olisi tuo alkusumma koossa, lainaa pitäisi ottaa 212 500 ja nykykoroilla 20 vuoden takaisinmaksulla kuukausierä olisi noin 1200 euroa. Siihen vielä päälle vastike eli asumiskulut olisivat 1500 e/kk seuraavat 20 vuotta nykyrahassa nykyisellä korkotasolla vs. aso-vastike 800 euroa. Melkoinen ero elämänlaadussa.

Vierailija
36/80 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ason myyntihinta nousee vuosivuodelta, vastike pysynyt samana

Indeksikorotukset ovat kyllä todella pienet, paremman tuoton rahalle saa muista sijoituskohteista. 

Vierailija
37/80 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuu vähän, joissain on asomaksut samaa tasoa kuin vuokrat eli törkeän kalliita. Toki se silti voi olla ihan hyvä asumismuoto. 

Asossa maksetaan jäätävää vastiketta. Olen nähnyt ilmoituksia kohteista, joissa vastikeet toista tonnia kuukaudessa. Kaikkea muuta kuin varattomien köyhien asumismuoto. Sanoisin, että asossa asuvat ovat kovatuloisempia kuin omistusasujat. Varsinkin jos omistusasuja kauhistuu ason maksuista, että ei mulla tuollaiseen varaa olisi!

Vierailija
38/80 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosaaresta 45 neliötä aso-vastike 600 e/kk. Linkkaatko mulle Helsingistä vapailta markkinoilta vastaavanlaisen vuokra-asunnon.

Vierailija
39/80 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 v tindermies on eronnut ja muuttanut asoon koska ex sai varat erossa. 

Avoerossa tosiaan nainen saa pitää omaisuutensa.

Vierailija
40/80 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ne on tyhmiä..tai ainakin aloittaja kavereineen

Ap on ilmiselvä mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi