Mut on kutsuttu siskonpojan (4v) synttäreille, mutta ei ole rahaa edes ruokaan kun mun toimeentulotukea on leikattu väärin perustein
Mitä voin sanoa heille kun mulla ei ole varaa lahjaan? Miten selittää asia pienelle lapselle? Kela on väärin perustein leikannut mun perustoimeentulotukea, eikä se enää riitä edes välttämättömyyksiin, lahjasta puhumattakaan...Tämä on aivan kamala tilanne. En voi vain jättää menemättäkään.
Neuvoja??
Kommentit (89)
Inhottava tilanne.
Tule kipeäksi, siis valehtelet että olet flunssassa
Vierailija kirjoitti:
No eikä ole
Häh? Mitä uskomatonta tässä on että mun yli kolmekymppisellä siskolla on lapsi??
ap
Lol, ai että nyt yrität tämmöisellä kyhäelmällä toistaa tätä samaa rutinaasi.
Sanot sille siskollesi, että nyt ei ole varaa lahjaan. 4-vuotias ei edes tajua ettei saa juuri sinulta lahjaa, kun paketteja on varmasti muutenkin paljon.
Sinähän menet viivana synttäreille. Syöt herkkuja ilmaiseksi kaksin käsin.
Lahjaksi annat itsepiirtämäsi onnittelukortin kirjekuoressa.
Muuta vaikka Armeniaan niin et saa mitään tukia vaan kaikki raha on hoidettava itse. Se saa sinutkin yllättävän nopeasti nostamaan ahterisi sieltä sohvalta kun nälkä painaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Muuta vaikka Armeniaan niin et saa mitään tukia vaan kaikki raha on hoidettava itse. Se saa sinutkin yllättävän nopeasti nostamaan ahterisi sieltä sohvalta kun nälkä painaa päälle.
Miten tämä auttaa tässä synttäriasiassa?
ap
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan tuollaista kehtaisi tehdä. Mitä siitä ajateltaisiinkin
ap
Ei tässä muutkaan käy synttäreilla jos ei ole rahaa. Eikös lapsille ole kaveri synttärit mukavempia. Sinne varmasti riittää muutama kaveri leikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä auttaa tässä synttäriasiassa?
ap
Antaa sinulle perspektiiviä. Ole hyvä
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan tuollaista kehtaisi tehdä. Mitä siitä ajateltaisiinkin
ap
Muut vieraat luulisivat sinun antaneen rahaa kirjekuoressa. Siskosi tietäisi totuuden ja pitäisi salaisuuden. Täydestä menee. Pentu ei tarvitse mitään halpaa vähistä rahoista väkisin ostettua lahjaa.
Syöt kakut ja juot kahvit. Naurata nelivuotiaasta jollain kivalla jutulla, niin kaikille jää hyvä mieli.
kummasti taas tulee tekosyitä että miksi ei voisi sinne mennä edes syömään :'D
miksi työssäkäyvien veronmaksajien pitäisi kustantaa siskonpojallesi lahja sinun nimissä?
Anna lapselle aikaasi. Esim. Menette yhdessä leikkimään jtn ulkoleikkiä jonain päivänä, tai lainaat kirjastosta kirjan tai kaksi lukeaksesi hänelle
Tee jotain kivaa lapseen kanssa. Pulkkamäkeen tms.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on oiva esimerkki idiootista, joka laukoo näitä "totuuksia" miettimättä pätkääkään, miten erilaisia elämäntilanteita ihmisillä on ja ennen kaikkea, kuinka niihin joudutaan. Jos ei ole muuta sanottavaa kuin lyödä lyötyä, niin pitäkää turvat kiinni!! Oikeasti!
No kamoon. Nyt joulun jälkeen saa alesta vaikka mitä. Ostat jonkun muutaman euron lelun ja teet hienon paketin.
Vaikka olisi oikein perustein vähennetty, ei sulla olis varaa lahjaan.
No eikä ole