Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mut on kutsuttu siskonpojan (4v) synttäreille, mutta ei ole rahaa edes ruokaan kun mun toimeentulotukea on leikattu väärin perustein

Vierailija
29.12.2024 |

Mitä voin sanoa heille kun mulla ei ole varaa lahjaan? Miten selittää asia pienelle lapselle? Kela on väärin perustein leikannut mun perustoimeentulotukea, eikä se enää riitä edes välttämättömyyksiin, lahjasta puhumattakaan...Tämä on aivan kamala tilanne. En voi vain jättää menemättäkään.

Neuvoja??

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä on näin ilkeitä kommentteja? Ainahan sitä tahtoisin rakkaita muistaa ja jos ei voi, niin totta kai se harmittaa. Ihan ymmärrettävää. Sanoisin ap:lle, että kannatan avoimuutta ja että kerrot siskollesi rehellisesti tilanteesta. En usko tämän olevan lapsen näkökulmasta iso juttu, eikä hän välttämättä edes tajua tilannetta, koska veikkaan hänen saavan monta muutakin pakettia.

Koska tämä trolli on jankuttanut tätä samaa jo kuukausitolkulla.

Onko tosiaan? Minä olen lukenut palstaa joka päivä, enkä ole kertaakaan nähny tällaista aloitusta. Voisitko esim. linkata jonkun toisen samanlaisen kuin tämä?

Vierailija
42/89 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kamoon. Nyt joulun jälkeen saa alesta vaikka mitä. Ostat jonkun muutaman euron lelun ja teet hienon paketin. 

No hitto kun ei oikeasti ole rahaa edes siihen ruokaan!! En ole esim. tänään syönyt mitään kun rahaa ei ole!

ap

Vieläkö sinulla on salikortti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole säästänyt rahaa vai tuliko synttärit yllätyksenä? Yhden mäkkäri kerran olisit jättänyt välistä,niin olis lahja rahaa.

Vierailija
44/89 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Välttämättömyyksiin" ?? 😆😆😆

Vierailija
45/89 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole

Häh? Mitä uskomatonta tässä on että mun yli kolmekymppisellä siskolla on lapsi??

Ei, vaan se on huijausta, että kellään olisi enää synttärit, kun vuotta on pari päivää jäljellä. Hae vaikka töitä aikasi kuluksi tai keksi parempia trolleja. Ja jos ne synttärit ovat ensi viikolla, niin sekin on äärimmäisen epätodennäköistä.

Miksi piti antaa alapeukku? Eikö normaalijakaumaa opetettu apukoulussa? Tuosta voi vilkaista jokaisen syntymäpäivän sijoituksen listalla todennäköisimmästä epätodennäköisimpään. Lista on Amerikasta vuodelta 2022: https://eu.usatoday.com/story/news/2022/11/29/most-common-birthday/1076…

Joulukuun 29. ja 30. ovat itseasiassa yllätvän yleisiä, mutta joulukuun 31. on kaikista syntymäpäivistä epätodennäköisin. Toiseksi epätodennäköisin on tammikuun 1. Tammikuun ensimmäiset päivät ovat muutenkin epätodennäköisiä.

Vierailija
46/89 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ole säästänyt rahaa vai tuliko synttärit yllätyksenä? Yhden mäkkäri kerran olisit jättänyt välistä,niin olis lahja rahaa.

Ilman hampurilaisia ja kebapia en elä! Syön joka päivä lounaan ulkona. Tupakat käärin itse, joten siinä säästää hieman myös. Karkkia en syö. Olutta menee 4 prk /päivässä.

ap

Vierailija
47/89 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole

Häh? Mitä uskomatonta tässä on että mun yli kolmekymppisellä siskolla on lapsi??

Ei, vaan se on huijausta, että kellään olisi enää synttärit, kun vuotta on pari päivää jäljellä. Hae vaikka töitä aikasi kuluksi tai keksi parempia trolleja. Ja jos ne synttärit ovat ensi viikolla, niin sekin on äärimmäisen epätodennäköistä.

No koska minä ensinnäkään sanoin että synttärit olisivat tänä vuonna?! Eivät ne ole, vaan vasta ensi vuoden puolella ekalla viikolla!!!

ap

Vierailija
48/89 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole

Kuulutko sinä heihin jotka uskovat ettei noppaa heittämällä voi tulla peräkkäin kahta kuutosta ilman huijausta?

Vierailija
49/89 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee jotain kivaa lapseen kanssa.  Pulkkamäkeen tms.

Ehdotan myös tätä. Sisko lienee töissä kun lapsi on 4v? 

Vierailija
50/89 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa KUOLEMAN VETURIN KYYTIIN.

Nimittäin hallitus leikkaa hallitus hiihtää. 

Kusevat omaan nilkkaansa.

Itsellä jää vuokran ja puhelinlaskun 30.90€/kk 

Vain noin 300€. Että ihan paskapuhetta se että ihmisille jäisi yli 500€ vuokran jälkeen. Ei jää.

Vierailija
51/89 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole

Mulla on synttärit ensi viikolla. Ja tunnen muutaman muun samanlaisen tapauksen. Yksi heistä erittäin hyvä ystäväni.

Vierailija
52/89 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole

No koska minä ensinnäkään sanoin että synttärit olisivat tänä vuonna?! Eivät ne ole, vaan vasta ensi vuoden puolella ekalla viikolla!!!

Tammikuun 1. on 364. todennäköisin syntymäpäivä. Tammikuun 2. on 361. todennäköisin syntymäpäivä. Tammikuun 3. on 306. todennäköisin syntymäpäivä. Tammikuun 4. on 209. todennäköisin syntymäpäivä. Tammikuun 5. on 237. todennäköisin syntymäpäivä.

Vierailija
53/89 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole

Kuulutko sinä heihin jotka uskovat ettei noppaa heittämällä voi tulla peräkkäin kahta kuutosta ilman huijausta?

Eikö kymppiluokalla opetettu Gaussin käyrää? Ironista. youtube.com ja perään watch?v=TwctT3Ncm1w

Vierailija
54/89 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun 4v sukulainen tarvitsisi mitään? Mikä oikeus hänellä on?

Vierailija
55/89 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta vaikka Armeniaan niin et saa mitään tukia vaan kaikki raha on hoidettava itse. Se saa sinutkin yllättävän nopeasti nostamaan ahterisi sieltä sohvalta kun nälkä painaa päälle.

Miten tämä auttaa tässä synttäriasiassa?

ap

No ensinnäkin sen että todellakin opit ennakoimaan tulosi ja menosi jo etukäteen. Se vielä ihmetyttää ettet ole saanut itseäsi sieltä sohvalta ylös pakkaamaan veronmaksajien rahoja kuluttamasta.

Vierailija
56/89 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta vaikka Armeniaan niin et saa mitään tukia vaan kaikki raha on hoidettava itse. Se saa sinutkin yllättävän nopeasti nostamaan ahterisi sieltä sohvalta kun nälkä painaa päälle.

ap

No ensinnäkin sen että todellakin opit ennakoimaan tulosi ja menosi jo etukäteen. Se vielä ihmetyttää ettet ole saanut itseäsi sieltä sohvalta ylös pakkaamaan veronmaksajien rahoja kuluttamasta.

"Pakkaamaan veronmaksajien rahoja kuluttamasta"

Ehdotatko siis että AP muuttaisi pois Suomesta? Millähän rahalla hän sen tekisi, jos kerran elää perustoimeentulotuella?

Vierailija
57/89 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman hampurilaisia ja kebapia en elä! Syön joka päivä lounaan ulkona. Tupakat käärin itse, joten siinä säästää hieman myös. Karkkia en syö. Olutta menee 4 prk /päivässä.

ap

No niin!

Vierailija
58/89 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

"Pakkaamaan veronmaksajien rahoja kuluttamasta"

Ehdotatko siis että AP muuttaisi pois Suomesta? Millähän rahalla hän sen tekisi, jos kerran elää perustoimeentulotuella?

Sanoo tämän kuukauden puolella vuokrakämppänsä irti ja seuraavan meidän oikeiden veronmaksajien tuilla ostaa lentolipun vaikka sinne Armeniaan (eivät todellakaan ole kalliita) ja kaikki veronmaksajat kiittää.

Vierailija
59/89 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapselle aineeton lahja. Se ei ehkä 4-vuotiaalle ole yhtä kiva kuin lelu, mutta sano siskollesi, että rahat on loppu ja siksi tämmöinen lahja. Lupaa viedä pulkkamäkeen eväiden kanssa tai lähipuistoon tai metsäretkelle tai laavulle paistamaan makkaraa tai mitä teille onkin luontevaa. Eväät ei ole montaa euroa ja lapselle muisto on ihana, kun tädin kanssa grillattiin makkaraa metsässä. 

Vierailija
60/89 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta uudenvuoden raketteja ja nauti yksi sekuntti elämästäsi 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan