Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko asuntolainassa olla omaa rahaa?

Vierailija
29.12.2024 |

Olisin ostamassa ensimmäisen oman asunnon. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tarvitsee.

Vierailija
2/10 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse jos käyttää Garantiaa. Takaavat sinun osuuden. Riippuu missä asuu mutta yleensä noin 150 000 euroon saakka takaavat eli hinnat oltava maksimissaan tuota luokkaa. Helsingissä 250 000.

Ei ole järkeä käyttää omaa rahaa koska sen voi sijoittaa joka tuottaa säännöllistä tuloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ikinä tarvinnut olla. Tosin, tavallaan tarvitsee, kun mulla on ollut antaa oma asunto vakuudeksi. Sain siis asunnon 2-vuotiaana, lahjaksi, (kukaan ei kuollut), niin se on ollut sitten vakuutena. Omaa rahaa tarvittu sen jälkeen: 0 euroa. 

Vierailija
4/10 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää. Ensiasunnon ostajalla ei tarvitse olla mahdottomia määriä, noin 5 prosenttia asunnon ostohinnasta. Toki asunnon vakuusarvo on 75 prosssa eli jos omaa rahaa ei ole kuin tuo 5 prosenttia niin tuolle erotukselle tarvitset muut vakuudet. Valtion lainatakaus esimerkiksi, toki sekin sitten maksaa. 

Vierailija
5/10 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt omaa rahaa. Omaa rahaa toki sen verran että saa maksettua pakolliset menot: lainaan hakemiset liittyvät kulut, verot ja garantia.

Vierailija
6/10 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää. Ensiasunnon ostajalla ei tarvitse olla mahdottomia määriä, noin 5 prosenttia asunnon ostohinnasta. Toki asunnon vakuusarvo on 75 prosssa eli jos omaa rahaa ei ole kuin tuo 5 prosenttia niin tuolle erotukselle tarvitset muut vakuudet. Valtion lainatakaus esimerkiksi, toki sekin sitten maksaa. 

Ei mulla tarvinnut olla. Riippuu pankista. Itsellä danske bankin kautta eivätkä vaatineet omaa rahaa yhtään. 

Vierailija
7/10 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velaksi on tämä kansa tottunut elämään.

Vierailija
8/10 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tarvitsi, ei enää nykyään. Suurin osa pankeista käyttää garantiaa mutta jos et sitä halua niin sitten pitää käyttää omaa rahaa. 

OP ei tuota garantiaa käytä. Paska pankki mutta parempia onneksi on.

Toinen on että vanhemmat takaa puuttuvan osan mutta helpoin ja varmin tapa on garantia. Älä laita omaa rahaa pantiksi mihinkään.

Vierailija
9/10 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin Garantian lainatakauksen. Noin 100k asunnosta se ja muut kulut maksoi jotain 3-5k väliin, en nyt tarkemmin muista. Eli muuta omaa rahaa ei tarvittu

Vierailija
10/10 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuommoisia palveluita on nykyään??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän