Ihanaa ku on pörssisähkö!
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kiinteä sähkö oli 4.95e viimekuus ja 3.97e perusmaksu. Enskuussahan pörssisähkö on sit taas 2e niinkuin viime vuonna ja mä nauran matkalla pankkiin😉
Asutko jossain äitis kellarissa🤣
53 neliöises kaksios ja ihan itekseen 😊
Kerrostalossa tai rivitalo😂
Ensi viikolla alkaa pitempi pakkasjakso ja sähkön kysyntä raketoi. Sitten ollaan jännän äärellä. Toisaalta, pörssisähköläisillä on pankkitilit täynnä puskuria pitkän halvan pörssisähköjakson jälkeen. Onhan?
Vierailija kirjoitti:
Jatkuu niin kauan kun sähköjohto Viroon on poikki
Öööö, on jatkunut jo 2 vuotta halpa hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kiinteä sähkö oli 4.95e viimekuus ja 3.97e perusmaksu. Enskuussahan pörssisähkö on sit taas 2e niinkuin viime vuonna ja mä nauran matkalla pankkiin😉
Mitäs huvittavaa noissa taloissa asumisessa on?. Eipähän tarvii tehä mitään talontöitä. Ei tarvii maksella jätemaksui ja putkiremonttei tai muitakaan kului mitä omakotitalot imee. Säästyy rahat järkevämpään puuhaan. Ja mikä parasta asuinpaikkoi voi vaihdella kun mieli tekee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pelkästään autotalli +varasto 48 neliötä. 8km päässä kotoa on talliosake 90 neliötä. Nämä on yhteensä alle puolet kodin pinta-alasta. Kaikki lämpenee sähköllä. Ahdistaisi joku kerrostalokaksio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs huvittavaa noissa taloissa asumisessa on?. Eipähän tarvii tehä mitään talontöitä. Ei tarvii maksella jätemaksui ja putkiremonttei tai muitakaan kului mitä omakotitalot imee. Säästyy rahat järkevämpään puuhaan. Ja mikä parasta asuinpaikkoi voi vaihdella kun mieli tekee
Ai vielä vuokralla🤣 rahat menee vuokranantajan taskuun🤣
Vierailija kirjoitti:
Yksiön sähkölaskulla ei ole mitään merkitystä oli mikä soppari tahansa, huoh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne asumisen kulut maksettava on asumismuodosta riippumatta. Tai no vankilassa olemisesta ei kait tarvi maksaa. Ja niin maksaa osakas tai vuokralainen vuokrassaan yhtälailla. Huoletonta on tosiaan ja sähkölasku mitätön. Kymmenessä vuodessa on meillä sähkölasku noussut noin 10%, vuokra 5%, vesilasku laskenut. Ei tee tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
&nb
Nojaa vuokra on 595e sähkö sen 10e ja puhelin 27e. Ja muita kului ei oo ainakaan vakiona kuukaudessa. Jää hyvin rahaa säästöön kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä maksoin viimeisimmästä kt-asunnostani putkiremontista ja kylppäriremontista 45 tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähkön jankkaus kuulostaa jo venäjän propagandalta
Missäpä teikäläiset ei niitä venäläisiä ja iigoreita jo näkisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkaa tyytyväisiä r y zz än varjolaivastolle edullisesta pösästä. Ei hullumpi juttu, että viron r y zz ät ei saa Suomesta sähköä reiluun puoleen vuoteen kaapelirempan vuoksi ja se tietää edullista hintaa pösäläisille, toivottavasti myös määriksille edullisimpina soppareina.
No kyllä se toimiva kaapeli on sekä Viron että Suomen etu. Saadaanhan me sillä myytyä sähköä ulkomaille ja kovien pakkasten aikaa tarvittaessa vähän lisäsähköä Virosta.
Mistä se Viro sitä sähköä meille pakkasilla muka pieraisee kun ei niillä ole edes omaa tuotantoa?
Hahhahhah arvasin että tästäkin saadaan joku venäjänmielinen juttu jos iloitsee kaapelirikosta seuranneesta hyvästä asiasta :D Ei siis kyllä meidän pitää maksaa vaikka vähän ylimääräistä että Putinille saatais paha mieli eikö niin.
Mitä teit kun sähkö oli päiväkausia 20 senttiä ja yli 30 senttiä kun oli yli -20 pakkanen. Itse laskin että meillä päivä 30 sentin hinnalla on 30€ kovalla pakkasella. Ja nimenomaan se tekee pörssissä epäkannattavan kun hinta on silloin kova kun kulutuskin on. Eihän esim kesällä mikään sähkö maksa kun sitä ei kulu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teit kun sähkö oli päiväkausia 20 senttiä ja yli 30 senttiä kun oli yli -20 pakkanen. Itse laskin että meillä päivä 30 sentin hinnalla on 30€ kovalla pakkasella. Ja nimenomaan se tekee pörssissä epäkannattavan kun hinta on silloin kova kun kulutuskin on. Eihän esim kesällä mikään sähkö maksa kun sitä ei kulu.
Meillä vuoden 24 kallein päivä 5.1 oli 84e, seuraavaksi kallein 30e ja sen jälkeen pudottiinkin alle 20 euron.
Kesällä kuluu jäähdytykseen ja ilmanvaihtoon ja ruokaakin tehdään ihan normaalisti, suihkussa käydään 2x kun talvella vain 1xpäivässä. Kyllä kuluu!
Tasan jaettuna sähkölasku (siirtoineen, veroineen ja kuluineen) 185e/kk. Kohtuullista kun on sähkölämmitteinen talo ja iso at